met of zonder halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:09

In de paddock gaat het halster af en in de wei om zodat ik hem makkelijker kan vangen :)
ik heb altijd een stalhalster om en in de stal ook af.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:14

Liefst zonder, pony raakt ze toch altijd kwijt, kun je lekker in de zeikregen eerst je halster uit de modder gaan vissen..
In de zomer draagt hij een pollennetje, dus dan moet ik van die goedkope halsters(wel fijn op zich :+ ) nemen want die krijgt hij niet af haha, anders kan hij het netje niet op natuurlijk :P

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:17

Altijd af, ze laten zich toch wel vangen (of niet) en anders zou ik toch heel erg gaan twijfelen aan of ik het wel goed doe als ik ze niet te pakken kan krijgen als ze geen halster om hebben...
De enkele keren dat we ze ergens anders op de wei zetten als we op vakantie waren waren de halsters vaak kapot of kwijt bij thuiskomst
dus ze doen er rare dingen mee. En altijd zorgde ik er wel voor dat ze zeker niet te los zaten dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:35

bij ons ook altijd af.. ik vind het hartsikke gevaarlijk!maar al ik hem perongeluk omlaat dan dan ben ik hem kwijt ook want hij krijgt hem zelf af :') en wij hebben het pad nar de wei helemaal afgezet met stroom draad dus als ze met spoed bijv naar binnen moetn hooien we t touw opem en rennen ze zf naR stL +hun eigen stal in

Area51

Re: met of zonder halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:29

In de stal altijd af, in paddock meestal ook. In de wei blijven ze sws om, makkelijker met vangen en veiliger voor als ze een x in de sloot glijden...
GEEN touwhalster, die breken niet en kunnen lelijke snijwonden maken als een paard een x blijft hangen!

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:21

ik heb hem altijd om mijn pony ontsnapt heel vaak en dan ben je meestal een uur bezig om hem te vangen. als hij ontsnapt en hij ziet het halster of touw rent hij snel wel met halster om pak ik hem zo en doe ik bij de wei t touwtje vast :) touwhalster NOOIT in de wei om omdat dat snel schuurt en snijdt.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:23

de mijne staat 24/7 buiten staat zonder halster en is erg makelijk te pakken in het land