paard trilt en heeft het koud..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:52

Het gaat om de KWPN'r Othello, (ik noem hem altijd nothello vraag me niet waarom)
hij heeft een tijd terug een prikkeldraad wond opgelopen door de slechte omheining van de wei bij een deel..
nu 4 weken later is de wond eindelijk wat genezen, en nu is de jonge pony Sunny van mij gewond geraakt aan de koten van het hek (pfffff wordt er helemaal gek van)
Nu regent het al een aantal dagen flink en Nothello is mager je kunt alle ribben tellen,
Hij heeft het ook koud, hij wou gisteren geen brokken meer eten behalve hooi,
Heb een half uur staan klooien bij het hek om hem de wei op te krijgen.. hij wilt het gewoon niet,
van de stalhouder mogen we geen hooi voeren (ja de vervuivlde hooi restjes op de grond wel)
we mogen de paarden niet binnen zetten of een deken op leggen..
terwijl Nothello mager is en het koud heeft,
ben nu echt druk bezig met een goede stal te vinden,
de anderen 2 paarden van mij gaan we proberen te verplaatsen naar onze bijrijpaard
Nothello is al 17 jaar en de stalhouder zegt hij hoeft niet meer hij is goedzo, we mogen het doen met een kaalgegeten weiland zonder beschutting, (ja er is een tunnel maar die is te laag voor hem en de anderen paarden trappen hem de tunnel uit als hij er ook onder wilt staan,

Nothello moet gewoon naar een stalling met fatsoenlijk hoeveelheid eten en een goede deken,
dus nu zit ik met me handen in het haar waar, ben al alle dorpen langsgefietst of ze iets handen maar iedere keer NEE (ZUCHT)
dit is Nothello:
http://i40.tinypic.com/2vvjak9.jpg
De foto is al 2 maanden oud nu zie je alle ribben..
Hij is van mij! En niet van de stalhouder,
Ja me moeder betaalt er aan mee me vader gaat niet die is 10 jaar geleden overleden aan kanker..
heb zelf ook werk om mee te helpen de paarden te onderhouden

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:55

Wat zegt je moeder er dan van?
Zij is verantwoordelijk over jouw paard en met al die problemen die je hebt gehad?
Ik vind het raar dat een eigen paard al 6 jaar niet goed wordt verzorgd en dat het dan maar zo gelaten wordt.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 13-10-13 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:56

othelloster schreef:
Het gaat om de KWPN'r Othello, (ik noem hem altijd nothello vraag me niet waarom)
hij heeft een tijd terug een prikkeldraad wond opgelopen door de slechte omheining van de wei bij een deel..
nu 4 weken later is de wond eindelijk wat genezen, en nu is de jonge pony Sunny van mij gewond geraakt aan de koten van het hek (pfffff wordt er helemaal gek van)
Nu regent het al een aantal dagen flink en Nothello is mager je kunt alle ribben tellen,
Hij heeft het ook koud, hij wou gisteren geen brokken meer eten behalve hooi,
Heb een half uur staan klooien bij het hek om hem de wei op te krijgen.. hij wilt het gewoon niet,
van de stalhouder mogen we geen hooi voeren (ja de vervuivlde hooi restjes op de grond wel)
we mogen de paarden niet binnen zetten of een deken op leggen..
terwijl Nothello mager is en het koud heeft,
ben nu echt druk bezig met een goede stal te vinden,
de anderen 2 paarden van mij gaan we proberen te verplaatsen naar onze bijrijpaard
Nothello is al 17 jaar en de stalhouder zegt hij hoeft niet meer hij is goedzo, we mogen het doen met een kaalgegeten weiland zonder beschutting, (ja er is een tunnel maar die is te laag voor hem en de anderen paarden trappen hem de tunnel uit als hij er ook onder wilt staan,

Nothello moet gewoon naar een stalling met fatsoenlijk hoeveelheid eten en een goede deken,
dus nu zit ik met me handen in het haar waar, ben al alle dorpen langsgefietst of ze iets handen maar iedere keer NEE (ZUCHT)
dit is Nothello:
http://i40.tinypic.com/2vvjak9.jpg
De foto is al 2 maanden oud nu zie je alle ribben..
Hij is van mij! En niet van de stalhouder,
Ja me moeder betaalt er aan mee me vader gaat niet die is 10 jaar geleden overleden aan kanker..
heb zelf ook werk om mee te helpen de paarden te onderhouden

Waarom mag hij geen deken om?? En waarom mag je hem niet bijvoeren? Het is toch jou paard?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:57

Hij vindt het allemaal onzin als ik dat ga doen..
Ik heb hem nog niet zo lang hij staat al 6 jaar op die stalling, we hebben hem overgenomen van een vrouw die daar stond met hem
Laatst bijgewerkt door othelloster op 13-10-13 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:57

othelloster schreef:
Hij vindt het allemaal onzin als ik dat ga doen..

Het is toch jou paard? Dat beslis jij toch? Waarom bepaald hij dat?

othelloster

Re: paard trilt en heeft het koud..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:58

Als ik dat toch zou weten,

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:59

dus jij en je moeder mogen beslissen of hij wel of geen deken kop krijgt, of hij wel of niet bijgevoerd moet worden en of hij wel of niet op stal moet, dus gwn een gevoerde regendeken met of zonder hals kopen of een staldeken en dat paard op stal zetten

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:00

othelloster schreef:
Als ik dat toch zou weten,

En wat doet hij als je het gewoon doet?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:00

Ben je ondertussen al eens naar de tandarts geweest?

Hoop dat je snel een goede stalling vind je kan dit paard niet zo in de kou laten staan.
Wat zegt je moeder hier nu van dan? Daar heb ik nog geen reactie op gelezen....

Paard heeft onbeperkt hooi nodig, slobber geef hem anders senioren slobber en doe hem een deken om.

Waarom mag je nou geen deken om van de stalhouder? Of heb ik daar over heen gelezen?

Je hebt tips genoeg gehad nu actie ondernemen....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:01

Ik vind het te zot voor woorden dat je dat pikt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:02

Ga niet zitten afwachten en knal dat paard een deken op!

Hup, wat wil hij doen? Weer afhalen? Kom nou zeg, dan geef je hem aan bij de politie.
Kom voor jezelf op! Als je oud genoeg bent voor een 4 eigen paarden dan moet je ook voor ze opkomen hoor!

(en je moeder ook want die is uiteindelijk verantwoordelijk voor jou!)

En koop zelf hooi en geef dat hem.

Wat betaal je die beste man eigenlijk? En waarvoor? Voor niks??

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 09:04

Dan heb ik een heleboel gezeur van de stalhouder..
Ben der ook volop mee bezig, ga vragen of hij naar een de stalling kan waar me jong pony in de opfok heeft gestaan die mensen hebben wel echt een hart voor paarden,
en doen alles om het dier te laten genieten!
we betalen voor 3 paarden 375 euro permaand, heb al gevraagd of ik hooi mocht kopen het antwoord was NEE!
het is voor de anderen mensen die het willen kopen,

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:06

Mogen de ander mensen die daar staan ook niet voerem/geen dekens op doen..?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:06

Dat gezeur moet je maar voor lief nemen. Liever gezeur dan een ziek paard, toch?
Hij kan je wel meer vertellen maar het is jouw paard die nu kou staat te lijden en duidelijk niet goed in z'n vel zit. Daar moet je gewoon wat aan doen, ruzie of niet.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:09

othelloster schreef:
Dan heb ik een heleboel gezeur van de stalhouder..
Ben der ook volop mee bezig, ik ga vragen of hij naar een de stalling kan waar me jong pony in de opfok heeft gestaan die mensen hebben wel echt een hart voor paarden,
en doen alles om het dier te laten genieten!
we betalen voor 3 paarden 375 euro permaand, heb al gevraagd of ik hooi mocht kopen het antwoord was NEE!
het is voor de anderen mensen die het willen kopen,

Je hoeft toch geen hooi bij hem te kopen?? En waarom vraag je het aan hem als het je eigen beslissing is??

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:10

Jij kan toch zelf naar de voerwinkel gaan en hooi halen?

Wat een rare man zeg, ik zou wel eens met hem willen praten -:(-

Andere mensen mogen het wel kopen maar jij niet?? 8)7

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:10

ik vind het maar een raar verhaal :o sorry....

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:11

Meid, stap NU op je fiets, ga naar je paard, haal hem binnen. Wrijf hem goed droog, doe een deken op en geef hem een warme slobber. En bel morgen de DA om hem om een goed advies te vragen, want als dat paard al 6 jaar mager is.........
Maar doe daadwekelijk iets voor je paard ipv nu op bokt te zitten.

En net als iedereen schrijft: het is jouw paard, jouw verantwoordelijkheid. Dus neem die dan ook ipv te luisteren naar de stal eigenaar!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:12

Ik snap dat wel/niet op stal en wel/niet bijvoeren niet zomaar direct kan. Ja, het moet bespreekbaar zijn en ja er moet een oplossing komen als blijkt dat je paard zo niet aan zijn voeding komt. Maar als iedereen zelf maar gaat bepalen om hooi bij te voeren of paarden te gaan verplaatsen kan ik me voorstellen dat een staleigenaar daar niet blij mee is.

Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen overleg mogelijk is. Op een stal waar paarden dag en nacht buiten staan, kon altijd in overleg een paard naar binnen als dat moest.

En kom op. Als jij een deken op je paard wil leggen dan moet je dat gewoon doen. Al loopt hij in een fluoriserend geel dek met oorwarmers. Daar heeft een stalbaas helemaal niks over te zeggen. Dat hij het onzin vindt, wil toch niet zeggen dat je het dan maar niet moet doen.

En wat voor een gezeur krijg je als je je paard een deken op doet? Wat kan hij daar tegen doen? Laat lekker zeuren, maar jouw paard staat wel warm.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 09:12

De anderen paarden hebben allemaal een hele dikke vacht,
hij nog geen cm
ga het nu met me moeder overleggen want het kan echt niet meer zo,
hij is zo afgelopen winter de winteruit gekomen..
en zo ziet hij er nu dus ook uit,

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door othelloster op 13-10-13 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:13

dat je dit allemaal pikt :n
hop paarden inladen en naar een andere stal verhuizen..al is het een manege of grote pension stal 50km verderop..
daar staan je paarden goed..en kun je van daar uit verder zoeken naar een betere stal..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:14

Maar als je weet dat hij er afgelopen winter zo'n moeite mee had, waarom heb je dan niet eerder actie ondernomen? Je wist ook dat hij een dunne vacht heeft, dus dan heeft hij sowieso een gevoerde regendeken nodig. Je bent nu gewoon te laat. Dit probleem zit niet eens zozeer bij de stalhouder (want die kan wel meer vertellen), maar bij jullie laksheid om het probleem niet op tijd aan te pakken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:15

Ik vind het om eerlijk te zijn steeds raarder worden je verhalen :o

Eerst steeds verhalen over een verzorg pony die te mager is en dat de eigenaren hem niet willen laten inslapen.
Dan dat je pony word aangevallen door een hond.
Andere pony in het prikkeldraad, en volgens de staleigenaar geen da en het dier mag ook niet op stal.
Nu weer te mager, en je mag van de staleigenaar niet bijvoeren en geen deken opleggen?

En mocht het wel zo wezen, bij deze een schop onder je kont! Gewoon een deken erop, wie z'n paard is het nou.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 13-10-13 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:16

Ik snap wel dat een stalhouder bepaald of de paarden al op stal gaan of dat ze nog buiten blijven. Bij ons is dat ook zo. Tenzij er een ziek is uiteraard. Ik snap alleen niets van dat deken verhaal. Daar heeft de staleigenaar geen last van. Dat zou ik niet vragen maar gewoon doen. Een paard met een goede regendeken (en andere paarden ook zonder) kunnen nu echt wel buiten staan. Zeker als hij (zoals ik begrijp) een plek heeft waar hij uit de wind kan staan. Idd wel zelf goed bijvoerernmet pulp of iets dergelijks.

Ah, zie net dat Zap boven mij hetzelfde heeft neergezet. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Laatst bijgewerkt door NIV op 13-10-13 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:17

Lijkt me niet nodig om te twijfelen aan de verhalen van de TS. Wanneer je haar berichtengeschiedenis leest, zie je dat ze idd al een tijdje zit met dit probleem. Met twijfelen helpen we nu in ieder geval niet :)

TS, in ieder geval zou ik nu als de donder op je fiets springen en kijken of het paard ergens op stal kan.