Overhalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:11

Ga bij stallen langs en vraag of je daar een briefje op mag hangen :) Misschien kan je dan aan een verzorgpony komen. Met het bedrag wat jij per maand kan missen kan je hier echt geen pony onderhouden helaas, maar wél een leuke bijrijd/verzorgpony vinden!

Vjestagirl

Re: Overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:14

Youri2 schreef:
Hoi ik zoek een verzorgpony in Schiedam ik heb 6 jaar rij ervaring en doe dresuur ik zou een rustig paard willen verzorgen ik kan ook stalen uitmesten hem poetsen en wassen en ik ben op maandag dinsdag donderdag vrijdag zaterdag en zondag beschikbaar ik heb geen ruiterbewijs en ik ben 12 jaar zou u nog iets willen weten bp me

Je tekst is al wat beter, maar probeer eens om je zinnen te eindigen met een punt en te beginnen met een hoofdletter. Ook kun je beter even iets meer ruimte nemen, gooi er eens een witte regel tussendoor! Enne: let op de spelfoutjes!

borima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:17

hee,
ik zat anderhalf jaar geleden met hetzelfde probleem! mijn ouders wilde het absoluut niet. toen ik alles ging bereken van hoeveel mijn hobby kostte toen ik nog op paardrijles zat op de manege en overal verzorgpaarden had waar ze mij met de auto naartoe moesten brengen en dat allemaal benzine kostte, kwam ik uit op een bedrag. toen ik uit ging rekenen wat alles kost als ik mijn beestje low budget ergens kon zetten en heel veel zelf kon betalen met mijn zakgeld, zagen pa en ma dat het eigenlijk precies hetzelfde bedrag was. aan de kosten kon het dus niet liggen. ook zei ik dat ik er zelf heen kon fietsen zodat ze me niet 4x in de week weg moesten brengen. uiteindelijk hebben we een super gezonde d-pony gekocht en is iedereen blij... ik weet niet hoe het met jou zit maar misschien is kosten bereken enzo goed idee... en anders baantje of zorgen dat het beestje ergens low budget staat... succes!!!

Youri2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:19

Wie betaalden de lessen dan

rianca1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:20

Youri2 schreef:
Hoi ik weel graag tips om me ouders overtehalen om een pony voor mij te kopen ook al is het een mini shet

uuhm niet je kan ze niet overhalen
je kan ze niet dwingfen om op droog brood te leven...........

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:25

Baileysdream schreef:
nou sorry hoor, ik had vroeger ook een krantenwijk, heb zelfs een ochtendkrantenwijk gehad. daarvan kon ik echt geen paard bekostigen hoor..

Ik wel 2 zelfs op een vol pension. En een pot voor da. Ik studeer en koop sochtens 2 krantenwijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:34

Peelie schreef:
Ik wel 2 zelfs op een vol pension. En een pot voor da. Ik studeer en koop sochtens 2 krantenwijken.

Jij bent geen 12 meer ;) jij hebt geen toestemming van je ouders nodig en je krijgt stufi.

Youri2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:37

Wie

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:47

borima schreef:
hee,
ik zat anderhalf jaar geleden met hetzelfde probleem! mijn ouders wilde het absoluut niet. toen ik alles ging bereken van hoeveel mijn hobby kostte toen ik nog op paardrijles zat op de manege en overal verzorgpaarden had waar ze mij met de auto naartoe moesten brengen en dat allemaal benzine kostte, kwam ik uit op een bedrag. toen ik uit ging rekenen wat alles kost als ik mijn beestje low budget ergens kon zetten en heel veel zelf kon betalen met mijn zakgeld, zagen pa en ma dat het eigenlijk precies hetzelfde bedrag was. aan de kosten kon het dus niet liggen. ook zei ik dat ik er zelf heen kon fietsen zodat ze me niet 4x in de week weg moesten brengen. uiteindelijk hebben we een super gezonde d-pony gekocht en is iedereen blij... ik weet niet hoe het met jou zit maar misschien is kosten bereken enzo goed idee... en anders baantje of zorgen dat het beestje ergens low budget staat... succes!!!

En wat als je straks niet meer lowbudget kan staan of je pony ziek wordt? Mijn pony is in het onderhoud wel wat duurder dan 1x per week lessen op een manege en die staan thuis.

Ik denk dat de ts geen ochtendkrant loopt, want dat mag pas vanaf de 15 geloof ik. En een krantenwijk overdag verdient wel minder dan de ochtendkrant.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:49

vuurneon schreef:
Peelie schreef:

Jij bent geen 12 meer ;) jij hebt geen toestemming van je ouders nodig en je krijgt stufi.

Om de stuffie hoef ik het niet te doen. Maar ik was idd 14 toen ik mijn eerste paard kreeg en ooit begonnen met een middag wijk. Nee, toen stonden ze niet in vol pension, maar op een landje. Maar het kan dus wel met een kranTenwijk, maar dat is heEl hard werken.

Youri2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 21:19

Ik heb een advertentie geplaatst

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:23

Goed, maar het kan wel veel beter :)
Je wilt overkomen als iemand die betrouwbaar is, waar mensen op kunnen vertrouwen. Maar door gebrek aan interpunctie en spelfouten creëer je een ander beeld van jezelf. Richt je ook niet op wat je mist; een ruiterbewijs heb je niet dus vermeld het ook niet,
Bovendien haak ik als volwassene al of op 'hoi', gebruik liever 'hallo' of 'beste paardeneigenaar'

Ik ben zelf altijd aan een verzorgpony gekomen door gewoon langs de huizen/boerderijen te fietsen waar paarden stonden en vroeg gewoon of ze een goede, enthousiaste verzorgster konden gebruiken.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-10-13 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Youri2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 21:24

Wat bedoel je

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:31

Youri2 schreef:
Wat bedoel je

zit jij niet op school?
daar leer je om netjes en duidelijk te schrijven dacht ik?

verder kan je je ouders niet overhalen.
als hun nee zeggen heb jij pech en zal je moeten wachten tot je minimaal 18 jaar bent.
je kan niet in je ouders hun portemonnee kijken en zelf kan je geen paard onderhouden als 13 jarige met een krantenwijk. :)

het beste wat je kan doen is blijven zoeken naar een verzorgpony, vraag eventueel op een manege of je daar een pony mag verzorgen en hang briefjes op stallen en in supermarkten.

succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:36

Dit is je tekst:

Hoi ik zoek een verzorgpony in Schiedam ik heb 6 jaar rij ervaring en doe dresuur ik zou een rustig paard willen verzorgen ik kan ook stalen uitmesten hem poetsen en wassen en ik ben op maandag dinsdag donderdag vrijdag zaterdag en zondag beschikbaar ik heb geen ruiterbewijs en ik ben 12 jaar zou u nog iets willen weten bp me

Waar zijn de punten, komma's en hoofdletters? Je wilt overkomen als een zorgvuldig iemand, maar als je al een rommelige tekst neer zet vertel je dat eigenlijk dat je niet zo nauwkeurig en zorgvuldig bent.
Bovendien staan er spelfouten in. Dat je geen ruiterbewijs hebt, hoef je niet neer te zetten.
Kun je niet samen met je vader of moeder hier even goed voor gaan zitten? :) met een goede advertentie maak je veel meer kans namelijk!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:27

Ts wordt mishandeld thuis, zegt hij in een ander topic.
als dat echt zo is zullen zijn ouders echt geen pony voor hem kopen.
of hem bij de advertentie helpen.

Nieyaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:18

Dan zit er dus niets anders op, ts. Ik denk dat je inderdaad voor een verzorgpony moet gaan, daar kun je hetzelfde mee doen en het kost nog eens weinig ook, er staan waarschijnlijk genoeg leuke paardjes maar moet je even doorvragen. Het helpt niet te zeggen dat kan ik niet vinden en ik ga maar wachten op een eigen paard, je hoort het die komt er niet vanzelf.
Succes