Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

JoyCiej007 schreef:Leuke naam, Beatle!
Ik heb de foto's in je andere topic gezien.
Maar heel eerlijk.................. zijn dit volgens mij écht geen manen (en staart) die 'in de knoop zitten', maar heeft het beestje toch zomerexceem of exceem-achtige klachten. Daarom is die staart van boven ook zo'n 'plee-borstel' model, door het vele schuren. Dat is niet moeilijk te zien. Ook zie je dat er hele stukken manen compleet zijn weggeschuurd.
En nu je het hebt geknipt/getrokken, zie je heel duidelijk hoe geirriteerd zijn manenkam ook is.
Deze pony zou veel baat hebben bij een goede, verkoelende anti-jeuk gel, zoals Sweet Itch. Daarnaast zou ik hem, zeker in het seizoen (lente/zomer) een exceemdeken opdoen.
Je spreekt er zelf over dat je denkt dat de manen in de knup zaten, en daarom zijn 'afgescheurd'. Dat gebeurd écht niet zomaar, je kan duidelijk zien vanaf de foto's dat dit (zomer)exceem is, of igg door schuren van de pony is veroorzaakt.
Uit je andere topics maak ik overigens op dat je ook nog een ander paard hebt, maar dat dat een merrie is. Hopelijk zet je het shet hengstje niet samen bij die merrie????
Je bent er mee bekend dat shethengsten ook grotere merries kunnen dekken, ookal denk jij misschien dat ze er niet bij kunnen komen???
JoyCiej007 schreef:goh, ik begrijp je post ook heus wel als je niet met 'ten eerste' 'ten tweede' en 'ten derde' spreekt. Komt nou niet erg aardig over, jou reactie.
in je vorige topic sprak je nog expiciet tegen dat hij exceem had. En zei je dat hij gewoon knuppen in z'n manen had, en dat daarom stukken manen zijn afgescheurd, ipv. geschuurd.
Waarom mag hij alleen 'onder toezicht' naar buiten?
Knap dat jij kan beoordelen dat merrie hem nooit gaat toelaten, en dat je 'dat al hebt gemerkt'. Als je merrie niet hengstig is, dan zal ze idd (heel) afwijzend reageren naar vrijwel iedere hengst, groot of klein. Is ze echter hengstig................. dan ruikt de hengst dat, en die wil er dan maar wát graag op. En quess what??? als je merrie hengstig genoeg is, wil zij dat ook. En zó worden veulentjes nou gemaakt. Of je dat nou wil of niet, dat is de natuur. En als de merrie dat ook wil, gaan ze er soms zelfs voor liggen of knielen, zodat de hengst 'er' makkelijker bij kan.
Merrie's en hengsten bij elkaar zetten geeft problemen (veulens). Of zit je zo graag te wachten op een shet x paard ????
JoyCiej007 schreef:goh, ik begrijp je post ook heus wel als je niet met 'ten eerste' 'ten tweede' en 'ten derde' spreekt. Komt nou niet erg aardig over, jou reactie.
in je vorige topic sprak je nog expiciet tegen dat hij exceem had. En zei je dat hij gewoon knuppen in z'n manen had, en dat daarom stukken manen zijn afgescheurd, ipv. geschuurd.
Knap dat jij kan beoordelen dat merrie hem nooit gaat toelaten, en dat je 'dat al hebt gemerkt'. Als je merrie niet hengstig is, dan zal ze idd (heel) afwijzend reageren naar vrijwel iedere hengst, groot of klein. Is ze echter hengstig................. dan ruikt de hengst dat, en die wil er dan maar wát graag op. En quess what??? als je merrie hengstig genoeg is, wil zij dat ook. En zó worden veulentjes nou gemaakt. Of je dat nou wil of niet, dat is de natuur. En als de merrie dat ook wil, gaan ze er soms zelfs voor liggen of knielen, zodat de hengst 'er' makkelijker bij kan.
Merrie's en hengsten bij elkaar zetten geeft problemen (veulens). Of zit je zo graag te wachten op een shet x paard ????
KingYasFenn schreef:JoyCiej007 schreef:goh, ik begrijp je post ook heus wel als je niet met 'ten eerste' 'ten tweede' en 'ten derde' spreekt. Komt nou niet erg aardig over, jou reactie.
mee eens, leuk dat je hem 'redt' minder leuk dat je je ook maar bedenkt om hem gewoon maar bij een merrie te zetten.
en zoals beschreven ' ik weet dat de merrie het niet toelaat' is grote onzin...
Of zeg, ja ik wil veulentjes, dus daarom doe ik het of wees gewoon niet naief en zie in dat dit niet kan
banketstaaf schreef:Ragdollcat schreef:Volgens jouw profiel zit je al 8 jaar in de "paardensport".
Nou veel verstand heb je er niet van.
Dit soort commentaar hou je maar voor jezelf
ik wil hier uit leren en ben ook nog maar 13 hoor
Sorry hoor
Citaat:Hij heeft niet eens intresse in de merrie
merrie gaat over een paar dagen weg (is verkocht) en dan staat hij bij een ruin
en tot mijn merrie weg is gaat hij alleen buiten als ik er ben of gaat hij op aparte weide