En ja hoor, hij is van mij!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxXHorsezXxX

Re: En ja hoor, hij is van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:18

Fefeliciteerd!!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:52

Geen knoopte manen kun je met wat moeite en antiklit of siliconen spray goed behouden. Gewoon stukje voor stukje tellen een of enkel haren uit de knoop trekken dat gaat makkelijker als onderaan beginnen.

shopfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:47

Gefeliciteerd!! :D foto'ssss hihi

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:20

Gefeliciteerd!
En ook ik ben erg benieuwd naar de foto's. :)

Adelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:35

Gefeliciteerdd ben ook benieuwd met de fotoss!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:38

Gefeliciteerd

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:58

Nogmaals gefeliciteerd ! *\o/*
Fotos? :j

guusdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:15

Wat een leuke !! Ik zou m Bonus noemen :D

guusdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:16

In een ander topic zag ik de foto's .

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:20

Het is Beatle geworden

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:00

Leuke naam, Beatle!

Ik heb de foto's in je andere topic gezien.

Maar heel eerlijk.................. zijn dit volgens mij écht geen manen (en staart) die 'in de knoop zitten', maar heeft het beestje toch zomerexceem of exceem-achtige klachten. Daarom is die staart van boven ook zo'n 'plee-borstel' model, door het vele schuren. Dat is niet moeilijk te zien. Ook zie je dat er hele stukken manen compleet zijn weggeschuurd.
En nu je het hebt geknipt/getrokken, zie je heel duidelijk hoe geirriteerd zijn manenkam ook is.

Deze pony zou veel baat hebben bij een goede, verkoelende anti-jeuk gel, zoals Sweet Itch. Daarnaast zou ik hem, zeker in het seizoen (lente/zomer) een exceemdeken opdoen.

Je spreekt er zelf over dat je denkt dat de manen in de knup zaten, en daarom zijn 'afgescheurd'. Dat gebeurd écht niet zomaar, je kan duidelijk zien vanaf de foto's dat dit (zomer)exceem is, of igg door schuren van de pony is veroorzaakt.

Uit je andere topics maak ik overigens op dat je ook nog een ander paard hebt, maar dat dat een merrie is. Hopelijk zet je het shet hengstje niet samen bij die merrie????
Je bent er mee bekend dat shethengsten ook grotere merries kunnen dekken, ookal denk jij misschien dat ze er niet bij kunnen komen???

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:10

JoyCiej007 schreef:
Leuke naam, Beatle!

Ik heb de foto's in je andere topic gezien.

Maar heel eerlijk.................. zijn dit volgens mij écht geen manen (en staart) die 'in de knoop zitten', maar heeft het beestje toch zomerexceem of exceem-achtige klachten. Daarom is die staart van boven ook zo'n 'plee-borstel' model, door het vele schuren. Dat is niet moeilijk te zien. Ook zie je dat er hele stukken manen compleet zijn weggeschuurd.
En nu je het hebt geknipt/getrokken, zie je heel duidelijk hoe geirriteerd zijn manenkam ook is.

Deze pony zou veel baat hebben bij een goede, verkoelende anti-jeuk gel, zoals Sweet Itch. Daarnaast zou ik hem, zeker in het seizoen (lente/zomer) een exceemdeken opdoen.

Je spreekt er zelf over dat je denkt dat de manen in de knup zaten, en daarom zijn 'afgescheurd'. Dat gebeurd écht niet zomaar, je kan duidelijk zien vanaf de foto's dat dit (zomer)exceem is, of igg door schuren van de pony is veroorzaakt.

Uit je andere topics maak ik overigens op dat je ook nog een ander paard hebt, maar dat dat een merrie is. Hopelijk zet je het shet hengstje niet samen bij die merrie????
Je bent er mee bekend dat shethengsten ook grotere merries kunnen dekken, ookal denk jij misschien dat ze er niet bij kunnen komen???

ten eerste: ik weet dat hij exceem heeft

ten tweede: mag alleen buiten onder toezicht

ten derde: merrie gaat hem nooit toelaten, heb ik al gemerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:14

goh, ik begrijp je post ook heus wel als je niet met 'ten eerste' 'ten tweede' en 'ten derde' spreekt. Komt nou niet erg aardig over, jou reactie.

in je vorige topic sprak je nog expiciet tegen dat hij exceem had. En zei je dat hij gewoon knuppen in z'n manen had, en dat daarom stukken manen zijn afgescheurd, ipv. geschuurd.

Waarom mag hij alleen 'onder toezicht' naar buiten?

Knap dat jij kan beoordelen dat merrie hem nooit gaat toelaten, en dat je 'dat al hebt gemerkt'. Als je merrie niet hengstig is, dan zal ze idd (heel) afwijzend reageren naar vrijwel iedere hengst, groot of klein. Is ze echter hengstig................. dan ruikt de hengst dat, en die wil er dan maar wát graag op. En quess what??? als je merrie hengstig genoeg is, wil zij dat ook. En zó worden veulentjes nou gemaakt. Of je dat nou wil of niet, dat is de natuur. En als de merrie dat ook wil, gaan ze er soms zelfs voor liggen of knielen, zodat de hengst 'er' makkelijker bij kan.

Merrie's en hengsten bij elkaar zetten geeft problemen (veulens). Of zit je zo graag te wachten op een shet x paard ????

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:17

JoyCiej007 schreef:
goh, ik begrijp je post ook heus wel als je niet met 'ten eerste' 'ten tweede' en 'ten derde' spreekt. Komt nou niet erg aardig over, jou reactie.

in je vorige topic sprak je nog expiciet tegen dat hij exceem had. En zei je dat hij gewoon knuppen in z'n manen had, en dat daarom stukken manen zijn afgescheurd, ipv. geschuurd.

Knap dat jij kan beoordelen dat merrie hem nooit gaat toelaten, en dat je 'dat al hebt gemerkt'. Als je merrie niet hengstig is, dan zal ze idd (heel) afwijzend reageren naar vrijwel iedere hengst, groot of klein. Is ze echter hengstig................. dan ruikt de hengst dat, en die wil er dan maar wát graag op. En quess what??? als je merrie hengstig genoeg is, wil zij dat ook. En zó worden veulentjes nou gemaakt. Of je dat nou wil of niet, dat is de natuur. En als de merrie dat ook wil, gaan ze er soms zelfs voor liggen of knielen, zodat de hengst 'er' makkelijker bij kan.

Merrie's en hengsten bij elkaar zetten geeft problemen (veulens). Of zit je zo graag te wachten op een shet x paard ????

merrie gaat binnenkort weg

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:18

JoyCiej007 schreef:

mee eens, leuk dat je hem 'redt' minder leuk dat je je ook maar bedenkt om hem gewoon maar bij een merrie te zetten.
en zoals beschreven ' ik weet dat de merrie het niet toelaat' is grote onzin...
Of zeg, ja ik wil veulentjes, dus daarom doe ik het of wees gewoon niet naief en zie in dat dit niet kan ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:21

Volgens jouw profiel zit je al 8 jaar in de "paardensport".

Nou veel verstand heb je er niet van.

Dan hoor je wel een beetje te weten dat het geen gewone knopen zijn in de manen en staart.

Maar dat het schuurplekken zijn van de jeuk............
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 04-10-13 22:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:22

KingYasFenn schreef:
JoyCiej007 schreef:

mee eens, leuk dat je hem 'redt' minder leuk dat je je ook maar bedenkt om hem gewoon maar bij een merrie te zetten.
en zoals beschreven ' ik weet dat de merrie het niet toelaat' is grote onzin...
Of zeg, ja ik wil veulentjes, dus daarom doe ik het of wees gewoon niet naief en zie in dat dit niet kan ;)

Hij heeft niet eens intresse in de merrie
merrie gaat over een paar dagen weg (is verkocht) en dan staat hij bij een ruin
en tot mijn merrie weg is gaat hij alleen buiten als ik er ben of gaat hij op aparte weide

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:22

Ragdollcat schreef:

Dit soort commentaar hou je maar voor jezelf
ik wil hier uit leren en ben ook nog maar 13 hoor
Sorry hoor

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:24

meid, je spreekt jezelf constant tegen, daardoor kun je echt misverstanden krijgen op deze manier.
banketstaaf schreef:
Ragdollcat schreef:

Dit soort commentaar hou je maar voor jezelf
ik wil hier uit leren en ben ook nog maar 13 hoor
Sorry hoor

TS: Dergelijke reacties kun je verwachten op het moment dat iedereen wél normaal reageert, maar jij nogal onaardig antwoord. De toon die je aanslaat is nou niet bepaald vriendelijk te noemen.

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:26

leuk! :D
Laatst bijgewerkt door jolleknol op 04-10-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:27

Citaat:
Hij heeft niet eens intresse in de merrie
merrie gaat over een paar dagen weg (is verkocht) en dan staat hij bij een ruin
en tot mijn merrie weg is gaat hij alleen buiten als ik er ben of gaat hij op aparte weide

aja, tuurlijk... als hij dekt spring jij er eventjes tussen... want zo'n spierpower heb je natuurlijk ;)

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:48

Awh typisch bokt dit..
Meisje is erg blij dat ze een nieuw pony'tje heeft, ga er dan niet zo afkraken. Ti's gewoon echt heel zielig! Natuurlijk is het niet handig dat een hengst bij een merrie staat, maar ik zie zelf nergens staan dat ze dat ook doet. "Onder toezicht" kan ook betekenen "apart" landje maar er wel bij blijven... En natuurlijk reageert ze zelf soms ook niet al te aardig ik weet het, maar alsnog.. Met ze alle tegen 1 is ook niet eerlijk! Ze probeert het beste voor de pony te doen, afknippen is misschien niet het slimste idee, maar dat kan ook op een iets aardigere manier tegen haar gezegd worden. :)

ik wens je heel veel plezier met je pony!!
Laatst bijgewerkt door Verona2000 op 04-10-13 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:48

Zullen we het weer netjes houden? Daarbij wil ik ook zeker wijzen op diegenen die reageren. Ook ts, iets vriendelijker en dan krijg je ook leukere reacties.

Ts, ik denk wel dat het handig is die twee niet samen te houden. Merries kunnen nu nog best vaak hengstig zijn. Lijkt me voor de nieuwe eigenaar niet erg handig als er volgend jaar een 'laat' veulentje naast staat waar diegene ook niet wat mee kan. Het is nu lekker warm, maar dat kan volgend jaar oktober wel anders zijn.
Zou ze echt scheiden.

En merries kunnen best wisselvallig zijn. Bovendien kan een merrie ook binnen een paar tellen van gedachten zijn veranderd als het doorheeft dat haar nieuwe vriend een hengstje is. Blijven echte dames he?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:58

Ik weet dat ik niet al te vriendelijk reageer maar vind het echt stom dat mensen zo reageren op me
Ik word dan zelf boos en ga zo reageren. En ja mijn merrie is en blijft een merrie he. Maar ik zie niet hoe Beatle van 90 cm op een paard van 1.60 m gaat springen? En Beatle staat ook nog ik een apart stukje land dat ik heb afgezet met draad

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:02

Misschien is het handig om inplaats van een draadje een houten hek te plaatsen? Draadjes komen ze echt wel door als ze zouden willen.. Tis maar een idee!