Het inrijd topic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Re: Het inrijd topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 23:13

Iemand een idee hoe je een pony netjes leert doorlopen, mijn recreatie pony wil niet werken in de bak en de zweep doet hem niks

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:27

euhm, zws geen zweep. maak het leuker rijd figuren

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 17:12

Idd probeer hem te motiveren.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:49

jwl schreef:
Iemand een idee hoe je een pony netjes leert doorlopen, mijn recreatie pony wil niet werken in de bak en de zweep doet hem niks

Een beetje logische dat je pony het nog niet snapt, hij is net ingereden. Stop er gelijk mee, voordat je je pony verpest. Ga niet gelijk 2 uur op hem rijden, 5 min voor de eerste keer is genoeg, hij moet het ook leren. Bouw het op, maak het steeds langer en langer en langer. Er zijn vast en zeker dagen dat het wat minder lukt, ga er rustig mee om en wil niet gelijk teveel van je paard. Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, maar met een zachte hand. Motiveer je paard, jullie moeten er beide plezier in hebben. Ga ook niet elke dag op hem rijden, een paar keer per week is genoeg.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 20:41

Heb gister voor de 2e keer los gestapt en gedraafd op m,n nieuwe paardje :). En eindelijk, ze was super braaf! Ze twijfelde bij iedere stap, maar heeft er geen verkeerd gezet.

Hoe gaat het bij jullie?

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:35

Mooizo!!

Bij mij gaat het ook goed, alleen het staat allemaal een tijdje op een laag pitje, ze was laatst ook niet zo lekker en mij zadel ligt niet goed dus het rijden onder het zadel staat een tijdje stil. Hopelijk vind ik snel wel een goed zadel, want dan kunnen mijn bijrijdster en pony eindelijk beginnen met de les. Wel is mijn lederen tuig dat op 2 plekjes kapot was verkocht en heb ik een nieuw tuig besteld. Een kunststoffen roze tuig. Ik hoop dat het vandaag binnen komt ! Maarja, dat zal wel niet hihi. Ook heb ik een zweetdeken besteld voor bij mijn setje die ik binnenkort ga halen of vandaag ga bestellen. Het is in het kleurtje wild aster (paars dus ) en dit koop ik dat allemaal; 4 bandages, 1 paar peesbeschermers, een dekje, een halster, een touwtje en een zweetdeken. Erg leuk als we een keertje op wedstrijd gaan ofzo :)

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 17:31

Lang niks meer gezegd ik hoop dat ik het topic weer een beetje kan opleven :)

Bij mij gaat het rijden erg goed ze zit nu op zo'n B niveau en ik wil dan ook graag over een tijdje beginnen om een keertje een wedstrijd te gaan rijden. Ook wil ik gaan kijken of ze wilt springen, balkjes hebben we al een paar keer gedaan.

Daarnaast ben ik nog begonnen met een ander paard in te gaan rijden. Dit paard is erg gestrest en wilde een tijdje niet goed eten. Het gaat nu al wat beter.

Hoe gaat het bij jullie?

@_Gummybear je tuig is inmiddels vast wel binnen? Hahaa