geen zin meer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:41

Er zijn wat dingen die je kunt leren zodat je paard niet meer opeens wegrent. Je kunt ook leren wat je moet doen als dat wel gebeurd. Ik snap dat je bang bent om met hem te gaan wandelen, zeker als je het gevoel hebt dat je het niet onder controle hebt. Ik denk dat grondwerk lessen jou en je paard heel erg zouden kunnen helpen. Misschien is het een idee om iemand naar jou locatie te laten komen om je daar te begeleiden.
Laatst bijgewerkt door Raaf_ op 14-09-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:42

Lebeauty_, dan zal het toch moeilijker worden.
Zoals Dieselpaard al schreef, heeft niet iedereen geld om nog een paard te kunnen kopen.
Dat geldt misschien ook wel voor jouw ouders. Dus dan zal het toch uiteindelijk kiezen of delen worden..... helaas.

Dan misschien toch wat grondlessen gaan nemen en daarmee je angsten gaan overwinnen vanaf de grond.
Samen leren werken met elkaar. (jij en je paard)

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:43

@raaf_ dat wouden we ook gaan doen maar me vader zegt zo dat we het zelf wel oplossen dat hij het wel even doet hij snapt er gewoon niks van. heb al zo vaak gezegt dat ik het zo niet meer leuk vind en met me zusje die word steeds arroganter xp. daar word ik ook zo moe van. die denkt dat ze alles weet als ik ons paard 1 dagje vrijgeeft zegt ze gelijk dat ik bang ben enz

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:43

zijn er geen ''middelen'' voor het inhouden van een paard die aan de wandelt meent te gaan ?

en trouwens, ik denk dat je m goed aan t werk moet zetten !

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Bakkabouter

Re: geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:45

-> YRT
⚠️ C_arola kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:45

@hielkebro goed aan het werk moet zetten? met rijden doe ik dat ook wel hoor

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:46

oke, hoe doet jou zusje het dan om hem uit de wei te halen ?

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:48

@hielkebro hij doet het niet altijd. maar pakken gaat makkelijk hij rend niet weg maar als hij iets ziet van daar wil ik heen loopt hij der heen. laatst stond ze beste vriendin van me paard nog op de poetsplaats me zusje neemt hem mee en ze was bij het weiland en hij rend na niet echt rennen maar zachtjes draven zo naar de poetsplaats en dat doet hij lachend nog een 2e keer.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:49

lukt het niet om dat af te leren ?

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:50

@hielkebro ja dat zou kunnen maar me vader vind dat we het zelf op kunnen lossen maar ik denk van niet

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:50

Bimmetje schreef:
Op deze momenten snap ik dus 'de moeder' in kwestie niet!
Als je kind het niet leuk meer vind om met dit paard te rijden, waarom MOET het dan!
Omdat mams het zo leuk vind?!

Omdat die verwende kinderen zeiken om een paard en als ze dan eindelijk een paard krijgen, waar die ouders hard voor moeten werken, lopen ze weer te zeiken dat ze 'deze niet zo leuk vinden'. Verwende etters. En ik kan het weten. Ik was net zo'n verwende etter. Ik kreeg een paard van mijn ouders en na een half jaar was ik hem volledig zat. En nee, hij werd niet verkocht of ingeruild voor een ander. Ik moest respect hebben voor wat ik had in plaats van altijd maar ontevreden te zijn. En dat heb ik geleerd; doorzetten en tevreden zijn met wat je hebt. Dankzij mijn ouders die me iedere dag dwongen om mijn paard te bezoeken.
Ander verhaal is het natuurlijk als paarden gedrag vertonen wat gevaarlijk is, als blijkt dat een paard echt niet geschikt is. Maar dat hoor ik niet uit dit verhaal.

Raaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:52

Lebeauty_, Wat jammer dat je vader vindt dat jullie het zelf moeten doen. Ik denk toch dat de enige oplossing zou zijn om begeleiding te krijgen van iemand die hier ervaring mee heeft. Die jou leert een vertrouwensband met jou paard op te bouwen zodat jullie samen plezier kunnen hebben. Ook is het belangrijk voor jullie veiligheid. Wegrennen wordt snel een patroon namelijk. Dit is niet altijd makkelijk op te lossen.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:53

@tamarad8 ik ben niet verwend. ik ben blij met wat ik heb maar ik kan der ook niks aan doen dat ik geen klik heb verkocht word hij niet als ik het niet meer leuk vind stop ik er gewoon mee me zusje houd hem wel.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:53

Hmm.. Op welke stal sta je ?
Misschien veel grondwerk doen en dan komt de klik vanzelf.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:54

@raaf_ hij blijft jong en sterk.. ik en me zusje komt nooit meer goed thuis gaat het wel maar we hebben altijd commentaar op elkaar en dan samen een paard dat kan gewoon echt niet meer///

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:54

misschien een hele domme vraag, maar wat voor ras is het ?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:54

Geloof mij, ik en mijn zus kunnen totaal niet met elkaar over weg.. Maar een paard samen delen ging wél. Gewoon goede afspraken maken, niet er samen heen gaan etc. etc.

Ik herken mijzelf wel in je verhaal met een andere pony. Hij was dominant en ik een kind die er niet mee om kon gaan. Ik heb echt op het punt gestaan om hem te verkopen. Toch doorgezet.. En nu kan ik niet zonder hem! Letterlijk want het ging niet goed met mij toen ik hem jaren later wel verkocht. Heb hem gelukkig weer terug <3

Ik raad je aan om hulp te vragen aan iemand die je kan helpen met de problemen die je hebt in de omgang met je paard. Zelf heb ik dat ook gehad, plus les onder het zadel (geen gewone les, maar les waarbij we over trappen enz. heen gingen). Heeft onwijs geholpen :j

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:55

Het feit dat je een eigen paard hebt en jezelf niet verwend noemt, zegt al genoeg. :j
Pas als je in ziet dat het bezitten van een eigen paard een luxe is, en dat je daarmee wel degelijk verwend bent, gaan we de goede kant op.
Als het zo makkelijk op te lossen is; 'stop ik er gewoon mee me zusje houd hem wel', dan is het probleem toch opgelost? Dan ga je gewoon niet meer.

Raaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:56

Ik denk dat ze bedoeld dat ze dankbaar is dat ze een paard heeft, maar dat dit zo niet leuk meer voor haar is. Dat snap ik heel goed. Zeker als je angst ontwikkeld.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:57

Dat is vervelend. Ik denk dat de klik ook moet groeien. Heb ik ook gehad, eerst had ik niets met de pony, na veel met haar te hebben gewerkt en grondwerk te hebben gedasn is onze band en onze klik gegroeid. Af en toe kon ik haar wel achter het behang plakken. Maar gewoon doorgaan.
Ik zou nog een half jaar lekker aan het werk gaan en het aankijken. Eerst proberen, dan zou ik pas echt beslissen. Geef het de tijd!

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:58

@tamaradB dat zou ik wel willen maar me vader niet.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:59

Raaf_ schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat ze dankbaar is dat ze een paard heeft, maar dat dit zo niet leuk meer voor haar is. Dat snap ik heel goed. Zeker als je angst ontwikkeld.

Jij snapt hem !! tnx

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:00

Kayleigh schreef:
Hmm.. Op welke stal sta je ?
Misschien veel grondwerk doen en dan komt de klik vanzelf.

Doe je veel dingen met je paard of rij je alleen maar ?

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:01

Je moet echt in gaan zien dat je hard moet werken voor je echt een bent met een paard.. in 7 maanden kun je wél voelen of je een klik hebt 'onder de juiste omstandig heden' en die zijn er bij jou en je paard niet. ik zou hiervoor echt hulp zoeken van een proffessioneel iemand. Hoe oud is je paard? en hoe oud zijn jij en je zusje? wat voor paard is het?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook echt hoe het voelt als je én angst ontwikkeld én het niet meer leuk vind. Probeer door te zetten je zult trots zijn op je zelf meid!! *D

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:02

@kayleigh kan alleen maar rijden longeren lukt niet. wandelen durf ik niet meer aan.