Paardjes45 schreef:Ik snap niet dan dit toegestaan is, waarom verbiedt de wet het niet, zij vinden het blijkbaar kunnen.
En wie is ''zij''?
Juist, het volk!
Nederland is een democratie. Het volk regeert....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jasmijn159 schreef:Wie van jullie is wel eens op een varkenshouderij geweest en bij een slachthuis geweest??
Oordelen is zo makkelijk, maar alle 'feiten' zijn uit de tweede hand..
amoj schreef:Ik ben een boer, ik zorg goed voor mijn varkens.
Ik zorg dat mijn varkens het zo fijn mogelijk hebben.
Als ik niet goed voor mijn varkens zorg, merk ik dat in mijn portomonee.
Daarom zorg ik goed voor mijn varkens.
Ze krijgen voedsel wat op hun behoeften is afgestemd.
Als boer zou ik graag willen dat consumenten wat meer voor hun stukje vlees wouden betalen.
Dan kon ik mijn varkens een nog beter leven geven!
Maar veel mensen willen dat niet. Daarom moet het maar zo.
Helaas kan ik er niet veel aan veranderen, hoe graag ik dat ook zou willen.
Ik zou graag mijn stal uitbreiden zodat de hokken groter worden. Maar daar heb ik niet genoeg geld voor, omdat ik per varken bijna geen winst maak. Omdat de CONSUMENT niet meer wil betalen.
Zo, als jullie zielige verhalen kunnen gaan ophangen die NIET WAAR zijn, kan ik ook zielige verhalen ophangen!
Ga alsjeblieft met eigen ogen kijken, neem niets zo over van zielige sites zoals wakker dier. Die dikken alles 10 keer aan.
Ga zelf naar een veehouderij en zie wat daar gebeurd.
naomi_g1998 schreef:amoj schreef:Ik ben een boer, ik zorg goed voor mijn varkens.
Als boer zou ik graag willen dat consumenten wat meer voor hun stukje vlees wouden betalen.
Ik zou graag mijn stal uitbreiden zodat de hokken groter worden. Maar daar heb ik niet genoeg geld voor, omdat ik per varken bijna geen winst maak. Omdat de CONSUMENT niet meer wil betalen.
Zo, als jullie zielige verhalen kunnen gaan ophangen die NIET WAAR zijn, kan ik ook zielige verhalen ophangen!
Ga alsjeblieft met eigen ogen kijken, neem niets zo over van zielige sites zoals wakker dier. Die dikken alles 10 keer aan.
Misschien behandel jij je varkens goed ja, betekent niet dat iedereen dat doet.
Vereentjex schreef:Volgens de wet ja! maar wie zegt dat die wet ook altijd word opgevolgd? als jij meer winst zou kunnen maken door daar wat minder aan uit te geven zou je dat doen toch? dat doen die boeren dus (niet allemaal!) al die lui weten deksels goed wat ze doen met die beesten om er maar het meeste geld uit te slaan. ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar het gebeurt wel en wij als consumenten zijn zeker ook 'schuldig' dus dit gedicht is een mooi begin om voor sommige de ogen te openen...
44Myrthe44 schreef:En als consument heb je geen keuze zeker?
Jij bent als consument de opdrachtgever voor de boer, de reden waarom hij dit doet.
Jij bent evengoed de mishandelaar als de boer.
Jij hebt de keuze, de boer niet. Als de boer de varkens beter wil houden gaat zijn kostprijs omhoog en vind jij zijn vlees veel te duur, en zal hij failliet gaan.
En hoezo ''weet je nooit wat er op je bord beland''? Je hebt het toch zelf gekocht?
amoj schreef:Ik ben een boer, ik zorg goed voor mijn varkens.
Tigra_ schreef:De boer heeft zeker een keus. Ben het zat dat mensen boeren goed willen praten. Je hebt als boer ook een keus maar blijkbaar gaat hun keus er naar uit om dieren op verkeerde wijze te houden en daar geld aan te verdienen.
Tigra_ schreef:44Myrthe44 schreef:En als consument heb je geen keuze zeker?
Jij bent als consument de opdrachtgever voor de boer, de reden waarom hij dit doet.
Jij bent evengoed de mishandelaar als de boer.
Jij hebt de keuze, de boer niet. Als de boer de varkens beter wil houden gaat zijn kostprijs omhoog en vind jij zijn vlees veel te duur, en zal hij failliet gaan.
En hoezo ''weet je nooit wat er op je bord beland''? Je hebt het toch zelf gekocht?
Een keus in kopen of niet kopen. Helaas doe het weinig als ik alleen geen vlees meer ga kopen.
Je bent als consument niet alleen. Als het veel duidelijker was hoe dieren leven. Zoals bv met het roken, wat het met je doet dan zouden veel meer mensen beter nadenken over wat te kopen.
Nee als consument ben je niet net zo goed een mishandelaar als de boer want je weet niet wat er op je bord komt. Heel leuk al die etiketjes maar je weet nooit vanaf het etiketje wat voor leven een dier heeft gehad en wat er precies in dat stuk vlees zit.
De boer heeft zeker een keus. Ben het zat dat mensen boeren goed willen praten. Je hebt als boer ook een keus maar blijkbaar gaat hun keus er naar uit om dieren op verkeerde wijze te houden en daar geld aan te verdienen.
Maar goed ik ga verder niet meer in discussie. Ken boeren zat en word er niet vrolijk van.
44Myrthe44 schreef:amoj schreef:Ik ben een boer, ik zorg goed voor mijn varkens.
Dit stuk, is precies wat ik bedoel: de boer heeft de keuze niet, de consument heeft de keuze.
Als jullie trouwens willen zien hoe een varken geslacht wordt, dit is een goed filmpje: http://www.quest.nl/video/zelf-worst-maken