Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pascalle_x schreef:Hoi, ik ben 11 jaar en verzorg en rijd al 3jaar een shetlander.
Ik wil er nu super graag zelf een aanschaffen. Ik heb dan al een stal waar ik hem/haar kan plaatsen waar ze gezellig et een aantal andere shets komt.
Dat is 100,- p/m. Dat zouden mijn ouders dan betalen. Ik moet dan zelf de hoefsmid, ontwormen, enten, tandarts betalen. ik zelf verdien 25,- euro in de maand en dan nog zakgeld en soms 10 euro van m'n opa. kan ik alles daarmee betalen? hoe duur is dat per jaar? en ik hoor van veel mensen dat ze een ziekte potje hebben waar ze iedere maand zoveel geld in doen. Alle spullen die nodig zijn voor die shet, koop ik zelf (Dat red ik sowieso wel) of vraag het voor verjaardag etc etc.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes, Pascalle.
tabaflab schreef:Ik denk dat ze NU wel weet dat het nu even niet gaat lukken, hebben jullie tips of andere dingen wat de kosten kunnen zijn? Of andere dingen?
donna123 schreef:tabaflab schreef:Ik denk dat ze NU wel weet dat het nu even niet gaat lukken, hebben jullie tips of andere dingen wat de kosten kunnen zijn? Of andere dingen?
6x per jaar (ongeveer) 30,- hoefsmid, is dus 180,-
tandarts ongeveer 80 a 90,- per jaar (als je paard niks heeft)
DA laten komen (minstens 3x per jaar voor entingen en het jaarlijks controleren) ik betaal om mijn DA te laten komen al 30,- zonder entingen en jaarlijkse check.
En dan nog spullen zoals poetsspullen, liksteen, halster enz enz
donna123 schreef:Niet aan een paard beginnen als je er geen verstand van hebt.
vuurneon schreef:Waarom niet?
Als je op een stalling komt te staan met mensen die er wel verstand van hebben en jou het graag willen leren is er niets mis mee. Het leerproces begint pas echt als de pony er is!
Met goede begeleiding komt dat verstand snel.
Arc_En_Ciel schreef:vuurneon schreef:Waarom niet?
Als je op een stalling komt te staan met mensen die er wel verstand van hebben en jou het graag willen leren is er niets mis mee. Het leerproces begint pas echt als de pony er is!
Lijkt me niet zo prettig als je altijd afhankelijk bent van anderen
vuurneon schreef:donna123 schreef:Niet aan een paard beginnen als je er geen verstand van hebt.
Waarom niet?