Manege pony overkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:12

Lijkt me heerlijk als eerste eigen paardje. Een betrouwbaar dier van wie je bijvoorbaat al zielsveel houdt. Je gunt hem ook een goede oude dag.
Jij een superfijne eerste eigen paard ervaring en pony een welverdiende liefdevolle oude dag.

Als de manege de pony wil verkopen en het mag van je ouders, dan zou ik zeggen:Doen!

Bereid je er wel op voor dat je misschien niet meer heel lang op hem kan rijden en dat je ooit afscheid van hem moet nemen. En mogelijk kom je eerder aan hogere dierenarts kosten.
Als je dat allemaal beseft en prima vindt dan zie ik geen bezwaren.

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:16

MiReRe schreef:
Lijkt me heerlijk als eerste eigen paardje. Een betrouwbaar dier van wie je bijvoorbaat al zielsveel houdt. Je gunt hem ook een goede oude dag.
Jij een superfijne eerste eigen paard ervaring en pony een welverdiende liefdevolle oude dag.

Als de manege de pony wil verkopen en het mag van je ouders, dan zou ik zeggen:Doen!

Bereid je er wel op voor dat je misschien niet meer heel lang op hem kan rijden en dat je ooit afscheid van hem moet nemen. En mogelijk kom je eerder aan hogere dierenarts kosten.
Als je dat allemaal beseft en prima vindt dan zie ik geen bezwaren.

Dat denk ik nou ook!!
Maar die dierenarts kosten zullen bij ieder paard wek een keer komen
En je moet zo ie zo ooit een keer afscheid nemen van de pony die je lief hebt
Maar ik wil hem een paar fijne laatste jaren geven

StalNollie

Re: Manege pony overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:19

in deze tijd 500 a 800 euro

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:20

Ik zou wel voor dat je de pony koopt deze laten keuren door een dierenarts. Wil de manege van deze pony af?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:20

Ga het er eerst eens goed met je ouders over hebben of het wel mag. Tuurlijk zou het leuk zijn, maar eerst maar even de realistische kant bekijken.
Wij bokkers hebben niets te zeggen over wat kan en wat mag, daar zijn je ouders voor. :)

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:23

kohtje schreef:
Ik zou wel voor dat je de pony koopt deze laten keuren door een dierenarts. Wil de manege van deze pony af?

Ze willen er nu nog niet van af
Ze houden veel van hem
Want er is net een andere pony met pensioen
Als hij met pensioen gaat
Ik denk volgend jaar ofzo

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:24

StalNollie schreef:

Dan heb ik al bijna genoeg

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:24

Kimbers schreef:
Ga het er eerst eens goed met je ouders over hebben of het wel mag. Tuurlijk zou het leuk zijn, maar eerst maar even de realistische kant bekijken.
Wij bokkers hebben niets te zeggen over wat kan en wat mag, daar zijn je ouders voor. :)

Dat is waar
Thnx voor de tip

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:27

Wie heeft nog een goeie tip ofzo?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:31

Ramboxxx schreef:
WAT ZOUDEN JULLIE GEVEN VOOR DIE PONY?

Het is wat de "gek" ervoor geeft. Het is ook zo dat dat soort pony's die vaak heel braaf zijn, goud waard zijn voor een manege eigenaar. Die zitten er niet op te wachten om zo'n fijne pony waar je ieder kindje op kan zetten om te leren rijden te verkopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:32

Ramboxxx schreef:
StalNollie schreef:

en rest maandelijks, jaarlijks

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:33

Hou er rekening mee dan oude dieren vaak ook gebreken kunnen hebben!
Het zou zomaar kunnen dat je ook veel dierenartskosten eraan kunt overhouden,tenzij je de pony wilt laten keuren?
Ik snap dat je een oude pony graag een oude dag wilt geven maar heb je jezelf al een s afgevraagd wat je gaat doen en KUNT doen als het beestje een dierenarts nodig heeft?
Of willen je ouders deze kosten op zich nemen?Met 11 jaar zul je beslist geen vast inkomen he?hihihi

Mocht je toch de pony willen kopen dan zou ik niet veel hoger gaan dan 500euro hoor het liefst nog lager zelfs.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:34

Waarom moet hij sowieso weg? Is er iets mis met hem waardoor hij niet meer in de lessen kan lopen? Manege doen niet zomaar brave pony's weg. Ze zijn namelijk heel moeilijk te vervangen door nieuwe brave pony's.
En heb je nagedacht over de terugkerende kosten? Maandelijkse stalling? Hoefsmid? Dierenarts? Waar wil je dat van gaan betalen als je nu pas bijna de aanschaf bij elkaar hebt?

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:37

Babootje schreef:
Ramboxxx schreef:

Het is wat de "gek" ervoor geeft. Het is ook zo dat dat soort pony's die vaak heel braaf zijn, goud waard zijn voor een manege eigenaar. Die zitten er niet op te wachten om zo'n fijne pony waar je ieder kindje op kan zetten om te leren rijden te verkopen.

Hij moet ook wen keer met pensioen he

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:38

Dorus schreef:
Waarom moet hij sowieso weg? Is er iets mis met hem waardoor hij niet meer in de lessen kan lopen? Manege doen niet zomaar brave pony's weg. Ze zijn namelijk heel moeilijk te vervangen door nieuwe brave pony's.
En heb je nagedacht over de terugkerende kosten? Maandelijkse stalling? Hoefsmid? Dierenarts? Waar wil je dat van gaan betalen als je nu pas bijna de aanschaf bij elkaar hebt?

Hij moet met pensioen

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:39

funnyhorses schreef:
Hou er rekening mee dan oude dieren vaak ook gebreken kunnen hebben!
Het zou zomaar kunnen dat je ook veel dierenartskosten eraan kunt overhouden,tenzij je de pony wilt laten keuren?
Ik snap dat je een oude pony graag een oude dag wilt geven maar heb je jezelf al een s afgevraagd wat je gaat doen en KUNT doen als het beestje een dierenarts nodig heeft?
Of willen je ouders deze kosten op zich nemen?Met 11 jaar zul je beslist geen vast inkomen he?hihihi

Mocht je toch de pony willen kopen dan zou ik niet veel hoger gaan dan 500euro hoor het liefst nog lager zelfs.

Ik snap je
M'n ouders helpen ook

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:41

gaan je ouders ook de stalling betalen dan dat is toch snel tussen de 150 en 300 euro per maand
Laatst bijgewerkt door cam op 23-07-13 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:43

Babootje schreef:
Ramboxxx schreef:

Ramboxxx schreef:

Mmmm sommige pony's worden wel dertig en lopen zonder problemen mee. Bij ons op stal stond er eentje die was al veertig (met nog een paar tanden in zijn mond :D :D ) Die was dan wel met pensioen.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:47

Ramboxxx schreef:
StalNollie schreef:

En dan is het geld op na het kopen van het paard. dan moet je nog maandelijks stalling/weide gang betalen afhankelijk van waar je heen gaat zit dat tussen de 75 en 200 euro. Elke 8tot 12 week bekappen weer 25 euro. En heb je pech zoals ik krijgt het dier iets en ben je zo 800 extra euro kwijt in minder dan 2 maand tijd.
Het dier kan ook ziek worden. (in mijn geval een shetlander die ook best wat geld van de DA vroeg )
Daarbij ik zie dat je 11 bent. Weet je zeker dat je klaar voor zo'n verantwoordelijkheid bent?
Dagelijkse verzorging. Je kan niet even het dier gewoon zo laten staan zeker als je hem ergen op wei zet dan moet je elke dag komen kijken. Lukt dat wel samen met school?
Een paard is niet even kopen en klaar er zit veel geld achter hoe groot of klein het paard ook is.
En er kan altijd wat mis gaan. Ik zou gewoon voor nu lekker verzorgen en rondhangen op de manege veel leren en later weer kijken. Dat je lieveling weg moet is nooit leuk maar even 800 euro is niet het enige wat je moet betalen ;)
Laatst bijgewerkt door Gytrash24 op 23-07-13 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:53

Als ie nog 2 of 3 uur per dag loopt dan brengt ie z'n geld nog wel op! De manege doet die pony echt nog niet met pensioen hoor. En ik weet nog niet zo net of een oude pony die al lang in de lessen loopt zo blij is met welverdiende rust.. Wij hebben ook wat ouwetjes die nog wat beginnerslessen lopen, die vinden het helemaal leuk als ze mee mogen lopen.

Dressuur_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:57

Ik heb niet alle reacties gelezen hier boven
Maar ik zou je wel aanraden als je die manegepony koopt,
hem zeker nog wekelijks beweging te geven.
Een pony/paard leeft veel langer als hij/zij beweging krijgt

xx

Joysieee

Re: Manege pony overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:09

De maandelijkse kosten zijn zoveel hoger dan de aanschaf... Besef dat.
Mijn ouders betalen het onderhoud van mijn paard,en de spullen die echt nodig zijn,af en toe wat extra's, maar wij hebben de ruimte om ze thuis te zetten, dus dat scheelt stallingskosten. Maar 20 is niet mega oud voor een manege pony,ik weet niet wat zijn conditie is,maar toen ik op de manege reed,toen mijn eigen pony nog niet was ingereden etc(4/5 jaar geleden),liepen er pony's mee van rond de 30,nog helemaal fit. Deze liepen dan wel minder maar goed.
Hoe weet je zo zeker dat de manege hem kwijt wil? Als het een fitte pony is,kan het zijn dat ze hem een tijd nog willen houden...
En als hij maar 1.38 is,jij bent 11,en groeit nog waarschijnlijk,besef je dan dat je ook te groot kan worden...?
Maarja t is je eigen keuze,hoewel ik het niet zou doen.

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:14

Mijn manegepony kocht ik nog in de gulden tijd voor 3000,- gulden. De pony was ook op leeftijd maar heeft nog jaren super kunnen rijden. leefde helemaal op toen ze uit de manege kwam werd zelfs nog brabant kampioen. Duurde nog jaren voor die met pensioen ging want nadat ze gekocht was begon ze aan haar tweede jeugd. Goed onderhandelen over de prijs. Mijn pony is toen duur gekocht. De manege eigenaar vond dat het braaf zijn ook betaald moest worden. Succes

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:22

Leuk dat je een manegepony wil kopen en dat je wm zijn pensioen gunt over een paar jaar. Ik zou als ik jouw was op zoek gaan naar plaatsen waar je hem kan stallen. Dan een lijstje maken met hoeveel het per maand kost en een bedrag hebben van rond de €1.000. Voor onverwachte dierenarts kosten. En elke maand €100,00 daarbij doen.

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 09:09

Het is wat de "gek" ervoor geeft. Het is ook zo dat dat soort pony's die vaak heel braaf zijn, goud waard zijn voor een manege eigenaar. Die zitten er niet op te wachten om zo'n fijne pony waar je ieder kindje op kan zetten om te leren rijden te verkopen.[/quote]
Ramboxxx schreef:

Mmmm sommige pony's worden wel dertig en lopen zonder problemen mee. Bij ons op stal stond er eentje die was al veertig (met nog een paar tanden in zijn mond :D :D ) Die was dan wel met pensioen.[/quote]

Maar op onze manee rijden ze ook met gehandicapte mensen
Dus ze hebben daar niets aan oude ponys