Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MiReRe schreef:Lijkt me heerlijk als eerste eigen paardje. Een betrouwbaar dier van wie je bijvoorbaat al zielsveel houdt. Je gunt hem ook een goede oude dag.
Jij een superfijne eerste eigen paard ervaring en pony een welverdiende liefdevolle oude dag.
Als de manege de pony wil verkopen en het mag van je ouders, dan zou ik zeggen:Doen!
Bereid je er wel op voor dat je misschien niet meer heel lang op hem kan rijden en dat je ooit afscheid van hem moet nemen. En mogelijk kom je eerder aan hogere dierenarts kosten.
Als je dat allemaal beseft en prima vindt dan zie ik geen bezwaren.
Ramboxxx schreef:WAT ZOUDEN JULLIE GEVEN VOOR DIE PONY?
Babootje schreef:Ramboxxx schreef:WAT ZOUDEN JULLIE GEVEN VOOR DIE PONY?
Het is wat de "gek" ervoor geeft. Het is ook zo dat dat soort pony's die vaak heel braaf zijn, goud waard zijn voor een manege eigenaar. Die zitten er niet op te wachten om zo'n fijne pony waar je ieder kindje op kan zetten om te leren rijden te verkopen.
Dorus schreef:Waarom moet hij sowieso weg? Is er iets mis met hem waardoor hij niet meer in de lessen kan lopen? Manege doen niet zomaar brave pony's weg. Ze zijn namelijk heel moeilijk te vervangen door nieuwe brave pony's.
En heb je nagedacht over de terugkerende kosten? Maandelijkse stalling? Hoefsmid? Dierenarts? Waar wil je dat van gaan betalen als je nu pas bijna de aanschaf bij elkaar hebt?
funnyhorses schreef:Hou er rekening mee dan oude dieren vaak ook gebreken kunnen hebben!
Het zou zomaar kunnen dat je ook veel dierenartskosten eraan kunt overhouden,tenzij je de pony wilt laten keuren?
Ik snap dat je een oude pony graag een oude dag wilt geven maar heb je jezelf al een s afgevraagd wat je gaat doen en KUNT doen als het beestje een dierenarts nodig heeft?
Of willen je ouders deze kosten op zich nemen?Met 11 jaar zul je beslist geen vast inkomen he?hihihi
Mocht je toch de pony willen kopen dan zou ik niet veel hoger gaan dan 500euro hoor het liefst nog lager zelfs.
Babootje schreef:Ramboxxx schreef:WAT ZOUDEN JULLIE GEVEN VOOR DIE PONY?
Het is wat de "gek" ervoor geeft. Het is ook zo dat dat soort pony's die vaak heel braaf zijn, goud waard zijn voor een manege eigenaar. Die zitten er niet op te wachten om zo'n fijne pony waar je ieder kindje op kan zetten om te leren rijden te verkopen.
Ramboxxx schreef:Hij moet ook wen keer met pensioen he
) Die was dan wel met pensioen. Ramboxxx schreef:StalNollie schreef:in deze tijd 500 a 800 euro
Dan heb ik al bijna genoeg
Ramboxxx schreef:Hij moet ook wen keer met pensioen he
) Die was dan wel met pensioen.[/quote]