EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:02

Ik vind dat je te aanvallend reageert, iedereen bedoeld t goed. En ik vind ook dat je een ervarene moet inschakelen. In je profiel lees ik dat je geen les hebt maar wel eens rijdt. Dit is niet voldoende om een paard zadelmak te maken en door te rijden.

Trouwens als je lessen nemen te duur vindt, moet je ook niet aan een eigen paard beginnen. Iedereen met een eigen paard heeft les. Ook Anky, Edward etc..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:04

LisanneElena schreef:
Viktor238 schreef:
Wat leuk dat je paardje zijn oren naar voren gespitst heeft. En ach dat draven, tja als er iemand op hun rug zit willen ze dat allemaal wel :D Laat je het ons nog even weten hoe het gaat met inrijden en/of zadelmak maken? Succes!

Als tip; misschien kun je, als je al wat verder bent, les nemen op je paardje. Dat zou leuk en leerzaam zijn. :) Of je misschien laten helpen door iemand anders.

hèhè, nog iemand die iets aardigs zegt! Ik ga altijd met mijn beste vriendin naar een pensionstal, ik vraag ook veel dingen dus ik zie nog wel wat ik doe, dat ik meer moet leren snap ik, maar les kost zoveel geld (ik weet het een paard ook)...

Ja klopt, het is ook allemaal héél duur. Hoe groot is je paardje eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:04

Mijn ervaring is dat bokkers gewoon graag zeuren. De mensen die zich wel degelijk zorgen maken over je paard pluk je er zo uit, en dat zijn er hier niet veel.

* Sorry dat ik me erin meng *

Leuk! Gewoon lekker doen wat jij wilt hoor meid. Heb het ook zelf gedaan en mijn paardje is nu zo mak als een lammetje. Als je er echt al op kunt rijden lekker samen gaan lessen en dan komt het allemaal goed. Mocht het fout gaan is er altijd nog de mogelijkheid om proffesionele hulp in te roepen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:05

ik hoop dat het goed gaat met je paardje, zou zonde zijn als zon leuk ding wordt verpest. maar als je beste vriendin net zo oud is als jij is ze misschien niet de beste hulpbron. misschien als je het uitlegt kun je een prof via internet benaderen en dan krijg je toch les. maar dan met een beetje geluk gratis;)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:05

Viktor238 schreef:
Wat heb je trouwens inderdaad een knapperd...

dankje dat vind ik dus ook :)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:06

Lasca_1987 schreef:
Ik vind dat je te aanvallend reageert, iedereen bedoeld t goed. En ik vind ook dat je een ervarene moet inschakelen. In je profiel lees ik dat je geen les hebt maar wel eens rijdt. Dit is niet voldoende om een paard zadelmak te maken en door te rijden.

Trouwens als je lessen nemen te duur vindt, moet je ook niet aan een eigen paard beginnen. Iedereen met een eigen paard heeft les. Ook Anky, Edward etc..

ik ben anky of Edward niet dus en dat iedereen het doet hoeft niet te zeggen dat ik het óók moet

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:07

LisanneElena schreef:
Viktor238 schreef:
Wat leuk dat je paardje zijn oren naar voren gespitst heeft. En ach dat draven, tja als er iemand op hun rug zit willen ze dat allemaal wel :D Laat je het ons nog even weten hoe het gaat met inrijden en/of zadelmak maken? Succes!

Als tip; misschien kun je, als je al wat verder bent, les nemen op je paardje. Dat zou leuk en leerzaam zijn. :) Of je misschien laten helpen door iemand anders.

hèhè, nog iemand die iets aardigs zegt! Ik ga altijd met mijn beste vriendin naar een pensionstal, ik vraag ook veel dingen dus ik zie nog wel wat ik doe, dat ik meer moet leren snap ik, maar les kost zoveel geld (ik weet het een paard ook)...

Ja klopt, het is ook allemaal héél duur. Hoe groot is je paardje eigenlijk?[/quote]

vorig jaar in September was ze 1.41m en ze is niet heel veel meer gegroeid

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:07

LisanneElena schreef:
Viktor238 schreef:

dankje dat vind ik dus ook :)

Knap beessie, mag je trots op zijn... <3

Unique6

quote]

vorig jaar in September was ze 1.41m en ze is niet heel veel meer gegroeid[/quote]

O, dus het is nog een pony, of een klein paardje ;)

Anonymous86

nouja anyhow succes met je paardje. ik hoop dat het goed komt. anders verpest je een leuk paardje

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:08

MarZarascha schreef:
Mijn ervaring is dat bokkers gewoon graag zeuren. De mensen die zich wel degelijk zorgen maken over je paard pluk je er zo uit, en dat zijn er hier niet veel.

* Sorry dat ik me erin meng *

Leuk! Gewoon lekker doen wat jij wilt hoor meid. Heb het ook zelf gedaan en mijn paardje is nu zo mak als een lammetje. Als je er echt al op kunt rijden lekker samen gaan lessen en dan komt het allemaal goed. Mocht het fout gaan is er altijd nog de mogelijkheid om proffesionele hulp in te roepen.

nee maar, iemand begrijpt het! Dankje dat bedoel ik dus!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:08

Viktor238 schreef:
quote]

vorig jaar in September was ze 1.41m en ze is niet heel veel meer gegroeid

O, dus het is nog een pony, of een klein paardje ;)[/quote]

ja

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:09

Rianne1994 schreef:
nouja anyhow succes met je paardje. ik hoop dat het goed komt. anders verpest je een leuk paardje

ik denk dat ik haar verpest idd. Dat denkt bijna iedereen hier trouwens

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:10

Ga je haar later bitloos rijden? Er staat in je topic dat ze niet van bitten houd namelijk.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:10

Viktor238 schreef:

dankje dat vind ik dus ook :)[/quote]

Knap beessie, mag je trots op zijn... <3[/quote]

eerlijk gezegd ben ik dat ook!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:11

Viktor238 schreef:
Ga je haar later bitloos rijden? Er staat in je topic dat ze niet van bitten houd namelijk.

nee dat niet ze moet alleen nog een beetje meer wennen, ik denk dat als we eenmaal kunnen rijden ze het bit niet meer zo vervelend vind omdat ze dan weet dat we gaan rijden en dat vind ze dan heus wel leuk :)

nee123

Re: EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:12

diegene die de hele tijd zo zeuren trouwens kunnen ook gewoon weggaan want ik tril hier nu echt van woede (echt waar ik tril omdat ik een kort lontje heb en ik irriteer me vreselijk van de meesten hier )

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:12

Ach Bokkers, laat dat meissie toch! Zij probeert in haar topic een leuke sfeer op te wekken, wat omdraait in een heus ongezelligheids topic. Ik waardeer het dat jullie haar tips ed geven, dat is ook heel goed. Maar je kunt er toch wel even bijschrijven, van 'wat leuk' of 'lukt het allemaal? Klinkt vrolijk' Of iets anders positiefs?

Ik wil hier nu geen negatieve noot neerleggen, maar gewoon even mijn mening.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:13

LisanneElena schreef:
Viktor238 schreef:

nee dat niet ze moet alleen nog een beetje meer wennen, ik denk dat als we eenmaal kunnen rijden ze het bit niet meer zo vervelend vind omdat ze dan weet dat we gaan rijden en dat vind ze dan heus wel leuk :)

O, ik snap het. Haha! Ik had het verkeerd begrepen, veel succes d'rmee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:14

LisanneElena schreef:
diegene die de hele tijd zo zeuren trouwens kunnen ook gewoon weggaan want ik tril hier nu echt van woede (echt waar ik tril omdat ik een kort lontje heb en ik irriteer me vreselijk van de meesten hier )

Moet je niet doen, want dan ga je je nog veeeeel meer ergeren..
Nederlanders en veilig achter een schermpje zitten = anderen kleineren.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:15

Dankjewel!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:16

Urbiezira schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom een paard eerst zadelmak moet zijn voordat je erop wil gaan zitten? :o?
Je kan toch ook het paard eerst al laten wennen aan het gewicht, puur alleen het gewicht, en daarna pas de overgang naar zadel ---> rijden maken? Veel mensen doen het toch echt zo, en vele mensen door de geschiedenis heen ook. :j misschien begrijp ik het verkeerd hoor...maar vroeg het me af.

Ik ben helemaal geen fan van jonge paarden zonder zadel rijden. Met een zadel wordt de druk verdeelt, en zonder zadel hoor je heel anders te rijden dan met zadel wil je je paard niet hinderen.

TS, wat iedereen hier zegt is alleen maar omdat ze het beste voor jou en je pony willen. Ik snap dat het heel leuk is om op je pony te zitten, maar er zijn niet voor niets de hele dure mensen die paarden zadelmak maken en inrijden. Er zitten heel veel risico's aan vast, en er is heel veel kennis voor nodig wil je het goed doen. Er wordt hier wel leuk gezegd 'als het mis gaat kun je er altijd nog een prof bij halen', maar het kost veel meer tijd om een fout recht te krijgen dan om het meteen goed te doen. Het is gewoon zonde als er iets een keer helemaal mis gaat.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:16

MarZarascha schreef:
LisanneElena schreef:

Moet je niet doen, want dan ga je je nog veeeeel meer ergeren..
Nederlanders en veilig achter een schermpje zitten = anderen kleineren.

ik doe mijn best maar het komt ook omdat ik de laatste tijd het idee heb dat ik niks goed kan doen en niemand me begrijpt...dat bewijst dit topic wel weer....

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:18

RusselNuwell schreef:
Urbiezira schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom een paard eerst zadelmak moet zijn voordat je erop wil gaan zitten? :o?
Je kan toch ook het paard eerst al laten wennen aan het gewicht, puur alleen het gewicht, en daarna pas de overgang naar zadel ---> rijden maken? Veel mensen doen het toch echt zo, en vele mensen door de geschiedenis heen ook. :j misschien begrijp ik het verkeerd hoor...maar vroeg het me af.

Ik ben helemaal geen fan van jonge paarden zonder zadel rijden. Met een zadel wordt de druk verdeelt, en zonder zadel hoor je heel anders te rijden dan met zadel wil je je paard niet hinderen.

TS, wat iedereen hier zegt is alleen maar omdat ze het beste voor jou en je pony willen. Ik snap dat het heel leuk is om op je pony te zitten, maar er zijn niet voor niets de hele dure mensen die paarden zadelmak maken en inrijden. Er zitten heel veel risico's aan vast, en er is heel veel kennis voor nodig wil je het goed doen. Er wordt hier wel leuk gezegd 'als het mis gaat kun je er altijd nog een prof bij halen', maar het kost veel meer tijd om een fout recht te krijgen dan om het meteen goed te doen. Het is gewoon zonde als er iets een keer helemaal mis gaat.

dan weet ik dat, maar toch blijf ik mijn eigenwijze zelf en ga ik gewoon verder met waar ik mee bezig ben. Ik zal jullie desnoods persoonlijk een foto sturen als ze zadelmak is....

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:20

Nou ik moet zeggen dat TS zelf ook wel een beetje om haar toon kan denken.
Ook de bokkers die negatief zijn bedoelen het heus wel goed.
Het inrijden van een paard is natuurlijk niet makkelijk.
Het is inderdaad verstandig om goede begeleiding te krijgen, als er wat gebeurd heb je er iemand bij die je eventueel zou kunnen helpen.
Het blijft uiteraard je eigen keus en je hebt mazzel als je pony braaf is.

Anyway succes ermee!