Stel je (lievelings/verzorg) paard voor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:05

Volledige naam Paula :')
Roep naam Paula, Paula de koe, Paula de boskabouter
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) springen, beetje dressuur en buiten rijden
Ras KWPN
Kleur Vos, maar haar staart is donkerder
Hoogte 1,61
Leeftijd in mei is ze 16 geworden
Wat je wilt bereiken als alles kon? Vooral veel plezier hebben met elkaar en in juli gaan we voor het eerst eventen, lijkt me wel heel gaaf! :)
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Heb haar pas 4 dagen
http://i42.tinypic.com/vmyi9u.jpg

Volledige naam Jacintha van de longevieuw of zoiets xd
Roep naam Sinta
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) Niks, ze is vroeger mishandeld, maar ik kan er wel zonder zadel opzitten.
Ras Ardenner
Kleur bruin
Hoogte 1.63 ong
Leeftijd ook in mei 16 jaar geworden
Wat je wilt bereiken als alles kon? weet ik zo niet
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Dat ze zo graag naar de wei wilde, dus ik viel over een bultje recht in een plas water -O-
http://i39.tinypic.com/335gwg6.jpg

Volledige naam Godelieve _/-\o_
Roep naam Lieve
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) Niks meer
Ras Welsh
Kleur Schimmel
Hoogte 1,15
Leeftijd we denken ong 25 jaar
Wat je wilt bereiken als alles kon? Dat ze nog heel oud mag worden :)
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Vroeger toen ik ong 6/7 was, en Lieve een eigenwijs welshje is geen goed combi xd ze steigerde steeds, gewoon omdat ze er geen zin in had. Toen stapte we net langs een best wel brede sloot toen ze begon te stijgeren. Ik viel achterover van Lieve af in de sloot. Nu is het wel grappig, maar toen niet..
http://i40.tinypic.com/adp9ph.jpg

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:13

Volledige naam: Rapidash
Roep naam: Rapi
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) : Vrijheidsdressuur & springen
Ras : Welsh
Kleur : Vos (bruin)
Hoogte: 1.15
Leeftijd : 12 jaar
Wat je wilt bereiken als alles kon? : Wat ik wil gaan bereiken hoog in springen en vrijheidsdressuur komen :)
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Te veel om op te noemen ;)

Afbeelding
Afbeelding

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:15

Verzorg/Lease pony :)
Volledige naam Truus
Roep naam Truus/Truuzel
Soort training: Dressuur en soms een springetje
Ras Haflinger
Kleur Zweetvos
Hoogte 1.36 :j
Leeftijd 8 Jaartjes
Wat je wilt bereiken als alles kon? Een keer aan een dressuur en springwedstrijd meedoen! En een keer naar het strand met mijn toppertje!
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Bitloos en zonder zadel rondhobbelen door de bak, heerlijk! <3

1. Een onder-onsje <3
Afbeelding

2. Braaf stappen :)
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:21

Volledige naam: Arthis van de Klompjeshoeve
Roep naam: Arthis
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..): vaak lekker gewoon buitenritjes maar ook dressuur springen en western
Ras: Haflinger
Hoogte: ongerveer 1,50m
Leeftijd: 6
Wat je wilt bereiken als alles kon? ik hoef niks te bereiken als ik maar plezier heb!
Een speciaal, leuk of grappig moment samen?
de aller eerste x dat ik hem deed hij hinnikend naar me toe kwam

Afbeelding

Volledige naam: ?
Roep naam: Rebel
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..): dressuur en springen
Ras: new-forest denk ik
Hoogte: 1,52m
Leeftijd: 15
Wat je wilt bereiken als alles kon? ik hoef niks te bereiken als ik maar plezier heb!
Een speciaal, leuk of grappig moment samen?
dat hij met springen niet uitkwam en ik letterlijk de lucht in vloog!

(let niet op mijn hoofd XD hij springt nogal appart! en zeker in de hoogte!)
Afbeelding

Volledige naam: ?
Roep naam: Mien
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..): dressuur en springen
Ras: new-forest
Hoogte: 1,42m
Leeftijd: 15
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? en dat ze ooit van mij wordt! (nu een manege pony)
toen ik haar een keer in bak zette kon ik overal heen rennen en ze volgde me de hele tijd!
afgelopen vrijdag liep ze bij mij voor het eerst aan de teugel (ze is heeeeeel stijf in der nek als je met snoep ook naar haar buik lijd hoor je altijd een harde knak!) meestal je vraagt haar en ze gaat alleen maar meer omhoog met haar hoofd maar afgelopen vrijdag was het opeens dat hoofd ging omhoog en opeens naar beneden en hij bleef daar!!! :D was zo blij voor het eerst in 5 jaar dat ze aan de teugel liep bij mij!

80cm
Afbeelding
ben je ook al verliefd op deze schat van een pony!
Afbeelding

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:26

Mogen manegepony's ook? :')

Volledige naam Tuvok (Priory PricklexYoung Winsome's Adrian)
Roep naam Tuvpl
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) Manegepony :')
Ras New Forest
Kleur Bruin
Hoogte Ik denk iets van... 143?
Leeftijd 12
Wat je wilt bereiken als alles kon? Geen idee, het blijft een manegepony :')
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Als ik zijn hoeven ga krabben, dat hij dan zijn hoofd op mijn rug legt :D Altijd grappig :P

Heb geen zin om foto's op m'n laptop te zetten :')

KirstenTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:37

Volledige naam: anette van 't gildeland
Roep naam: tinka
Soort training: vrijheidsdressuur, dressuur vanaf de grond, mennen,vrij springen
Ras: europees miniatuurpaard
Kleur: schimmel
Hoogte: 92 cm
Leeftijd: 12
Wat je wilt bereiken als alles kon? Ik wil haar graag bitloos voor de sulky en nog eens opvakantie met haar.
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? We gingen zwemmen in een meer, dat was echt gaaf.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:44

Volledige naam: Beauty
Roep naam: Beaut, Witje, Smeerkees
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..): Dressuur, springen, NH
Ras: ArabierX?X? etc.
Kleur: Schimmel denk ik... maar meer bruin _O-
Hoogte: 157,9
Leeftijd: ± 15 jaar
Wat je wilt bereiken als alles kon?:Ze vindt rechtergalop heel erg moeilijk, ik zou willen dat ze die goed leert, evenals de stelling lings.
Een speciaal, leuk of grappig moment samen?: Een triple springen! :D

Afbeelding

Edit: Ja ik weet dat mijn houding een beetje prut is op deze foto :p

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:11

Volledige naam: Jessy
Roep naam: Jessy
Soort training: Western, Natural Horsemanship
Ras: Pinto (Tinker/Haflinger)
Geslacht: Merrie
Kleur: Tobiano :P
Hoogte: 1,47m
Leeftijd: 8 jaar

Jessy is een lieve, leuke merrie die heel veel voor je over heeft. Ze heeft een leider nodig, maar werkt goed samen. Ik heb haar nu ruim 2 jaar en zou echt niet meer zonder haar kunnen! Uiteindelijk wil ik verder in de Natural Horsemanship en wil ik therapie met haar gaan geven. Ze is betrouwbaar en houdt het meest van buitenritten :)

Volledige naam: Benjamin
Roep naam: Benji
Soort training: Natural Horsemanship
Ras: Shetlander
Geslacht: Ruin
Kleur: Zwart-wit:P
Hoogte: 1,00m
Leeftijd: 2 jaar

Benji is een jonge ruin die nog erg in de puberteit zit. Hij wil heel graag leren en doet dit ook goed. Ik heb hem nu een jaar en ik moet voornamelijk heel erg met hem lachen. Ik ben bezig met Natural Horsemanship en dit pakt hij goed op. Uiteindelijk gaat hij voor een karretje en met een beetje geluk is ook hij therapiegeschikt.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:31

x_Kimberlyxx schreef:
Hoi hoi,
Ik vind het zelf wel altijd leuk om over anderen hen paarden te lezen, daarom dacht ik ik maak er een topic over :)

Je mag hier van alles vertellen over je eigen paard, verzorg paard of lievelingspaard hier even een paar voorbeelden:
Volledige namen: Yvonne en Carla
Roep namen: Yvonn en Car
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) vrijheidsdressuur, vrijheidsspringen, springen (op Carla)
Ras: Allebei shetlanders!
Kleur: Allebei bont.
Hoogte: iets van 1,05 meter ofzo?
Leeftijd: Yvonne is 3, Carla is 14.
Wat je wilt bereiken als alles kon? Maakt niet uit, dat je er altijd op kan blijven rijden en dat ze nooit doodgaan :)
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? : Yvonne staat vaak op mijn tenen :P

Je kan natuurlijk ook vragen weglaten en/of bij verzinnen, maak er wat leuks van!
Een of meerdere foto's zal ook wel leuk zijn.

_xTommy304

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:35

Volledige naam - Jollie, verder is niet bekend
Roep naam - Jollie
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) - ik spring met hem, en doe wat vrijheidsdressuur. (:
Ras - haflinger
Kleur - heel licht bruin, eigenlijk meet palomino, en dat voor een haflinger..
Hoogte - ongeveer 1,55 ?
Leeftijd - 9 .
Wat je wilt bereiken als alles kon? - Pff moeilijk.. Ik zou alles wat mogelijk kon zijn met mn willen doen !(:
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? - dat ik huilde en hij zn hoofd op mn houders legde, en voor zijn doen kusjes gaf.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 13:39

Echt super leuk om al die paardjes te zien en over ze te lezen!!
Ik zal vanavond of morgen ook even mijn paardje voorstellen :)

En over een vraag die ik voorbij zag komen, lievelingsmanege pony's, verzorg paarden mogen ook!

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 16:15

Volledige naam: Douwe D
Roep naam: Douwe
Soort training: vrijheidsdressuur, natural horsemanship, natural dressage en we zijn zo'n maandje geleden begonnen onder het zadel met dressuur en springen
Ras: Fries
Kleur: zwart
Hoogte: 1,72 ?
Leeftijd: 10
Wat je wilt bereiken als alles kon? Ik wil vooral dat het voor ons allebei heel leuk blijft! Verder zal ik willen dat hij zoveel mogelijk ontspannen loopt onder het zadel en hoop ik ooit nog eens samen een wedstrijd te rijden of demonstratie te geven.
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? In het begin deed hij lekker waar die zin in had en als hij dus bijvoorbeeld stil wilde staan kreeg ik hem dus met geen mogelijkheid mee. Nu na veel grondwerk en spelen volgt hij me overal los.
Als hij iets eng vind rent hij eerst weg en daarna komt hij weer terug om toch nog even te kijken en staat hij met een uitgestrekte hals omdat hij heel nieuwsgierig is. Ziet er erg grappig uit :)

Afbeelding Afbeelding

2000_rachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:39

Volledige naam Michele R
Roep naam Michele/Mies
Soort training: rijd haar dressuurmatig maar we maken zo nu en dan ook weleens een buitenrit en een sprongetje
Ras New Forest
Kleur Koffievos
Hoogte ehh ongeveer 1.40?
Leeftijd 4
Wat je wilt bereiken als alles kon? alles kan, ik ga zaterdag met haar naar de keuring en in de zomervakantie onze eerste oefenwedstrijd rijden?
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? hahah alle momenten met haar zijn speciaal :j maar ik weet nog dat ik haar op stal zetten maar ze poepte gelijk weer dus ik dacht ik haal het er nog even uit! kruiwagen en greep opgehaald staldeur op een kier kruiwagen ervoor en ik liep met de greep naar die drol draai me om en jahoor! springt ze uit stilstand zo over die kruiwagen heen!! en daar ging ze dan, zandweg in door de modder door 3 (leegstaande) weien heen overal nam ze een hap dus ik haar halster en een bak brokken meegenomen rammelen met de brokken en toen ze uitgeraast was liep ze zo weer terug de stal in :j scheelt dat ze dat hier opstal ALTIJD doen als ze losbreken met brokken rammelen en dan lopen ze gewoon de stal in! gekke pony <3

x_Kimberlyxx

Re: Stel je (lievelings/verzorg) paard voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 15:54

Iemand nog zijn paardje voorstellen?:)

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:20

Naam: Sunshine
Roepnaam: Sunnie
Soort training: Dressuur of springen
Ras: Welsh
Kleur: Vos
Hoogte: 1.40 ongeveer
Leefijd: 25 jaar ongeveer
Wat wil je bereiken als alles kon: Op het strand crossen en springwedstrijden gaan rijden.
Sunshine is mijn leasepony. Ze staat op Stal van Brenk.
Afbeelding

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:52

Volledige naam: Nashville
Roep naam: Nash
Soort training: m.n. dressuur
Ras: KWPN
Hoogte: 1.70
Leeftijd: 18
Wat je wilt bereiken als alles kon? Eigenlijk ben ik al tevreden met iedere stap die ik met hem vooruit ga en alles wat ik tot nu toe met hem bereikt heb.
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Eigenlijk is ieder moment dat ik bij hem ben al speciaal.

Afbeelding
Afbeelding

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:40

x_Kimberlyxx schreef:
Hoi hoi,
Ik vind het zelf wel altijd leuk om over anderen hen paarden te lezen, daarom dacht ik ik maak er een topic over :)

Je mag hier van alles vertellen over je eigen paard, verzorg paard of lievelingspaard hier even een paar voorbeelden:
Volledige naam Cezar
Roep naam Dizzy
Soort training : vrijheids dressuur binnen kort voor de sulky wanderlen en aan de hand springen
Ras Mini
Kleur vos bomt
Hoogte hahah meer laagte 75 cm
Leeftijd 4
Wat je wilt bereiken als alles kon? wedstrijden mennen
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? fotoshoot in de keuken

Je kan natuurlijk ook vragen weglaten en/of bij verzinnen, maak er wat leuks van!
Een of meerdere foto's zal ook wel leuk zijn.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:51

Mijn eigen paardje <3
Volledige naam : Diëgo
Roep naam : Didi
Soort training : als hij oud genoeg is zal hij door mij uitgebracht worden in dresuur & springen en in cross door mijn vriendin
Ras : KWPN
Kleur : zwart
Hoogte : 1,56
Leeftijd : 2
Wat je wilt bereiken als alles kon? hengst houden als hij dit toelaat in omgang ( staat samen met mijn andere hengst 24/24 buiten, aan huis !) , zo lang mogelijk genieten van hem en zover mogelijk in de sport geraken.
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Ik heb hem op 1 april 2012 aangekocht als jaarling die meer dood als levend was ( ondervoed + verwaarloosd) , die luizen had en onder de luizen zat.. ik heb ongeveer 5 maand weekelijks de DA moeten laten komen omdat hij voor de zoveelste keer viel omdat hij geen kracht meer had, in 1ste instantie had ik hem gekocht voor hem te redden en weer te verkopen maar hij is mijn beste vriend geworden doordat hij me zoveel kracht gaf om er bovenop te geraken uit mijn depressie .. wat mij dagelijks nog steeds helpt !

Als jaarling , in september
Afbeelding

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:23

mijn lieve bijna eigen pony Dazzle!!!!!!! <3 <3
volledige naam: (op paspoort) Kapris
roepnaam: ik heb haar nu Dazzle genoemd!!
soort training: endurance, en gewoon dresuur en springen!!1 oftewel een allespaardje!
ras: Deutsche Reitpony
Kleur: bont, maar op een speciale manier!
hoogte: 1.48
leeftijd: 10 jaartjes
wat wil je bereiken als alles kon: dat ze weer vertrouwen in mensen krijgt, aangezien ze vroeger heel erg in de krul is getrokken. en dat we samen een heerlijke trektocht in het buitenland gaan maken!

bijzonder aan haar is: ze heeft een wit hoofd!

http://www.mijnalbum.nl/Album=KXNWKCCJ

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:33

Volledige naam Nard de bigorre
Roep naam Nard
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) voornamelijk dressuur maar ook weleens een sprongetje
Ras merens
Kleur zwart
Hoogte 1.45
Leeftijd 12
Wat je wilt bereiken als alles kon? Dat hij van mij word en samen bitloos rijden en sprintwedstrijden
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Als hij zijn hoofd tegen mijn aan stoot en de uitstraling en liefde in zijn ogen als ik bij hem ben
http://www.mijnalbum.nl/Album-HBWS7TX3-Foto-RJDB6PJJ

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 15:22

Eleio schreef:
Mijn eigen paardje <3
Volledige naam : Diëgo
Roep naam : Didi
Soort training : als hij oud genoeg is zal hij door mij uitgebracht worden in dresuur & springen en in cross door mijn vriendin
Ras : KWPN
Kleur : zwart
Hoogte : 1,56
Leeftijd : 2
Wat je wilt bereiken als alles kon? hengst houden als hij dit toelaat in omgang ( staat samen met mijn andere hengst 24/24 buiten, aan huis !) , zo lang mogelijk genieten van hem en zover mogelijk in de sport geraken.
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Ik heb hem op 1 april 2012 aangekocht als jaarling die meer dood als levend was ( ondervoed + verwaarloosd) , die luizen had en onder de luizen zat.. ik heb ongeveer 5 maand weekelijks de DA moeten laten komen omdat hij voor de zoveelste keer viel omdat hij geen kracht meer had, in 1ste instantie had ik hem gekocht voor hem te redden en weer te verkopen maar hij is mijn beste vriend geworden doordat hij me zoveel kracht gaf om er bovenop te geraken uit mijn depressie .. wat mij dagelijks nog steeds helpt !

Als jaarling , in september
[ Afbeelding ]

Ik las je topic over hoe je hem hebt gekregen tot hoe die nu is, helaas kon ik daar niet meer op reageren dus doe ik het even zo: ik vind het echt fantastisch dat je dit paardje een kans hebt gegeven! Hij is van een zielig paardje opgebloeid tot een prachtig paard. Heel veel plezier samen!

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:53

Nog iemand iets over zijn (verzorg) paardje ? :)

xsanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:08

Volledige naam: Jacob
Roep naam: Jacobbie
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..): dressuur, vrijheidsdressuur, mennen, vrijspringen
Ras: shetlander x welsh
Kleur: bruin
Hoogte: 1.07
Leeftijd: 4 jaar
Wat je wilt bereiken als alles kon?: zwemmen, en normaal meelopen als Jacob gras ziet
Een speciaal, leuk of grappig moment samen?: Heel veel speciale momenten, omdat ik hem alles in een korte tijd geleerd heb :)

Afbeelding

Emmast385

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:57

Volledige naam: Sjenko
Roep naam: Sjenko, Sjenkie :P
Soort training (hiermee bedoel ik bv. springen, (vrijheids)dressuur, enz..) : longeren, aan de hand springen en gewoon wandelen :)
Ras: shet :D
Hoogte: 95 cm (denkik)
Leeftijd: 7 jaar
Wat je wilt bereiken als alles kon? Dat hij altijd zin heeft om iets samen te doen :)
Een speciaal, leuk of grappig moment samen? Dat hij vrolijk de bak uit rent (hij past het sluitkoordje door :P )

http://8.media.hyves-static.net/1538173 ... 73415.jpeg

http://7.media.hyves-static.net/1538173 ... 73382.jpeg
De 2e foto is een beetje wazig..
Ik hoop dat de linken het doen!

Roos_Horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:14

@EmmaSjenko, wat een leukerdje!!