langs de bakrand...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:07

ik hoor best vaak van die kindjes van: waarom rijd je op dat paard? die trapt en bijt, dat is gevaarlijk
en een keer toen ging ik da stal in van mijn paard zegt zo'n meisje: ow je mag niet in die stal komen dat is een eige paard en niet van de manege. (was mijn paard :') )
lueke dingen komen er voorbij!

Tatanka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:08

Mijn paard is nog al schrikkerig en wil nog wel eens de hoogte in gaan. Mijn zusje en een onbekende man stonden te kijken naar mijn les in de buitenbak, paard schrok van een klapperend zeil en kwam van voor iets omhoog. Zegt die man tegen mijn zusje: dat meisje is natuurlijk ook veel te klein om zo'n groot paard de baas te kunnen zijn. (Ik ben net 1.60 en paard is ruim 1.70)

Anoniem

Re: langs de bakrand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:14

Ik was met 2 vriendinnen uit mijn klas bij de manege en ze hadden 2 jongens uit mijn klas meegenomen, vroeg P. aan mij doodserieus - die naast de bakrand stond [wij zaten op de tribune] - ; ''Als ik mijn hand nu voor dat paard doe eet hij mijn hand dan op? Daar ben ik eigenlijk best wel bang voor..'' :') En dat is zo'n jongen die zegt dat paardrijden geen sport is etc. :')

Tatanka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:15

amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?
( Hoor ik overigens aardig vaak, voor de grap. )

Shetlandertje van 80 cm smal gebouwd :')

Herkenbaar! Heb zelf een minipaardje waar dat vaak van gezegd word :+
Ook wel eens gehad dat ik met hem aan het wandelen was en dat ik twee ruiters! Tegen kwam. Die zeiden: wat een schattig shetlandertje :') terwijl hij echt heel erg fijn gebouwd is vergeleken met een shetje. Was echt stom verbaasd eerlijk gezegd...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:23

amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?

die van mij is een grote grofgebouwde E-pony en als ik met hem ga wandelen krijg ik dat ook standaart te horen :+
of ik krijg de opmerking dat er op zitten makkelijker is (paard heeft een peesblesure).

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:28

Meisje van een jaar of 9 : 'Is dat je eigen paardje? Kan jij dan al galoperen? :wow: ' :') :+:

(ik ben 17, heb mijn paard nu 3 jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:28

Toen ik met een shetlandertje aan het lopen was kreeg ik de reactie; Drachtig? Arm beest moet nog worden gedekt haha

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:46

haha, die van mang vind ik ook wel errug grappig :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:51

bentlage schreef:
ik was mijn les aan het rijden en dan komen er opeens 2 oudere mensen aan: ja, dat paard ziet er toch ook niet uit? (omdat pony toevallig niet gepoetst was, wat is normaal wel doe...)

Dit vind ik niet heel gek, niet iedereen zal een drama maken over het verschil tussen paard en pony en ik vind dat het hoort dat je je paard poetst, het is niet alleen voor de mooi.

Ik kreeg altijd van die bijdehante opmerkingen dat ik niet goed gepoetst had als ik op een Tinker reed. "Er zit nog een vlek daar hoor" -O-

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:53

maar een verschil tussen een 1.40 meter en een 1.50 meter zal je dan niet snel herkennen, ik red echter op en pony van 1.30. dan zal je het wel kunnen herkennen

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:57

Maar nogmaals, niet iedereen maakt zo'n drama over dat verschil. Het gaat niet om het herkennen, maar sommige mensen hebben een instelling van "als je maar weet waar ik het over heb". Zeker oudere mensen, ik zou dat niet echt een rare opmerking vinden.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:58

oké lets go ontopicc.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:02

barbar schreef:
amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?

die van mij is een grote grofgebouwde E-pony en als ik met hem ga wandelen krijg ik dat ook standaart te horen :+
of ik krijg de opmerking dat er op zitten makkelijker is (paard heeft een peesblesure).

Hahaa ook herkenbaar, als ik een eindje aan het wandelen ben met mijn haf krijg ik ook standaard een opmerking dat ik er beter op kan gaan zitten :p

Roos_Horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:45

was laatst op concour, was gewoon een stalconcour dus iedereen kent iedereen. Ik deed voor het eerst mee met mijn eigen pony, dus ik had veel publiek. Mijn vriendin was bij mij aan het kijken tijdens het inrijden, zij stond bij M ofzo? en elke keer als ik langs M kwam bij het inrijden: Mag ik hem uitstappen, volgende rondje: Mag ik hem uitstappen? volgende rondje: Mag ik hem uitstappen? Zo ging dat nog 6x door ofzo......Uiteindelijk maar volte bij A gaan rijden :D

Blijgeestig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:01

Haha was een keer aan het wandelen mert mijn shet van 90 cm smal gebouwd heb je je paard in de droger gedaan XD

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 21:10

haha, shetten zijn anders gebouwd dan 'normale" pony's en paarden.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:14

meisjes langs de bak staan die denken alles van paarden te weten en dat ze mijn gouden met blonde manen haflinger dan palomino noemen. :') moest ik toch wel even om lachen hoor... Het meest vervelende wat me gebeurd is langs de bakrand is dat dezelfde meisjes met plasticzakken langs de bakrand stonden te zwaaien ponylief ervandoor ging en ik ernaast lag... nounou jij weet veel van paarden >;)

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:27

Niet echt langs de bakrand, maar toen ik op ponykamp ging, kwam er een groep aan die voor een kinderfeestje gingen paardrijden. Er was een paard en hij was eigenlijk voor een ruitertje die al wel wat kon. Dus een meisje: JAA, IK KAN HEEL GOED RIJDEN, MAG IK OP HEM BLALBLA! En eigenaar van de manege was een beetje zovan, ja vast wel. 'Jaa', zegt dat meisje, 'ik kan heel goed gallopTeren.' Nou toen was het voor iedereen duidelijk dat ze nog niet eerder op een paard had gereden. _O-

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:39

Aan de hand gaan wandelen met mijn grijs jaarlingetje, helemaal trots, hij deed het fantastisch en hij was eindelijk zijn vacht een beetje aan het verliezen dus hij zag wat rossig, rijdt daar een klein meisje langs, helemaal in de ban van de andere twee pony's en dan kijkt ze naar mijn veulentje: Oh mama, kijk een ezeltje!! Ik had het niet meer van het lachen, zijn oortjes zijn niet groter als mijn pink en ik heb erg kleine handjes. Ach ja, zij vond het fantastisch :D

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:02

amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?

Dat heb ik altijd als ik met me vp buiten loop maar die is 1.35

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 02:03

Een paar jaar terug al, stond mijn instructeur met iemand aan de bakrand te praten 'ja, het paard dat ze nu heeft heeft echt vele mooiere gangen' 'deze matcht veel meer met haar eigen grote' waren dingen die ik o.a. opving. In eerste instantie dacht ik dat het niet over mij zou gaan, tot er na de les aan me gevraagd werd of ik mijn andere paard had verkocht. En zoals waarschijnlijk al te raden valt, het is hetzelfde paard dat ik al jaren heb :=

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:24

Bij mij gaat het vaak zo
Instructeur (rene): jongens zijn veel slimmer als meisjes toch max? (Max jongen uit mijn les)
Mijn moeder: dan meisje rene! Zo slim zijn jongens toch niet!

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:14

Was dan wel niet in de bak, maar gisteren langs de weg: komt een groep wielrenners aangefietst van achter (en ik heb al een godsgruwelijke hekel aan wielrenners :p) roepen ze ipv dat er een paard loopt "1 pk", passeren ze roepen ze tegen elkaar "Oh nee een halve." -.-

Wielrenners _-:( _-:( }:) :Y)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:24

moonsparkle schreef:
Waarom heeft je paard twee witte benen?

Ga dat maar is aan een kind uitleggen :-P

Hij is in een emmer verf gaan staan..... ;) :D

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:28

amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?

bij mij is het: ga je gaan wandelen met je koe? }:0