hoe laat ik mijn pony netjes aan de teugel lopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnieLover44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:31

AenALover schreef:
hoi, ik kan mijn pony al aan de teugel laten lopen maar ze gaat vaak met haar hoofd heen en weer terwijl ik mijn handen netjes laag houdt en niet beweeg. hebben jullie daar tips voor.
groetjes AenALover.

hier bij schrijf ik er nog iets bij kan het helpen als ik ga rijden met hulpteugels bijvoorbeeld elastieken.

AnnieLover44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:33

en trouwens het was mijn vraag dingetje en niet de jouwe.

AnnieLover44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:34

Tyreos schreef:
hoi ja ik wil het omdat ze altijd met haar hoofd schud lag eerst aan tanden maar tandarts is geweest maar alles nu in orde

het was mijn vraag en niet de jouwe

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:34

AenALover schreef:
maar kan ik ook met hulpseugels bijvoorbeeld elastieken gaan rijden of werkt dan niet.

TS, heb je mijn eerdere post gelezen?? Waarom wil je dat je pony 'aan de teugel loopt'? Ik heb een beetje het gevoel dat het puur en alleen voor het plaatje is.

Begin alsjeblieft niet aan hulpteugels! Daarmee dwing je je pony zijn hoofd omlaag, maar dat heeft totaal niets te maken met nageven en aan de teugel lopen.
Met bijv. een slof zou je hem zo kunnen dwingen zijn hoofd tussen zijn voorbenen te vouwen. Maar dat heeft niets met rijden te maken. Probeer van achter te werken, rijdt je pony van achter naar voren. Als je alleen maar aandacht besteed aan de voorkant, en hem met hulpteugels omlaag krijgt zal je zien dat hij waarschijnlijk totaal niet aan je been is en op de rem loopt. Met een beetje pech zet hij dat heel zijn rug ook nog eens vast.
Zoek het probleem niet bij je pony en de oplossing bij hulpteugels, maar zoek het probleem bij je zelf als ruiter en los dat op met een hele goede instructeur.

Nogmaals moet het ''aan de teugel lopen'' geen doel op zich zijn, het is een gevolg van ....

Tyreos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:32

als ik dat doe (met hulpteugels) dan gaat ze staken en steigeren

LoveCaesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:30

Wij moeten in de les kleine rukjes aan de teugel geven en als je paard/pony dan mooi aan de teugel loopt je handen ontspannen en als je paard/pony z'n hoofd weer omhoog wil doen zet je weer wat druk op de teugels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:37

Tyreos schreef:
als ik dat doe (met hulpteugels) dan gaat ze staken en steigeren

Er zijn genoeg topics over aan de teugel lopen, geldt ook voor TS. Jou Tyreos wil ik vragen niet haar topic te bevuilen met jouw vragen.. dat maakt het heel erg onoverzichtelijk. En vind het ook zeker niet netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:38

LoveCaesar schreef:
Wij moeten in de les kleine rukjes aan de teugel geven en als je paard/pony dan mooi aan de teugel loopt je handen ontspannen en als je paard/pony z'n hoofd weer omhoog wil doen zet je weer wat druk op de teugels.

Dat is zagen... -O-

tabaflab

Re: hoe laat ik mijn pony netjes aan de teugel lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:47

De pony´s bij ons op stal gaan altijd iets doen met hun hoofd als je in hun mond loopt te hangen of wat dan ook. Mijn lievelingspony trekt je helemaal omlaag, maar die doet het al een tijdje niet meer. En ik ben ook veel beter nu met mijn handen. Mijn instructice ging een keer met ons meerijden toen ging ze rijdend aanwijzingen geven. Door haar aanwijzingen ging het al veel beter. Hij liep actiever bij z´n achterhand. Ik
zou gewoon een goeie instructice zoeken.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:48

Alsjeblieft, ga niet zagen, maar volg het advies van Delphi op.
Ga lekker figuren rijden, overgangen rijden, en naar de ontspanning toe werken.
Heb je een instructrice? Anders is het misschien goed om een goede te vinden. Die je alles goed kan uitleggen. En veel lezen op Bokt, je kunt natuurlijk niet alleen leren van lezen, maar je vind wel goede informatie.

Sica
Moderator Over Paarden

Re: hoe laat ik mijn pony netjes aan de teugel lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:10