Kun je bitlooshoofdstel zelf maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:23

Cassidy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Sorry dit ligt bij mij gewoon nogal gevoelig omdat mensen denken heb je weer zo'n huppelku*t met shetlanders. (zwart. lange manen, steigeren op commando > mensen denken > penny)

Ik ben dus "nog maar" 17 maar mijn hele vakantie loon + verjaardagsgeld is op gegaan naar de sulky etc. Dus ik wordt dan nogal boos van mensen die met die vooroordelen komen. :=

Maar ik heb geen foto van dat touwhalster die ligt bij pony's die ik eerder verzorgd heb.

Dan hoop ik voor je dat je eea goed op papier hebt gezet met de eigenaar van je verzorgpony's. Want leer mij de mensen kennen, er komt een keer een moment dat je een trap na krijgt en je je duur bij elkaar gespaarde Sulky, net als je touwhalster bij de pony's kunt achterlaten.

De sulky stond tot voor kort bij ons thuis, en ik kan erg goed met de eigenaar en hij heeft het beste voor met zijn paardjes maar hij ziet sommige dingen gewoon niet (zoals dat de hoefsmid moet komen) dus daar wijs ik hem dan op, ook regel ik het voer anders wordt er een hoefbevangen.
De eigenaar doet er verder ook niks mee dus er is weinig om ruzie over te krijgen. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:25

Als je je Sulky en je tuig thuis hebt liggen, dan heb je eea al iig goed onder controle. Dus tot voor kort? Meteen terughalen.

Maar dan hoop ik ook dat jij begrijpt dat jouw situatie niet zonder meer is te projecteren op anderen, en dat je een beetje ouder bent dan ts.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-06-13 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:25

Cassidy schreef:
Toen ik 13 was had ik nieteens een pony om dingen voor aan te schaffen. Maar los daarvan, haalde ik het ook niet in mijn hoofd om in de wilde weg dingen uit te gaan proberen omdat ze toevallig een hype zijn. Ik hield me aan de instructie, en haar wil was wet. Maar goed, tijden zijn veranderd, kinderen komen via Youtube en internet op de wildste ideeen en het moet meteen uitgeprobeerd worden.

Vind jij een touwhalster zelf maken een van de wildste ideeen dan.. :')
Laat dat meisje nou ook gewoon haar eigen ideeen, en misschien wel fouten ontdekken, en koop zelf voor jouw paard/pony een duur hoofdstel. Iedereen blij.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:27

Cassidy schreef:
Als je je Sulky en je tuig thuis hebt liggen, dan heb je eea al iig goed onder controle. Dus tot voor kort? Meteen terughalen.

Maar dan hoop ik ook dat jij begrijpt dat jouw situatie niet zonder meer is te projecteren op anderen, en dat je een beetje ouder bent dan ts.

Ja en TS vraagt of ze een bitloos hoofdstel zelf kan maken, niet of ze wanneer ze een sulky koopt deze bij de pony's moet laten staan of dat de eigenaar van haar verzorgpaarden wel echt te vertrouwen is. Jeetje, je gaat wel heel erg uit je dak om een simpele vraag.

Een simpele 'Het is beter dit niet te doen' was niet genoeg?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:28

Een zelfgemaakt touwhalster dat niet past is levensgevaarlijk want kan van het hoofd afglijden op een moment dat je dat liever niet wilt, of op een moment dat gewoon heel gevaarlijk kan worden.

In het minst erge geval is het compleet nutteloos, in het meest erge geval valt het van het paardenhoofd af in een crisis situatie, waardoor het paard loskomt, de benen kan nemen en voor een auto of trein rent of het volgende kanaal inspringt waar hij niet meer zelf uit kan komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:29

_San87_ schreef:

Wat is de reden dat jij denkt dat : "het is beter om dit niet te doen" was aangekomen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:29

Cassidy schreef:

Hij staat daar veilig in de trailer, eigenaar weet t volgens mij niet eens. :=
En ik vertrouw die eigenaar helemaal, ik kom daar al 6 jaar. (pony's staan niet aan huis)

Maar ik vind dat we eerst het verhaal van ts af moeten wachten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:30

Cassidy schreef:
Een zelfgemaakt touwhalster dat niet past is levensgevaarlijk want kan van het hoofd afglijden op een moment dat je dat liever niet wilt, of op een moment dat gewoon heel gevaarlijk kan worden.

In het minst erge geval is het compleet nutteloos, in het meest erge geval valt het van het paardenhoofd af in een crisis situatie, waardoor het paard loskomt, de benen kan nemen en voor een auto of trein rent of het volgende kanaal inspringt waar hij niet meer zelf uit kan komen.

Er wordt ook de tip gegeven om het eerst te oefenen in een afgesloten bak toch. Als die er daar afvalt, weet je iig dat je hem niet meer hoeft te gebruiken. Denk dat TS ook wel zo slim is om niet de eerste keer met een touwhalstertje naar buiten te gaan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:31

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:

Wat is de reden dat jij denkt dat : "het is beter om dit niet te doen" was aangekomen?

Ik neem aan dat ook een 13 jarig kind dat op internet een topic opent kan lezen :). Of ze er wat mee doet, is een tweede. Maar dat geldt ook voor jouw tirade, wat is de reden dat jij denkt dat een dergelijk pleidooi aankomt?

liekec schreef:
Cassidy schreef:

Er wordt ook de tip gegeven om het eerst te oefenen in een afgesloten bak toch. Als die er daar afvalt, weet je iig dat je hem niet meer hoeft te gebruiken. Denk dat TS ook wel zo slim is om niet de eerste keer met een touwhalstertje naar buiten te gaan.

Het gaat in het geval van TS om een bitloos hoofdstel... Geen touwhalster.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:32

Enige wat dit meisje vraagt is of het zelf te maken is en zo ja, hoe. :')

Niet of ze er daadwerkelijk mee zal gaan rijden of wat dan ook; voor hetzelfde geld is het puur voor decoratie aan de muur omdat ze graag fröbelt.

Zonder verdere info is het niet heel zinvol om een heel epistel op te stellen.

Ja, ts het kan :j en hoe? Dat is afhankelijk van wat je wilt maken.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-06-13 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:33

_San87_ schreef:

Een touwhalster is een van vele mogelijke de bitloze hoofdstellen. Valt bij de Natural Horsemanship onder Natural Hackamore :D

Ik maak me geen illusies dat dit bij ts aankomt. Pubers zijn daar veel te eigenwijs voor. Ik hoop dat dit echter bij anderen wel aankomt. Genoeg mensen die dit topic lezen. Het zal ergens wel in goede aarde vallen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-06-13 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:33

Ik vind het ook gewoon leuk om wat spulletjes voor mijn paarden te maken.

Heb al een x een touwhalster en showhalster gemaakt. Maar heb ook een touwhalster en bitlooshoofdstel gekocht.

Toch lijkt het mij gewoon leuk om een bitlooshoofdstel zelf te maken (waarschijnlijk gebruik ik hem niet, of alleen voor dd foto's)

Snap niet helemaal waarom er nu gelijk zo heftig gereageert word, kan iemand mij dat misschien uitleggen??

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:34

Cassidy schreef:
Wat is de reden dat je een bitloos hoofdstel zelf wilt maken? Waarom het wiel een tweede keer willen uitvinden? Net als het met het knopen van een touwhalster is er veel onderzoek vooraf gegaan aan een bitloos hoofdstel. Pasvorm en plekken waar het inwerkt zijn precies uitgekiend. Waarom denk jij hetzelfde voor minder kunnen kopieren waar menigeen jaren aan heeft gewekt? Wat is de reden dat je plagiaat gaat plegen op iets waar iemand anders misschien octrooi op heeft aangevraagd? Ooit weleens gehoord van "Intellectual Property"?

Iemand die dingen uitvindt die werken, kan niet leven van lucht alleen. Octrooi wordt niet zomaar ergens op aangevraagd, dat is om mensen die dit hebben uitgevonden te behoeden dat iemand dat zomaar gaat kopieren en daar over hun rug heen nog geld mee verdient.

De vraag om iets gratis te krijgen waar anderen eventueel veel geld voor hebben betaald blijf ik walgelijk vinden. En als je je alsnog geroepen voelt om dingen gratis te willen krijgen, doe ons een lol en laat Bokt erbuiten!

Wat een overdreven antwoord, je doet net alsof je het zelf hebt uitgevonden.. bah
Mischien vind ze het wel leuk om het te maken, of wilt ze het eens proberen. Zou ik ook geen heel hoofdstel voor aanschaffen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:35

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:

Een touwhalster is een van vele mogelijke de bitloze hoofdstellen. Valt bij de Natural Horsemanship onder Natural Hackamore :D

Ik maak me geen illusies dat dit bij ts aankomt. Pubers zijn daar veel te eigenwijs voor. Ik hoop dat dit echter bij anderen wel aankomt. Genoeg mensen die dit topic lezen. Het zal ergens wel in goede aarde vallen.

Jeeetje jij zit echt vól met vooroordelen

ElSea

Dandy200 schreef:
Ik vind het ook gewoon leuk om wat spulletjes voor mijn paarden te maken.

Heb al een x een touwhalster en showhalster gemaakt. Maar heb ook een touwhalster en bitlooshoofdstel gekocht.

Toch lijkt het mij gewoon leuk om een bitlooshoofdstel zelf te maken (waarschijnlijk gebruik ik hem niet, of alleen voor dd foto's)

Snap niet helemaal waarom er nu gelijk zo heftig gereageert word, kan iemand mij dat misschien uitleggen??

Nee, ik snap het zelf namelijk ook niet :')
Ik zie het probleem er echt niet van in hoor. En dan zit het niet goed, voor een uurtje fotos maken, zonder rijden boeit dat echt niet. Zolang het maar niet snijdt.

Cassidy

De reden waarom ik heftig reageer is dat zelfgemaakte items negen van de tien keer wel op een paard komen te hangen of te liggen. En sommige dingen kunnen zelfs voor een "fotoshoot" al heel serieuze schade toebrengen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:36

Cassidy schreef:
De reden waarom ik heftig reageer is dat zelfgemaakte items negen van de tien keer wel op een paard komen te hangen of te liggen. En sommige dingen kunnen zelfs voor een "fotoshoot" al heel serieuze schade toebrengen.

Ik denk dat je maar beter kan stoppen, want het komt toch niet aan bij deze eigenwijze pubers.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:36

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:

Bitloos hoofdstel of een bitloze optoming..? Ik denk namelijk dat TS het gewoon over een hoofdstel heeft, niet over een touwhalster.

Maar dan nog, je kan je mening ook wel wat vriendelijker brengen en meteen uitleggen waarom je bepaalde dingen beter niet zelf kunt maken. Dat kun je vast wel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:37

Ik had twee ringen om de neusriem geschoven en hier de teugels aan gemaakt, dit omdat de neusriem fijn te verstellen was en ik niet van plan ben geweest dit vaak te gebruiken.
Beide ringen alleen om het deel wat op de neus komt, is wat werk om het er aan te krijgen, maar het hoort te lukken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:37

MarlindeRooz schreef:
Jeeetje jij zit echt vól met vooroordelen

Zijn dat vooroordelen, of zit daar een basis onder? Voor jouw een vraag, voor mij een weet.

Vereentjex

Re: Kun je bitlooshoofdstel zelf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:40

jeetje! er wil iemand zijn gelijk hebben! Ts wil denk ik gewoon iets in elkaar zetten, laat haar dat lekker proberen, wij komen er vanzelf wel achter of ze het ook gaat gebruiken, dus vind die vooroordelen een beetje onnodig...
wie zegt dat Ts het niet gewoon aan de muur hangt? laten we maar gewoon afwachten en niet gelijk gaan smijten met feiten.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:42

Tjeetje wat een ophef voor een vraag zeg

TS ik zou ook de zelfde vraag gesteld hebben hoor.

@Cassidy ik snap echt niet dat jij zo reageerd op zo'n meisje omdat ze zoiets vraagt beetje absurd

Ik durf te wedden dat jij in je jongeren jaren ook wel eens soort gelijke dingen heb gedacht en misschien gedaan.

Daarnaast de opmerking dat mensen het liefste dingen voor niks willen i.p.v. de portomonee trekken..
Dat heeft ieder mens wel een in hun leven. En ik wed dat zelf jij dat ooit hebt gedaan/ gedacht. Dus nou niet moraal ridder uithangen.

Daarbij je kan mensen niet in de beurs kijken. Dus een beetje subtielere reactie had wel gemogen. En natuurlijk heb je recht op je mening te geven allen respect daarvoor maar soms kan het ook te zijn.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:43

Het kan ook zijn dat de TS gewoon van knutselen houd? :D
Ik ben ook dol op zelf dingetjes maken! Lekker halsters in elkaar vlechten, tuig onderleggers
nieuwe hoezen geven, frutzels maken (zoals een tas) voor aan mijn sulky zodat ik eten en drinken mee
kan nemen. En ook ik heb mijn sulky gewoon bij de mensen staan waar idefix staat. Ik neem aan dat de TS
betalings bevestiging heeft? dan kan ze de best man aanklagen wanneer hij haar karretje steelt mocht dit ooit gebeuren haha.

Cassidy: het komt echt over dat je enorm veel rottigheid hebt meegemaakt met je medemens.
Ik snap dat je iedereen wilt waarschuwen maar er zijn echt goede mensen op de wereld ;)

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:47

Ik ben dan wel een puber maar wil wel het beste voor mijn pony en ik ben van mening dat dit geen enkele schade aanricht voor een uurtje foto's maken of een halfuurtje vrijheidsdressuur
Afbeelding

Verder zou ik ook wel een bitlooshoofdstel willen maken, en tuurlijk ga ik er niet mij rijden als het niet goed past of niet stevig is

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:49

Ik geef Cassidy gelijk, sommige mensen komen met dingen dat ik een hand voor mijn ogen moet houden, dat wil ik gewoon niet zien (en dan heb ik het over zelf bekappen en uit onkunde het hele dier verpesten, touwhalsters die uit onkunde verkeerd geknoopt zijn, tuig dat door onkunde niet past), vreselijk, maar die mensen kun je best rustig uitleggen dat ze het paard ermee kunnen verpesten door blabla.

Goed bedoeld hoeft niet altijd goed te zijn, denk aan 'goed bedoeld' een dier voeren en uit onwetendheid iets giftigs geven, ben je nog geen slecht mens maar je doet wel iets slechts.