Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
risje5lief schreef:ik ben een x van een shire afgevallen in galop, dat beest was 2 meter hoog en ik heb nog nooit iets in m'n hele lijf gebroken en dan door een veulen van 1.70m in het ziekenhuis belanden... dat denk ik niet!
Cassidy schreef:risje5lief schreef:ik ben een x van een shire afgevallen in galop, dat beest was 2 meter hoog en ik heb nog nooit iets in m'n hele lijf gebroken en dan door een veulen van 1.70m in het ziekenhuis belanden... dat denk ik niet!
Je kunt zelfs door een shet in het ziekenhuis belanden. Een gerichte trap op de verkeerde plek en je kunt een been breken (of erger).
melissa_b schreef:Oke begin hiermee: Je legt er een zadel op, het belangrijkste is dat jij hem mooi vind. Maakt niet uit of hij net niet goed ligt want je rijdt toch maar max een uurtje per dag en de dag van de dag is je paard vrij.
Singel goed, en strak aansingelen, liefst in een keer zodat het paard zijn buik niet uitzet.
hoofdstel in, voor de zekerheid een extra scherp bit indoen. zodat als hij ervandoor gaat je hem goed tegen kan houden.
Nu erop springen, vanaf zijn kont als hij niet te hoog is. en dan roep je keihard GALOP en dan gaat hij stappen...
Toedels... Dit hierboven is beschreven hoe je het dus NIET moe doen! Ga op zoek naar een stal waarbij je paard intern in training kan en waarbij jij ook geholpen word. Succes!