Happie schreef:Ah keej denk dat de shets die ik tegen kom dan meer spinazie eten want een wedstrijdje touwtrekken win ik echt niet
Ik ben gewoon beresterk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Halflingers0 schreef:loisbr96 schreef:Naast dat ik ook vind dat je het leiderschap moet herstellen heb ik nog wel een tip.
Ik ken ook een shetlander die echt een diva is. Soms besluit ze opeens te stoppen met lopen. Wanneer dit gebeurt maken wij een bocht naar rechts of naar links. Hierdoor raakt ze uit balans en moet ze wel lopen. Als ze eenmaal weer loopt, loopt ze keurig weer mee. (Gebeurt dit niet, ga dan aan de slag met grondwerk)
Trekken/hangen heeft geen zin. Ondanks dat het een shetlander is weegt het veel meer dan jij weegt.
ja inderdaad! we lopen nu ook al en rondje dan loopt hij mee maar na 5 a 6 seconde staat hij weer stil....
Happie schreef:Ah keej denk dat de shets die ik tegen kom dan meer spinazie eten want een wedstrijdje touwtrekken win ik echt niet
valyzja schreef:Happie schreef:Ah keej denk dat de shets die ik tegen kom dan meer spinazie eten want een wedstrijdje touwtrekken win ik echt niet
Het is ook net hoe sterk je bent en welke shetlander voor je heb.
Zelf heb ik drie shetlanders in totaal gehad en twee heb ik er nog steeds.
1 grote en een kleintje. Die grote is wel wat sterker. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ze niet van hun plek af kan sleuren haha.
Hij moet wel weten wie er de baas is en dan is het echt niet zielig als je hem een keertje mee trekt.
Als een shetlander aan de kletter gaat houd ik hem ook. Maar als hij/zij eenmaal op gang is dan houd ik hem ook niet of nauwelijks afhankelijk van de maat shetlander.
Dat is heel goed. Dat de 1 naast hem loopt en de andere longeert. Zo leert hij/zij het longeren het snelst.
En dan bouw je ook vertrouwen op.