Niet meelopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:30

Happie schreef:
Ah keej denk dat de shets die ik tegen kom dan meer spinazie eten want een wedstrijdje touwtrekken win ik echt niet

Ik ben gewoon beresterk *\o/*

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:31

Halflingers0 schreef:
loisbr96 schreef:
Naast dat ik ook vind dat je het leiderschap moet herstellen heb ik nog wel een tip.
Ik ken ook een shetlander die echt een diva is. Soms besluit ze opeens te stoppen met lopen. Wanneer dit gebeurt maken wij een bocht naar rechts of naar links. Hierdoor raakt ze uit balans en moet ze wel lopen. Als ze eenmaal weer loopt, loopt ze keurig weer mee. (Gebeurt dit niet, ga dan aan de slag met grondwerk)
Trekken/hangen heeft geen zin. Ondanks dat het een shetlander is weegt het veel meer dan jij weegt.

ja inderdaad! we lopen nu ook al en rondje dan loopt hij mee maar na 5 a 6 seconde staat hij weer stil....

Wat doen jullie in de bak met hem? Longeren? Hoe laten jullie hem dan lopen?

Halflingers0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:37

Naast dat ik ook vind dat je het leiderschap moet herstellen heb ik nog wel een tip.
Ik ken ook een shetlander die echt een diva is. Soms besluit ze opeens te stoppen met lopen. Wanneer dit gebeurt maken wij een bocht naar rechts of naar links. Hierdoor raakt ze uit balans en moet ze wel lopen. Als ze eenmaal weer loopt, loopt ze keurig weer mee. (Gebeurt dit niet, ga dan aan de slag met grondwerk)
Trekken/hangen heeft geen zin. Ondanks dat het een shetlander is weegt het veel meer dan jij weegt.
[/quote]
ja inderdaad! we lopen nu ook al en rondje dan loopt hij mee maar na 5 a 6 seconde staat hij weer stil....[/quote]

Wat doen jullie in de bak met hem? Longeren? Hoe laten jullie hem dan lopen?[/quote]
wij doen het zo: 1 iemand staat in het midden en die heeft de longjeer touw in zijn hand. omdat hij het nog niet goed kent, stappen we mee met het paard, (en houden een stukje longjeer touw vast. we gaan dan steeds sneller, de gene die in het midden staat, roept de commando's. stap draf ! galop enz. op een gegeven moment rent diegene niet meer mee en doet ie het van zelf ! hopaa !

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:54

Happie schreef:
Ah keej denk dat de shets die ik tegen kom dan meer spinazie eten want een wedstrijdje touwtrekken win ik echt niet

Het is ook net hoe sterk je bent en welke shetlander voor je heb.
Zelf heb ik drie shetlanders in totaal gehad en twee heb ik er nog steeds.
1 grote en een kleintje. Die grote is wel wat sterker. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ze niet van hun plek af kan sleuren haha.
Hij moet wel weten wie er de baas is en dan is het echt niet zielig als je hem een keertje mee trekt.

Als een shetlander aan de kletter gaat houd ik hem ook. Maar als hij/zij eenmaal op gang is dan houd ik hem ook niet of nauwelijks afhankelijk van de maat shetlander.

Dat is heel goed. Dat de 1 naast hem loopt en de andere longeert. Zo leert hij/zij het longeren het snelst.
En dan bouw je ook vertrouwen op.

Happie

Re: Niet meelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:00

Zei ook niets over dat het zielig is als je hem of haar mee trekt alleen heb ik liever dat ze met druk van het touw meelopen en laat ik het niet aankomen op trekken. Ook dan weten ze prima wie de baas is.

valyzja

Re: Niet meelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:32

Nee dat snap ik wel. En daar ben ik ook meer van.
Maar dit werkt niet bij alle shetlanders. Het zijn eigenwijze dieren van aard.

Halflingers0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:00

valyzja schreef:
Happie schreef:

Het is ook net hoe sterk je bent en welke shetlander voor je heb.
Zelf heb ik drie shetlanders in totaal gehad en twee heb ik er nog steeds.
1 grote en een kleintje. Die grote is wel wat sterker. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ze niet van hun plek af kan sleuren haha.
Hij moet wel weten wie er de baas is en dan is het echt niet zielig als je hem een keertje mee trekt.

Als een shetlander aan de kletter gaat houd ik hem ook. Maar als hij/zij eenmaal op gang is dan houd ik hem ook niet of nauwelijks afhankelijk van de maat shetlander.

Dat is heel goed. Dat de 1 naast hem loopt en de andere longeert. Zo leert hij/zij het longeren het snelst.
En dan bouw je ook vertrouwen op.

hih dank je !

Halflingers0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:01

valyzja schreef:
Nee dat snap ik wel. En daar ben ik ook meer van.
Maar dit werkt niet bij alle shetlanders. Het zijn eigenwijze dieren van aard.

hahaha nog al ja !