Pony bijna niks kan!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:50

Neon schreef:
Hij kan altijd nog als frikadel gaan functioneren ;) dus je titel klopt niet...

.

Precies, hij zal het heus goed doen bij stal Beckers :')

Oke flauw....

Maar misschien erop gaan zitten in plaats van eronder :')

OKe oke, serieus....

Dat iemand weet ik veel wat voor klasse rijdt, betekend alleen maar dat diegene goed les heeft gehad. Niet dat hij ook goed les kan geven.

Als je zelf alle knopjes en foefjes kent en weet toe te passen is 1, maar goed over brengen op iemand die de knopjes en foefjes niet weet kan heel erg lastig zijn.

Ga nog eens kritisch naar je instructeurs kijken. Kunnen ze je echt goed uit leggen wat je moet doen met de problemen die je hebt? Of is dat wat ze uitleggen een beetje abracadabra en kloot je maar wat aan?

Zoek iemand die je in duidelijk Jip en Janneke taal kan uitleggen wat je moet doen bij bepaalde situaties. Rij een aantal proeflessen bij diverse instructeurs.
Staar je niet blind op de klasses die ze rijden. Maar luister goed naar wat ze te zeggen hebben.
Er zijn zat mensen die goed inzicht hebben, en nog nooit een wedstrijd gestart hebben.

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:16

ook al heeft iemand prijzen gewonnen wil niet zeggen dat zijn methode werkt bij jou paard en jou...
gewoon even naar een ander zoeken.. en anders eens kijken of iemand anders hem eens wilt gaan rijden om te kijken hoe die je verander kan helpen...
de ene techniek kan je bij het ene paard gebruiken en bij het andere paard heb je iets heel anders nodig...
en misschien is het aan jezelf omdat hij op wedstrijden de balken eraf gooit... als hij in training alles erop laat.. misschien onbewust gespannen en zenuwachtig waardoor het paard het voelt...
En misschien is het niks voor het paard om wedstrijden te lopen.. geniet er anders van wat je wel met hem kan doen

Hoop dat je een goede oplossing kan vinden :)

Hippepony

Re: Pony bijna niks kan!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:24

Ik weet niet of we dit nog serieus moeten nemen, want het meisje heeft al lang niet gereageerd, is het weer vakantie :') ?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:27

Misschien toch eerst naar jezelf kijken en dan pas naar de pony?

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:34

Het klinkt alsof jullie geen ''klik'' hebben. Daar zou ik eerst eens aan gaan werken ( dat is echt heel belangrijk, zonder klik begrijpen jullie elkaar niet --> dit gebeurd nu, als je hem aanspoort berijpt hij blijkbaar niet dat hij eerst moet draven ipv galop)
Succes met je pony maar werk vooral aan de band. Ook al rij je je pony dan maar ff 1 keer in de week, je zult zien dat het daarna bater gaat ;) succes

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:38

QuintySnoepy schreef:
Jolandaa_ schreef:
misschien een andere instructrice zoeken? :=
vin

Heeft geen zin mij springleraar is zz springen Brabants kampioen geweest pas nog en dressuur leraar heeft z1 gereden

Dan zou ik de pony inruilen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:39

Cowgirl schreef:

Dit is sarcastisch, neem ik aan? :P

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:44

Laura_x_ schreef:
Cowgirl schreef:

Dit is sarcastisch, neem ik aan? :P

Ik vind het wel een goed idee, als je de pony niet aan kan, en je zeker weet dat het niet aan jezelf ligt, inruilen ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:46

Hippepony schreef:
Ik vind het wel een goed idee, als je de pony niet aan kan, en je zeker weet dat het niet aan jezelf ligt, inruilen ;)

Tsjaaa :Y)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:52

Laura_x_ schreef:
Hippepony schreef:

Tsjaaa :Y)

Koop dan meteen een olympisch paard en neem les van Anky, als je daar blij van word (:

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:55

Jou pony kan alles prima.

Dat jíj mét deze pony niet alles kan, is toch echt een ander verhaal en ligt toch echt aan jezelf (en je (gebrek aan) rijkunsten).
Ik zou zeggen; zoek een goede instructrice en ga samen met je pony, aan jezelf werken.
ipv. de pony de schuld te geven omdat hij 'niets zou kunnen'.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:56

JoyCiej007 schreef:

Dat jíj mét deze pony niet alles kan, is toch echt een ander verhaal en ligt toch echt aan jezelf (en je (gebrek aan) rijkunsten).
Ik zou zeggen; zoek een goede instructrice en ga samen met je pony, aan jezelf werken.

Helemaal mee eens!! Zorg eerst eens voor de band met je pown!!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:58

JoyCiej007 schreef:

+1 , sommige reacties vind ik echt niet kunnen maar dat zal bokt wel zijn...
Laatst bijgewerkt door IvankBacardi op 30-05-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:58

Ben ik de enige die dit niet serieus neemt? Dit lijkt pokemon wel!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:59

Eline_S_S schreef:
Ben ik de enige die dit niet serieus neemt? Dit lijkt pokemon wel!

Ik neem het ook niet meer serieus, dit is aandacht, aandacht, aandacht.....

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:59

JoyCiej007 schreef:

_/-\o_

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:02

BoemPats schreef:
JoyCiej007 schreef:

_/-\o_

_/-\o_ _/-\o_

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:03

Hierboven:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

RachelMeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:06

Geef je die pony niet te veel energyvoer bix of muesli? Ik zoi daar in ieder geval mee stoppe en gwoon vaak longeren en hem zo lang rijde totdat hij echt mega moe is! En in een grote wei zetten waat hij zich goed kan uitleven!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:07

RachelMeesje schreef:
Geef je die pony niet te veel energyvoer bix of muesli? Ik zoi daar in ieder geval mee stoppe en gwoon vaak longeren en hem zo lang rijde totdat hij echt mega moe is! En in een grote wei zetten waat hij zich goed kan uitleven!

jaa dat is een oplossing? dan krijg je weer andere problemen mee hoor.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:08

ik zou ook vooral hem niet zijn zin geven dus als hij vervelend is met rijden gewoon doorrijden en niet stoppen want dan voelt hij zich de baas over jou en gaat hij het de volgende keer weer doen....

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:13

Pony is van je zusje. Waarom rij jij de pony dan dagelijks, spring je ermee, lessen en wedstrijden rijden in plaats van je zusje?

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:14

met longeren bereik je alleen maar dat hij een nog betere conditie krijgt en het dus steeds langer duurt tot hij "mega"moe is dus zoek hulp niet alleen in de lessen maar ook in oid voeren omgang ect ga is grond werk met hem doen zorg dat je een band krijgt ik denk als je zelf je best doet om een band met hem te krijgen je al over de helft bent

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:28

Hippepony schreef:
Koop dan meteen een olympisch paard en neem les van Anky, als je daar blij van word (:

Waarschijnlijk ook niet... ik 'ken' ene Mathias die dacht een goed paard te kopen...

Waarschijnlijk 'kan' de pony het wel maar beheers jij de rijkunst niet goed genoeg. Dit is niet negatief bedoeld, hoe meer ik leer hoe meer ik me realiseer hoe weinig ik eigenlijk weet (en nog minder onder de knie heb) terwijl ik toch al wat jaartjes op een paarderug rondhobbel.
Tracht eerst de fout bij jezelf te zoeken voor je je pony de 'schuld' geeft. Soms in een opwelling of uit frustratie zeggen mensen nog wel eens dat paard/pony niet meewerkt maar 99 van de 100 keer komt dat omdat die persoon niet duidelijk/consequent genoeg is in het geven van de hulpen, waardoor pony/paard er niets meer van snapt en zijn eigen interpretatie maar geeft aan de hulpen

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:09

Hippepony schreef:
Ik weet niet of we dit nog serieus moeten nemen, want het meisje heeft al lang niet gereageerd, is het weer vakantie :') ?

Hippepony schreef:

Je zegt "Ik neem het ook niet meer serieus, dit is aandacht, aandacht, aandacht....."
Maar hoe serieus moeten jouw reacties genomen worden. Wat schiet TS op met dit soort reacties als ze wel serieus een vraag stelt? Iemand enig idee hoe oud TS is?

TS ik zou toch maar eens rond kijken of je iemand anders kan vinden die je eerst begeleid in en helpt met de basis. Wedstrijden en springen zou ik nog maar even links laten liggen. Het is logisch dat de pony het slecht doet in wedstrijden als hij het in de training ook fout doet. Eerst de basis leren en leren samenwerken met de pony ;)