Over het spoor met je Shetlander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetjerose

Re: Over het spoor met je Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:10

ik moet ook regelmatig over het spoor als ik een buitenrit ga maken.. ik heb hier nog nooit moeite mee gehad ook niet door de ijzers

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:28

ik ga ook regelmatig he spoor over. Hier hebben ze zelfs paardvriendelijke sporen gemaak. door er matten tussen te doen zo dat de rail minder "gaapt" ik stap er altijd over en laat het paard zelf rustig kijken en tevens let ik zelf ook goed op hoe die zijn benen neer zet

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:45

hm.. dat verhaal uit geleen ken ik niet, en toch woon ik er zelf, haha wanneer was dat dan ?

mijn fjord is wel eens met ijzer blijven hangen, kreeg gewoon stukje spaanse pas :+ en toen was het weer goed... maar een shet heeft ntuurlijk vele kleinere hoef..

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:57

Wanneer je paard ijzers heeft kan hij wel een stroomschok krijgen van het spoor wanneer daar net een trein is geweest. Menig paard dat daardoor niet meer over het spoor durft :(:) Let daar dus wel op. Verder denk ik niet dat de hoefjes vast kunnen blijven zitten in de rails, maar wat extra been en even zeggen 'let op' kan helpen om hem erover te laten stappen in plaats van erop.

Jeanne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 14:48

Bedankt voor de tips!