Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nine1987 schreef:Kimmloveit schreef:oja, ff dat jullie het weten.... die merrie die erbij staat is een fries..... maar er komt wel eens een andere shettie van me broer hier en dan willen we graag geen kleine shetties hebben......
Dat heeft niks te zeggen.. Als een merrie hengstig is, gaat ze gerust liggen zodat de shet erop kan hoor..
Maar ontopic: voor t castreren van mijn toenmalige hengst was ik 200.- kwijt.. Dit was voor de castratie en nog een nacontrole...dit gebeurde gewoon thuis..
Edit; ook staand onder verdoving..
Ragdollcat schreef:Hallo,
Mijn hengstje ( shettie ) is erg vervelend aan het worden en staat bij merrie, dus we
Willen hem castreren, hoe duur is dat ?
Hij wordt in mei 1 jaar! Weet iemand het? Graag niet te duur!
Xx
Fenny schreef:Ik snap niet waarom zoiets zo goedkoop mogelijk moet? Ik kies liever voor mijn dieren, dus gewoon goed, je weet dat zoiets geld gaat kosten. Moet een bekend feit zijn voordat je een hengst aanschaft.
Kostolany schreef:Mijn dierenarts hier heb ik het laatst gevraagd voor de 2 shetlanders bij mij en als hij ze beiden ineens kon doen vroeg hij 150 euro. Nu heb ik er nog maar eentje en vermoed dat hij rond de 100 euro gaat zitten.
De hormonen doen al veel vaak hoor in gedrag. Mijne was heel braaf met wat opdringend gedrag maar nu is het echt vervelend. Niet gemeen maar voed hem ook gewoon op verder. Hij is nu zelfs heet als hij gepoetst wordt dan hoor je hem zachtjes roepen en alles eruit hangen zeg maar. Dat was eerst niet;) En moet je ook niet bang uitgevallen zijn want hij durft op te springen. Daarom zou casteren dat stukje al weer minder maken maar opvoeding blijft ook belangerijk!
bello2005 schreef:maar hij is pas een jaar vermeld je erbij ..
wat verwacht je van een baby ??
hij probeert je uit, logisch.
als mijn shet mij schopt, krijgt hij een kei harde schop trg, bijt hij mij, bijt ik trg..
blijkbaar heeft jou pony al in de gaten dat hij alles klaar krijgt, zonder dat hij gestraft word..
Liefbeestje schreef:Ik met mijn shet hengstje laten castreren met een maand of 10/11. Door een dierenarts, wel liggend anders kon ze er niet goed bij en gewoon buiten in het land. Vond de prijs nogal meevallen. Zal iets onder de 100 euro geweest zijn. Ze was zo klaar. Duurde wel wat langer voor de pony weer een beetje vast op zijn benen stondHij heeft amper nagebloed hoor. En hoewel hij zich van de dierenarts koest moest houden liep ie de volgende dag alweer heel hard te rennen over het land.
LukieBradley schreef:Geen idee, weet in ieder geval wel dat hij legaal is.
Heeft er een speciale zeer steriele ruimte voor aan huis en mag verdoven.
Hoe dat verder zit weet ik niet, maar de vergunningen ervoor zijn er.
Nee ik laat hem niet bij een louche enge man castreren
Kitten84 schreef:In Marssum(Leeuwarden) zit een veearts. Is niet heel duur. Heeft mijn mini ook gecastreerd, gewoon staand.
Kitten84 schreef:Dat dacht ik ook, maar deze veearts doet het al jaren zo. En hij is een echte veearts met een praktijk aan huis.
Kimmloveit schreef:bello2005 schreef:maar hij is pas een jaar vermeld je erbij ..
wat verwacht je van een baby ??
hij probeert je uit, logisch.
als mijn shet mij schopt, krijgt hij een kei harde schop trg, bijt hij mij, bijt ik trg..
blijkbaar heeft jou pony al in de gaten dat hij alles klaar krijgt, zonder dat hij gestraft word..
Als hij mij schopt krijgt ie ook gerust een schop terug, als ie mij bijt geef ik een flinke tik op zijn neus ....