Shettie castreren! Hoe duur ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:17

Mijn dierenarts hier heb ik het laatst gevraagd voor de 2 shetlanders bij mij en als hij ze beiden ineens kon doen vroeg hij 150 euro. Nu heb ik er nog maar eentje en vermoed dat hij rond de 100 euro gaat zitten.

De hormonen doen al veel vaak hoor in gedrag. Mijne was heel braaf met wat opdringend gedrag maar nu is het echt vervelend. Niet gemeen maar voed hem ook gewoon op verder. Hij is nu zelfs heet als hij gepoetst wordt dan hoor je hem zachtjes roepen en alles eruit hangen zeg maar. Dat was eerst niet;) En moet je ook niet bang uitgevallen zijn want hij durft op te springen. Daarom zou casteren dat stukje al weer minder maken maar opvoeding blijft ook belangerijk!

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:19

nine1987 schreef:
Kimmloveit schreef:
oja, ff dat jullie het weten.... die merrie die erbij staat is een fries..... maar er komt wel eens een andere shettie van me broer hier en dan willen we graag geen kleine shetties hebben...... :)

Dat heeft niks te zeggen.. Als een merrie hengstig is, gaat ze gerust liggen zodat de shet erop kan hoor..

Maar ontopic: voor t castreren van mijn toenmalige hengst was ik 200.- kwijt.. Dit was voor de castratie en nog een nacontrole...dit gebeurde gewoon thuis..

Edit; ook staand onder verdoving..

oke. hij staat nou apart in een weitje, wel naast de andere paardjes, dus hij kan niet bij de merrie komen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:19

maar hij is pas een jaar vermeld je erbij ..
wat verwacht je van een baby ??
hij probeert je uit, logisch.
als mijn shet mij schopt, krijgt hij een kei harde schop trg, bijt hij mij, bijt ik trg..
blijkbaar heeft jou pony al in de gaten dat hij alles klaar krijgt, zonder dat hij gestraft word..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:19

Hoe is zijn wei afgeschermd? Want een shet komt nagenoeg overal uit als hij een hengstige merrie ruikt..

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:20

Ragdollcat schreef:
Hallo,

Mijn hengstje ( shettie ) is erg vervelend aan het worden en staat bij merrie, dus we
Willen hem castreren, hoe duur is dat ?
Hij wordt in mei 1 jaar! Weet iemand het? Graag niet te duur!
Xx

Graag niet te duur??? had dan geen hengstje gekocht?

Waarom hier op bokt rondvragen? je kan zelf bij de dierenartsen gaan informeren, weet je ook gelijk de juiste bedragen.

Wij weten het niet, want dat is per dierenarts verschillend en afhankelijk van wat er bij komt kijken.

Een castreur is geen dierenarts, stel dat ie nabloedt dan moet een dierenarts dat oplossen en dat kan een castreur niet.[/quote]

oh, ik wist niet dat ie kon nabloeden, sorry.
en ben al lang bezig voor hem.. om een goede da of kliniek of whatever voor hem te zoeken......

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:21

Wat is een "castreur"? Ja iemand die paarden castreert, zover ben ik wel, maar hoe kan iemand (legaal) verdoven en géén dierenarts zijn...?

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:21

Fenny schreef:
Ik snap niet waarom zoiets zo goedkoop mogelijk moet? Ik kies liever voor mijn dieren, dus gewoon goed, je weet dat zoiets geld gaat kosten. Moet een bekend feit zijn voordat je een hengst aanschaft.

we willen wel het beste voor hem natuurlijk!
we kijken gewoon even rond, en kijken wat de prijzen ong zijn....x

nine1987

Re: Shettie castreren! Hoe duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:23

Zie mijn vraag..

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:24

Kostolany schreef:
Mijn dierenarts hier heb ik het laatst gevraagd voor de 2 shetlanders bij mij en als hij ze beiden ineens kon doen vroeg hij 150 euro. Nu heb ik er nog maar eentje en vermoed dat hij rond de 100 euro gaat zitten.

De hormonen doen al veel vaak hoor in gedrag. Mijne was heel braaf met wat opdringend gedrag maar nu is het echt vervelend. Niet gemeen maar voed hem ook gewoon op verder. Hij is nu zelfs heet als hij gepoetst wordt dan hoor je hem zachtjes roepen en alles eruit hangen zeg maar. Dat was eerst niet;) En moet je ook niet bang uitgevallen zijn want hij durft op te springen. Daarom zou casteren dat stukje al weer minder maken maar opvoeding blijft ook belangerijk!

bedankt voor de info, we hebben idd gemerkt dat ie eerst een schatje was en nu heel opdringerig word. hij valt je vaak aan.... :(
We doen veel met hem, we laten hem wennen aan verkeer en we doen vrijheidsdresuur met hem ( lichte oefeningen )
we poetsen hem vaak en zijn vaak met hem bezig,x

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:24

Ik met mijn shet hengstje laten castreren met een maand of 10/11. Door een dierenarts, wel liggend anders kon ze er niet goed bij en gewoon buiten in het land. Vond de prijs nogal meevallen. Zal iets onder de 100 euro geweest zijn. Ze was zo klaar. Duurde wel wat langer voor de pony weer een beetje vast op zijn benen stond :) Hij heeft amper nagebloed hoor. En hoewel hij zich van de dierenarts koest moest houden liep ie de volgende dag alweer heel hard te rennen over het land.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:25

bello2005 schreef:
als mijn shet mij schopt, krijgt hij een kei harde schop trg, bijt hij mij, bijt ik trg..
blijkbaar heeft jou pony al in de gaten dat hij alles klaar krijgt, zonder dat hij gestraft word..

Als hij mij schopt krijgt ie ook gerust een schop terug, als ie mij bijt geef ik een flinke tik op zijn neus ....

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:26

nine1987 schreef:
Hoe is zijn wei afgeschermd? Want een shet komt nagenoeg overal uit als hij een hengstige merrie ruikt..

met drie draden onder elkaar, en er zit schok op..

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:26

Kimmloveit schreef:
nine1987 schreef:

met drie draden onder elkaar, en er zit schok op..

oja, en hij zit naast de paddock van de paarden en daar zitten ook weer 2 draden onder elkaar op met schok.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:27

Liefbeestje schreef:
Ik met mijn shet hengstje laten castreren met een maand of 10/11. Door een dierenarts, wel liggend anders kon ze er niet goed bij en gewoon buiten in het land. Vond de prijs nogal meevallen. Zal iets onder de 100 euro geweest zijn. Ze was zo klaar. Duurde wel wat langer voor de pony weer een beetje vast op zijn benen stond :) Hij heeft amper nagebloed hoor. En hoewel hij zich van de dierenarts koest moest houden liep ie de volgende dag alweer heel hard te rennen over het land.

oke. ik zal wel vragen bij onze DA. bedankt!'x

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:28

Geen idee, weet in ieder geval wel dat hij legaal is.
Heeft er een speciale zeer steriele ruimte voor aan huis en mag verdoven.
Hoe dat verder zit weet ik niet, maar de vergunningen ervoor zijn er.
Nee ik laat hem niet bij een louche enge man castreren :=

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:29

LukieBradley schreef:
Geen idee, weet in ieder geval wel dat hij legaal is.
Heeft er een speciale zeer steriele ruimte voor aan huis en mag verdoven.
Hoe dat verder zit weet ik niet, maar de vergunningen ervoor zijn er.
Nee ik laat hem niet bij een louche enge man castreren :=

oke, we zullen ook even vragen bij een man die wij kennen.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:30

we zullen even rondkijken bij Da's. denk dat een DA toch het beste is.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:30

In Marssum(Leeuwarden) zit een veearts. Is niet heel duur. Heeft mijn mini ook gecastreerd, gewoon staand.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:31

nine1987 schreef:
Zie mijn vraag..

heb geantwoord.!'x

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:32

Kitten84 schreef:
In Marssum(Leeuwarden) zit een veearts. Is niet heel duur. Heeft mijn mini ook gecastreerd, gewoon staand.

ik zal wel even op internet er naar googelen, leeuwarden is een half uurtje bij ons vandaan.
onze shet is trailer mak, te mak... :)
gaat altijd als mijn eigen pony erop moet, er snel tussen in kruipen ( hij ziet een trailer als stal ) :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:50

staand bij een mini of shetlander is volgens mij wel lastig te werken en zie je niet goed of alles gaat zoals het moet gaan, daar zit wel een risico aan.

Liggende methode is het beste en zie je alles goed en kan je ingrijpen als er iets niet goed is op het moment en dat kan alleen een veearts.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:54

Dat dacht ik ook, maar deze veearts doet het al jaren zo. En hij is een echte veearts met een praktijk aan huis.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:55

Kitten84 schreef:
Dat dacht ik ook, maar deze veearts doet het al jaren zo. En hij is een echte veearts met een praktijk aan huis.

Bij een echte veearts is het wel fijn dan heeft hij alles in huis om in te grijpen als iets misgaat. Staand door een veearts is minder ingrijpend voor het dier als de liggende methode.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:08

Ik heb het ook door een castreur laten doen met verdoving en staand ben ik 110,- kwijt (brabant)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:12

Kimmloveit schreef:
bello2005 schreef:

Als hij mij schopt krijgt ie ook gerust een schop terug, als ie mij bijt geef ik een flinke tik op zijn neus ....

zoals ik ook al eerder vertelde,, die van mij is ook echt een doerak, maar dat komt omdat ik er gewoon te weinig tijd insteek ( de mini dan ).
hiervoor heb ik ook een shet gehad, die was weer totaal anders maar ook wat ouder. ook een hengst
daar was ik dagelijks enkele uren mee bezig en daar deed ik alles mee, achteraf spijt dat ik er geen vrijheids dressuur meer heb gedaan.
maar als ik straks weer wat meer tijd heb, ga ik dat met mijn huidige wel doen.

nogmaals jouwe is nu pas 1 jaar, dit is puberteit en hij zal moeten leren dat jij de baas bent, dat zijn hormomen ook nog eens opspelen ja, dat heb je met een hengst, maar karakter zal hij enigzins houden ook al heeft hij geen ballen meer.
hengst of geen hengst, een goede opvoeding zal hij toch moeten krijgen