Hoeveel kost een shetlander per maand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Re: Hoeveel kost een shetlander per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:29

25 euro is wel erg goedkoop aan stalgeld, waar is het ? Dan ga ik die van mij er nu per direct heen brengen. :j

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 14:45

Harderwijk hierden xD

XxXHorsezXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:24

@LS_fotos: Stalgeld kan vrij goedkoop zijn. Boeren die een plekje vrij hebben vragen er niet veel voor. ;)

@verastar1: Mijn 2 shetlanders samen kosten ongeveer 25 euro per maand (soms wat meer aan geld, inentingen en DA) Maar wij hebben onze pony's bij ons aan huis staan, en ze hebben ook nog nooit iets gehad.
Je moet wel altijd een flink spaarpotje achter de hand hebben voor het geval er iets gebeurt. :j

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:42

Mijn kleine is nog geen eens ziek geweest en toch ben ik net zoveel per maand aan der kwijt als de andere op stal aan hun paard.
-Stalling
-Voer
-Dekens, halster e.d. (oke ik ben verslaafd aan spulletjes kopen <3 )
-Entingen
-Tandarts
-Mestonderzoek
-Wormenkeur
-Hoefsmid
-Verzekering
-Overig zoals zandwegkuur, olie e.d.

Ik denk dat ik gemiddeld per maand €450,- kwijt ben.
Naja en dan komt er nog bij als de pony ziek is...

Bokt1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:41

hier zijn al zooooooooveel topics van, kijk daar eens bij. En shetlanders zijn (omdat ze niet groot zijn) gewoon even duur als een pony/paard wat een shet heeft ook een halster, hoofdstel, zadel, dekje, dekens enz. nodig en heeft ook een hoefsmid, entingen, tandarts, dierenarts enz. nodig net zoals paarden/pony's :)

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:48

Hoi!
Wat leuk zeg dat je misschien een eigen pony krijgt, en dat je je er in verdiept door het op bokt te zetten :-D
Dat betekend dat je het wel serieus neemt!
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Je ouders zullen je ongetwijfeld goed gaan helpen en hebben zich er neem ik aan ook wel in verdiept, dan weten ze wat het kost en wat eventuele onvoorziene kosten kunnen zijn.
Ik wil je heel veel plezier wensen alvast en ik hoop dat het allemaal door gaat!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:54

Ik ben voor mijn D-pony 300-600 in de maand kwijt.
gemiddeld 300 voor de stalling, en dan wat er nog bij komt.. (oh nieuwe poetsblok en mineraalsteen nodig, oh nieuwe deken nodig want meneer heeft hem gesloopt, oh hoefsmid, oh nieuw zadel, oh nieuw hoofdstel.. en ga zo maar door)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:58

verastar1 schreef:
oke zal nog een keer zoeken kon net niks vinden

1. je gaat naar de zoekfunctie
2. je typt een paar zoektermen in als 'kosten, shetlander, hoeveel'
3. dan krijg je een héeeeeele lijst:

search.php?keywords=hoeveel+shetlander+kosten&terms=all&author=&fhk=on&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

Dus ik weet niet hoe jij zoekt, maar er zijn hier werkelijk al héeel erg veel topics over geweest.

Daarbij nog: kies voor een shetlander omdat je graag een shetlander wil. Vanwege het ras, karakter, etc. etc.
Níet vanwege de kosten. Want ik kan je verklappen: ze kosten net zo veel als een groot paard. En op een groot paard of grote pony kan je wél rijden, en op een shet niet.

Maarja, tegenwoordig heeft ieder tienermeisje haar eigen shet...... en waarom dat nou is??? Ik vraag het me nog steeds af. Blijkbaar zijn er mensen die écht denken dat shetten goedkoper zijn.
In aanschaf misschien. Maar dat is maar een 1malige uitgave. Het onderhoud blijft gewoon precies het zelfde.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 21:36

ik kies voor een shetlander omdat: ik er nu 1 verzorg en ervoor ook 5 heb verzorgd en die ook weer verkocht zijn.
ik zei vroeger ook altijd ik hoef geen pony om op te rijden ik vermaak me met een shetlander evenveel.
ik heb nu en lease pony maar die word ook verkocht. en het is gewoon een maatje van me geworden in die tijd dat ik hem verzorg

ik heb voor hem nu halsters die passen en dekens.

ik word 14, en heb er genoeg tijd voor. ik ga er nu 5 a 6 keer per week heen.

ik ben niet van plan om hem te laten berijden daar is hij te klein voor.
maar mijn vriendin koopt haar andere verzorgshet en willen ze dan graag beleren voor de kar als ze de leeftijd er voor hebben en de spullen en hulp.

ik moet hem dan zelf betalen en de spullen voor hem kopen en ga ook voor en bijbaantje zoeken zodat als er wat is ik er een deel aan mee kan betalen bijv. enting of wormen keur hoesmid etc.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:38

Gowlan schreef:
gemiddeld 300 voor de stalling, en dan wat er nog bij komt.. (oh nieuwe poetsblok en mineraalsteen nodig, oh nieuwe deken nodig want meneer heeft hem gesloopt, oh hoefsmid, oh nieuw zadel, oh nieuw hoofdstel.. en ga zo maar door)

hier moest ik wel even om lachen :D
koop jij zo'n 3 zadels per jaar? :P

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 21:39

Batlow schreef:
Gowlan schreef:

hier moest ik wel even om lachen :D
koop jij zo'n 3 zadels per jaar? :P

hahah

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:49

Er is al heel veel gezegd. Belangrijk is dat jij de pony een goed plekje en goede verzorging kunt geven.
Ik wil wel even kwijt dat ik het niet helemaal eens ben met de mening dat een shet evenveel kost als een groot paard. Ligt eraan welk soort, een shet hoeft (is natuurlijk wel lekker) niet op stal, een schuilstal is genoeg, de meeste (dus lang niet allemaal) grote paarden staan in de winter op stal. Hierin schelen de kosten dus toch wel behoorlijk, of je nu een paard ook in een stal hebt, of alleen in land met schuilplek.
In ieder geval wens ik je veel succes met je pony (als alles doorgaat enzo) en hoop dat je het dier een goed leven kunt geven. :)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 21:52

ik hoop dat alles door gaat.

waar ik nu mijn lease pony heb die pony word verkocht die gaat op rust omdat hij ouder word. nu hebben ze een nieuwe gekocht en willen ze graag dat ik er op kan rijden. ze gaan haar deze week ophalen.
maar ik wil dus het liefste voor brave gaan. en nu weet ik niet of ze hem nog aan mij willen verkopen omdat ik dan de lease opzeg. en wij moeten normaal 3 dagen per week mesten en dan moeten hun iemand anders zoeken. omdat ze zelf niet genoeg tijd hebben. dus dinsdag gaan we met zijn alle praten en hopelijk komen we er uit.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:05

Hier zijn al een hele hoop topics over geweest. Even de zoekfunctie gebruiken.