Shetlander hebben-kopen-hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Shetlander hebben-kopen-hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:05

Nee ze reageert op mij, maar ze is blijkbaar nog niet zo handig met quoten :P

Tanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:05

Ik heb zelf jarenlang een eigen pony gehad, maar helaas op mijn 18e moeten verkopen.
Nu kreeg ik twee jaar terug het in mijn bol: ik wilde een shettenvriendje, want die lege stal was ik beu! (Stal is bij ons aan huis).
Mijn vader wilde het eerst niet toegeven, maar na een tijdje zei hij toch ook dat hij een paardje in de wei miste, hoewel ik de enige paarden liefhebber ben hier thuis hihi :=
Ik heb heel marktplaats, speurders en noem maar op afgezocht, maar een leuke shet is erg moeilijk te vinden! Zeker niet voor weinig geld!
De shetters die voor weinig geld aangeboden worden, mankeren vaak wat. Ik ben bij menig spotprijs shetje gaan kijken destijds, maar veel waren vervelende shetjes, waren niet of nauwelijks ontwormt, hadden geen chip, eentje bleek achteraf bij iemand gestolen te zijn en probeerden ze door te verkopen (kwam ik later pas achter, toen de politie contact met mij op nam, was erg schrikken!)! Het is altijd opletten als je een eigen paard/pony koopt, maar zeker met 'goedkope' shetlanders!
Na een half jaar zoeken kwam ik twee merrie veulens tegen, voor niet zo veel geld. Hier had ik gewoon hartstikke veel geluk mee, aangezien de eigenaar overcompleet was en eigenlijk niet goed wist wat ze met al haar ponybeesten aan moest. Mijn vader ging mee (ik kan zelf niet met trailer rijden) en wist vrij veel van de prijs af te praten, gewoon geluk gehad dus!
Mijn advies: let op met goedkope shetters, of paarden in het algemeen, die aangeboden worden op internet! Men neemt vaak een Shetlander, omdat ze niet zo veel ruimte in beslag nemen, maar hebben eigenlijk geen verstand van de beestjes!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:13

Ik snap dat je op dit moment graag een pony wilt, maar het is heel verstandig om eerst goed naar je vader te luisteren. Misschien kun je eerst een verzorgpony zoeken en kijken hoe dat gaat wanneer je naar de middelbare school gaat.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:14

SylCris schreef:
blackjeck schreef:
op marktplaats staan nog veel goedkopere shetten... en een hengst is maar op weinig pensionstallen gewenst... als ik jou was zou ik gewoon lekker verder zoeken naar een leuke merrie ruin ;)

Ik ben nooit een goedkopere grote tegen gekomen.. link?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden-en-pony-s-overige-toebehoren/m636775715-2-jarige-shetland-hengst.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/pony-s/m635656817-leuke-zwart-bonte-shetland-hengst-2-5-jaar.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/pony-s/m634014471-shetlander-voor-maar-30-euro-koopje.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:22

Enige wat ik je wil zeggen meid, je kan je vader gewoonweg niet dwingen iets te betalen als hij niet wilt. Je bent elf, en erg spijtig, maar dus helemaal nog niks in te brengen. Een pony kan VEEL meer kosten, denk eens aan koliek operatie? of dergelijke ongelukken? en erg groot als hij met 1 95 cm is? hoe groot denk jij? ponytje word echt geen 1,50 dat er erop kan gaan rijden? Kortom, geniet van school haal je dilpoma, ga erna nog eens met je ouders in gesprek, ik had een pony op mijn 11e in eerste klas, en serieus dit kost je meer tijd als je denkt op school, en is niet eerlijk tegenover een pony als je die gewoon zou laten staan omdat je geen tijd heb of geld

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:22

100,- Vind ik super goedkoop! Ik heb vroeger gezocht naar een echt kindvriendelijke shet. Ik was ruim 500,- euro kwijt! Ik heb hem dan ook weer verkocht voor die prijs en met spullen erbij was ie zelfs nog duurder! Als je een goeie grote shet wil zou ik toch maar voor wat meer gaan kijken...

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:27

Een hengst van 1 jaar is Geen kindvriendelijke shet!
geen wonder dat hij maar 100 euro kost

TS ik zou gewoon naar je ouders luisteren en dus wachten.
Tegen de tijd dat je wel een eigen shet mag staan er heus nog zat te koop

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:30

deze vindt ik zo lief <3 http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
voor een goeie, grote, beleerde shetlander betaal je echter wel wat meer dan 100 euro! het zijn vooral de jonge hengsten die voor weinig geld verkocht worden, maar de leuke, brave (merrie's) pony's zijn nog steeds "veel" waard.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:09

Zowiezo TS zijn je ouders verantwoordelijk, ook financieel, dus je mag niet zomaar iets doen als hun nee zeggen :) Dan heb je , helaas omdat je nog zo jong bent, gewoon ernaar te luisteren, ze zullen t niet voor niks zeggen, dus ook al posten mensen links met kijkkkk, breng jezelf niet in de verleiding want zou je er mee thuis kunnen komen zonder trailer en erheen zonder vervoer, kunnen je ouders hem zo weer terugbrengen

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:13

minajtje schreef:
deze vindt ik zo lief <3 http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
voor een goeie, grote, beleerde shetlander betaal je echter wel wat meer dan 100 euro! het zijn vooral de jonge hengsten die voor weinig geld verkocht worden, maar de leuke, brave (merrie's) pony's zijn nog steeds "veel" waard.

Ja inderdaad.. WAT EEN SCHATJE!! <3 :o :D :j

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:19

Kiwi_ schreef:
Ik snap dat je op dit moment graag een pony wilt, maar het is heel verstandig om eerst goed naar je vader te luisteren. Misschien kun je eerst een verzorgpony zoeken en kijken hoe dat gaat wanneer je naar de middelbare school gaat.

Ik heb al een verzorgpony :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:29

Mioux schreef:
Zowiezo TS zijn je ouders verantwoordelijk, ook financieel, dus je mag niet zomaar iets doen als hun nee zeggen :) Dan heb je , helaas omdat je nog zo jong bent, gewoon ernaar te luisteren, ze zullen t niet voor niks zeggen, dus ook al posten mensen links met kijkkkk, breng jezelf niet in de verleiding want zou je er mee thuis kunnen komen zonder trailer en erheen zonder vervoer, kunnen je ouders hem zo weer terugbrengen

Bij ons op stal was er iemand die een pony zonder toestemming had gekocht toen dacht ik echt even >;) :wow:

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:30

Tanky schreef:
Ik heb zelf jarenlang een eigen pony gehad, maar helaas op mijn 18e moeten verkopen.
Nu kreeg ik twee jaar terug het in mijn bol: ik wilde een shettenvriendje, want die lege stal was ik beu! (Stal is bij ons aan huis).
Mijn vader wilde het eerst niet toegeven, maar na een tijdje zei hij toch ook dat hij een paardje in de wei miste, hoewel ik de enige paarden liefhebber ben hier thuis hihi :=
Ik heb heel marktplaats, speurders en noem maar op afgezocht, maar een leuke shet is erg moeilijk te vinden! Zeker niet voor weinig geld!
De shetters die voor weinig geld aangeboden worden, mankeren vaak wat. Ik ben bij menig spotprijs shetje gaan kijken destijds, maar veel waren vervelende shetjes, waren niet of nauwelijks ontwormt, hadden geen chip, eentje bleek achteraf bij iemand gestolen te zijn en probeerden ze door te verkopen (kwam ik later pas achter, toen de politie contact met mij op nam, was erg schrikken!)! Het is altijd opletten als je een eigen paard/pony koopt, maar zeker met 'goedkope' shetlanders!
Na een half jaar zoeken kwam ik twee merrie veulens tegen, voor niet zo veel geld. Hier had ik gewoon hartstikke veel geluk mee, aangezien de eigenaar overcompleet was en eigenlijk niet goed wist wat ze met al haar ponybeesten aan moest. Mijn vader ging mee (ik kan zelf niet met trailer rijden) en wist vrij veel van de prijs af te praten, gewoon geluk gehad dus!
Mijn advies: let op met goedkope shetters, of paarden in het algemeen, die aangeboden worden op internet! Men neemt vaak een Shetlander, omdat ze niet zo veel ruimte in beslag nemen, maar hebben eigenlijk geen verstand van de beestjes!

Woooww :wow: zo erg! oKee!!

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:34

Ik vind 100 euro echt niet veel.
Mijn drie jarig hengstje ging voor 300 weg,voor minder niet.
Heb hem zelf voor 250 gekocht,6 keer 170 euro pensionstal want thuis
Kon hij niet meer staan.(en was bovendien de dag ervoor net opnieuw geent,...)
Denk wel dat dat redelijk is he.

Heb ik ook tegen de mensen(voormalige eigenaars die hem terug wilden)
gezegt die hem wilde kopen,eerst haakten ze af
En dan kreeg ik ineens op nieuwjaar een smsje van ja we kopen hem toch .

@TS ,ik zou op jouw leeftijd eerst een verzorgpaardje ofzo ,ik was al aan
Het zagen voor een shet toen ik 7 ofzo was :+ .
Met 12 heb ik mijn eigen paardje gekregen en die lijdt er niet onder
Als ik huiswerk heb ofzo,beesie staat 24/7 op de wei met een vriendje.

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:45

Een goede shet kan best duur zijn.. Wij hebben onze shet voor €420 gekocht (:
ze is 6 jaar beleerd voor de kar en ongeveer 1.07 hoog

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:02

Jazen schreef:
Ik vind 100 euro echt niet veel.
Mijn drie jarig hengstje ging voor 300 weg,voor minder niet.
Heb hem zelf voor 250 gekocht,6 keer 170 euro pensionstal want thuis
Kon hij niet meer staan.(en was bovendien de dag ervoor net opnieuw geent,...)
Denk wel dat dat redelijk is he.

Heb ik ook tegen de mensen(voormalige eigenaars die hem terug wilden)
gezegt die hem wilde kopen,eerst haakten ze af
En dan kreeg ik ineens op nieuwjaar een smsje van ja we kopen hem toch .

@TS ,ik zou op jouw leeftijd eerst een verzorgpaardje ofzo ,ik was al aan
Het zagen voor een shet toen ik 7 ofzo was :+ .
Met 12 heb ik mijn eigen paardje gekregen en die lijdt er niet onder
Als ik huiswerk heb ofzo,beesie staat 24/7 op de wei met een vriendje.

Heb al een vp bijna elke dag :Y)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:02

tiffaany95 schreef:

Zoo :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:07

SylviaIsabel; je kan beter een eigen topic openen :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:16

vuurneon schreef:

Ik wou het net zeggen...aangezien dit niet haar topic is maar ze wel doet of de opmerkingen voor TS naar haar gericht zijn...of is het dezelfde persoon?
Want dat lijkt namelijk zo...

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:52

YamaSaki schreef:
vuurneon schreef:

Ik wou het net zeggen...aangezien dit niet haar topic is maar ze wel doet of de opmerkingen voor TS naar haar gericht zijn...of is het dezelfde persoon?

lijkt inderdaad dezelfde persoon, sylcris en sylviaisabel is allebei met syl. en ze zijn allebei 11.
toevallig :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:53

minajtje schreef:
YamaSaki schreef:

lijkt inderdaad dezelfde persoon, sylcris en sylviaisabel is allebei met syl. en ze zijn allebei 11.
toevallig :D[/quote]

Is inderdaad het zelfde persoon :') :D Want ik heb af en toe het probleem dat het ene account het doet en dan weer niet :(

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:54

tiffaany95 schreef:

Dat vindt IK wel wat duur..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:57

Voor een fijne en betrouwbare menpony vind ik het nog wel kunnen.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:10

tja, een pony die redelijk "afgericht" is en goed met mensen en andere pony's om kan gaan EN ook nog eens voor de kar kan lopen of onder het zadeltje dan zou ik inderdaad zo rond de 250/300 euro gaan denk ik...