Ouder overhalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:20

Reken even samen uit de maanden dat je 60 betaald en de maanden 111. reken dat bij elkaar op en dan delen door 12..

dan reken je verder alle kosten mee dus
extra's
dierenarts
Hoefsmid
Tandarts etc etc en doet dat ook gedeelt door 12 dan kun je zien wat het per maand kost en kijken of dat mogelijk is ...

Maar je ouders zullen zelf hun portomonee beter kennen en als hun nee zeggen dan is het helaas echt nee .

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:21

zit er wel hooi en stro inclusief bij en evt biks?

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:24

weet precies wat je meemaakt maar ik moest mn vriend en moeder overtuigen. heb vele berekeningen gemaakt wat het kost per maand en wat ik en mijn vriend zelf zouden betalen. na een paar maanden volhouden heb ik mn paard gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriend en mijn moeder. bij was het wel zo dat ik het paard al leasde 7 dagen in de week en zij zagen toen in dat ik het toch echt meende. Ik weet niet of jij al voor die shet zorgt die je graag wilt zodat je kunt laten zien dat je het echt aankunt. anders zou ik kijken of je dagelijks op de manege misschien kan helpen en ze zo kan laten inzien dat je er echt voor gaat. misschien bijbaantje nemen zodat je ook in maandelijkse kosten kan meedragen.

happy98

Re: Ouder overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 00:27

Als ik het bedrag (1260 euro per jaar) deel door 12 is het 105 euro per maand.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:29

happy98 schreef:

Maar dat is alleen je stalling. Niet je hoefsmid, je dierenarts, je tandarts, je wormenkuren, je lessen, je onderhoud van je spullen, potje voor als hij ziek wordt, potje voor als er dingen kapotgaan.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:29

en stel, het beestje wordt ziek? en je krijgt een dikke dierenarts rekening? wat dan?

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:33

Vjestagirl schreef:
happy98 schreef:

Maar dat is alleen je stalling. Niet je hoefsmid, je dierenarts, je tandarts, je wormenkuren, je lessen, je onderhoud van je spullen, potje voor als hij ziek wordt, potje voor als er dingen kapotgaan.

Inderdaad ik zei alles....

Maar je reageert zo kort af dus waarschijnlijk heb je al geen zin meer in eigen pony ;)

Nee kom, ff uitrekenen dan kun je dat je ouders voorleggen en daarbij zeggen dat je per maand misschien zoveel kan mee betalen..

Wij kunnen hier alleen zeggen of je berekening enigzins reeel is..
Als jij dan kan garanderen dat je een x bedrag per maand zelf kan betalen dan kun je dat voorleggen aan je ouders..

Als ze dan nog nee zeggen dan heb je gewoon helaas pech.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:37

Het is dan absoluut mijn zaak niet hoor.
maar ik vind het wel knap dat een meisje van 13 zoveel zou kunnen betalen ???
ik mocht blij zijn met 5 euro in de week :P

happy98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 00:41

Ik heb alles opnieuw uitgerekend, nu ook tandarts en kar en tuig, halsters en doekjes. Dan kom ik op 1440

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:44

happy98 schreef:
Ik heb alles opnieuw uitgerekend, nu ook tandarts en kar en tuig, halsters en doekjes. Dan kom ik op 1440

Ok. Welke bedragen heb je gebruikt? Hoeveel kost de dierenarts volgens jou? En hoeveel kost de tandarts volgens jou? En de rest? Welke bedragen heb je gebruikt om op €1440 te komen?

Ik kom namelijk als ik eventjes mijn bedragen voor de hoefsmid en de DA gebruik al op €1356 per jaar. En dat is zonder wormenkuren, zonder les, zonder kar, zonder tuig, zonder halsters, zonder doekjes.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 05-01-13 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:46

Hmm die 180 euro extra die je nu erbij hebt zou ik alleen al voor de dierenarts apart houden (eigenlijk is 180 per jaar voor dierenarts al te weinig)

Dit is dan jammer dat je dit niet even goed op een rij hebt.
Dat is maa 120 per maand!

105 zij je is alleen al stalling per maand
dan is dit 15 euro voor hoefsmid ,dierenarts,spullen,Voeding,Extra, etc etc... erg weinig hoor

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:46

je kan het wel betalen maar wat mocht er iets misgaan ?
dan is het niet meer 1440 op een jaar maar in een dag..
waar zal je dat dan vandaan halen ?

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:47

Vjestagirl schreef:
happy98 schreef:

Ok. Welke bedragen heb je gebruikt? Hoeveel kost de dierenarts volgens jou? En hoeveel kost de tandarts volgens jou? En de rest? Welke bedragen heb je gebruikt om op €1440 te komen?

1260 is al stalling zoals ze dus eerder aangaf ... dus 180 extra.. mmm

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:48

Een Shetlander op een manege komt volgensmij niet eens bij ze voer/waterbak.
Wij hadden een welsh A op stal en daarvoor moesten we het voer steeds op de grond leggen.. :=

Waarom zoek je geen verzorgpaard oid? Je moeder zegt niet voor niets nee!!

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:51

Ik zou eerder gaan voor

3000 euro per jaar

dit is 260 per maand waarvan 105 per maand stalling
dan heb je 155 euro voor al het andere !! en dan zorgen dat je ten alle tijden een pot hebt van 2000 euro voor eventueel kliniek dierenarts etc...

en zelfs dan hou je nog lowbudget een pony.

Ik zou gewoon lekker kijken voor een verzorgpony

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:52

Glitterstar schreef:
Vjestagirl schreef:

1260 is al stalling zoals ze dus eerder aangaf ... dus 180 extra.. mmm

Daarom vraag ik me ook af welke bedragen ze gebruikt heeft.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:55

Mijn paard is nu een jaar geblesseerd en heeft mij totaal in 2012, hou je vast, €6500,- euro gekost! En dan reken ik geeneens me stalling mee (€360,- per maand), en hoefsmid (€80,- per 5 weken).....

Nu zal dit voor een Shetlander wel anders liggen, maar af en toe vliegt je geld gewoon van de bank af....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:03

Tja je wil natuurlijk dat je ouders een deel van de kosten betalen dat is lastig hé. Hun geld dus hun keuze heb je nog broertjes of zusjes?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:08

Ik vergis mij weleens in mijn pony ook hoor, ik dacht er ook heel makkelijk over.
De aanschaf voor mijn E pony jaarling was €175 euro ( officieel 300 -125 aftrek wat ik cadeau kreeg ) en hij staat gratis ergens op de wei dus mij scheelt het al aan de stalling.
Maar daarbij in 2 maanden tijd heb ik stiekem al wat kosten gemaakt hoor, wormenkuren, hoefsmid, inenting (moet nog een keer want was nog nooit geent)
Ik betaal zelf zijn ruw en hardvoer en dan ook nog eens de spullen die je moet aanschaffen.
Hij heeft ook nog eens eczeem dus daar ligt ook al vanalles voor klaar.
En die van mij word nog maar bijna 2 en heeft nog niet eens veel nodig.

Ik heb er ook 14 jaar van mijn paardenleven over gedaan om er eentje aan te schaffen en doe het helemaal zelf en ik kan je vertellen dat het soms echt wel zwaar is al krijg ik er enorm veel voor terug :)
Krijg veel hulp omdat iedereen hem leuk vind en van de eigenaar van mijn verzorgponys (waar ik hem ook gekocht heb) krijg ik ook best veel omdat ik daar altijd keihard voor zijn paarden zorg.
Mijn ouders hadden/hebben er geen geld voor en heb ik ze ook nooit kwalijk genomen, ik bedoel ik kan niet bij hun in portemonnee kijken en verlangen dat ze op een houtje bijten voor mij.
Op dit moment heb ik dat geld zelf wel.
Hoop dat ik hem zo lang mogelijk kan houden en als het moet werk ik me te pletter voor hem en ga ik nog liever in een hutje op de wei wonen als verkopen maar jij bent pas 14 (dacht ik net ff te zien) dus ga eerst voor verzorgpony's en kijk wat je er allemaal voor moet doen en maak later een keuze.
Ga sparen en maak een potje.

Waarom wil je trouwens zo graag een shetlander?
Goedkoper in onderhoud?
Nou toevallig heb ik die ook eentje gratis bij mijn verzorgponys maar zelfs zijn onderhoud kost meer als ik gedacht had :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:08

PP -> YRT