ik wil het zo zo zooooo graag dat ik er gek van word!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: ik wil het zo zo zooooo graag dat ik er gek van word!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:00

Eerlijk gezegd vind ik dat als je geen dierenartskosten wilt uitgeven je geen paard moet nemen.

Ik ben ongeveer 80 euro per maand kwijt aan alleen krachtvoer..

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:03

DaisyB94 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat als je geen dierenartskosten wilt uitgeven je geen paard moet nemen.

met wat de dierenarts kosten betreft ben ik het met je eens.
maar je bent echt niet met ieder paard zoveel euro per maand kwijt aan krachtvoer. die van mij doet het op een aantal balen hooi per maand en dat is het.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:05

DaisyB94 schreef:

Wtf hoe doe je dat :')

Ik koop om de 6 weken zo'n zak, hij krijgt dan nog geeneens een halfje maar als ik intensiever zou gaan trainen zou ik hoogtens 12 euro voor een zak in de maand kwijt zijn.

Weet je zeker dat die stalling lang beschikbaar is ts? Want zometeen ga jij uit van een gratis stalling en brand die daarna af, mensen verhuizen, vragen toch geld.. En dan ben jij de banketstaaf. Ik zou er een paar als back up zoeken.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:06

jaa daar heb je wel gelijk in, onze haf is ook veel goedkoper daarmee.. maar ik weetn iet wat voor paard TS in gedachte had

Elke week een zak musli kopen en om de 2 weken sportbrok en slobber... hij krijgt zoon 4-5 kilo op een dag

xxhannah013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 00:10

DaisyB94 schreef:
jaa daar heb je wel gelijk in, onze haf is ook veel goedkoper daarmee.. maar ik weetn iet wat voor paard TS in gedachte had

Elke week een zak musli kopen en om de 2 weken sportbrok en slobber... hij krijgt zoon 4-5 kilo op een dag

Ik heb een haflinger in gedachte, hij gaat dan elke dag de wei op en ben van plan niet heel veel geld aan brok uit te geven.
hoeveel kan ik ongeveer rekenen voor een sobere haflinger, niet te veel rijden en ook geen wedstrijden, meer buitenritjes enz?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:13

Koop eerst een shetlander achter hun rug om... vertel het een maand later...
Laat zien hoe goed je ermee omgaat..

En tadaa.. attans dat heeft bij mij gewerkt, en bn dan nu ook een trotse eigenaar van een tinkermeisje

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:14

Onze haf krijgt een handje brok.... maar wel hooi ... denk dat we 10 euro in 2 maanden aan voer doen bij hem

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:15

xxhannah013 schreef:
DaisyB94 schreef:

Ik heb een haflinger in gedachte, hij gaat dan elke dag de wei op en ben van plan niet heel veel geld aan brok uit te geven.
hoeveel kan ik ongeveer rekenen voor een sobere haflinger, niet te veel rijden en ook geen wedstrijden, meer buitenritjes enz?

die van mij doen het alle drie zonder brokken. staan ook de hele dag buiten en worden recreatief gereden. ze kunnen onbeperk hooi eten uit een slowfeeder en staan op de wei. ze eten met z'n drieen ongeveer 3/4 baal per dag denk ik. dus qua voer hoeft een pony echt niet veel te kosten. je kunt beter naar de dierenarts kosten gaan kijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:19

Juulxx schreef:

En tadaa.. attans dat heeft bij mij gewerkt, en bn dan nu ook een trotse eigenaar van een tinkermeisje

Tja, dat had ik bij mijn ouders niet moeten flikken. Had het dier hoogstpersoonlijk terug mogen brengen....

Advies van mij: begin er niet aan als je je ouders niet achter je hebt staan. Het zou heel sneu zijn als je de grote liefde van je leven weg zou moeten doen omdat je het financieel niet trekt.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:21

Wellicht dat je ouders het daarom ook niet willen. Dat ze bang zijn dat er straks echt iets gebeurd en het niet te betalen is. Dan hebben ze een verdrietige en kwade dochter en een hoge rekening.

Eunomia

Ik ga dan misschien toch de vervelende bokker zijn die zegt dat je het niet moet doen, maar ik wil je duidelijk maken dat een eigen pony toch wel wat anders is dan een verzorgpony. Je bent 13 jaar oud en je kunt dus niet voor de volledige kosten opdraaien, je zult vast gespaard hebben, maar dit geld blijft niet maandelijks terug komen en wat als je paard ziek wordt oid? Dan kun je hem niet genezen, je gaat/zit nu ook in je eerste jaar, nu is het nog makkelijk maar het wordt telkens moeilijker! Ik heb verhalen genoeg gehoord dat de ouders voor het paard konden gaan zorgen of mensen een lager niveau zijn gaan doen en daar later spijt van hebben.

xValentinox

ik heb zelf een halve stal en dat kost 120 euro per maand hij is niet echt van mij maar ik zie hem als mijn eigen paard! ik mag er zelfs mee op een manege mee lessen gaan volgen enzo! de eigenaar gaat hem elke dag eten geven en ik kom zo vaak als ik kan. mss is dat een ideetje?
Laatst bijgewerkt door xValentinox op 04-01-13 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:22

Juulxx schreef:

Ja, en dan gaat het mis, ze kan de kosten niet ophoesten en dan? Ouders komen er toch wel achter, komen alleen maar meer problemen en ruzies van. Paard verkopen gaat nu niet meer zo makkelijk als eerst, en dan zitten ze er mee. Tsja, wat moeten ze dan?

xValentinox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:24

Juulxx schreef:

ik denk niet dat je dat moet doen! als je nu van dat paard houd en je ouders komen erachter en kunnen het niet betalen dan zullen er nog meer traantjes stromen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:25

Juulxx schreef:

Dat werkt vast voor iedereen zo _O-

Wel leuke actie, nu het leuk af is gelopen :P

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:26

Juulxx schreef:

vind ik niet zoon goed idee.
Ik blijf erbij als je niks wil uitgeven aan dierenartskosten vind ik niet dat je een paard moet kopen

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:27

Al ga je op je kop staan, de beslissing ligt bij je ouders.

Is niet leuk, maar wel waar. De kans zit er dik in dat je ze niet kunt overtuigen, en dan? Ik vind het hartstikke goed van je dat je je dromen wil najagen, maar ga niet teveel hopen want dan ben je straks extra verdrietig. Je hebt dit niet zelf in de hand, al doe je nog zó je best. Zij beslissen en daar heb jij geen controle over, hoe graag je dat ook mag willen. Dus je kunt geluk hebben, maar je kunt ook pech hebben.

Misschien is het toch verstandig om te gaan kijken wat je achter de hand kunt hebben als ze nee zeggen. Bijv. toch een leuke verzorgpony, of vast beginnen met sparen zodat je later zelf een eigen paard/pony kunt kopen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:29

Ik wil ook niks aan de dierenarts doneren hoor maar toch blijven de rekeningen komen :P

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:29

Koop geen paard als je ouders er niet 100% achterstaan!
Je ouders moeten de verzorging overnemen, als jij bijvoorbeeld ziek bent of druk met school hebt (toetsweek/examens)

En weet je echt 100% zeker dat de stalling gratis is?
Hebben die mensen het 1x gezegt of meerdere keren?

Heb je het al met je ouders over de optie leasen gehad?
Is misschien voor je ouders een fijner idee :j

En anders zou ik als ik jou was een leuke verzorg pony opzoeken!

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:30

DeSa schreef:
Ik wil ook niks aan de dierenarts doneren hoor maar toch blijven de rekeningen komen :P

Bij mij net hetzelfde :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:30

DaisyB94 schreef:
Juulxx schreef:

vind ik niet zoon goed idee.
Ik blijf erbij als je niks wil uitgeven aan dierenartskosten vind ik niet dat je een paard moet kopen

Klopt.

Die van mij heeft nu een peesblessure, en daar ben ik nu een mooi rond getal van €6500,- in 1 jaar aan kwijt. ;-)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:31

ik wilde op mijn 13e ook altijd een eigen paard, maar ben blij dat ik die nooit heb gekregen.
het is heel lastig te combineren met je middelbare school, zeker in de bovenbouw. wat al eerder is genoemd: lekker blijven sparen en een verzorg/lease pony zoeken. en niks is onmogelijk, ik heb het ook zo gedaan, ben nu 18 en heb mijn eigen paardje. ik betaal in principe alles zelf (stal, hoefsmid, dierenarts etc.) maar als ik er een keer niet uit kom springen mijn ouders bij. ik weet dat het moeilijk is om te wachten, maar is misschien in dit geval wel beter...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:33

Ik begrijp je ouders wel hoor, paard kan heel duur zijn.
En wat nu als je ruzie krijgt met die mensen van de gratis stalling? Zeg nooit nooit, ik heb ook gratis gestaan maar dat ging op den duur helaas ook niet meer.

Waarom vraag je niet of je een leasepaard mag? Daar zijn de kosten wel overzichtelijk van.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:37

Ga een krantenwijkje of een ander bijbaantje zoeken, zodat je ook je eigen centjes kan verdienen daarnaast een heleboel tijd aan je verzorg pony of paard besteden. en je schoolwerk heel goed onderhouden. Zo laat je aan je ouder ook verantwoordelijksheids gevoel zien. onder tussen kan je goed door sparen voor je eigen paard.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:09

is het geen beter idee om eerst bv. een paard te leasen? zo weet je hoe het is om een eigen paard te hebben en zo weet je ook ongeveer wat het kostenplaatje dan inhoud :)
zo leer je veel en heb je toch begeleiding en kan je ook niet meteen een miskoop doen of zoiets ;)