penny meisjes, waarom zo erg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haat jij penny meisjes?

ja
77 (43%)
nee
100 (56%)

Totaal aantal stemmen: 177

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:20

Ik heb twee meisjes in de "penny" leeftijd die mijn 8 jarige welshengst hebben "getemd"! Hij was blijkbaar door iemand (heb een idee wie) tijdens mijn afwezigheid erg geplaagd en was erg angstig geworden. Het lukte mij niet meer om het halster om te krijgen en deze twee top meiden hebben weken met veel geduld en liefde zijn vertrouwen weer gewonnen en hij is weer helemaal de oude. Ik ben trots op deze meiden die zoveel tijd en energie in hem hebben gestoken en niet zonder resultaat.

Uhm...ik ben de pennyleeftijd ruim gepasseerd maar lees graag de penny hoor... :o

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:43

Yinnar schreef:
Ik heb twee meisjes in de "penny" leeftijd die mijn 8 jarige welshengst hebben "getemd"! Hij was blijkbaar door iemand (heb een idee wie) tijdens mijn afwezigheid erg geplaagd en was erg angstig geworden. Het lukte mij niet meer om het halster om te krijgen en deze twee top meiden hebben weken met veel geduld en liefde zijn vertrouwen weer gewonnen en hij is weer helemaal de oude. Ik ben trots op deze meiden die zoveel tijd en energie in hem hebben gestoken en niet zonder resultaat.

Uhm...ik ben de pennyleeftijd ruim gepasseerd maar lees graag de penny hoor... :o

wat een leuk verhaal! :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:48

Yinnar schreef:

Zo zie je maar :)

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:50

BobbieLover schreef:
Yinnar schreef:

Zo zie je maar :)

:j

Rennie89

Re: penny meisjes, waarom zo erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:51

ik ben ook dol op de penny trouwens! Heerlijk die fantasieverhaaltjes :D Daarbij houd ik ook van hengsten :')
maar ben toch echt volwassen haha

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:52

Ik heb ongeloofelijk veel Penny's
en lees ze ook graag,
Maar ik ben niet iemand die zegt 'de grootte zwarte hengst, ik d'r op en derest kan het niet,
Of ik kan alles met het paard en jij niet..
Of ik ga dingen uit oefenen op de pony..
Nooit gedaan &zeker niet vanplan :+
Ik heb persoonelijk geen hekel aan de pennymeisjes,
Maar als er een meisje van 9 net 10 je allemaal dingen komt vertellen over hoe iets moet.
En het werkelijke en goede niet eens in de buurt komt _O- _O-

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:53

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:53

lifaya schreef:
ik ben ook dol op de penny trouwens! Heerlijk die fantasieverhaaltjes :D Daarbij houd ik ook van hengsten :')
maar ben toch echt volwassen haha

Ja vind ook wel is leuk om te lezen.
Ik heb er nog stapels liggen van 2005 tot nu :)
Maar ik weet ook verschil tussen werkelijkheid&Fantasie :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:55

paardjeanouk schreef:
is dit een penny meisje?
[ITP] Jimmie .

Ik vind persoonelijk van niet :)
Een kerst muts op doen bij je pony maakt je nog lang geen penny *D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:55

Ik was/ben een echt pennymeisje.

maar van die verhaaltjes als paarden temmen en mensen advies geven nooit gedaan!

Ik heb meer haat aan blije manegemeisjes die denken dat ze net zo goed zijn als anky en mij adviezen geven hoe ik mijn paard moet verzorgen

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:56

DaisyB94 schreef:
Ik was/ben een echt pennymeisje.

maar van die verhaaltjes als paarden temmen en mensen advies geven nooit gedaan!

Ik heb meer haat aan blije manegemeisjes die denken dat ze net zo goed zijn als anky en mij adviezen geven hoe ik mijn paard moet verzorgen

:')

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:56

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:59

Liever blije penny's dan boze :=

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:00

Frankaas schreef:

huh? :?

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:06

paardjeanouk schreef:
Frankaas schreef:

huh? :?

Twee reacties boven mijn blije penny's reactie die quote :)
Ik bedoel daarmee van die ruzie zoekende penny's omdat sommige denken dat ze alles beter weten over pony's enzo :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:49

Uhhh ik beken, ik lees de Penny ook nog steeds hoor :o Samen met m''n man en 2 kinderen van 12 en 8 jaar hihi

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:54

Er is niks mis mee om ''Penny-meisje'' te zijn,maar ze moeten je niet gaan commanderen.
Dan zijn het gewoon verwende nesten!

Op Bokt kom je ook vaak tegen dat als je iets roze hebt dat je meteen penny bent.
Dat is ook niet waar.Je kan het ook gewoon mooi vinden,maar dan ben je och nog geen penny-meisje?

Zelf lees ik als 13 jarige ook nog samen met mijn moeder de penny (van mijn jongere nichtje dan wel).Gewoon om dat het wel grappig is en nog eens leuk om de enige penny te lezen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:41

BobbieLover schreef:
paardjeanouk schreef:
is dit een penny meisje?
[ITP] Jimmie .

Ik vind persoonelijk van niet :)
Een kerst muts op doen bij je pony maakt je nog lang geen penny *D

Oeps, ik heb 2 jaar terug ook een foto gemaakt van één van mijn pony's met een kerstmuts op. Ben ik dan toch misschien een penny op leeftijd? :D

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:53

kiki1976 schreef:
Ach je hebt Penny's en je hebt Penny's. Dus niet alle Penny's over één kam scheren.

De leuke Penny's:
Meisjes/jongens die gezellig bijna dagelijks op de manege komen. Super blij zijn als ze ergens iemand mee kunnen helpen.
Lekker tutten en borstelen.
Lief zijn voor de paarden en weten hoe het "hoord".

De Penny's die je niet op stal wilt hebben:
Kunnen alles beter.
Hebben de wildste verhalen
Knippen zonder schaamte de manen en staart eraf
Zien overal een verwaarloost dier in
Rijden ongevraagt op je paard....

Precies!!

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:55

Mensen haten doe ik niet, maar in de meeste gevallen ben ik geen fan van penny's. Dat hangt er erg vanaf wat voor soort penny's het zijn, ik vind namelijk dat je ze niet allemaal over 1 kam kan scheren.
Kinderen die verlegen aan elke ruiter vragen of ze het paard mogen aaien en fantasieverhalen bedenken over wilde hengsten vind ik niet erg, eigenlijk juist schattig, ze doen immers niemand kwaad. Dan heb je ook nog penny's die zich graag met dingen bemoeien, anderen vertellen dat ze de eigenaar zijn van andermans paard, alles beter weten enz. Zulke mensen vind ik al een stuk minder leuk.
Maar waar ik me echt aan kan ergeren en me in sommige gevallen boos over kan maken zijn mensen die ongevraagd dingen doen met andermans paard zoals haar afknippen, stiekem erop gaan zitten, enz. Dat vind ik echt te ver gaan, sowieso vind ik het niet oké als je stiekem dingen doet.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:46

Lukka schreef:
Mensen haten doe ik niet, maar in de meeste gevallen ben ik geen fan van penny's. Dat hangt er erg vanaf wat voor soort penny's het zijn, ik vind namelijk dat je ze niet allemaal over 1 kam kan scheren.
Kinderen die verlegen aan elke ruiter vragen of ze het paard mogen aaien en fantasieverhalen bedenken over wilde hengsten vind ik niet erg, eigenlijk juist schattig, ze doen immers niemand kwaad. Dan heb je ook nog penny's die zich graag met dingen bemoeien, anderen vertellen dat ze de eigenaar zijn van andermans paard, alles beter weten enz. Zulke mensen vind ik al een stuk minder leuk.
Maar waar ik me echt aan kan ergeren en me in sommige gevallen boos over kan maken zijn mensen die ongevraagd dingen doen met andermans paard zoals haar afknippen, stiekem erop gaan zitten, enz. Dat vind ik echt te ver gaan, sowieso vind ik het niet oké als je stiekem dingen doet.

Die bedoel ik ook.
Ik sta niet op een manege en vond het ook niet zo heel leuk toen er meisjes van de manege verderop ongevraagd mijn paard stonden te poetsen. Niet dat het erg is dat ze poetsen maar wie weet wat ze meer met hem van plan waren.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:49

kiki1976 schreef:
Ach je hebt Penny's en je hebt Penny's. Dus niet alle Penny's over één kam scheren.

De leuke Penny's:
Meisjes/jongens die gezellig bijna dagelijks op de manege komen. Super blij zijn als ze ergens iemand mee kunnen helpen.
Lekker tutten en borstelen.
Lief zijn voor de paarden en weten hoe het "hoord".

De Penny's die je niet op stal wilt hebben:
Kunnen alles beter.
Hebben de wildste verhalen
Knippen zonder schaamte de manen en staart eraf
Zien overal een verwaarloost dier in
Rijden ongevraagt op je paard....

En hier ga ik helemaal in mee. De laatste variant hoef ik echt niet bij mijn paard. Of meisjes die maar blijven aandringen of ze je paard mogen poetsen... Daar kan ik me ontzettend aan ergeren. Één nee moet genoeg zijn.

Trouwens, lid zijn van Penny(.nl) heeft er niets mee te maken hoor :D Zelfs ik lees de penny nog weleens haha.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:59

_AlMaraam_ schreef:
Omdat het gewoon irritant is maar af en toe best wel grappig.
Als je bv. 11 bent en je zegt dat je met je paard/pony die een wilde, zwarte Arabische hengst waar jij de enigste bent die er mee kan rijden en je er 1.50m mee springt, dat is dus een penny-opmerking.

Ja maar IK heb zo'n paard.. en hij heet thunder.. *grijns* oja en alleen IK kan m rijden..

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 19:55

fijn dat zoveel mensen hier op reageeren!

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:15

Mijn dochter is gek op haar pony, gaat er het liefst iedere vrije minuut naartoe, fantaseert regelmatig over hoe het zou zijn als ze bijvoorbeeld hoge dressuur zou rijden.. En ja, het nodige tutten en vlechten hoort er bij. Penny? Dat vind ik niet.
Ik vind het juist hartstikke leuk, en laat haar lekker in haar waan. Dat is toch juist hartstikke leuk om op die manier van je pony te genieten?

Tsja, wat is dan een penny?
Dat valt denk ik niet te beoordelen, maar ik vind persoonlijk dat kinderen die alles beter weten, het voor iemand anders verpesten, ongevraagd op iemands pony stappen ed. wel erg in de richting komen van het negatieve soort kind dat dan door velen penny wordt genoemd.

Of er iets mis is met het tijdschrift penny, nee, dat denk ik niet. Want nergens in penny wordt gestimuleerd rare acties met andermans paarden uit te halen of alles beter te weten.
Er zitten nou eenmaal slecht opgevoede kinderen tussen die het verpesten.
Laatst bijgewerkt door rosalyvdb op 21-12-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt