Uhm...ik ben de pennyleeftijd ruim gepasseerd maar lees graag de penny hoor...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yinnar schreef:Ik heb twee meisjes in de "penny" leeftijd die mijn 8 jarige welshengst hebben "getemd"! Hij was blijkbaar door iemand (heb een idee wie) tijdens mijn afwezigheid erg geplaagd en was erg angstig geworden. Het lukte mij niet meer om het halster om te krijgen en deze twee top meiden hebben weken met veel geduld en liefde zijn vertrouwen weer gewonnen en hij is weer helemaal de oude. Ik ben trots op deze meiden die zoveel tijd en energie in hem hebben gestoken en niet zonder resultaat.
Yinnar schreef:Ik heb twee meisjes in de "penny" leeftijd die mijn 8 jarige welshengst hebben "getemd"! Hij was blijkbaar door iemand (heb een idee wie) tijdens mijn afwezigheid erg geplaagd en was erg angstig geworden. Het lukte mij niet meer om het halster om te krijgen en deze twee top meiden hebben weken met veel geduld en liefde zijn vertrouwen weer gewonnen en hij is weer helemaal de oude. Ik ben trots op deze meiden die zoveel tijd en energie in hem hebben gestoken en niet zonder resultaat.
BobbieLover schreef:Yinnar schreef:Ik heb twee meisjes in de "penny" leeftijd die mijn 8 jarige welshengst hebben "getemd"! Hij was blijkbaar door iemand (heb een idee wie) tijdens mijn afwezigheid erg geplaagd en was erg angstig geworden. Het lukte mij niet meer om het halster om te krijgen en deze twee top meiden hebben weken met veel geduld en liefde zijn vertrouwen weer gewonnen en hij is weer helemaal de oude. Ik ben trots op deze meiden die zoveel tijd en energie in hem hebben gestoken en niet zonder resultaat.
Zo zie je maar
kiki1976 schreef:Ach je hebt Penny's en je hebt Penny's. Dus niet alle Penny's over één kam scheren.
De leuke Penny's:
Meisjes/jongens die gezellig bijna dagelijks op de manege komen. Super blij zijn als ze ergens iemand mee kunnen helpen.
Lekker tutten en borstelen.
Lief zijn voor de paarden en weten hoe het "hoord".
De Penny's die je niet op stal wilt hebben:
Kunnen alles beter.
Hebben de wildste verhalen
Knippen zonder schaamte de manen en staart eraf
Zien overal een verwaarloost dier in
Rijden ongevraagt op je paard....
Lukka schreef:Mensen haten doe ik niet, maar in de meeste gevallen ben ik geen fan van penny's. Dat hangt er erg vanaf wat voor soort penny's het zijn, ik vind namelijk dat je ze niet allemaal over 1 kam kan scheren.
Kinderen die verlegen aan elke ruiter vragen of ze het paard mogen aaien en fantasieverhalen bedenken over wilde hengsten vind ik niet erg, eigenlijk juist schattig, ze doen immers niemand kwaad. Dan heb je ook nog penny's die zich graag met dingen bemoeien, anderen vertellen dat ze de eigenaar zijn van andermans paard, alles beter weten enz. Zulke mensen vind ik al een stuk minder leuk.
Maar waar ik me echt aan kan ergeren en me in sommige gevallen boos over kan maken zijn mensen die ongevraagd dingen doen met andermans paard zoals haar afknippen, stiekem erop gaan zitten, enz. Dat vind ik echt te ver gaan, sowieso vind ik het niet oké als je stiekem dingen doet.
kiki1976 schreef:Ach je hebt Penny's en je hebt Penny's. Dus niet alle Penny's over één kam scheren.
De leuke Penny's:
Meisjes/jongens die gezellig bijna dagelijks op de manege komen. Super blij zijn als ze ergens iemand mee kunnen helpen.
Lekker tutten en borstelen.
Lief zijn voor de paarden en weten hoe het "hoord".
De Penny's die je niet op stal wilt hebben:
Kunnen alles beter.
Hebben de wildste verhalen
Knippen zonder schaamte de manen en staart eraf
Zien overal een verwaarloost dier in
Rijden ongevraagt op je paard....
_AlMaraam_ schreef:Omdat het gewoon irritant is maar af en toe best wel grappig.
Als je bv. 11 bent en je zegt dat je met je paard/pony die een wilde, zwarte Arabische hengst waar jij de enigste bent die er mee kan rijden en je er 1.50m mee springt, dat is dus een penny-opmerking.