Hoe krijg ik een eigen pony van mijn ouders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:50

rolexlover schreef:
ik zou beginnen met een schetlander ofzo dan kan je wel al wat oefenen en schetlanders zijn echte bikkels! ze hebben niet zoveel verzorging nodug dan een sportpaard ofzow

Oh help......

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:49

Mear schreef:
rolexlover schreef:
ik zou beginnen met een schetlander ofzo dan kan je wel al wat oefenen en schetlanders zijn echte bikkels! ze hebben niet zoveel verzorging nodug dan een sportpaard ofzow

Nou laat hem dan maar in de wei staan als je op vakantie ben.

stellaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:58

Xloveskanjer schreef:
Dus omdat jij per se een pony wil, moeten je ouders maar kei hard werken?

zo zie ik het dan ook weer niet.
als je ouders er geld en tijd voor hebben, en het leuk vinden?
zwemles en boxen kost ook geld, jij ook, dit klinkt wel heel erg kort door de bocht.

dit is alweer het zoveelste topic, gebruik de zoekfunctie en je vind hele topics!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:07

ik heb het zo gedaan:
op marktplaats een aantal leuke pony's opgezocht en laten zien..
bij mensen langsgeweest die een ponytje hebben om de kosten te vragen.
mijn zusje paarden gek gemaakt, toen stond ik er niet meer alleen voor...(2 zeurende meisjes..haha)

ik betaal de pony zelf.. alleen de hoefsmid en Da en voer enz. betalen mijn ouders.
en beginnen met een shetje?? dat ga ik doen.

en nu mag ik dus een shetlander!

owja, en mijn kamer helemaal vol gehangen met paarden- posters schilderijen beeldjes enz. werkte bij mij ook ;)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:48

Hoefijzers is helemaal niet nodig joh! ;)
En je ouders kunnen toch ook wel een beetje mee betalen of niet?
Voor je verjaardag krijg je misschien ook wel wat geld.
Dus het kan denk ik best wel, maar het gaat er niet om hoelang je rijdt, maar het gaat er om of je verstand hebt van paarden. Ik heb namelijk bij een 5 sterren manege gereden en het enige wat ik kon was rijden rijden en nog eens rijden. Je moet namelijk ook verstand hebben van wat ze wel en niet mogen en wat de symptomen zijn van ziektes etc.
Nog veel su6!!

Saaams

Re: Hoe krijg ik een eigen pony van mijn ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:00

Omdat een ander (vriendinnetje) een paard heeft moét jij er ook maar één.. je ouders hebben toch geld?
Als ik zo aankwam bij mn ouders '' Jullie hebben genoeg geld, ik wil een paard '' kon ik beter maken dat ik weg kwam.

Misschien een baantje zoeken, je ouders laten inzien dat je dit graag wilt en er dus ook iets voor doet (o.a. sparen) beginnen met een leasepaard op de manege?

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:14

Heeeiheeii,
Ik heb een beetje hetzelfde probleem...
Ik wil ook heeeeel graag een eigen paardje!
Maar het is allemaal wel heel duur ensoo en me ouders zijn bang dat ik niet genoeg tijd heb..
Ik ga gewoon heeel veeel geld sparen en later zelf een paardje kopen ;d
Enne je ouders hebben 't beste met je voort ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:19

dalena schreef:
ik heb het zo gedaan:
mijn zusje paarden gek gemaakt, toen stond ik er niet meer alleen voor...(2 zeurende meisjes..haha)

ik betaal de pony zelf.. alleen de hoefsmid en Da en voer enz. betalen mijn ouders.

owja, en mijn kamer helemaal vol gehangen met paarden- posters schilderijen beeldjes enz. werkte bij mij ook ;)

dan heb ij wel makkelijke ouders.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:36

MyHu schreef:
dalena schreef:
ik heb het zo gedaan:

dan heb ij wel makkelijke ouders.

nou.. valt wel mee hoor.
ik moet best veel zelf betalen.
wij krijgen per jaar 150,- voor je hobby.
ik ben gestopt met paardrijden zodat ik dat geld kon gebruiken voor een pony

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 22:12

Xloveskanjer schreef:

Ten eerste kan ik nog geen baan krijgen en ten tweede eigenlijk wil mijn moeder ook een paard maar omdat zij DENKT dat ze er de tijd niet voor heeft koopt ze geen pony.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:16

Wellicht kunnen jullie het combineren. Hebben wij ook gedaan. Een D pony en daar kunnen moeder en dochter op. Leuk hoor. haflingers, fjord en merens e.a. paarden kunnen dat bieden. En als pap nog wilt mennen dan kan dat ook nog.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:21

Misschien meot je het laten rusten en gewoon een goed en groter verzorgpony/paard te zoeken?
Heel veel mensen dromen van een eigen paard.
En meestal als een ouder nee zegt, blijft dat ook nee...

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:23

Het gaat je ouders waarschijnlijk niet alleen om het geld en de tijd, maar ook om de verantwoordelijkheid. Even last minute op vakantie is er niet meer bij, je moet er altijd rekening mee houden.
Daarnaast koop je niet zo maar even een pony, de kans dat de klik er niet is, is heel groot. Er gaat echt veel tijd inzitten en waarschijnlijk hebben je ouders liever dat je die tijd in school steekt. Zeker met het oog op studeren (een pony heb je namelijk niet voor een jaartje).

Ik zat vroeger in hetzelfde schuitje als jij. Mijn vriendin kreeg wel een paard. Wat was ik jaloers in het begin! Naarmate de tijd vorderde zag ik wel dat het helemaal niet zo erg was dat ik 'maar' op de manege reed en geen eigen paard had. Haar paard was nogal problematisch, bleek later iets lichamelijks te zijn, was geen land mee te bezeilen.
Het kostte inderdaad erg veel tijd en je moest er altijd rekening mee houden. Toen ik wat ouder was, afgestudeerd was en een vaste baan kreeg heb ik pas een eigen paard gekocht.
Ik heb er nu bewust voor gekozen en mijn ouders val ik er niet mee lastig. Het is nu mijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb het geluk dat ik hem erg goedkoop kan stallen en dan nog is het een hele dure hobby waar je hard voor moet werken.

Ik geef je ouders dus 100% gelijk, probeer hun standpunt te respecteren, later zal je ze dankbaar zijn ;).

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:10

Citaat:
haha ja natuurlijk begrijp ik het van mijn ouders en ik begrijp jou ook (de tijd heb ik wel) zo niet ik maak wel tijd

Dat wil dus al niet met een eigen paard.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:50

Tijd maken denk ik, aangezien ze dat dik heeft gedrukt.
Ik denk dat je tijd met een paard wel kan maken, maar met een studie helaas niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:52

Niet zeuren en wachten tot je het zelf kunt betalen.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:55

ik mocht van mijn ouders ook never nooit een pony, heb toen een half jaar lang 12 uur in de week verzorgpaarden gereden toen dat niet meer mogelijk was begonnen mijn ouders toch te denken over een eigen en nu heb ik er 2 en rijd mijn hele familie paard _O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:56

ik zou een lease-paardje zoeken , ik denk dat je ouders dat een beter idee vinden :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:00

littlesannie schreef:
ik mocht van mijn ouders ook never nooit een pony, heb toen een half jaar lang 12 uur in de week verzorgpaarden gereden toen dat niet meer mogelijk was begonnen mijn ouders toch te denken over een eigen en nu heb ik er 2 en rijd mijn hele familie paard _O-

ik heb op mijn top een jaar 20 uur per week gereden , maar nooit een eigen pony gekregen , toen moest
mijn verzorgpony weg omdat de eigenaar moest verhuizen , en toen mocht ik hem hebben , zonder te zeuren :')
blijkt vandaag dat mijn ouders het al 3 ( ! ) jaar wisten dat het mijn eigen pony werd en ik daarom geen pony mocht :')

zo zie je maar , er kunnen soms hele vreemde redenen voor zijn :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:02

romyloverrr schreef:
littlesannie schreef:

ik heb op mijn top een jaar 20 uur per week gereden , maar nooit een eigen pony gekregen , toen moest
mijn verzorgpony weg omdat de eigenaar moest verhuizen , en toen mocht ik hem hebben , zonder te zeuren :')
blijkt vandaag dat mijn ouders het al 3 ( ! ) jaar wisten dat het mijn eigen pony werd en ik daarom geen pony mocht :')

zo zie je maar , er kunnen soms hele vreemde redenen voor zijn :D

mijn ouders wilden alleen de bevestiging dat ik het aankon en me er echt voor in wilde zetten, dat wist ik niet voor ik mijn 5 verzorgpaarden ging rijden maar er na was ikzo kapot dat ik mijn verzorgjes kwijtwas en toen kreeg ik een eigen en later nog 1 :')

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:04

ik krijg ook geen eigen pony hoor en toch hebben wij het geld,de tijd en de ruimte ik rij ook al 6 jaar en ben nu 12 en er komen meer kosten bij dan alleen de pony: stalling,eten,zadel enz...,hoefsmid,tandarts,en wat nu als je pony nu ziek word dan kan het snel oplopen tot een veel hoger bedrag!dus koop er zelf gewoon een als je groter bent en als je gaat werken dat ga ik ook doen want een paard kost veel tijd,geld en moeite en waarschijnlijk doen ze het ook niet omdat je misschien na 2 maanden genoeg hebt van je pony dus zie tot later en als je dan nog rijd en nog steeds een pony wilt koop er dan zelf 1(wauw nu voel ik me 20)

en je ouders hebben gewoon het beste met je voor
Laatst bijgewerkt door Lisse op 10-03-13 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:05

och penny's toch.
zo gemakkelijk dacht ik er eerst ook over. shetlander zou gemakkelijk bij oma in de wei passen, etc. etc.
als je ouder wordt ga je begrijpen dat het allemaal niet zo simpel werkt...

nog even geduld dus, dan komt er later "als je groot bent" een leuk paardje op je pad.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:10

donna123 schreef:
Xloveskanjer schreef:

Ten eerste kan ik nog geen baan krijgen en ten tweede eigenlijk wil mijn moeder ook een paard maar omdat zij DENKT dat ze er de tijd niet voor heeft koopt ze geen pony.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je kan schrijven op bokt kan je ook écht wel een baan krijgen. Ik werkte al vanaf mijn 12e dus gewoon een beetje verder kijken dan je neus lang is.
Anders blijft het misschien wel een droom.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:13

xMyrth schreef:
och penny's toch.
zo gemakkelijk dacht ik er eerst ook over. shetlander zou gemakkelijk bij oma in de wei passen, etc. etc.
als je ouder wordt ga je begrijpen dat het allemaal niet zo simpel werkt...

nog even geduld dus, dan komt er later "als je groot bent" een leuk paardje op je pad.

o ja , ik ook !
ik wilde zelfst zonder dat mijn vader het wist een shet kopen , en tussen de schapen zetten .
dat zou toch niet opvallen :')

toen ik de stamboekpapieren van mijn pony kreeg , en al de verantwoordlijkheid op mijn schouders
ruste , besefte ik opeens dat een verzorgpony toch nog niet zo erg was. :D

ImalaSigur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:27

Hellupp!!! Mijn lievelingspony word verkocht, en ik wil hem zo graag!!! dit word dan al de tweede keer dat ik 1 van me lievelingspony's verlies!! |( |( |( |( |( |( |( |( |( help me hoe ik me ouders kan overhalen!!!!