gesprek beginnen met ouders over eigen pony/paard, hoe?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 23:01

Ceriadwen schreef:
Ik zou eerst laten zien dat je wel echt wil.. zoek een verzorgpaard en hou dat een jaar of 2 vol. Daarna kan je "bewijzen" dat je weer serieus bent.

Ik heb nu een paard op de manege die ik 24/7 mag rijden, maar geen wedstrijden, buitenritjes etc.
Ze weten dat ik de tijd heb, daar ben ik niet bang voor!!!

XAnoukdb

Re: gesprek beginnen met ouders over eigen pony/paard, hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 23:01

En ze weten écht dat ik het wil, heb het ze vaak laten weten, maar nooit reactie of gevraagd van of ik er weer een mag...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:02

En de vorige keer had je dat vast ook gezegd voordat je een pony kreeg ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:02

Nou dan heb je toch wat je wil? Ga nou eerst maar gewoon paardrijden en aankijken hoe lang het leuk blijft..
Of is het paard niet leuk als je er geen prijzen mee kan winnen en mee kan boscrossen?

EN hou dat een aantal jaar vol.. en spaar dan maar een beetje zelf zodat je ook wat kan bijdragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:03

Wedstrijden zijn duur! Dus je wilt naast een eigen pony ook nog dat je ouders je wedstrijden betalen?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:05

vuurneon schreef:
Wedstrijden zijn duur! Dus je wilt naast een eigen pony ook nog dat je ouders je wedstrijden betalen?

Ik krijg dan wel geen zakgeld o.i.d., maar is dat heel raar? De meeste wedstrijden die ik rijd zijn kring, maar dan nog...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:06

xNK schreef:
vuurneon schreef:

Ik krijg dan wel geen zakgeld o.i.d., maar is dat heel raar? De meeste wedstrijden die ik rijd zijn kring, maar dan nog...

Ik vind het apart dat kinderen van hun ouders verwachten alles maar te sponsoren := het leven is al duur genoeg zonder paard. Als je zelf gaat verdienen, zul je pas opvallen hoe duur alles is. Echt := ik werkte op mijn 16 voor nog geen 5 gulden per uur in de vakantie. Nou dan schrik je pas hoeveel er in een paard gaat!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-11-12 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:06

Misschien moet je eens leren wat de waarde van geld is en hoeveel uur er gewerkt moet worden om de lasten te betalen.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:07

vuurneon schreef:
Ik vind het apart dat kinderen van hun ouders verwachten alles maar te sponsoren :=

Nee hoor, maar werk kan ik pas volgend jaar aan beginnen en zakgeld wil ik niet want dat heb ik liever dat dat naar de dieren gaat (voer, stalbedekking, etc.)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:08

als je wedstrijden wil gaan rijden moet je wel bedenken dat dat een hoop geld gaat kost. trailer startkaart les nemen. ik kan mij best voorstellen dat ouders dat niet kunnen betalen. dus ik zou gewoon lekker op dat paard blijven rijden waar je nu op rijd. en gaan sparen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:09

Ceriadwen schreef:
Misschien moet je eens leren wat de waarde van geld is en hoeveel uur er gewerkt moet worden om de lasten te betalen.

Precies :) geld van een ander is makkelijk uit te geven, pas als je zelf ervoor moet werken weet je echt de waarde in te schatten.
Ik moet nu 3 uur werken voor de hoefsmid bijvoorbeeld. Ja, zo reken je dat :') op mijn 16e waren dat heel wat uurtjes meer dat ik moest werken voor de jaarlijkse inenting!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:09

ga eerst maar werken volgend jaar.. en als je het jaar daarop nog steeds blij met je verzorgpony bezig bent.. dan zou ik t nog s proberen.. maar dan wel gelijk even een riant deel van al het opgespaarde geld dat je verdiend hebt inleveren. Want dat verwacht jij namelijk ook van jouw ouders.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:11

Ceriadwen schreef:
ga eerst maar werken volgend jaar.. en als je het jaar daarop nog steeds blij met je verzorgpony bezig bent.. dan zou ik t nog s proberen.. maar dan wel gelijk even een riant deel van al het opgespaarde geld dat je verdiend hebt inleveren. Want dat verwacht jij namelijk ook van jouw ouders.

Ik ben TS niet hoor? Ik heb al een eigen pony :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:12

Pfft, het zijn je ouders, niet de koninklijke familie, kom op zeg. :')
Daarnaast moet je je bedenken dat als je ouders geen geld hebben voor een paard, dat ze dat ook niet hebben als je nog een keer goed gaat smeken. Ik zou als ik jou was blij zijn met wat je hebt, want je hebt het al heel luxe met dat paard. ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:12

gefeliciteerd :D

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:13

Citaat:
Ik heb ook lang door gezeurtd en hebben toen overlegt en toen pas mocht het, ze kan het toch altijd proberen?

Ik heb ook nooit gezeurd (niet dat ik me kan herinneren in elk geval) en toch kreeg ik op mijn 12e een pony :D en heb inmiddels een paard.. Dus ja, denk dat je ook rekening met je ouders moet houden er is vast een goede reden voor geweest dat je vorige pony's weg moesten.. :o

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:14

je rijd nu zeven dagen in de week op een paard. maar dat vind je dus niet genoeg. ik denk dat je daar heel blij mee mag zijn. der zullen heel wat meiden jaloers op je zijn hoor. dus ik zou zeggen wees blij met wat je nu hebt. want een paard kopen kan bijna iedereen. maar hem onderhouden kan niet iedereen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:17

Bedenk ook goed ts; naar het manegepaard mag je naar toe, maar naar een eigen paard moet je naar toe. Want voor het manegepaard ben je immers niet verantwoordelijk.
Dus je hebt nu alle lusten en amper lasten :) ik zou zeggen; geniet van die luxe!

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 23:49

miss_kippie schreef:
als je wedstrijden wil gaan rijden moet je wel bedenken dat dat een hoop geld gaat kost. trailer startkaart les nemen. ik kan mij best voorstellen dat ouders dat niet kunnen betalen. dus ik zou gewoon lekker op dat paard blijven rijden waar je nu op rijd. en gaan sparen.

Trailer kunnen we huren op de manege, en ik kan dat paard binnekort niet meer rijden voor lange tijd omdat ze zwanger is...

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 23:50

KirstenVosje schreef:
Pfft, het zijn je ouders, niet de koninklijke familie, kom op zeg. :')
Daarnaast moet je je bedenken dat als je ouders geen geld hebben voor een paard, dat ze dat ook niet hebben als je nog een keer goed gaat smeken. Ik zou als ik jou was blij zijn met wat je hebt, want je hebt het al heel luxe met dat paard. ;)

Voor dat paard hoef ik niks te betalen, de baas is alleen maar heeel blij dat iemand erop wil rijden!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:50

Wil je alleen maar rijden? Het maakt toch niet uit dat je even een tijd niet kan rijden?

vuurneon

Dus nog meer kosten van je ouders. Bovendien moet er ook een auto voor de die trailer kan trekken.

Ik heb het idee dat je niet heel realistisch beeld hebt van wat er qua kosten allemaal bij komt kijken. Zijn wel weer behoorlijke extra vaste lasten meer!

Ceriadwen

XAnoukdb schreef:
miss_kippie schreef:

Trailer kunnen we huren op de manege, en ik kan dat paard binnekort niet meer rijden voor lange tijd omdat ze zwanger is...

Oh dus je wil alleen rijden.. en het dier zelf is niet spannend genoeg? Tssss

Ik heb een ziek paard staan, moet ik dan nu maar niet meer naar stal gaan omdat er geen zadel op kan?
Juist om deze reden heb jij hoogstwaarschijnlijk geen eigen paard, denk dat je ouders ook de mening zijn toegedaan dat je toewijding en liefde van het dier nog niet verdiend.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:52

Ts; ook een eigen paard is niet altijd beschikbaar voor rijden (blessure, ziekte): stap je dan ook nog steeds braaf op je fiets elke keer heen?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:52

huren kost ook geld. maar goed paardje kan even niet wat jij wil en dan ruil je hem maar in voor een ander . wie weet willen je ouders daarom geen paard aan je geven.