Manege/Stal/Boederij Holthuizen in Huissen/Arnhem-Zuid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzykizzx

Re: Manege/Stal/Boederij Holthuizen in Huissen/Arnhem-Zuid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:02

Ik hoop voor je dat het doorgaat Anna :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:10

Ik ben erg benieuwd of het doorgaat en wat voor mensen je aan wil nemen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:12

Hebben je ouders wel ervaring dan met paarden? Anders gaat het nog knap tegen vallen ben ik bang.

Maar even gewoon omdat je niet reageert.. hoe is het afgelopen met je nieuwe verzorgponies? Beetje leuke nu?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:53

Ook klinkt dit wederom als broodje aap verhaal.
Accepteer nu gewoon eens hoe het is, je leven zoals het nu is.
Geniet ervan, later als je groot/volwassen bent zul je vast de kans hebben op het houden van je eigen paard. Nu zit dat er gewoon niet in.
Ook maak je jezelf echt niet populairder door dit soort fantasieverhalen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:08

Ceriadwen schreef:
Hebben je ouders wel ervaring dan met paarden? Anders gaat het nog knap tegen vallen ben ik bang.

Maar even gewoon omdat je niet reageert.. hoe is het afgelopen met je nieuwe verzorgponies? Beetje leuke nu?

elke week weer een neiuwe verhaaltje... :D
iig. Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met je nieuwe verzorgpony's? :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:15

Moderatoropmerking:
TS is aangesproken op haar eerdere (fantastie of niet) verhalen en probeert hier verbetering in aan te brengen. Als jullie ook dit verhaal niet geloven, wees dan gewoon zo volwassen om een ander topic te bezoeken in plaats van hier een nieuwe rel te beginnen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:30

Jitske, Ik ga hier met open mind in, ervan uitgaand dat het misschien wel waar kan zijn. Daarom de vraag of haar ouders wel een beetje ervaring hebben ermee, want niet paardenmensen gaan soms in shock en staan niet bij stil bij de werkzaamheden die bij een stal horen. Lijkt me fijn voor TS omdat ze dan EN een pony heeft EN ook nog eens aan huis, gun ik haar best wel. Ook omdat ik de hoop heb dat ze dan niet meer de behoefte voelt om eventueel te liegen. Dat liegen is denk ik gewoon een manier om erbij te willen horen terwijl het geen drol uitmaakt of je een paard hebt of niet.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 17-10-12 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:51

Ceriadwen, deze opmerking was niet (alleen) tegen jouw bedoeld. Maar zoals ook jij in de vorige topics van TS hebt gezien kan 1 dubieuze opmerking voor een nieuwe rel zorgen.
Laatst bijgewerkt door Jitske op 18-10-12 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie weggehaald.

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:39

Er wonen nu mensen,
er gaan geruchten dat er een restaurant komt,
Laatst bijgewerkt door Jitske op 18-10-12 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Voor en achternaam verwijderd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:30

MandyR schreef:
Ja hoor, jij als 12 jarig meisje mag het personeel uitzoeken en aannemen. :')
En eerder vertelde je ook, in een ander topic, dat je moeder niet wil dat jij 1 paard krijgt, en nu wil ze ineens een stal vol hebben? Ik snap ook wel dat die niet allemaal van jullie zijn maar, iemand moet toch het werk doen en een oogje in het zeil houden.

Sorry, maar na de vele topics van jou heb ik nu weer een broodje aap gevoel. :o

Hier ben ik het mee eens.
Ik vind het toch echt een beetje een vaag verhaal.
Als je niet eens een eigen pony mag, waarom zouden je ouders dan opeens besluiten een hele stal vol te nemen?
Dat lijkt me redelijk sterk..

improud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:44

Mijn ouders zijn naar de gemeente geweest en mogen het kopen, nu overleggen ze nog over de prijs.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:45

improud schreef:
Mijn ouders zijn naar de gemeente geweest en mogen het kopen, nu overleggen ze nog over de prijs.

leuk hopen dat het door gaat :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:02

improud schreef:

Gaaf :D
Als het echt doorgaat en jullie hebben het gekocht kom ik kijken :D

improud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 19:45

Sjors schreef:
improud schreef:

Gaaf :D
Als het echt doorgaat en jullie hebben het gekocht kom ik kijken :D

Haha, deal. Afgesproken.

De prijs schijnt redelijk te zijn voor zo'n grote plek. Maar blijft dus duur..

Ik hoop dat het door gaat, want ik sta al dagen te kijken nr een leuke grote Welsh, shetlander x nprs. en 2 mini shets die ik graag zou willen stallen. XD

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:53

Dat is snel, hebben je ouders niet eerst vergunningen etc aangevraagd.
Straks zitten ze met een huis waar helemaal paardenstallen gebouwd mogen worden.
Meestal bij zulke projecten gaan er weken overheen totdat tot koop over wordt gegaan.
Dit omdat je wel zeker moet weten wat je allemaal mag doen.
Maar jouw ouders zetten er nogal vaart achter. :D
En dat allemaal omdat jij pony's wilt?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:55

Ik zou het kijken naar paardjes inderdaad nog maar even uitstellen. Als de koop al door gaat, dan kunnen er maanden dan al niet jaren overheen gaan totdat alle vergunningen en verbouwingen rond zijn.

Ik neem aan dat je de paardjes niet midden in de troep wilt gaan zetten..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:00

TeSs2411 schreef:
Ik zou het kijken naar paardjes inderdaad nog maar even uitstellen. Als de koop al door gaat, dan kunnen er maanden dan al niet jaren overheen gaan totdat alle vergunningen en verbouwingen rond zijn.

Ik neem aan dat je de paardjes niet midden in de troep wilt gaan zetten..

Inderdaad.
En je ouders moeten we heel rijk zijn mochten ze opeens 3 paarden kunnen aanschaffen.
En de kosten die daar nog is bij komen én de verbouwing.

Ik zou nog maar even wachten dus en dit 'plan' maar even goed met je ouders bespreken.
Verder vind ik het enorm snel allemaal, maar dat zal wel aan mij liggen.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:53

improud schreef:
Twist1991 schreef:
Weten jouw ouders eigenlijk iets af van paarden? Gewoon een vraag uit interesse hoor :)

Mijn moeder had vroeger een pony, en reed altijd paard tot haar 15e.
Ze wilt gewoon daar wonen omdat :

1. het is een mooi, groot stuk en zonde dat het weg gaat.
2. Er rijden weinig auto's lekker rustig dus.
3. Mooi bos bij.
4. Erg mooi gebied.
5. We hebben bordercollie's en willen dus ook schapen neer zetten op een weide.

Verder mag ik iemand uitzoeken die een beetje de hoofd wilt zijn van de stallen plek, we gaan paarden ter lease zetten en stallen verhuren.
En ik heb dat paarden koppie.

sorry hoor maar je bent 12 het is heel lief dat je je ouders wilt helpen, maar ze kunnen het echt wel alleen.
en al willen ze echt een stalletje beginnen is de ervaring van een 12 jarige niet genoeg.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:54

het is wel heel penny allemaal ik heb net je andere topic's gezien en ik zet mijn vraagtekents erbij maarja :D Het is vooral zo dat mensen met niet genoeg ervaring eigen paardjes gaan aanschaffen best wel een eng idee is want 9 van de 10 keer zijn de paarden er de duupe van.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:49

Tanuya schreef:
het is wel heel penny allemaal ik heb net je andere topic's gezien en ik zet mijn vraagtekents erbij maarja :D Het is vooral zo dat mensen met niet genoeg ervaring eigen paardjes gaan aanschaffen best wel een eng idee is want 9 van de 10 keer zijn de paarden er de duupe van.

Ben ik het mee eens.
Ik vind het allemaal wel heel fantasierijk, en mijn ouders zouden mij toen ik 12 was nooit met dat soort zaken laten bemoeien.
Ook kun je op je 12e echt geen stal beginnen, je moet toch ook gewoon naar school ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:53

improud schreef:

Zo dat is snel! Gemeente is normaal nooit zo vlot als je wat van hun nodig hebt. Dus zelfs al het bestemmingsplan etc doorgenomen en goedgekeurd? Zelfs ook al vergunningen geregeld? Duurt normaal echt weken, eerder maanden voordat je het zomaar kan kopen. Nu nog de hypotheek...
Ik moet blijkbaar verhuizen naar een andere gemeente :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:55

vuurneon schreef:
improud schreef:

Zo dat is snel! Gemeente is normaal nooit zo vlot als je wat van hun nodig hebt. Dus zelfs al het bestemmingsplan etc doorgenomen en goedgekeurd?
Ik moet blijkbaar verhuizen naar een andere gemeente :')

Inderdaad.
De gemeente is hier waardeloos het duurt vaak weken voor ze een keer de tijd nemen, en zeker voor ze iets goedkeuren
Hier wordt over een afdakje al moeilijk gedaan en moeten ze weken overleggen.
Waar woon je? Dan kom ik daar heen. :')

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:05

Jitske schreef:
TS is aangesproken op haar eerdere (fantastie of niet) verhalen en probeert hier verbetering in aan te brengen. Als jullie ook dit verhaal niet geloven, wees dan gewoon zo volwassen om een ander topic te bezoeken in plaats van hier een nieuwe rel te beginnen.

Ik gooi 'm er nog maar even weer in. Misschien tijd voor een slotje?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:42

Ik vind het persoonlijk hoogst irritant dat de TS een topic aanmaakt en er na 3 of 4 berichtjes niet meer op reageert.

Ik heb de vorige topics ook meegekregen en toch probeer ik serieus op het topic te reageren.
Op advies en vragen wordt amper tot niet gereageerd.

Maak dan geen topic aan als je niet tegen advies kan. Daarbij door het weinig reageren ( en ja mensen hebben een leven buiten bokt, zo ik ook..) ga ik ook twijfelen aan de serieusheid van het topic.

On-topic: ik ben wel benieuwd naar de verdere plannen en of TS wel degelijk nadenkt over de adviezen die gegeven worden. Zoals al in dit en andere topics geschreven is... Het moet niet zo zijn dat het paard/ pony de dupe wordt van onwetendheid.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:10

Deze plaatste ik behoorlijke duidelijk op de vorige pagina:

Jitske schreef:
Moderatoropmerking:

En omdat een aantal bokkers niet kunnen lezen en toch de sfeer hier moeten verzieken hebben deze bokkers nu dus gezorgd voor een slotje.