Ouders overhalen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:12

capopjekop schreef:
Ik zou eens een goed gesprek aangaan waarom je ouders het niet willen. Mss gaat het financieel nu toch minder lekker? Iedereen voelt de crisis wel ergens en ouders willen kinderen daar vaak niet mee belasten. Als geld geen probleem is dan is er vast een andere reden. Willen ze het niet dan zul je je erbij neer moeten leggen. Mss kun je dan een ander bijrijdpaard zoeken wat wel aan je wensen voldoet, want dit is ook niet leuk voor die eigenaar en het paard dat je er eigenlijk niet veel aan vind (haal ik uit je tekst).

Komt oa. door de eigenaresse ..

Jaa, maar hier in de buurt is niet zo veel, dat is het probleem.

En ik zal maar even centraal een reactie geven over geld.
Ik denk dat ik altijd nog beter weet dan jullie of mijn ouders er geld voor hebben ja of nee.
En dat hebben ze, dat zeggen ze ook tegen mij, maar er komt altijd een smoesje van ' je hebt toch isala. je bent druk, je moet er dan wel elke dag heen'.

vuurneon

Re: Ouders overhalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:13

Is geen smoesje toch? Lijkt mij een goede reden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:13

Ik laat het maar sluiten, want dit is dus totaal de bedoeling niet van dit topic.

- Ik hoef geen reacties over het geld wat mijn ouders hebben en dat ik een verwend kreng ben.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:14

vuurneon schreef:
Is geen smoesje toch? Lijkt mij een goede reden.

Zoals ik al meerdere keren zei:

- Ik heb er tijd genoeg voor.
- Isala is niet mijn droompaard, en kan ik gewoon niet meer mee bereiken.
Ook oa doordat ik haar alles moet leren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:15

xLions schreef:
capopjekop schreef:
Ik zou eens een goed gesprek aangaan waarom je ouders het niet willen. Mss gaat het financieel nu toch minder lekker? Iedereen voelt de crisis wel ergens en ouders willen kinderen daar vaak niet mee belasten. Als geld geen probleem is dan is er vast een andere reden. Willen ze het niet dan zul je je erbij neer moeten leggen. Mss kun je dan een ander bijrijdpaard zoeken wat wel aan je wensen voldoet, want dit is ook niet leuk voor die eigenaar en het paard dat je er eigenlijk niet veel aan vind (haal ik uit je tekst).

Ik denk dat ik altijd nog beter weet dan jullie of mijn ouders er geld voor hebben ja of nee.
En dat hebben ze, dat zeggen ze ook tegen mij, maar er komt altijd een smoesje van ' je hebt toch isala. je bent druk, je moet er dan wel elke dag heen'.

Dat kan ja, maar hoeft niet. Ouders willen kinderen vaak beschermen tegen zulke zorgen. Ik zeg ook niet dat het ook echt zo is dat ze het niet kunnen betalen, maar kinderen schatten ouders nu eenmaal altijd rijker in dan ze vaak zijn is mijn ervaring. Het zou dus best kunnen zijn en daar kom je alleen achter door een goed gesprek.

En zoals al eerder gezegd, smoesjes of niet, als je ouders echt niet willen dan houd het op.

En een paard alles moeten leren is toch juist een uitdaging?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:15

Er is geen betere leerschool dan zelf een paard doorrijden!
Dan kun je pas echt goed ervaring opdoen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:16

xLions schreef:
Vjestagirl schreef:
Hou je er dan wel rekening mee dat je school + baantje + paard + vriendinnen + huiswerk = het heel erg druk gaat krijgen?

School, dat heb ik al eerder gezegd, kost mij tijd ja, maar uit school zit ik zo'n 3 a 4 uur op bokt / train ik mijn hondje.
Nou als ik daarvan eens de tijd aan een pony besteed, is dat beter dan achter een laptop (?)
Vriendinnen, kan natuurlijk altijd, maar we hebben best een nerdie klas dus iedereen moet huiswerk maken blabla.
Ik maak mijn huiswerk ALTIJD na het eten, rond 19h en ben een vlotte leerling dus kost me niet veel tijd.
Een baantje zie ik meer als een leuke hobby, dus met dieren bezig zijn.
Krantenwijk etc, mag ik niet.

Wat voor baantje heb je dan in gedachten? Want veel 'leuk met dieren bezig zijn' baantjes heb je of een opleiding voor nodig, of zijn vrijwilligerswerk. Er zijn maar heel weinig 'leuk met dieren bezig zijn' baantjes die je zo kunt gaan doen. Daarnaast betalen baantjes als je 14 bent nog niet zo goed.

Je gaat volgend jaar naar de 3de neem ik aan? Dan veranderen er wel veel dingen, je moet veel meer doen, en veel meer zelfstandig gaan doen. En dan gaat je huiswerk ook veel meer tijd kosten.

Vriendinnen: als je wat ouder bent dan ga je waarschijnlijk ook wel met vriendinnen willen shoppen, uitgaan etc. Dat kost ook tijd (en geld!).

Toen ik 15 was dacht ik ook dat ik een toekomst had in de paarden, wilde niets liever dan een pensionstal hebben. Had ook iedere dag meer dan genoeg tijd om naar m'n verzorgpaard te gaan, en huiswerk te maken, en in een koor te zingen en in de MR te zitten, en pianoles te hebben... En dat veranderd toch als je leven veranderd...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:18

Vjestagirl schreef:
xLions schreef:

Wat voor baantje heb je dan in gedachten? Want veel 'leuk met dieren bezig zijn' baantjes heb je of een opleiding voor nodig, of zijn vrijwilligerswerk. Er zijn maar heel weinig 'leuk met dieren bezig zijn' baantjes die je zo kunt gaan doen. Daarnaast betalen baantjes als je 14 bent nog niet zo goed.

Je gaat volgend jaar naar de 3de neem ik aan? Dan veranderen er wel veel dingen, je moet veel meer doen, en veel meer zelfstandig gaan doen. En dan gaat je huiswerk ook veel meer tijd kosten.

Vriendinnen: als je wat ouder bent dan ga je waarschijnlijk ook wel met vriendinnen willen shoppen, uitgaan etc. Dat kost ook tijd (en geld!).

Toen ik 15 was dacht ik ook dat ik een toekomst had in de paarden, wilde niets liever dan een pensionstal hebben. Had ook iedere dag meer dan genoeg tijd om naar m'n verzorgpaard te gaan, en huiswerk te maken, en in een koor te zingen en in de MR te zitten, en pianoles te hebben... En dat veranderd toch als je leven veranderd...

Ik ga naar VWO4 volgend jaar.

Ik heb nog niet iets precies in gedachten, dus kan daar nog geen antwoord op geven.
Verder ja, dat is zo, maar ik ben redelijk verwend, tjaa kan er niets aan doen en kom er eerlijk voor uit, dus mijn ouders betalen ou eenmaal veel voor me.
Ik hoef geen pensionstal? Waar zie je dat staan?
Ik wil gewoon 1 pony.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:19

Tsja, ik heb ook een bijrijdhaflinger die ik dolgraag zou kopen. Maar dat gaat gewoon niet. Geen tijd, geen geld klaar. Hoe graag ik het ook zou willen.

Vergeet ook niet dat als je straks klaar bent met school je misschien wel aan de andere kant van het land gaat studeren, (misschien wel in het buitenland) stagelopen, daarna afstuderen..

Ik zit nu in de 4e van het MBO en ik ben zo blij dat ik m'n zin niet doorgedramd heb wat betreft haar kopen. Ik loop 40 uur per week stage. Straks ga ik weer naar school om af te studeren. In 12 weken moet er een HUGE project af. Enkele reis school duurt 2 uur. Roosterplanning? 36 uur per week. In 2013 start ik als het goed is met de kunstacademie. Weer 4 volle jaren. Daarnaast af en toe nog eens opdrachtjes en ik heb een vriend.

Nu rijd ik poown 2 dagen in de week + 1 dag les. Soms red ik dat al niet :=
Toen ik op de middelbare zat had ik het makkelijk gered, een eigen paard. Toen reed ik 5x per week.

Kan je niet beter wachten tot je klaar bent met je studie, alles zelf kan betalen en niet meer afhankelijk bent van je ouders? Tot die tijd gewoon lekker bij blijven rijden..

Ik weet dat je het liever niet wilt horen, maar een eigen paard kan gewoon niet altijd. Helaas.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:19

capopjekop schreef:
xLions schreef:

Dat kan ja, maar hoeft niet. Ouders willen kinderen vaak beschermen tegen zulke zorgen. Ik zeg ook niet dat het ook echt zo is dat ze het niet kunnen betalen, maar kinderen schatten ouders nu eenmaal altijd rijker in dan ze vaak zijn is mijn ervaring. Het zou dus best kunnen zijn en daar kom je alleen achter door een goed gesprek.

En zoals al eerder gezegd, smoesjes of niet, als je ouders echt niet willen dan houd het op.

En een paard alles moeten leren is toch juist een uitdaging?

Ja, vind ik onwijs leeuk.
Maar hier moet alles volgens hun manier, het moet bitloos het moet dit en dat.
En verder heb ik weinig ervaring met bitloos.
En ik vind het gewoon oa door de eigenaar en haar dochter niet meer leuk..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:20

Er gaat een slotje komen, want dit is dus echt TOTAAL het doen niet van dit topic.
Het begon zoals ik het wilde maar ik hoef geen commentaar op of ik verwend ben of niet, en of ik tevreden moet zijn met mijn bijrijdpaard.

Dus dan ga ik het allemaal wel lekker zelf uitzoeken, wel erg triest dat sommige mensen al zo snel jaloers zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:22

Dan zoek je toch een ander verzorgpaard? :)
Misschien is er wel een trainingsstal in de buurt waar je kan helpen? Kun je gelijk veel ervaring op doen.

(Jaloers? Nee. Begrip voor je ouders; ja. Als het antwoord nee is, kun je je er ook gewoon bij neerleggen zolang jij afhankelijk bent van hun)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-10-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:22

vuurneon schreef:
Dan zoek je toch een ander verzorgpaard? :)
Misschien is er wel een trainingsstal in de buurt waar je kan helpen? Kun je gelijk veel ervaring op doen.

Maar misschien woon ik in een klein dorp met heel weinig paarden en zeker al heel weinig mensen die een bijrijder zoeken.
Dus dat gaat niet zo makkelijk heh.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:24

Ts; je hoeft mij echt geen pb te sturen hoor en woorden in mijn mond leggen. Vind ik niet zo netjes en getuigen van volwassenheid (al hoeft dat niet op jouw leeftijd natuurlijk).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:25

vuurneon schreef:
Ts; je hoeft mij echt geen pb te sturen hoor en woorden in mijn mond leggen. Vind ik niet zo netjes :)

't is de waarheid.
Jij vind me verwend omdat ik een nieuwe pony wil?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:25

En ik vind het niet netjes dat jij je met de financiele zaken van mijn ouders bemoeid.. :')
Die weten het toch echt beter dan jij.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:25

Ik krijg bij de mensen die zeuren dat je verwend bent de opmerking te maken dat ik ruzie heb met mijn ouders omdat de nieuwe auto die ik heb gekregen qua kleur toch wel een teintje afwijst van de nieuwe trailer die ik heb gekregen ;) Dan stoppen ze vaak met happen....

Maar even inhoudelijk:

- Laat je ouders een keer meegaan naar het pony'tje dat je zo geweldig vind... Laat ze zien hoe jij er van geniet.

Ga dan nog eens praten over hoe en wat...

Mijn ouders hebben me ook ooit een pony beloofd... (ging uiteindelijk niet door door omstandigheden) dus er zelf maar 1 gekocht :p Dan is het wel wat langer wachten, maar dat moet geen probleem zijn toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:26

Waarheid? Nee het is geen feit; bovendien mag je wel even goed teruglezen want ik heb dat nergens gezegd ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:27

Serendip90 schreef:
Ik krijg bij de mensen die zeuren dat je verwend bent de opmerking te maken dat ik ruzie heb met mijn ouders omdat de nieuwe auto die ik heb gekregen qua kleur toch wel een teintje afwijst van de nieuwe trailer die ik heb gekregen ;) Dan stoppen ze vaak met happen....

Maar even inhoudelijk:

- Laat je ouders een keer meegaan naar het pony'tje dat je zo geweldig vind... Laat ze zien hoe jij er van geniet.

Ga dan nog eens praten over hoe en wat...

Mijn ouders hebben me ook ooit een pony beloofd... (ging uiteindelijk niet door door omstandigheden) dus er zelf maar 1 gekocht :p Dan is het wel wat langer wachten, maar dat moet geen probleem zijn toch?

Ze zien haar wekelijks. :)

Ah, goede, ik kan er totaal niet tegen dat mensen zo jaloers zijn haha.
Ik ben verwend ja, so what? Moet je bij je ouders wezen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:28

Zelf kopen is ook leuk en misschien wel leuker; heb je er alle energie zelf ingestopt en geld en kan je er trots op zijn dat je alles zelf hebt gedaan! :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:28

vuurneon schreef:
Waarheid? Nee het is geen feit; bovendien mag je wel even goed teruglezen want ik heb dat nergens gezegd ;)

Je zget; je wilt het niet horen maar je bent gewoon verwend omdat je niet meteen een nieuwe pony krijgt.

Jaa, dat vind ik niet leuk nee, want het is niet fijn dat het elke keer beloofd word en nooit gebeurd.

capopjekop

Waar ga je de pony stallen trouwens? Gewoon op de manege dan?

En wij jaloers? Grapjas, we denken met je mee :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:28

vuurneon schreef:
Zelf kopen is ook leuk en misschien wel leuker; heb je er alle energie zelf ingestopt en geld en kan je er trots op zijn dat je alles zelf hebt gedaan! :)

Jaa, ik ben 14, dat gaan mijn ouders ook echt leuk vinden.
Nee dus, anders was er al lang een pony geweest.

Maartenn

Ik zou er niet zo heel trots op zijn dat je verwend bent hoor.. Je wordt er niet leuker op! ;)

vuurneon

xLions schreef:
vuurneon schreef:

Je zget; je wilt het niet horen maar je bent gewoon verwend omdat je niet meteen een nieuwe pony krijgt.

Jaa, dat vind ik niet leuk nee, want het is niet fijn dat het elke keer beloofd word en nooit gebeurd.

Lees nogmaals het topic door; staat mijn naam daarbij? Nee