Mijn zus haar pony is echt irritant!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stellanoella

Re: Mijn zus haar pony is echt irritant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:17

Dan moet je zeker op treden en laten merken stopp

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 17:32

Mijn zus is er gisteren afgevallen en wilt niet meer op de pony rijden zonder dat iemand hem vast heeft. Nu had ik hem vandaag aan de longe vastgehouden maar hij ging gewoon lopen, en ik had geen kracht genoeg om het vast te houden dus ging hij gewoon met mij achter het touw lopen.
Wat kan ik hier aan doen?

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:36

Kimberly520 schreef:
Mijn zus is er gisteren afgevallen en wilt niet meer op de pony rijden zonder dat iemand hem vast heeft. Nu had ik hem vandaag aan de longe vastgehouden maar hij ging gewoon lopen, en ik had geen kracht genoeg om het vast te houden dus ging hij gewoon met mij achter het touw lopen.
Wat kan ik hier aan doen?

Zorgen dat je zus les krijgt van iemand die verstand heeft van paarden, en zelf erbij gaan kijken zodat je er wat van opsteekt. Verder niet zelf gaan lopen klooien, want te horen aan het berichtje hierboven gaat dat niet goed. Ga buiten de les om maar even niet rijden, maar doe andere dingen (grondwerken, loswerken, etc.) om de verstandhouding en het vertrouwen (vooral voor je zus) weer even goed te krijgen.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 17:41

Ze gaat morgen naar de les, 2keer in de week rij ik op hem en dan doet hij het niet. Ik ga haar nu hem zelf naar de wei brengen, zelf laten borstelen, ...

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:57

Tuurlijk, omdat jij tenslotte de beste ruiter bent en je zus kan voor geen meter rijden uiteraard :)
Jij weet alles van paarden, je rijd tenslotte al vanaf je 6e wedstrijden :/

Meid, heb je niet wat beters te doen?
Wat me vooral opvalt is dat je ponys wel 4x been- pees- hoef- problemen hebben gehad, en toch kunnen een stelletje penny's ongemerkt de wei inglippen en er op je ponys vandoor 'crossen'.. :)
Best bijzonder niet?

Bokkers, echt niet om het een of ander, dit kan best waar zijn, kan ik ook begrijpen, maar ik verzoek jullie haar vele andere topics even grondig door te lezen, al met al praat ze zichzelf in de knoop :)
Ik sluit me aan bij de andere bokkers die het al niet meer geloofwaardig vinden.. :)