Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WildJes schreef:De hoefsmid komt om de 6 a 8 weken als je ze laat bekappen en beslaan ben je rond de 55 euro kwijt.
Ook moet je paard 4x per jaar ontwormd worden,Als je dat zelf doet ben je ongeveer 15 euro kwijt,
Daarna heeft je paard inentingen nodig daarvoor betaal je 30 euro,Daarna komt er twee keer per jaar de paardentandarts daar betaal je rond de 40 euro voor.Als je paard een keer ziek is kan de dierenarts ook komen en alles wat daarbij hoort betaal je rond de 30 a 80 euro (ligt eraan wat er aan de hand is)
en het voer kun je verschillende brokken geven of musli volgens mij kost 20 kg ongeveer 10 euro, maar ook kun je hooi geven(verschillende prijzen).
en daarnaast heb je nog de andere benodigheden als je geen zadel en hoofdstel erbij hebt moet je die ook weer apart gaan kopen (misschien kun je dan eventueel ook nog even op marktplaats kijken)tweedehands-zadel en hoofdstel kan net zo goed zijn! en dan heb je ook nog een longeerlijn,bandage's,logeerzweep etc.
Als je ervoor kiest om je paard een deken op tedoen in de winter bijvoorbeeld dan moet je die ook aanschaffen,je hebt verschillende kwaliteiten dus de prijs kan 70 euro zijn maar ook 200,daarna heb je ook nog een zomerdeken (40 a 50 euro),zweetdeken (25 a 40 euro),exceemdeken (alleen voor paarden die daar last van hebben kost ong 75 euro),vliegendeken ( 28 a 75). Dus als je alle prijzen bij elkaar optelt denk ik dat je nog geen genoeg geld hebt om een eigen pony te onderhouden.
BobbieLover schreef:Ik mag van mijn ouders een Haf-fjord,
op mijn 16e puur omdat ik inplaats van een scooter een pony krijg.
en ik een baantje moet zoeken om het gedeeltelijke samen met mijn ouders moet betallen .
ik vind zelf 14 ook nog te jong ,want je hebt nog veel school *neem aan huiswerk*
maby krijg je ook nog een vriendje *zeggen mijn ouders hahaha
Sypol_Rawr schreef:BobbieLover schreef:waarom ;
heb altijd een Haflinger verzorgd,
en ik ben gewoon verlieft op het karakter en de paarden zelf![]()
vandaar
Niet alle haflingers zijn als die ene haflinger neem ik aan..