Ik mocht het vroeger nooit omdat we geen wei bij het huis hadden. Toen ik 10 was zei op de paardenmarkt een kennis tegen mijn ouders: "koop toch een pony dan mag ie bij ons lopen" en toen kreeg ik mijn eigen pony.
Ze vonden me te jong. Totdat twee jaar na onze verhuizing bleek dat mijn tante haar tweede paard niet meer kon onderhouden. Kortom ik kreeg een "afdankertje" waar ik nog ruim 5 jaar intens gelukkig mee ben geweest. Ik was bijna 13 toen ik haar kreeg, maar heb wel altijd hulp gehad van mijn tante
Golden_Angel
Geplaatst: 30-07-12 15:33
tijd genoeg maar het is gewoon te duur
Rutgermyhero
Geplaatst: 31-07-12 23:37
Te duur, en geen tijd ivm school... Gelukkig heb ik nu wel een heeel lief verzorgpaardje
kben 12,mijn ouders vinden me te jong,als ik 14 ben krijg ik er een
horlynnses
Geplaatst: 02-08-12 18:14
klinkt raar maar wil zelf niet echt heb 3verzorgpaarden waar ik altijd heen kan als ik een x niet kan maakt niet uit en later met studeren als ik studie af heb koop: ik een fries
Batlow
Geplaatst: 02-08-12 18:15
Vroeger vonden ze me te onervaren.. op mijn 17e mijn verzorgpony over gekocht en zoluist er een nieuw paard bij gekocht (naja, nog jaarling). Ik werk er heel hard voor maar mijn ouders helpen me ook. Ben nu 18 en ik kan echt niet meer zonder paardjes!
Mijn ouders konden door omstandigheden geen paard kopen, ik ben vroeger uit huis geplaatst geweest. Vanaf mijn 4e tot mijn 15e, mijn vader heeft een eigen paard er heeft altijd mijn rij lessen betaalt en nog veel meer. Ben ik hem ook hartstikke dank baar voor! Nu ben ik 18 en woon ik samen en heb ik ondertussen al 1,5 jaar een eigen paard waar ik hard voor heb gespaard. Mijn vader helpt me super met alles!
Marleenloveu
Écht hartstikke leuk als je ouders je over (bijv.) 2jr een pony beloven maar wie weet hebben ze dan geen geld of geen plaats meer... Vind persoonlijk dat een pony beloven als het kind iets ouder is geen goed idee. Ik heb ook áltijd gezeurd om een pony maar wist diep in mijn hart dat ik die nooit zou krijgen. Totdat we nieuwe buren kregen die er ook een wilden, zij de helft en wij de helft. We hadden al verschillende ponys bekeken toen we via via een man vonden die zijn paard kwijt wilde omdat er weinig mee gedaan werd. Het bleek een PAARD te zijn terwijl wij allebei niet erg groot zijn en toch hebben we haar gekocht omdat we allemaal verliefd waren Ze heeft een tijdje alleen gestaan (met koeien e.d in weilanden omheen) maar toch vonden we dat erg zielig. Ze heeft voor de winter op manege gestaan en toen ze er weer weg mocht beseften we dat ze niet alleen kon staan dus hebben we een shetje erbij gekocht.\ Inmiddels is mijn lieve Famke overleden maar ik weet nu wel dat je, al wil je nog zo graag een pony, er wel een maatje bij moet zetten.
Ook hier is geld de reden dat ik geen eigen paard heb. Mijn moeder is namelijk ook gek op paarden en zou maar al te graag een aantal Ijslanders (inclusief haar favoriete paard dat te koop staat) aanschaffen. Ik zou op het moment eigenlijk niet zo nodig een eigen paard willen, alle tijd die ik over heb steek in namelijk al in mijn verzorgpaard.
Fu_Qi
Geplaatst: 03-08-12 23:39
.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-07-25 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Hillady
Geplaatst: 04-08-12 07:31
elisa14 schreef:
kben 12,mijn ouders vinden me te jong,als ik 14 ben krijg ik er een
Ik ook Nouja ik ben 4 september 12
Lisaartje_x
Geplaatst: 04-08-12 10:04
ze durven het niet want ze zijn bang dat ze mij moeten teleurstellen als het wel te duur word, stalling op zich geen probleem en op school gaat het goed maar Floris (verzorgpaard) mag ik elke dag op rijden en mijn eigen paard beschouwen en ik koop er veel voor zoals een deken enz. maar hij is al best oud 25 maar nog heel fit! dus nu wil ik er niet 1 pas na dat mijn verzorgpaard er niet meer is en ik hoop dat dat nog heel lang duurt!
Ik leaste een paardje op de manege. Toen de manege stopte had ik haar kunnen kopen maar ik mocht geen eigen paard zolang ik bij mijn ouders woonde. Toen ben ik haar blijven leasen. Ik woon nu op kamers. Tegenwoordig betaal ik zelf de lease kosten van haar. Als ik klaar ben met studeren wil ik haar kopen.
Fu_Qi
Geplaatst: 04-08-12 13:45
.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-07-25 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt
jumpiewumpie
Geplaatst: 04-08-12 14:59
Ik mocht eerst ook geen paard, ik heb gezaagd sinds mijn 6 jaar en nu eindelijk heb ik er een
Bij mij was het van hetzelfde: geen tijd en duur... Maar ik heb er zelf oplossingen voor gevonden, dichtbij ons was een stalling met €250 volpension, dus ik moet zelf geen eten geven en mijn paard krijgt alles wat ze hebben wil dus eigenlijk veel tijd gewonnen. En elk weekend ga ik werken zodat ik €200 bij elkaar heb en die laatste €50 betaald mijn moeder nog bij Mijn bompa heeft mijn spullen betaald en ik heb zelf mijn zadel betaald, en de rest vraag ik voor verjaardagen en kerstmis en nieuwjaar en zo
LauwtjuhLevi
Geplaatst: 04-08-12 15:15
Toen ik mijn verzorgpaarden had, droomde ik ook altijd van een eigen paard omdat die eigenaren vaak hoge eisen stellen (uiteindelijk doe je vaak meer dan dat ze zelf doen met hun eigen paard/pony). Ik wist dat het niet realistisch was om een eigen paard te vragen aan me ouders, dus heb er ook nooit naar gevraagd en kon altijd naar de verzorgpaarden gelukkig. Zodra ik 18 was en aardig wat centjes had gespaard (was eigenlijk niet de bedoeling dat dit op zou gaan aan een paard). Heb ik dus een paardje gekocht. Nu heb ik hem inmiddels 5,5 jaar en ben ik laatst eens gaan uitrekenen wat ik nu op mijn spaarekening had kunnen hebben als ik geen eigen paard had gehad. en dat zou rond de 15000 euro zijn. En dan heb ik het alleen over de aanschaf + castratie + stalling voor 5 jaar. Dus alle toebehoren niet meegerekend (zal zo rond de 5000 euro zijn (zadel van 1500, en totaal 6 dekens gekocht van circa 150 euro per stuk. en dan nog de rest zoals poetspullen en dekjes en hoofdstellen etc.)
Als je het allemaal zo uit gaat rekenen, en ik dit van te voren geweten had. Had ik het zeer waarschijnlijk toch bij verzorgpaarden gehouden. Maar ik heb er nu eenmaal voor gekozen en doe me paardje niet zomaar weg. Dan maar geen mooie en luxe spullen voor hem. En niet zo vaak kleren kunnen kopen als ik zou willen.
Dus meiden, of wat langer doorsparen of toch maar een leuk verzorgpaardje zoeken.