Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:21

nomarjet schreef:
wat is een kamper? :o

Zigeuner toch?

Maar wat raar, zo vies dat ze je spullen in het water hebben gegooid! Zaten er nog bijzondere spullen in ofzo?
En als ze haar door blijven voeren, wordt ze dik, krijgt ze misschien wel koliek/hoefbevangenheid of wordt ze té dik en dan kan je 144 bellen :=

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:21

ik heb in de cap gelezen over juridisch advies over paarden en alles van Solange Tastenoye, die gaat over dit soort problemen.. maarik denk in jou situatie dat je het mischien beter kan laten vooral omdat ze ook vervelend doen tegen je moeder en vriendin..ze zijn het geneens waard meid :n hoe spijtig het ook is omdat je gehecht ben geraakt aan Tucker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:22

sharontucker schreef:
Betaald aan de omkosten voor Tuck.
Tja, daar heb ik ook over nagedacht en heb me er ook bij neer gelegd dat ik haar niet meer terug ''mag'' zien.

Maar sinds gister ben ik er toch wel weer mee bezig geweest en toch over na gaan denken om naar de politie te gaan.

Kampers zijn heel aardig,totdat je er ruzie mee hebt :j

Wat een vooroordelen. Ik ken genoeg mensen waar je ook geen ruzie mee wil krijgen. Die zijn dan ook niet zo aardig meer. En dat zijn geen kampers. Maar gewoon jongens uit doodnormale dorpen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:23

mm oke, dan word het hem niet.
Ik ga sowieso daar nog even met die ''toezichthouder'' praten.

Ze staat achter slot en grendel :j alleen ik heb de sleutel daarvan.

Idd ik heb niets getekend bij de ''aankoop'' van Tuck.

Ik heb ook helemaal niets tegen kampers hoor! ik ga er nogsteeds mee om en ze helpen me ook :j

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:25

xNK schreef:
nomarjet schreef:
wat is een kamper? :o

Zigeuner toch?

Maar wat raar, zo vies dat ze je spullen in het water hebben gegooid! Zaten er nog bijzondere spullen in ofzo?
En als ze haar door blijven voeren, wordt ze dik, krijgt ze misschien wel koliek/hoefbevangenheid of wordt ze té dik en dan kan je 144 bellen :=

Zadels lagen er in,hoofdstellen, mijn stick (parelli) dus zeker boven de €100,- aan spullen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:27

Jetta schreef:
Tja, dit wordt moeilijk. Je bent, als ik je profiel zie, 14 jaar. Wat vinden je ouders ervan? Steunen ze jou in het terug krijgen van je paardje? Staat er iets op papier,heb je betalingsbewijzen van het onderhoud van het dier, kun je het dier meenemen of staat het op hun terrein achter slot en grendel?..... allemaal erg belangrijk als je aangifte bij de politie wil doen van diefstal van je paard. Het dier is niet gechipt? Paspoort is er dan ook niet....Ik vrees dat je echt afscheid van het idee moet nemen, dat Tucker van jou is. Heel verdrietig voor jou.

Oh ja, laten we niet alle "kampers" over één kam scheren.

Ze zeggen dat ze wel papieren heeft,stermerrie is en 9 jaar ?? maar of ik dit moet geloven? want toen ik haar liet chippen zei de dierenarts dat ze waarschijnlijk geen papieren heeft omdat ze dus ook toen nog geen chip had.

Haar chip staat nu dus op mijn naam.
Mijn ouders steunen me wel maar vinden ook dat ik niet meer problemen moet krijgen

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:28

zou zelf ook wat zeggen over dat chippen! dus de chip staat op jouwn naam? dan is het paard van jou! en zou ik zeker naar de politie gaan!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:29

sharontucker schreef:
Zadels lagen er in,hoofdstellen, mijn stick (parelli) dus zeker boven de €100,- aan spullen.

Dat is flink balen!! Hopelijk heeft het leer het overleefd?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:30

mukkes schreef:
zou zelf ook wat zeggen over dat chippen! dus de chip staat op jouwn naam? dan is het paard van jou! en zou ik zeker naar de politie gaan!

NIET WAAR

ga alsjeblieft geen onwaarheden de wereld in gooien.

Een paard staat nooit 'op iemands naam' niet met paspoort niet met chip met helemaal niks.

Alleen een overdrachtsbewijs van verkoper naar koper met beiden handtekeningen wilt misschien iets zeggen bij conflict.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 12-07-12 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:30

mukkes schreef:

chip is geen eigendoms bewijs toch?

Amaris was me voor :)
Laatst bijgewerkt door sharontucker op 12-07-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:30

sharontucker schreef:
mukkes schreef:

chip is geen eigendoms bewijs toch?

nope -O-

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:32

Nieuw eigen paard is trouwens geen optie, ik mocht alleen Tucker terug of helemaal niet.

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:32

Als je naar de politie gaat lezen ze de chip, een chip kan namelijk niet vervalst zijn, papieren wel.

En dan is het paard dus van jou. Want de chip staat onder jouw naam.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:33

Maar altijd meer bewijs dan een paspoort toch?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:33

Een stermerrie van 9 jaar heeft echt wel een chip. Je kunt niet met een ongechipte merrie aan een keuring deelnemen. En dan heeft ze ook stamboekpapieren. Maar laat je niks wijsmaken, waarschijnlijk is het gewoon een papierloos beestje. Geeft niets.
Heb je het paspoort thuis met haar chipnummer erin? Is geen eigendomsbewijs, maar al iets. Nu zeg je dat je DA kosten hebt gemaakt. Daar kan je een bon van opvragen bij de DA. En bonnetjes van het voer? Probeer zoveel mogelijk te verzamelen, dat jou als eigenaar kan aanwijzen. Dan een aangifte doen en dan...afwachten of een rechtzaak beginnen. Zo eenvoudig is het dus niet om je paardje terug te krijgen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:34

Meeerel schreef:
Als je naar de politie gaat lezen ze de chip, een chip kan namelijk niet vervalst zijn, papieren wel.

En dan is het paard dus van jou. Want de chip staat onder jouw naam.

*zucht* -O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:34

En ook een half jaar voor de kosten opdraaien maakt je niet "automatisch" eigenaar... zou lekker zijn, met een leasepaard bijvoorbeeld.
Er worden hier heel veel gekke dingen gezegd (zoals die "chip op naam") die gewoon niet kloppen, daar kan TS echt helemaal niks mee. Als je wilt weten wat en vooral, óf je hier wat mee kunt, zou ik advies inwinnesn bij mensen die er verstand van hebben en dit voor hun werk doen.

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:35

In een chip staat wel wie de eigenaar is hoor. Dat weet ik zeker.

Als ze al zo moeilijk doen twijfel ik of er wel een paspoort is, en als die er neit is is er dus alleen een chip, dan is ze dus echt wel van jou.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:35

Tuck heeft geen paspoort.
Rechtzaak wilt mijn moeder niet zegt ze net ..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:36

Meeerel schreef:

Als ze al zo moeilijk doen twijfel ik of er wel een paspoort is, en als die er neit is is er dus alleen een chip, dan is ze dus echt wel van jou.

Meeerel, dat is gewoon niet waar!

Paspoort of geen paspoort, chip of geen chip dat zijn GEEN eigendomsbewijzen!

Dan zou driekwart van de NL paardeigenaren geen eigenaar zijn want wie laat nu het paspoort en/of chip op zijn naam zetten? Dat doet toch niemand?

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:37

Amaris schreef:
mukkes schreef:

NIET WAAR

ga alsjeblieft geen onwaarheden de wereld in gooien.

Een paard staat nooit 'op iemands naam' niet met paspoort niet met chip met helemaal niks.

Alleen een overdrachtsbewijs van verkoper naar koper met beiden handtekeningen wilt misschien iets zeggen bij conflict.

dus met andere woorden, kan ik een pony uit het land plukken die op iemand anders zijn naam staat, en zeggen dat ie van mij is want er is geen koopovereenkomst! dat is dan toch ook flauwe kul!

ik zelf heb wel een koopovereenkomst met mijn paardje, maar met de pony die ik heb verkocht weer niet! dit gaat puur op vertrouwen! ook al staat die pony haar chip op mijn naam! het is hun pony! en dit topis van de ts is toch net andersom!

er is geen koopovereenkomst! paard's chip staat op ts haar naam! als zei dit aanvecht bij de politie! zien ze toch ook dat de chip op ts haar naam staat? dan is het toch logies?

ikzelf heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt en wens de ts hiermee dan ook heel veel sterkte! ik hoop op een goede uitkomst!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:38

Meeerel schreef:

NIET WAAR!

mukkes

sharontucker schreef:
Tuck heeft geen paspoort.
Rechtzaak wilt mijn moeder niet zegt ze net ..

als je een paard of pony laat chippen krijgt ie toch automatisch een paspoord?

GamblersCup

Meeerel, wil je ophouden met dingen te roepen die niet kloppen?

Een chip staat wel op iemands naam, maar is géén eigendomsbewijs.

Amaris

mukkes schreef:
dus met andere woorden, kan ik een pony uit het land plukken die op iemand anders zijn naam staat, en zeggen dat ie van mij is want er is geen koopovereenkomst! dat is dan toch ook flauwe kul!

ik zelf heb wel een koopovereenkomst met mijn paardje, maar met de pony die ik heb verkocht weer niet! dit gaat puur op vertrouwen! ook al staat die pony haar chip op mijn naam! het is hun pony! en dit topis van de ts is toch net andersom!

er is geen koopovereenkomst! paard's chip staat op ts haar naam! als zei dit aanvecht bij de politie! zien ze toch ook dat de chip op ts haar naam staat? dan is het toch logies?

ikzelf heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt en wens de ts hiermee dan ook heel veel sterkte! ik hoop op een goede uitkomst!

Ja, inderdaad dat kan. Dat is krom, en stom en het slaat nergens op. Maar het kan.
Zo zijn er ook al heel wat mensen in de problemen gekomen van wie het paard gestolen is maar ze konden niet bewijzen dat het hun paard was. Tot rechtzaken aan toe.

[TAO] Is een chip nu een echt eigendomsbewijs?
[TAO] waarom paspoort niet als eigendomsbewijs?
[TAO] eigendomsbewijs?
[VSW] eigendomsbewijs paard
Laatst bijgewerkt door Amaris op 12-07-12 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt