Ik heb een allergie voor paarden en pony's.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij een allergie voor paarden?

Ja, het is heel vervelend!
29 (25%)
Nee, Gelukkig niet!
83 (74%)

Totaal aantal stemmen: 112

Elmira30

Re: Ik heb een allergie voor paarden en pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:58

pff vanmiddag naar de paarden..had van te voren een tabletje ingenomen, maar het hielp niets :( niezen, hoesten, branderige ogen en loopneus, droge keel. zoooo irritant :(

elisa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:30

heb ook allergie aan paarden gehad,neem vooral de medicijnen,neusspray en oogdruppels zou je ook erbij moeten nemen,niet opgeven,ik ben er grotendeels ook al over gegroeid! na een jaar of 2,3 is het al veel minder (ale dat is mijn persoonlijke gedoe he ;p ),maar wel pillen,neusspray en oogdruppels blijven nemen,elke dag,want als je het alleen inneemt als je bij de paarden en ponys gaat helpt het niet,je moet ze elke dag nemen ;)

elisa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:31

Nicky84 schreef:
pff vanmiddag naar de paarden..had van te voren een tabletje ingenomen, maar het hielp niets :( niezen, hoesten, branderige ogen en loopneus, droge keel. zoooo irritant :(

je moet elke dag je pillen nemen,anders helpt dat niet,neusspray en oogdruppels zijn ook handig,maar dit heeft allemaal alleen effect als je elke dag indoet,inneemt

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:38

Nou nee hoor, dat hoeft niet. ;) Ben niet elke dag bij de paarden, en reactine ofzoiets. Dit helpt wel. :) Ik neem het alleen in als ik er heen ga (voorjaar/zomer) . Ben op een ander merk over gegaan en dat hielp niet :(

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:43

Hier nog iemand met een allergie voor paarden.
Als heel klein kindje had ik er geen last van, maar sinds 8 (?) jaar ofzo wel, jeukende ogen, niezen, loop neus. Als ik buiten poets heb ik er niet zo heel veel last van maar als ik in stal ga poetsen dan juist heeel veel. Maargoed niks aan te doen. Mn liefde voor paarden houd het niet tegen in ieder geval.

elisa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:36

Nicky84 schreef:
Nou nee hoor, dat hoeft niet. ;) Ben niet elke dag bij de paarden, en reactine ofzoiets. Dit helpt wel. :) Ik neem het alleen in als ik er heen ga (voorjaar/zomer) . Ben op een ander merk over gegaan en dat hielp niet :(

aahn oke,tja ik moet gewone nemen,want ik ben ook elke dag bij mn dieren he :P

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:46

CurlyClaus schreef:
_senenmo_ schreef:
Ik verzorg een curly horse..
De eigenaresse heeft een dochtertje die ook allergisch is.
En bij de curly horse heeft ze nergens last van!

Is dat toevallig bij Marjolein in Zeeland?

Ik las het ook en dacht ook gelijk dat is Marjolein haha!
Laatst ook meegeweest, had nergens last van!

zaldia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:12

steefvicky schreef:
Hier nog iemand met een allergie voor paarden.
Als heel klein kindje had ik er geen last van, maar sinds 8 (?) jaar ofzo wel, jeukende ogen, niezen, loop neus. Als ik buiten poets heb ik er niet zo heel veel last van maar als ik in stal ga poetsen dan juist heeel veel. Maargoed niks aan te doen. Mn liefde voor paarden houd het niet tegen in ieder geval.

Respect voor dat bericht. Ken mezelf in dit berichtje. Preicies zo!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:39

Een meisje bij ons op de club heeft het ook :j die heeft er pillen voor!

Spikkel010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:36

Jheej, volgens mij ben ik van mijn paardenallergie af want heb er sinds korte tijd geen last meer van :)

Ik had eerst ook neusspray en oogdruppels, maar een keer was ik het echt zat omdat de hele tijd te doen, en toen ik bij mijn verzorgpony was moest ik helemaal niet niezen en had geen prikkende ogen of droge keel :D

melissaaxHM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:42

Nee gelukkig niet. want kan ze niet missen ! De andere, Jammer & Sterkte !

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:44

Ik heb een hele erge stofallergie, waardoor ik ook allergisch ben voor dieren met haren. Er zit namelijk huisstofmijt in vachten... Heel lastig! Zeker omdat ik diergeneeskunde wil gaan studeren en ik iedere dag met honden/paarden/andere harige beesten in de weer ben. Ook uitmesten en opstrooien is een probleem voor mij...
Ik ga morgen laten testen of ik echt allergisch ben voor paarden of alleen voor de stof in de vacht.