Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TurdusMerula schreef:s6801881, ik ben benieuwd waar jij dat op baseert, hoe jij dat ervaart? (Ik heb het over de buitenritten)
Natuurlijk is het niet ideaal, maar mijn ervaring is namelijk dat je met drie keer per week toch best een flinke buitenrit kunt maken?
Een paard kan je snel overvragen, ze laten niet zomaar merken dat ze spierpijn hebben. Als je dan twee keer per week rijd en ineens 3 uur buitenrijd en voornamelijk draaft en galopeerd zal je een paard snel overvragen. Dat is wel aardig rasafhankelijk. Ik zou met de arabjes sneller een lange rit maken met dat trainingsschema (daar heb ik overigens nooit gemeten) dan met een KWPN of Fjord. Er is toen gemeten bij de Fjord, nadat het melkzuur in het bloed te hoog bleek. Die werd ook eens per maand in de zomer voor een flinke rit gezadeld terwijl hij normaal 2-3 keer per week werd gereden. hannah41 schreef:jaa NOG niet.
Het gaat om ene manegepaard dat niet geschikt is om uren per dag te lopen en hier helemaal zat van is, Waar ik een hele goeie band mee heb. Mijn ouders zijn nog aan het discuseren of we hem gaan kopen aangezien het wel heel duur is. Im ben zo bang dat hij word verkocht aan een ander, ik hou van hem! Daarom kan ik ook maar 2x per week rijden aangezien hij als hij wel van mij word daar blijft staan en het te ver is om op de fiets heen te gaan. (mijn ouders willen niet vaker als 3x pw heen rijden)