Paardenspullen ontwerpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:28

@ellenpepper:
Tnx.
Wow wat creatief, al het leer dat ik heb gaat naar mn schleich, dus ik denk niet dat dat qua materiaal gaat lukken.
wel maak ik graag frontriemen voor schleich, vooral met ketttinkjes of andere frutsels :D

zoals ik al zei wil ik graag een halster maken voor een echt paard, en laatst kwam ik een tutorial tegen van een bokker voor een showhalster, en deze wil ik wel graag proberen:
[UK] [TUT] Egyptisch/Arabisch showhalster maken

ellenpepper

Re: Paardenspullen ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 14:37

bedankt! Ja ik zag het op een foto! Hee leuk! Als dat je gaat lukken dan ben je mijn superhero :p

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:40

Ik volg, misschien neem ik wel iemand in dienst ;) :=

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 14:44

HAhaa :j

meary1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:45

ik ben 12 ik maak dingen die al bestaan zoals arabische showhalster en borsttuigen maar ik tenen ze ook

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 15:33

Hallo Meary1999 Leuk heb je misschien leuke fotos?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:42

Kan ik me ook melden??
ik vind het leuk om (domme :+ ) dingen voor paarden te ontwerpen en heb wel veel fantasie.
ik heet hannah(41) en ben 10 jaar. :D
ik vind het ook leuk om alle andere reacties te lezen dus ik zal niet super veel plaatsen.

edit: moet je het ook echt maken?? dat kan ik namelijk niet.

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 16:27

HAllo hannah41 leuk dat je er bent. Nee als je dat niet kan nee maar het zou wel leuk zijn als je misschien je ontwerp op papier teken of op paint ofzo en het aan ons laat zien :)

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:40

Ik ga me toch maar melden :p
Ik maak niet echt veel spullen helemaal zelf voor mijn paarden, maar ik koop eenvoudige spulletjes en ga daar dan mee aan de slag :)
Zo heb ik al een halster opgeknapt, ben ik bezig met een soort van neckrope, niet om mee te rijden, maar voor de sier. Helaas wil ik het redelijk dik hebben, en al het naaien/haken doe ik met de hand, dus dat is tamelijk veel werk. Meestal kijk ik een beetje naar de spullen die ik liggen heb en bedenk dan wat ik kan doen, dus soms maak ik maanden aan een stuk niks, en soms maak ik verschillende werkjes in een week tijd. Ben echter een jaartje geleden van stalling veranderd, en daarbij zijn veel spullen verloren gegaan.
Ik ben overigens 14 jaar :)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:01

Allemaal: WELKOM
Leuk, dat halster.

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:03

Haha ik doe precies hetzelfde als jou! IK heb een anky dekje gekocht en heb er een ster op genaaid en zwarte bandjes voor de singel (omdat het dekje steeds onder mijn zadel uit gleed en eigelijk ook op een andere.IK heb ook nog een ecxeemdeken overnieuw gemaakt omdat het gedeelte wat over het hoofd moet niet past (het is een veel te kleine doorgang waar peppers hoofd niet doorheen past)Nu hebben wel er klitteband op genaaid en we zijn erachter gekomen dat de deken nog een maat groter moet en het is al een hele grote maat pff :( En ik heb nog een netje gemaakt die aan de frotnriem komt zo een http://www.google.nl/imgres?q=vliegenne ... heden/paar alleen zonder oren en het moet aan de frontriem vastgemaakt worden.Maar oke ik zal misschien een keer fotos plaatsen. (lang verhaal)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:07

Zo'n horsebead?
Afbeelding

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:14

Leuk!
ik heb net even snel een schetsje gemaakt van een idee> foto komt zo

De uitloop riem voor paarden. Lijtk me handig als je op buitenrit bent en even een pauze neemt

http://tinypic.com/r/b657df/5

edit: foto

edit: ik zie net dat ik vergeten ben om een knopje op de riem te maken zodat je hem kan vast zetten op een bepaalde lengte, en een handvat.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:25

anikailove schreef:
Zo'n horsebead?
[img!]http://www.webklik.nl/user_files/2012_03/376687/AIR_20120422_00000.jpg[/img]

Eigenlijk was ik van plan om echt een brede stoffen band te maken, maar een vriendin had me ook op dit idee gebracht, dus als ik eens tijd heb ga ik allebei doen :)

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:28

HAnnah41 daar is een halstertouw voor :) MAar als je het touw kunt verstellen zou het slim zijn. Ik was net iets aan het bedenken. Als ik even ga pauze nemen in het bos laat ik pepper even grazen alleen ze gaat altijd op het halstertouw staan en dan gaat ze steigeren. Dus het zou slim zijn om misschien een touw te hebben die dan gaat verlengen op het stuk waar druk op staat of een harde touw te nemen dat niet buigt dus zo iets Afbeelding :P Let niet op mijn tekenkunst :)

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:29

begrijpen jullie het?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:34

Niet echt nee :')

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:39

leuk dat er meer mensen dit doen :-D!

Ik ontwerp ook mijn eigen dingen, toen ik als klein meisje speelgoed paardjes kreeg ben ik voor hun dekentjes, halsters (scoobidoo draad), martingaal en hoofdstellen aan het maken. Toen ik op mijn 13 jarige leeftijd mijn eerste paard kreeg ben ik voor haar dekens, oornetjes en zadeldekjes aan het maken.

Helaas is ze overleden maar inmiddels heb ik drie ponys, een e-pony cruzado en twee shetlander.
1 van de shetlander is meestal het bokje om dingen die ik gemaakt heb uit te proberen.

(ik heb niet van alles een foto, maar van een aantal dingen wel) tegenwoordig is mijn e-pony ook de klos.
mijn eigen leeftijd is 20 jaar, bijna 21.

een touwhalster zelf geknoopt, lint er omheen gemaakt en met kraaltjes bewerkt. (materiaal gwn bij action weg)
Afbeelding

Dit is een oornetje voor mijn shettie, helaas te klein maar morgen pas ik hem op mijn minishet.2 jaar terug al gemaakt. ik heb hem gehaakt.
Afbeelding

ik heb verder ook dekjes en dekens gemaakt voor mijn shet en e-pony. moet ik nog even een foto van maken.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:43

dat idee met verstelbaar touw kun je beter uit je hoofd zetten, straks gaat paard of ony er instaan en been kapot of flink hard vallen. dan kun je beter zo'n oproltouw hebben net als bij de hond, die zichzelf oprolt en trekt paard eraan dat hij uitrolt.. maarja dan zit je er weer mee dat het paard erop kan staan, dat is ook niet de bedoeling.

maar het is opzich wel een handig idee ;-)

( ik had met de oprolriem niet goed gelezen dat een ander daar een tekening voor had ;-) )
Laatst bijgewerkt door Arashah op 22-04-12 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:44

leuk dat oornetje en dat halster

haha ik snap je wel ik heb op paint nog even het uit gewerkt. http://tinypic.com/r/2z70lu0/5 het touw ris van een soort elastiek waardoor het iets mee rekt.

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:28

JA je hebt inderdaad en leuk netje gemaakt! Zou ik niet kunnen! MAar ik denk niet dat het paard zijn been breekt of valt. Kijk Afbeelding ( ik kan het echt niet beter uitleggen sorry.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:59

Wow gezellig, er zijn weer een heleboel mensen bijgekomen :D
En mn halster is gelukt hoor! Allen hij is niet zo heel mooi maargoed.
Hij lijkt wel erg op een gewoon halster ipv. een showhalster, en de ketting is een touw geworden maar voor de rest is ie opzich goed gelukt. Ik heb nu helemaal de smaak te pakken en wil graag nog iets maken.... heeft iemand tips of ideeën? :j

Oja, ik vind het halster en oornetje echt superleuk.
En weet iemand hoe je een dekje maakt? Ik heb zat ideeën om hem te versieren maar hoe maak je hem? Gewoon een lap stof of? :')

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:51

Ellenpepper: leuk! Erg handig.

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:08

DAnkje :) HAHA

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:20

HIer heb ik nog iets bedacht.
Afbeelding

*D (als het onleesbaar is kijk op volgende bladzijde)
Laatst bijgewerkt door ellenpepper op 23-04-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt