Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carmenbrum schreef:Owja toevoeging: we hebben al wel een keertje geprobeerd te galopperen als ik ernaast liep, maar dit vond ze toch nog wel eng, dus daar wachten we nog maar een poosje mee ;p
Elinexx schreef:Ik vind het wel een goed schema!
gaat idd wel een beetje snel, maar als het kindje er klaar voor is zie ik geen probleem.
Zelf geef ik ook les en dit gaat nog iets voorzichtiger.
TeckTonie schreef:Elinexx schreef:Ik vind het wel een goed schema!
gaat idd wel een beetje snel, maar als het kindje er klaar voor is zie ik geen probleem.
Zelf geef ik ook les en dit gaat nog iets voorzichtiger.
Als ik foto's zie van hoe jij rijdt, heb je bijlange je Initiator en Trainer B/A nog niet, dus mag jij geen les geven
capopjekop schreef:Ik vind dat sommige hier wel een beetje kinderachtig reageren.
Het is idd niet verstandig om op zo'n jonge leeftijd die verantwoordelijkheid op je te nemen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik snap wel dat je het graag wilt, het is immers leuk om een ander wat te leren. Wil je het toch doorzetten dan raad ik het je wel aan om eens goed met jou en haar haar ouders om de tafel te zitten om er even goed over te praten. Je moet je wel bewust zijn van de risico's.
Zelf begeleid ik mijn bijrijdstertje momenteel met mijn shetlander tot ze naar de ponyclub gaan. Ik merk wel dat je snel te snel wilt gaan. Zorg eerst dat de basis in stap er goed inzit voordat je verder gaat.
capopjekop schreef:Er mag zoveel niet. En valt lesgeven er ook onder als je het gratis doet? Dan zou je ook nooit met een vriendin mee mogen om tips te geven oid.
capopjekop schreef:Maar waar trekt de gene die die regel verzonnen heeft de grens? Want daar gaat het om en niet om wat bokt vindt
Jilletje schreef:is het niet handiger om dit meisje te vertellen dat ze verkeerd bezig ipv haar vertellen hoe ze het anders zou kunnen doen?
TeckTonie schreef:capopjekop schreef:Ik vind dat sommige hier wel een beetje kinderachtig reageren.
Het is idd niet verstandig om op zo'n jonge leeftijd die verantwoordelijkheid op je te nemen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik snap wel dat je het graag wilt, het is immers leuk om een ander wat te leren. Wil je het toch doorzetten dan raad ik het je wel aan om eens goed met jou en haar haar ouders om de tafel te zitten om er even goed over te praten. Je moet je wel bewust zijn van de risico's.
Zelf begeleid ik mijn bijrijdstertje momenteel met mijn shetlander tot ze naar de ponyclub gaan. Ik merk wel dat je snel te snel wilt gaan. Zorg eerst dat de basis in stap er goed inzit voordat je verder gaat.
Kinderachtig? Je MAG gewoonweg geen les nemen als je niet de genoemde brevetten heb.
Ik spreek hier effe over België, je hebt A-brevet, B-brevet, Initiator, Trainer B en Trainer A. Je mag pas les geven onder begleiding vanaf B, en alleen de lichte groepen vanaf Initiator. je moet je Trainer B hebben voor springlessen en je A voor gevorderde lessen.
EDIT: Check haar houding bij de springfoto's, dan weet je toch al genoeg. Zo mag je zelfs niet door op je A
Elinexx schreef:TeckTonie schreef:
Kinderachtig? Je MAG gewoonweg geen les nemen als je niet de genoemde brevetten heb.
Ik spreek hier effe over België, je hebt A-brevet, B-brevet, Initiator, Trainer B en Trainer A. Je mag pas les geven onder begleiding vanaf B, en alleen de lichte groepen vanaf Initiator. je moet je Trainer B hebben voor springlessen en je A voor gevorderde lessen.
EDIT: Check haar houding bij de springfoto's, dan weet je toch al genoeg. Zo mag je zelfs niet door op je A
tnx dat je me zo slecht vind rijden.het is ook niet officieel les nee. het is meer een kind op mn shetlander laten rijden omdat ik zelf te groot ben, en dan geef ik tips
TeckTonie schreef:Ik zeg niet dat je slecht rijdt, je rijdt gewoon "te slecht" voor die brevetten te hebben, omdat ze daar nu eenmaal erg streng op zijn.
Ik zeg ook niet dat ik véél beter ben, of die brevetten heb, maar omdat ik ook wou lesgeven heb ik mezelf eerst deftig geïnformeerd, iets dat jullie beter ook eens zouden doen.
Enne, wat lieg je nu, je zegt net dat je ze nog moet laten galoperen, dan zijn het geen tips