Mijn eerste eigen paard !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Mijn eerste eigen paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:45

een paardgefokte E pony is idd een optie, ik ken er een
en daar kan ik prima op ( 1.80 )
en mijn vriendin ook ( ook 1.80) het is namelijk haar pony :')

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:47

Dat is een een klein gebleven paard. 2 kwpn ouders bijvoorbeeld die een veulen hebben gekregen die de minimale maat niet gehaald heeft. Dit is dus een paard met kwpn papier dan ( dus goede ouders) alleen te klein gebleven.

Kopen je ouders het paard voor jou en je zusje? Ik denk dat je in dat geval dan echt wat aan je wensen moet bijstellen.. Mag ik je verklappen dat de meeste mensen met een totaal ander paard thuis komen dan dat ze in gedachten hadden ;)

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 17:54

@MarlindeRooz Wow , 1m80?! Super :D
@ No_No Dit is allemaal nieuw voor mij, ik denk dat ik nog veel moet leren over zulke dingen :p Ach , voor mij maakt dat niet zo uit, als ik maar mijn zusje gelukkig zie :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:55

CelineG schreef:
@MarlindeRooz Wow , 1m80?! Super :D
@ No_No Dit is allemaal nieuw voor mij, ik denk dat ik nog veel moet leren over zulke dingen :p Ach , voor mij maakt dat niet zo uit, als ik maar mijn zusje gelukkig zie :)

jaa, nouja eigenlijk 1,78 EN EEN HALF :=
maar ik ben best licht ( 60 kg )

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 17:59

Ik vind dat echt heerlijk, rijden op grote paarden :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:01

Ga lekker informeren en bekijk gewoon wat paardjes samen met je zusje. Kijk wat klikt en ga er voor! Jullie zoektocht zal misschien wat langer duren gezien de situatie maar dat maakt het vast ook wel weer heel leuk. Kijk vooral wat jullie doel is! Dat is heel belangrijk! Zoek daar een paardje bij.

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 18:11

@No_No , dat hebben we al verschillende keren gedaan, maar ze haalde de pony's er telkens uit! Ik denk dat ik beter met haar eens kan praten :) mss dat ze wat meer zelfvertrouwen krijgt !

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:21

Waarom moet zij zich eigenlijk aanpassen aan jou en jij niet aan haar :o

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:21

Eigenlijk kan ik me dat wel voorstellen.. Ik heb hier een 9 jarige rond lopen en die is een klein duimpje bij mijn verzorgpony. Een E tinker. Dus ik geloof wel dat ze steeds met pony's komt. Je gaf net aan dat ze klein is en niet zo sterk EN geen zelf vertrouwen heeft om op een paard te zetten, dan kan je haar toch niet op een groot paard zetten?
Hoe hoog zijn de pony's waar zijn voor kiest? Kunnen jullie niet in het midden gaan zitten?

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 18:36

@ Nordsvensk , Oh maar zo bedoelde ik het niet hoor :oo Ik kan toch moeilijk op een pony rijden van 1m50? Als ze nu al op wat grotere paarden leert rijden is dat toch makkelijker voor haar voor later ?
@ No_No , de meeste pony's zijn rond de 1m50 , maar ze kan op paarden rijden! Ze heeft me dat al zelfs bewezen, ze kan het!! Maar ze heeft gewoon nog wat schrik .

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:41

Zertab schreef:
Ik zou kiezen voor een groot paard,je zusje groeit nog,en als het een braaf paard is kan ze daar nu ookal op rijden. Paarden zijn meestal minder eigenwijs als pony´s dus...
En als je een groot paard koopt kan je er lang op door blijven rijden,en als je wedstrijden gaat rijden kan dat ook. Want na je 18de mag je niet meer tussen de pony´s starten,dus moet je alsnog een paard kopen als je door wilt gaan met wedstrijden.

Je kan ook een E kopen, dan kan je nu bij de pony`s starten en later kom je makkelijk mee bij de paarden ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:50

Ik rij met mijn 1,70 op een d pony van 1,40, dus met je 1,73 niet op een 1,50 kan dus gewoon wel ;)

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:52

Met 1.73 is 1,50 goed te doen hoor (tenzij je zelf fors bent misschien). Boven de 1,50 is misschien nog net wat mooier. Groter dan 1,60 zou ik je echt afraden omdat dat minder leuk is voor je zusje. 1,50/1,60 zou ik zoeken zoals anderen ook al aanraden. Als je zusje (bijna) net zo fanatiek is als jij, zou ik wel rekening met haar houden. Maar ik ben een ponymens, dus ik heb makkelijk praten..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:54

En koop aub geen groen paard als eerste paard.

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:05

Mss hebben jullie wel gelijk, waarom ook niet? 1m60 kan best prima zijn . Ik zit wat rond te kijken op het internet , en ik zie best wel leuke paardjes staan van 1m60-1m65 . @ Max & Molzebeer , op de manege moest ik eens op een pony van 1m55, ze zeiden dat die pony veel te klein voor me was & het ze niet uitzag
@kohtje , wat bedoel je?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:07

Niet een paard kopen wat nog niks kent

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:07

xxMaxx schreef:
Niet een paard kopen wat nog niks kent

Dat bedoel ik.

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:08

Oh, dat zeker niet .

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:10

CelineG schreef:
Mss hebben jullie wel gelijk, waarom ook niet? 1m60 kan best prima zijn . Ik zit wat rond te kijken op het internet , en ik zie best wel leuke paardjes staan van 1m60-1m65 . @ Max & Molzebeer , op de manege moest ik eens op een pony van 1m55, ze zeiden dat die pony veel te klein voor me was & het ze niet uitzag
@kohtje , wat bedoel je?

het ligt natuurlijk ook een beetje aan de bouw van het dier, sommige ogen gewoon erg groot of klein. Dat kan te maken hebben met de bouw of de manier waarop ze staan. Als ik jullie was zou ik allebei een lijstje maken en kijken in welke punten jullie overeenkomen en in welke punten jullie verschillen, en dan kijken tot in hoever je naar elkaar toe kunt komen met die verschillen. en dan vooral gewoon veel zoeken, beter lang zoeken dan binnen een week een paard hebben waar jullie beide niets aan hebben ;)

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:14

@Ilse , een lijstje hebben we al verschillende keren gemaakt . Mss dat ik eens mijn monitor erbij moet halen als het zover is? Ze heeft aan ons allebei les gegeven, en kent ons vrij goed!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:18

CelineG schreef:
Ik vind dat echt heerlijk, rijden op grote paarden :)

Maar tis niet eerlijk naar je zusje toe...
En net als eerder geopperd je komt met totaal wat anders thuis dan t plan :')
Hebben jullie ook een prijs in je hoofd?

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:23

@Kido , daar geef ik je gelijk in & nee niet echt nee .

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:28

Stille meelezer denk dat je misschien beter eerst gewoon kunt gaan rond snuffelen wat paarden bekijken en misschien wat naar haflingers/fjorden kijken?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:29

Tja... toch nog even spammen: IJslander. Ik ben láng (1.85?) en mijn heerlijk stevige ijsco is 1.41.
Mijn moeder (1.82) en mijn zus (1.73 en net zoals jouw zusje gok ik niet erg sterk door omstandigheden) rijden er ook op, en mijn zus kan hem ook prima aan, hij past zich ook erg aan aan de ruiter.
Veel langere mensen rijden juist gewoon op ijsco's, daar staan ze o.a. ook om bekend.
Daarnaast, als je er op zit heb ik toch echt het paard-gevoel, ze zijn vurig en toch ook kalm.
Koel in de kop, heerlijk karakter en veel werkwilligheid.
Anders zou ik idd toch voor een grotere pony (Fjord, haflinger? zie ook genoeg mensen van 1.80+ die daar op rijden) of een klein paard gaan, en niet voor een anda, die zijn echt veels te gevoelig, + ze vergen heel veel geduld en kennis.

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:54