Hond mee naar Divoza? Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:57

Sylvia_B schreef:
Ik neem mijn hond overal mee naar toe, ook naar supermarkt en bakker en restaurant.
Sterker nog, als mijn hond niet welkom is dan kom ik ook niet.
Het is ook nog eens een grote lang harige duitse herder.

Nou, lekker is dat...
Jouw grote langharige hond in een bakkerij... :n Bah.
Bij zo'n bakker wil ik geen brood kopen. En kom ik zo'n grote hond tegen in een restaurant, ga ik daar absoluut over klagen bij de restauranthouder. Smerige bedoeling.

Mijn hond blijft gewoon thuis.

Dat jij je hond overal mee naar toe neemt, wil helemaal niet betekenen dat anderen dat acceptabel vinden.
Je leeft erg in je eigen 'ik' als je weigert in te zien dat anderen het misschien wel heel vervelend vinden om met jouw hond geconfronteerd te worden.

En het is makkelijker om je hond niet mee te nemen, dan mensen die hun hond wel meenemen te ontwijken. En daarom laat je als respecthebbend mens je huisdier thuis.
Laatst bijgewerkt door Dees op 04-02-12 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xcaroline

Re: Hond mee naar Divoza? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:58

Toen ik in de divoza was had er ook iemand zn kat mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:01

Dees schreef:
Sylvia_B schreef:
Ik neem mijn hond overal mee naar toe, ook naar supermarkt en bakker en restaurant.

Nou, lekker is dat...
Bij zo'n bakker wil ik geen brood kopen. En kom ik zo'n grote hond tegen in een restaurant, ga ik daar absoluut over klagen bij de restauranthouder. Smerige bedoeling.

Dat jij je hond overal mee naar toe neemt, wil helemaal niet betekenen dat anderen dat acceptabel vinden.
Je leeft erg in je eigen 'ik' als je weigert in te zien dat anderen het misschien wel heel vervelend vinden om met jouw hond geconfronteerd te worden.

En het is makkelijker om je hond niet mee te nemen, dan mensen die hun hond wel meenemen te ontwijken. En daarom laat je als respecthebbend mens je huisdier thuis.

*D *D , mijn hond is toevallig een hulphond.........

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:05

Dat staat niet in je eerste bericht Sylvia, volgens mij was je gewoon zo'n reactie aan het uitlokken beetje kinderachtig :)

@ TS fijn dat je antw hebt :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:07

Er zijn ook mensen allergisch voor hulphonden.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:08

wat hulphond betreft vind ik dat wel wat anders, en nee ze zijn niet minder "vies" maar ze helpen een medemens een beter leven te hebben.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:08

Dees schreef:
Nou, lekker is dat...

Vind dit best een vreemde gedachte, maargoed dat is jou mening en die mag je ook hebben. :)
Maar ik heb een hekel aan kinderen (sorry moeders), vind het ook ronduit smerig dat ze kwijlen, spugen etc. in een restaurant of bij de bakker.
Laten we dan daar ook een bordje voor maken?
Sorry maar zo kun je door blijven gaan, als jouw reden is dat het 'vies' is, kan je sowieso beter niet op openbare plekken komen.

Vind het goed van de TS dat hier over nagedacht wordt, zouden meer mensen moeten doen.
En fijn dat hij welkom is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:12

Mossel schreef:
Dat staat niet in je eerste bericht Sylvia, volgens mij was je gewoon zo'n reactie aan het uitlokken beetje kinderachtig :)

@ TS fijn dat je antw hebt :)

Je hebt helemaal gelijk Mossel, het is inderdaad wat flauw om het zo uit te lokken
Ik vond het zo kort door de bocht.

Bovendien was het niet ontopic ook nog eens.
Meningen worden soms zo stellig verkondigd, ik wilde alleen laten merken dat er meerdere kanten zijn.
En ook dit is off topic.

TS goed dat je gebeld hebt en fijn dat ze mee mag!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-12 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:14

Ik vind huilende baby's in een restaurant ook verschrikkelijk. Alleen ga ik dan niet klagen bij de restauranthouder, maar bij de ouders/meebrengers van die baby's.

Bij mensen die perse hun huisdier-hond overal mee naar toe willen nemen, doe ik dat vaak niet. In praktijk betreft dat meestal de categorie 'erg aso', die snappen het toch niet.

Volgens mij heeft TS gewoon nog niet helemaal in de gaten dat honden overal mee naar toe nemen niet echt netjes is, vandaar dat ik er nu hier even wat energie in steek.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:18

Sylvia_B schreef:

nou lekker hygienisch dan,
lekker zo'n pluizenbal bij de groente afdeling :r

zie nu dat het een hulphond is ,
zet dat er vervolgens effe bij ;)
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 04-02-12 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:20

dees ikl vind persoonlijk jou reacties van het gehele topic erg onaardig...
Ik krijg het idee dat je een zeikerd bent, die overal een enorm probleem in ziet, terwijl jij misschien in R.L. compleet niet zo bent... Ik ken jou niet maar nu kom je zo over..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:21

Dees schreef:
Ik vind huilende baby's in een restaurant ook verschrikkelijk. Alleen ga ik dan niet klagen bij de restauranthouder, maar bij de ouders/meebrengers van die baby's.

Bij mensen die perse hun huisdier-hond overal mee naar toe willen nemen, doe ik dat vaak niet. In praktijk betreft dat meestal de categorie 'erg aso', die snappen het toch niet.

Volgens mij heeft TS gewoon nog niet helemaal in de gaten dat honden overal mee naar toe nemen niet echt netjes is, vandaar dat ik er nu hier even wat energie in steek.

Wat ben jij kortzichtig zeg, durf je wel brood te eten in jouw eigen huis met je hond? Wij nemen onze honden én onze kinderen bijna overal mee naartoe, maar om nou te zeggen dat ik aso ben...

En het is niet zo dat het niet netjes ís, maar jij víndt het niet netjes, dat is heel wat anders, je moet een ander jouw mening niet opdringen.

Geeft verder niet, je hebt het vast niet in de gaten, vandaar dat ik dáár even wat energie in steek.

barb70

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:22

Even goed lezen little birdy...staat dat het een hulphond is al een stukje terug...gaaaap !!! Naja...ben in ieder geval heeeeel benieuwd of ze dr hondje nu bij dr heeft of niet...pfhhhhh. ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:22

ik snap zelf de hele ophef niet zo. als een hond toch geen geluid maakt en netjes onder de tafel ligt, waarom zou je je hond dan niet mee mogen nemen? Dat het aan tafel zit en zit te bedelen vind ik weer wat anders, of staat de piepen ofzo. Ik kan me namelijk indenken dat je een weekendje weg gaat en de hond mee neemt (bv een weekendje naar een stad) en je dan niet je hond buiten laat.

een bakker snap ik t probleem ook niet zo, ze staan aan de kant waar t glas is! een bakker hoort sowieso dagelijks schoon te vegen. honden haren heus niet zo erg dat als ze gewoon rustig naast de baas staan/zitten/liggen gelijk super veel haren achter laten, er ligt immers geen vloerbedekking en verder dan het stuk waar de klanten mogen komen mag de hond ook niet, het komt dus niet eens aan het brood.

als je eet in een huis waar een hond woond, tja die hond komt echt door t huis, haart door het huis etc dan moet je daar ook niet meer gaan eten en zelf je hond weg doen ofzo.

wederom: ik vind het een heel ander verhaal als de hond zorgt voor overlast door geluiden te maken, druk te zijn, bedelen etc

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:23

Ach Joyce, lief dat je bezorgd bent.
Maar wat is jouw mening? Moet een hond overal mee naar toe te nemen zijn of niet?

Diablo, ik ben bij lange na niet de enige in NL die zich ergert aan overal mee naar toe genomen honden hoor.
Misschien voor jou wel de eerste die het zo durft te zeggen :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:26

Joh, zo eng ben ik niet, mensen mogen veel tegen me zeggen zonder dat ik boos word. En er zijn er vast meer die zich ergeren, maar ach, ik erger me ook wel eens ergens aan, daar kan ik me niet zo druk om maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:30

Sylvia_B schreef:
Je hebt helemaal gelijk Mossel, het is inderdaad wat flauw om het zo uit te lokken
Ik vond het zo kort door de bocht.

Bovendien was het niet ontopic ook nog eens.
Meningen worden soms zo stellig verkondigd, ik wilde alleen laten merken dat er meerdere kanten zijn.
En ook dit is off topic.

TS goed dat je gebeld hebt en fijn dat ze mee mag!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En nu wacht ik op een soort van excuus van Dees... Alsjeblieft, wat ben jij vreselijk bot in je reacties, nog niet geleerd dat de wereld niet om jou draait?

Ik dacht in de eerste instantie ook dat TS het had over een grote hond, maar het blijkt een pup te zijn. Logisch dat je dat beestje dan liever even meeneemt naar Divoza. TS heeft ook nog gebeld met Divoza. Hartstikke netjes toch!!

Nee, ik ben geen fan van het meenemen van honden naar openbare gelegenheden, en ik vind het nog ranziger als ik lees dat mensen met honden in hun bed slapen. Maar hé, dat is niet mijn zorg, daar hoef ik me niet druk om te maken.
En als ik in een restaurant zit, en aan de andere kant van het restaurant zit iemand te eten en die heeft de hond mee, dan merk ik dat waarschijnlijk niet eens.
Als Sylvia_B met haar langharige herder hulphond bij mij bij de slager komt, draai ik me echt niet om om een andere slager op te zoeken. Leven en laten leven. Je kent het verhaal van die persoon niet, anders zou je niet zo snel oordelen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:30

little_birdy schreef:
Sylvia_B schreef:

nou lekker hygienisch dan,
lekker zo'n pluizenbal bij de groente afdeling :r

zie nu dat het een hulphond is ,
zet dat er vervolgens effe bij ;)

Blijft een onhygiënische pluizebal bij de groentenafdeling :P

Overigens neem ik mijn honden niet mee naar openbare gelegendheden want snap zelf ook dat eigenlijk niemand zit te wachten op 2 enthousiaste bordeauxdoggen...zie die 2 al aan een haakje bij ingang supermarkt staan kwijlen _O-
Maar mits aan de lijn en goed onder appel maakt mij niet uit waar iedereen de hond mee naartoe neemt..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:33

Janine1990 schreef:
En nu wacht ik op een soort van excuus van [naam verwijderd]... Alsjeblieft, wat ben jij vreselijk bot in je reacties, nog niet geleerd dat de wereld niet om jou draait?....

Jij kunt lang wachten :D
Want honden in openbare/commerciele ruimtes horen niet.

Ik vind het vooral zo raar dat er een groep mensen is, die van mening is dat het 'allemaal maar moet kunnen'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:34

Wat een respect heb jij dan voor mensen zoals Sylvia_B en de mensen die achter hulphonden zitten. Want geloof me, die verrichten veel en fantastisch werk.
Walgelijk hoe hooghartig....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:36

Nou sorry hoor maar aan sommige reacties te zien zit dat 'gadver' vooral tussen de oren.
Zoals hier, blijkt een hulphond te zijn en geen mens die meer zo reageert.
Als je smetvrees hebt blijf lekker thuis, vind het echt grote onzin. Die hond kwijlt niet over je groente, en daarbij, je wast je groente toch of niet? Dan gaat die verdwaalde haar er wel af.
En inderdaad, bij de bakker zit er glas voor, knappe hond als hij bij het voedsel kan komen.

Ik vind het juist sneu dat mensen een hond aanschaffen, en het beestje vervolgens zijn dagen alleen in de woonkamer doorbrengt.
Leuk juist dat mensen activiteiten ondernemen en er aandacht aan besteden.

Wat een gezeur zeg. :=

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:37

barb70 schreef:
wat zo'n vraagje toch niet allemaal teweeg brengt. :(:)

Nou inderdaad.. Dat gezeur meteen weer :') Antwoorden met ja of nee bestaat niet meer hier.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:38

Ze heeft toch direct antwoord gekregen dat ze daar over moest bellen? Dat is toch een antwoord? >;)

Vind deze discussie wel interessant eerlijk gezegt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:39

Ja alleen hoort de discussie hier niet thuis. :D

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:52

Dees ik hoop maar dat jij midden in de pubertijd zit. Honden en jankende kinderen zijn een reden om mensen lastig te vallen om je eigen gevoel, wat een leven.
Ennuh jouw gevoel is jouw verantwoordelijkheid.