morgen naar nieuwe verzorgpony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pleunie

Re: morgen naar nieuwe verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 16:44

Dankjulliewel allemaal!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:18

Lizhme schreef:
Vind haar wat te groot, best onverantwoordelijk van de eigenaar van de pony. Een meisje blij maken en laten hechten aan een pony waar ze miss volgend jaar niet meer op past. Desalniettemin....veel plezier met de pony!

Ik ben ook vreselijk onverantwoordelijk bezig, het is afschuwelijk wat ik dit meisje aan doe idd...
Tjee zeg, het meiske weegt 34 kg en gaat hem tot de grote vakantie rijden. Daarna gaat ze naar de middelbare school en dan is het nog maar afwachten of ze überhaupt nog kan komen rijden (tja die middelbare scholen van tegenwoordig, ook al zo onverantwoord!!).
Voordat @Pleunie kwam kijken heb ik al aangegeven dat ze door haar lengte niet oneindig lang op Scoob zal kunnen rijden en heb dat ook meteen met haar moeder besproken. @Pleunie is een slimme meid met genoeg hersens om te begrijpen dat ze hier over een tijd echt veel te groot voor is. Ook hebben we gekeken of ze de pony tijdens het rijden niet in de weg zit want anders had het hele feest zowiezo niet doorgegaan, maar ze zit er netjes en rustig op en kan goed meegaan met de bewegingen van de pony.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:41

Wat leuk! Heel veel plezier er mee!
En inderdaad de eigenaar van de pony zal het wel het beste weten of het past ofniet!

Lizhme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:05

Angeliquee18 schreef:
En inderdaad de eigenaar van de pony zal het wel het beste weten of het past ofniet!

Dat is te hopen! Helaas zie je veel te vaak mensen die blijven doorrijden op een voor hen te kleine pony.
Dit is heel erg slecht voor het gehele lichaam van de pony. Voor de eigenaresse is het natuurlijk ''makkelijk'' iemand te hebben zodat ze er zelf niet naar om hoeft te kijken. Als ik de foto bekijk van het meisje op de pony in dit topic geeft het geen heel goed beeld, handen te laag en naar de buitenkant getrokken geen juiste houding. Ze zou hier begeleiding in moeten krijgen want vooral op die leeftijd is dat erg belangrijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:06

Ach, voor de eerste keer erop is al spannend genoeg. Bovendien is het maar 1 foto. De eerste keer dat ik op mijn pony zat was het ook niet geweldig. Maar dat is niet zo gek toch? :)
Elk nieuw begin is spannend!

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 20:52

Hoi,

Lizhme ik weet ik rijd misschien niet fantastisch maar iedereen moet het een keer leren he!
En ik krijg ook les en hele goede les ook nog van Aaike en van de Roosberg!

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:58

Pleunie ik vind je er leuk uitzien op de pony! Hij kan je sowieso kwa gewicht prima hebben.
Wie weet wat je nog van hem kunt leren. Geniet er van!
En Mamabird komt op mij niet over als iemand die even voor het gemak zomaar een meisje op haar pony laat hobbelen hoor 8-)

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 21:01

Bedankt!
En nee dat doe ze zeker niet nee!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:08

De foto is ook maar een moment opname natuurlijk he, en het is een welsh iets? Zijn meestal toch stuiterballetjes, en daar zit je ook niet altijd even netjes op, Weet ik uit ervaring, als die van mij weer een paar rare bewegingen maakt zit ik er ook zowat achterstevoren op;)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:57

Lizhme schreef:
Angeliquee18 schreef:

Dat is te hopen! Helaas zie je veel te vaak mensen die blijven doorrijden op een voor hen te kleine pony.
Dit is heel erg slecht voor het gehele lichaam van de pony. Voor de eigenaresse is het natuurlijk ''makkelijk'' iemand te hebben zodat ze er zelf niet naar om hoeft te kijken. Als ik de foto bekijk van het meisje op de pony in dit topic geeft het geen heel goed beeld, handen te laag en naar de buitenkant getrokken geen juiste houding. Ze zou hier begeleiding in moeten krijgen want vooral op die leeftijd is dat erg belangrijk.

@Lizhme: Wat is jouw probleem nou eigenlijk? Je zet mij eerst neer als een overantwoord iemand die (in je eerste post) nu niet meer naar haar eigen pony om hoeft te kijken (in je tweede post) omdat er nu een bijrijder is?? Waar slaat dat op??? Waar baseer je dat op en waarom plaats je dat soort reacties? Jij weet helemaal niet hoe ik met mijn paarden omga en hoeveel tijd ik er in steek. Ook nogal onaardig om een meisje commentaar te leveren over haar rijden terwijl ze recht van de manege komt en er voor het eerst op zit? Dat ze geen Grand Prix proef laat zien snap ik ook wel ja, maar niemand kan toch verwachten dat @Pleunie meteen alle knoppen heeft gevonden? Scoob is een fijne leerpony waar @Pleunie de komende tijd veel van kan leren. Ze krijg meerdere keren per week begeleiding en krijgt zo een leuke kans om bij te leren. Voor Scoob is het fijn dat ie weer onder het zadel aan het werk kan en hij heeft er veel plezier in om naast het grondwerk en longeren ook lekker onder het zadel te werken en straks weer mee op buitenrit te gaan.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:50

Voor een 11 jarig meisje vind ik dit ponytje perfect om mee te beginnen, je kan er veel van leren, ben er van overtuigd dat je hier meer van leert dan op een manege,
En hoezo makkenlijker voor de eigenaar, als dat ponytje haar niks had geboeit had ze ook geen moeite gedaan voor een verzorgster. Als ik een verzorgster neem doe ik dat voor m'n pony, niet voor me zelf.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:54

Wat leuk voor je zeg dat je een verzorgpony hebt! En wat een leuke pony. Hoop dat jullie veel plezier met zijn allen eraan gaan beleven!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:38

Och zeg wat een gezaag weer _-:(

Veel plezier met je verzorgpony en net heel erg leuk van mamabird dat ze jou ermee laat rijden en jou zo de kans geeft om extra bij te leren!

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:27

dankjulliewel allemaal voor de reacties!

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:36

Wat leuk dat je een verzorgpony hebt!
Ik wens je er heel veel plezier mee!
En als je over een tijd te groot bent geworden zijn er nog genoeg andere dingen die je ook met de pony kunt doen behalve rijden ;)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:44

Leuk dat je door blijft rijden! Het is een hele leuke pony om mee te beginnen.
Sinds gister heeft ook ons gezelschapsponytje ( A welsh) ons verlaten.
Tot die tijd is die ook gereden door 2 meiden van 11, leuke meiden.
We hebben nu ook voor hun een vervangende grotere pony geregeld, nu nog alleen kijken of ze het aankunnen.
Misschien dat het voor later misschien ook nog mogelijk zou zijn als je een grotere over zou nemen?
En anders: gewoon niet groeien, doe maar gewoon even niet ;)

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:47

ja haha hopelijk niet groeien! :))

ps.heb net een groeispurt gehad dus kan er wel weer even tegen aan :j (hoop ik) :o

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:49

Leuk beestje hoe groot is hij? Trek je (jullie) niks aan van het gezeik, ja mensen groeien nou eenmaal, daar is niks aan te doen daarbij hoeveel mensen lopen nou met en shetlander? Stel dat ze te groot zou worden dan zou de pony ook nog beleert kunnen voor de kar of zou ze lange lijnen kunnen gaan doen daar leer je ook en hoop van! Laat ze nounog maar lekker lol maken, mamabird let er heus wel op dat ze niet op de pony gaat rijden als ze te groot is.

Edit rara zin veranderd

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:50

inderdaad :j

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:22

Scoob is 1.21m.
Scoob is van (bijna) alle markten thuis, dus naast rijden genoeg mogelijkheden. Freestyle vind ie helemaal leuk bijv.

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:42

Ow leuk!
Ik wist niet dat Scooby dat ook zo veel andere dingen kon!

Diepe zucht nog 2 dagen wachten en dan pas weer naar Scoob....

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:48

Is Scooby bang voor vuurwerk @mamabird ???

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:08

Hij vind het spannend maar blijft heel stoer gelukkig. Soms word ie er wat drukker van maar we doen gewoon net of het er niet is en dan gaat ie er vanzelf in mee.

Scoob is erg leergierig, dus hij pikt alles heel snel op. Aan de longe werken is ook altijd weer een feestje voor hem en het freestylen (doet ie met Ellen) vind ie helemaal leuk. Springen kan ie ook goed, maar dan moet je hem wel goed aan de hulpen hebben, want hij doet het niet klakkeloos uit zichzelf. Maar als ie helemaal snapt wat de bedoeling is gaat ie soepeltjes.

Scoob was net al lekker aan het sjeesen in de wei toen zijn grote vriend nog op de poetsplaats stond. Hij zit nu dan ook helemaal onder het slik.....

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 17:13

Stoere Scooby :j !

Dat word poetsen zondag!!! :+

kussies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:19

haha dan heb je wel wat te doen zondag Pleunie