Cap lijkt gigantisch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:37

Ik heb een Uvex en die kan je in de hoogte en in de breedte aanpassen hoor, hiervoor had ik een Harry's Horse Pro en die zat ook prima (ook voor t oog :P)
(Heb ook een smal/lang hoofd, capmaat 55)
De Uvex was 110 en de HH was 50 a 60 euro, de Uvex is alleen verstelbaar en luchtiger :)

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:44

xNK schreef:
maflinger1 schreef:
Die cap van Casco heb ik ook gepast geloof ik, die zit niet echt goed bij mij helaas..
Ik had zelf HH Pro Plus en daar kreeg ik een ontzettend zeer hoofd van, en dat ding ventileerde bij mij voor geen meter.
xNK wat bedoel je precies?
Ik ga, als ik zeker weet dat mijn hoofd niet meer groeit (ben nu 14) die cap van Charles Owen zeker passen!

Als je een verstelbare cap hebt, zal je heus niet de maximale maat hebben ;)
Dus als je het rondje in de cap kleiner maakt, krijg je ruimte rechts, links én achter, want voor zit dat ding vast, dus word de cap "groter"

Mijn cap is maat 58-61 geloof ik en hij staat idd niet op zijn grootst. Wat bedoel je met 'als je hem kleiner maakt, krijg je ruimte'? Misschien ligt het aan mij maar dat klinkt wat onlogisch :+
Ik heb cap maat 58 (of 59?), en ik ben blij dat ie verstelbaar is want na een uur rijden drukt dat ding echt op mn voorhoofd.
Uvex is het enige merk van alle caps die ik heb gepast, die nog aardig goed zit.
Je kunt ze idd ook in de hoogte aanpassen, maar als ik hem bij mij hoger / lager doe zit hij niet meer goed.
@Tessa_1; als je een verstelbare cap zoals Uvex groter of kleiner maakt veranderen de lengte én de breedte. En het probleem is dat die dingen voor redelijk ronde hoofden gemaakt zijn, en als je dat niet hebt heb je aan de zijkant ruimte over terwijl hij wel op je voorhoofd drukt. Maak je hem groter dan gaat hij heel erg wiebelen.
Bij mij zat de HH Pro Plus voor geen meter. De Uvex zit wel iets beter, en ventileert idd ook goed. En als hij drukt op je voorhoofd kan je hem iets groter maken :+

xNK

Re: Cap lijkt gigantisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:01

Stel jou cap is de blauwe lijn, en de rode is jouw hoofdmaat, dat ontstaat er toch ruimte? Want de gehele cap is gemaakt (in jouw geval 58-61) op de maat 61, en jouw hoofdmaat is 58/59, dus maak je de capomtrek kleiner, maar de cap zelf blijft groot, dus lijkt de cap groter door de overtollige ruimte.

Afbeelding

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:14

Ik vond dat eerst ook altijd, maar toen heb ik een horka cap gekocht (dat zijn van die standaard cappen die heel veel mensen hebben)
Die cap lijkt niet groot op iemands hoofd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:18

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 22:30

Bedankt xNK ik snap het. Ook bedankt voor het topic Sheran die ga ik eens uitgebreid doorlezen morgen! :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:59

maflinger1 schreef:
Bedankt xNK ik snap het. Ook bedankt voor het topic Sheran die ga ik eens uitgebreid doorlezen morgen! :)

Geen dank, ik hoop voor je dat je de passende cap kan vinden :D

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 20:30

Ja, dat hoop ik ook! Als iemand anders nog tips / fijne caps heeft hoor ik dat graag :)

LisStruving

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:32

Dat had ik bij mijn vorige cap, nu heb ik een ieta plattere en iets bredere en daar is dat niet bij :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:35

De HH Chinook! Erg fijne Cap,
past super, lijkt niet groot op je hoofd, en is verstelbaar.

LisStruving

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:36

Ik heb een bruine Halo Rider :)

suz_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:37

Je bent niet de enige, ook ik heb maar een smal hoofd maar lang. Gevolg geen normale cap kunnen vinden.. :S Ja die megaaaa lijkt..
Ik rij nog steeds met een cap van 10 jaar terug, zonder die dikke voering, blijft het lekkerste zitten,.
Voor de wedstrijden heb ik de BR rijhelm Viper, die lijkt niet zo groot in maat 59... Maar het liefst rij ik gewoon zonder cap hoor...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:38

heb je ooit een cso cap geprobeert? van wie ik les krij heeft ook een lang en smal hooft maar die is pro ruiter, en die heeft wel z'n gpa, misschien toch een keer passen want een goed passende cap is wel belangrijk

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:31

Korte samenvatting: zoek naar de cap die jou goed past. een goed passende cap heeft geen extra ruimte aan de zijkant. Het kan lang zoeken zijn, maar er is vast wat te vinden! Bij mij was de HH Mistral het beste.