hoe houd je je witte pony wit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:05

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:11

Ik heb wel eens gehoord dat het aan het geslacht ligt? Merrie's doen hun behoefte achter in de stal, ruinen overal en hengsten scheiden het. Maar ja als ze er dan nog in gaan liggen rollen, schiet dat ook niet op! Ik heb geen betere ideeen dan er nu al gegeven zijn!

Jojoow1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:55

xxMaxx schreef:
kohtje schreef:
Maizena, plek vochtig maken,poeder er op,als de poeder droog is borstel er over.

Ga ik proberen!

ga ik ook een keer proberen!
hopelijk werkt het xd
allemaal bedankt!

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:46

Je pony in een stal zetten, liefst vast aan een halster en een touw, zo klein mogelijke stal en zo strak mogelijk vast! dan houd je je pony wit _/-\o_

Nee grapje, gewoon goed poetsen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:48

_biondaa schreef:
Je pony in een stal zetten, liefst vast aan een halster en een touw, zo klein mogelijke stal en zo strak mogelijk vast! dan houd je je pony wit _/-\o_

Nee grapje, gewoon goed poetsen.

Goed ideeee!! Ik maak een luchtdichte (dat is wel heel erg) stal en waar geen stof kan komen, helemaal schoon erin zetten, zorgen dat hij geen kant op kan, hem een slaapprik gevenndan blijft hij ook mooi :j

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:55

xxMaxx schreef:
anikailove schreef:
met een vochtig washandje erover heen gaan.

Ben al eerder met iets nats overheen gegaan, werkt niet

kan kloppen, ik heb het ook van iemand anders gehoord

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:56

Niet...

De kortste klap is je erbij neerleggen dat ze nou eenmaal niet wit te houden zijn, haha.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:57

renskep schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat het aan het geslacht ligt? Merrie's doen hun behoefte achter in de stal, ruinen overal en hengsten scheiden het. Maar ja als ze er dan nog in gaan liggen rollen, schiet dat ook niet op! Ik heb geen betere ideeen dan er nu al gegeven zijn!

Mijn merrie doet inderdaad de behoefte achter in de stal, maar gaat er alsnog in liggen, haha.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: hoe houd je je witte pony wit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:00

ik had een spray waar iets wits in zat dat was speciaal voor witte pony's dat kon je op de vuilen plekken spuiten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:00

De van mij... Ik heb een ruin, en die kan dag en nacht buiten met schuilstal, maar meneer poept alleen maar in de stal.... Slimme vent heb ik toch

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:01

nicky_rilana schreef:
ik had een spray waar iets wits in zat dat was speciaal voor witte pony's dat kon je op de vuilen plekken spuiten

Ja ik heb ook 2! Een vloeibare: coat whitener ofzo, werkt voor geen meter, en shampoo waarbij je geen water nodig hebt. Nou ammehoela!!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:07

Ik denk dat het niet echt lukt zonder wassen, mijn pony doet er ook alles aan om vies te worden en het is nog een schimmel ook!!!
Ik ken iemand die haar pony gewoon op stal houd maar dat vind ik
Ook niks..... Ik denk dat je gewoon de pech hebt met zon witte pony ;) , je moet er wat voor over hebben haha!!! *D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:09

Marleenloveu schreef:
Ik denk dat het niet echt lukt zonder wassen, mijn pony doet er ook alles aan om vies te worden en het is nog een schimmel ook!!!
Ik ken iemand die haar pony gewoon op stal houd maar dat vind ik
Ook niks..... Ik denk dat je gewoon de pech hebt met zon witte pony ;) , je moet er wat voor over hebben haha!!! *D

Ja maar veel mensen (dat zeiden ze letterlijk) doen een deken op. Diegene zei: ja dan hoef ik minder te poetsen voortaan. Tja, het hoort erbij als je een pony hebt. Vind het allemaal wel makkelijk denken. In de winter straks met strenge kou is het wel handig, winterdekentje op. Dan blijft hij wel schoon <3

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:09

xxMaxx schreef:
nicky_rilana schreef:

Ja ik heb ook 2! Een vloeibare: coat whitener ofzo, werkt voor geen meter, en shampoo waarbij je geen water nodig hebt. Nou ammehoela!!

die van mij was een witte poeder of zo wat er uit kwam. maar dat is al lang geleden 8 jaar of zo

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:10

Hmmm... Poeder? Ik heb alleen vloeibaar spul! Ik ga dat maizena is proberen van het weekend!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:15

[/quote]
Ja maar veel mensen (dat zeiden ze letterlijk) doen een deken op. Diegene zei: ja dan hoef ik minder te poetsen voortaan. Tja, het hoort erbij als je een pony hebt. Vind het allemaal wel makkelijk denken. In de winter straks met strenge kou is het wel handig, winterdekentje op. Dan blijft hij wel schoon <3[/quote]

Dekentje zou ik idd gebruiken, maar op wat warmere dagen zit je nogsteeds met een probleempje :P
Ik denk dat je hier eeuwen over kan praten zonder echt resultaat maarja, alleen maar leuk beetje experimenteren met je topperzzzz!!!!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:15

Oeps de quote is beetje mislukt hihi

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:16

Hahaha precies! Beetje experimenten uitvoeren op dieren }>
In de zomer is het eigenlijk erg. Dan rolt hij in stoffig zand, ga ik borstelen? Dan wordt het alleen maar erger!! Hij wordt erg helemaal bruin van! Iemand die dit ook heeft? :P

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:19

xxMaxx schreef:
In de zomer is het eigenlijk erg. Dan rolt hij in stoffig zand, ga ik borstelen? Dan wordt het alleen maar erger!! Hij wordt erg helemaal bruin van! Iemand die dit ook heeft? :P

Ja ik, mijn schimmeltje zit vol met vlekken, kep dr nog maar net dus heb dr nog niet echt heel lang vies gezien maar sinds ik haar heb is ze vies, ook als ik dr poets :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:22

Marleenloveu schreef:
xxMaxx schreef:

Ja ik, mijn schimmeltje zit vol met vlekken, kep dr nog maar net dus heb dr nog niet echt heel lang vies gezien maar sinds ik haar heb is ze vies, ook als ik dr poets :o

Hhaha, wacht maar je gaat er heel wat aan hebben, aan zo'n schimmeltje! Maar wel heeeeel leuk. Die van mij zie je altijd heel goed als het donker is, hij geeft licht woeeeeeh :):)

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:27

Marleenloveu schreef:
[quote="

Ja ik, mijn schimmeltje zit vol met vlekken, kep dr nog maar net dus heb dr nog niet echt heel lang vies gezien maar sinds ik haar heb is ze vies, ook als ik dr poets :o[/quote]
Hhaha, wacht maar je gaat er heel wat aan hebben, aan zo'n schimmeltje! Maar wel heeeeel leuk. Die van mij zie je altijd heel goed als het donker is, hij geeft licht woeeeeeh :):)[/quote]

Ja, heb bij haar nog nooit echt in superdonker gezien, ze staat nu op manege voor de winter maar mijn twee shetjes staan gewoon thuis, als ze savonds in stal gaan zie je mijn een jarige echt als lichtbolletje, die is ook wit met een paar bruine vlekken, de bruine met haflingermanen zie je gewoon helemaal NIET!! Hihi

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:29

Er zijn speciale borstels voor witte paarden die hebben ze bij ons op stal ook voor veel witte paarden en moet echt werken!!!
Het zijn er drie en je hebt dan een blauwe rode en een gele borstel!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:32

Ok, mijn quotes zijn behoorlijk mislukt, niet op reageren :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:54

Marleenloveu schreef:
Marleenloveu schreef:
[quote="

Hhaha, wacht maar je gaat er heel wat aan hebben, aan zo'n schimmeltje! Maar wel heeeeel leuk. Die van mij zie je altijd heel goed als het donker is, hij geeft licht woeeeeeh :):)[/quote]

Ja, heb bij haar nog nooit echt in superdonker gezien, ze staat nu op manege voor de winter maar mijn twee shetjes staan gewoon thuis, als ze savonds in stal gaan zie je mijn een jarige echt als lichtbolletje, die is ook wit met een paar bruine vlekken, de bruine met haflingermanen zie je gewoon helemaal NIET!! Hihi[/quote]

precies hetzelfde hier! Ben nu net op stal, mijn pony zag de auto al aankomen dus hief zijn hoofd al op, de rest is bruin en die zie ik bijna niet! Echt geweldig haha!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:55

Ik kan ook niet quoten hoor :=