shetlander onderhouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:11

anikailove schreef:
als ik nu 500,- euro heb nu dan hè kan ik toch een:
* shet van 125,-
* deken
* halstertouw
* borstelset

halster krijg ik er zowieso al bij en dan kan ik altijd later nog kijken voor karretje, zadel en hoofdstel

nee hier ga je het zeker niet redden, trouwens een goed beleerde shet heb je naar mijn idee zeker niet voor 125,-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:12

Je kan op google genoeg sites vinden waar je sulky's kan kopen.

Hoe oud wil je dat de Shet is? Moet hij/zij al beleerd zijn? Onder het zadel zijn? Als je dat allemaal dan kost een Shet misschien wel iets meer.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:13

echt wel, die shet weet ik niet of die beleerd is en ik ken iemand die gratis een shet voor mij wil beleren

pebble2000

Re: shetlander onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:14

maar heeft 1 van jullie een shet met een sulky? en als je die bevalt waar heb je hem vandaan? ik weet niet goed hoe ik een sulky moet beoordelen

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:19

waarom vraag je eigelijk advies als je het zelf toch allemaal beter weet?
als je het allemaal zo goed weet kom je er vast ook zelf wel uit met je sulky denk ik zo
want kennelijk wil je niets van ons advies aannemen.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:19

en als ik de shet ga bekijken om hem misschien te kopen, waar moet ik dan op letten?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:20

ik neem jullie advies wel aan maar ik denk dat ik met 500 in het begin wel rond kom en jij zegt vanniet waarom?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:26

maar als ik nu een tinker of een new forest koop (die 2 rassen kan ik ook nog) hoeveel ben ik dan kwijt per maand? en hoe duur zouden de pony's zelf zijn?

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:27

anikailove schreef:
ik neem jullie advies wel aan maar ik denk dat ik met 500 in het begin wel rond kom en jij zegt vanniet waarom?

anikailove schreef:
ik ben op zoek naar een goed betaald bij baantje, ik ga vragen bij een ruitershop en ik ga kinderen les geven op de shet dus daarmee kan ik toch wel onderhouden?

Je wil een shet gaan kopen maar je hebt nog niet eens een baan.
Hoe wil je de DA/smid/tandarts gaan betalen dan?
En wat nou als ie onverwachts naar de kliniek moet?

anikailove schreef:
maar als ik nu een tinker of een new forest koop (die 2 rassen kan ik ook nog) hoeveel ben ik dan kwijt per maand? en hoe duur zouden de pony's zelf zijn?

Die koop je niet voor 500 euro.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:29

Zo te horen ben jij nog helemaal niet klaar voor een eigen Shet. Je stelt heel veel vragen waaruit ik opmaak dat je er nog niet veel vanaf weet. Je moet idd op bepaalde dingen letten als je een paard/pony gaat kopen en dan is het slim om iemand mee te nemen die er verstand van heeft. En ik weet nog steeds niet hoe oud je bent?

En een eigen paard/pony kost echt veel geld, ik werk 33 uur in de week en kan ook geen eigen paard betalen...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:31

Nee, je gaat het niet redden.
Als je pony ziek wordt, dan heb je een groot probleem.
Je bent er nog niet klaar voor, met je zakgeld en een 'goedbetaald baantje' red je geen 200/300 euro per maand, voor je Shet.
Waarom hou je het niet bij je verzorgpony's?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:32

een baan heb ik, en ik ben dan nog wel een beginner maar mijn vriendin helpt me enzo en ik heb dan nog iemand die mij gratis training wil geven met mijn shet, tinker of new forest pony? maar hoeveel zal ik dan kwijt zijn voor een tinker ofzo ik ben namelijk dol op tinkers, en ik kan nergens een verzorgpony vinden en wat is leasen?

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:33

Denk maar aan 500 euro p/m
dat is ruim genomen, maar liever te veel geld uitrekenen dan te weinig.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:34

misschien hebben jullie gelijk en moet ik eerst maar eens leasen (wat is leasen?) of een verzorgpony nemen en dan kijk ik wel verder maar weet een van jullie wat leasen is!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:34

Je hebt toch een verzorgpony?
Dat beweerde je in elk geval eerder.

Voor 500 euro kan je geen tinker of new forest kopen.
Hoe oud ben je?

Doe het nou maar niet, als ie ziek wordt, dan heb je een heel groot probleem!

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:34

Leasen is een paard in bruileen nemen zegmaar, sommige mensen leasen voor 2of3dagen in de week sommige voor een jaar. daar betaal je meestal zo een 250p/m voor

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:35

Ja, en dan ga je eens kijken wat er allemaal bij een eigen paard komt kijken. Dus wat kost het per maand, wat heeft ie allemaal nodig etc. Waar moet je op letten als je een paard koopt (qua gebreken enzo).

Tinkers of NF kosten meer dan een Shet iig. Ligt aan de leeftijd maar dat zal wel rond de 1000 en 2000 zijn al heb je ze ook duurder en goedkoper (veulen/jaarling)

Mag ik heel brutaal vragen wat je verdiend met die baan? En hoe oud je bent.

Leasen is dat je een paard verzorgt en rijd wat niet van jou is maar omdat je er voor betaald mag je er veel mee doen. Je kan een paard leasen voor een paar dagen in de week of voor de hele week. Kosten verschillen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:35

anikailove schreef:
misschien hebben jullie gelijk en moet ik eerst maar eens leasen (wat is leasen?) of een verzorgpony nemen en dan kijk ik wel verder maar weet een van jullie wat leasen is!

Leasen is huren. Je betaald een bepaald bedrag per maand(van 50 tot 200 euro) en dan is die pony bijvoorbeeld 3 dagen per week 'van jou'

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:38

ik heb nog niet echt verzorgpony's zoals ik zei maar ik ga wel vaak naar ze toe en op eentje krijg ik les en de ander knuffel ik heel veel enzo

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:38

ik woon in een dorp waar bijna alleen koeien staan bijna nergens een paard te vinden!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:39

en ik mag niet van mijn ouders vertellen hoe oud ik ben en wat ik verdien. (waarom dat niet mag weet ik ook niet)

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:40

Zoek gewoon een vaste verzorgpony. Wij hebben zelf ook een paard, daar moest onverwacht de DA bijkomen, voor wat hechtingen, antibiotica en ontstekingsremmer mag je zo 180 euro neertellen.
Een verzorgpony is zoveel makkelijker. De eigenaren betalen alles, jij hebt geen kosten. Of ze willen dat je betaald, maar dat zou ik raar vinden. Ik zou het lekker bij verzorgen houden, misschien vind je wel een pony waar je ook op kunt rijden, klaar ben je dan toch?

anikailove schreef:
ik woon in een dorp waar bijna alleen koeien staan bijna nergens een paard te vinden!

Heb je geen fiets?
Ik moet ook 10 km fietsen wil ik naar mijn vz pony toe. Maar ik heb het er voor over.

PippaLuca

Let er even op dat je geen hengst koopt, want als 't vriendje van je toekomstige pony een merrie is, dan krijg je alleen nog maar meer problemen van.

Ik dacht een paar maanden geleden ook nog; 'k red dat wel met een krantenwijk, maar niet dus. Ik ben binnen 3 maanden al zeker €67,- aan dierenarts, €150,- voor 't weiland, €20,- euro aan brok, en €50,- aan dekens, maar 'k heb ook 3 dekens van een collega van mijn moeder gehad, als ik dat niet had gehad, was ik denk zeker €150,- kwijt en nog €20,- voor de hoefsmid.

Nu gaan we deze week hooi kopen, voor de winter en daar zijn we zeker +€100,- aan kwijt, denk nog wel meer. Ook hebben wij nog 't geluk gehad dat er op 't weiland waar mijn pony staat, al heel veel spullen lagen, want anders ben je daar misschien ook nog wel €100,- aan kwijt.

Ook moet je opletten wat voor shetlander, voor €125,- heb je waarschijnlijk geen beleerde shetlander, wil je dat zelf gaan doen? ben je daar niet te groot voor? Als je een sulky wilt gaan kopen moet je 'm ook voor de kar krijgen, kun je dat zelf? Als je dat niet kunt, moet je daar ook weer geld voor gaan betalen, en dat is ook zeker niet goedkoop.

Alles bij elkaar ben je waarschijnlijk rond de €500,- kwijt, en sommige van die koste komen nog terug, en daart zit niet eens een shetlander bij!

Eske_B

Toch geen Shet kopen.
En die Melody, kan je daar niet bij meehelpen? Op veel manege's kan je ook leasen.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:42

Als je een shetlander koopt, zoek dan wel iemand die er goed op past, en als je zegt dat je zelf geen ervaring hebt? Wil je dan wel les gaan geven? :o Denk dat je dan en weinig klanten krijgt, en weinig geld van een klant die wel wilt.