ongeluk met wielrenner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:21

Mijn paard schrikt er niet van maar vindt hele kuddes van dat spul niks.
Ze doen dan net of de weg van is :( .
en gaan dan ook roepen hee let op een knol :( .
Dan zeg ik gewoon oh een op hol geslagen kudde.
Dat de ambulance moest komen nooit gehad gelukkig.
Maar als hun komen ga ik meestal op een ritje staan.
En denk oh die komen wel ten val dicht op elkaar.
En ja hoor even later lagen ze daar aan de kant.
Je had er wel bij moeten blijven,dat is gewoon de wet je bent er ook bij betrokken.
Plaats van ongeval verlaten wordt gezien als een misdrijf tenzij iemand zegt ga maar.
en die wielrenner had ook gewoon rustig kunnen passeren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:25

@Haffie
De wielrenner van TS passeerde ook gewoon, alleen schrok het paard van TS door een kat en daardoor sprong hij tegen de wielrenner aan.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 17:27

@ bijna alle eerste reacties

ik heb nog niet alles gelezen
maar jullie vragen ook of ik op een fietspad of openbare weg reed enzo
het was VOOR een manege en je mag op die weg gewoon rijden met je paard
er was helemaal niks gebeurd als die wielrenner gewoon netjes had gewacht ipv nog even snel ertussen door
want het was gewoon ECHT te krap

en iemand zei ook onrespectvol dat je hem geen beterschap heb gewenst en dat hebben wij beide WEL gedaan
en hopen dat u niks ernstigs heeft enzo

en ook iemand zei dat we weg mochten gaan en ja we waren daar al een kwartier zegmaar voor die man
dus wat hadden we er verder kunnen doen? die man had het zelf aangeboden
en als straks een ambulance aankomt met loeiende sirens terwijl mijn paard nog in shock was sta ik daar liever niet bij.

Verosjaak

Re: ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:38

ik vind het onrespectvol als je er geen ene moer van meent terwijl die man met een ambulance word opgehaald. Iedereen maakt fouten, jij, ik maar ook wielrenners!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:43

Hee Feline, jij bent toch de vriendin van Anissa en jij kwam toch ook altijd met haar mee naar stal?

En mensen ik ken de plek waar Feline het over heeft en de wielrenners zijn zo asociaal! Ze doen maar waar ze zin in hebben, kijken voor niemand uit, fietsen over de autobaan en weigeren dan aan de kant te gaan. Ik heb op dat stuk al 2x een wielrenner tegen mijn auto gehad en 1x tegen mijn scooter omdat ze echt weigeren om maar een klein stukje aan de kant te gaan.

Het is al krap en er passen geen auto en wielrenner daar naast elkaar, maar ze komen soms zelfs van links, schieten je auto voor en dan mag jij hopen dat jij je rem op tijd in kunt drukken. Gelukkig is de politie daar nu meer aan het controleren voor wielrenners en de gevaarlijke situaties die door hun onstaan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:52

felinehoi schreef:
@ bijna alle eerste reacties

ik heb nog niet alles gelezen
maar jullie vragen ook of ik op een fietspad of openbare weg reed enzo
het was VOOR een manege en je mag op die weg gewoon rijden met je paard
er was helemaal niks gebeurd als die wielrenner gewoon netjes had gewacht ipv nog even snel ertussen door
want het was gewoon ECHT te krap

en iemand zei ook onrespectvol dat je hem geen beterschap heb gewenst en dat hebben wij beide WEL gedaan
en hopen dat u niks ernstigs heeft enzo

en ook iemand zei dat we weg mochten gaan en ja we waren daar al een kwartier zegmaar voor die man
dus wat hadden we er verder kunnen doen? die man had het zelf aangeboden
en als straks een ambulance aankomt met loeiende sirens terwijl mijn paard nog in shock was sta ik daar liever niet bij.

Je hebt hem wel beterschap gewenst, maar vervolgens vermeld je dat je het niet meende ;)

Wat ik alleen niet snap is dat een grote groep fietsers jullie wel kan inhalen, maar het voor 2 wielrenners te krap is? Wat is er krap dan? Waar had die welrenner op moeten wachten? Wilde je afslaan?

Ik neem aan dat toen je weg ging wel je gegevens achter hebt gelaten?

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:57

De weg wordt smaller....De wielrenners zaten gewoon fout net zoals ze dat elke dag doen. Gegevens hebben de wielrenners niet eens meer nodig. Politie en verzekering doen er niks meer aan omdat het elke dag hetzelfde liedje is daar. Ze gaan zelfs niet aan de kant voor een ambulance met loeiende sirenes! Nee dan blijven ze gewoon midden op de weg fietsen en laten ze er niet eens door.

Dagelijks gebeuren daar ongelukken en de politie controleerd er nu ook streng op. Wielrennen ok maar wel op het fietspad waar ze horen en rekening houdend met andere verkeersgebruikers!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:05

lampenkap, dat is toch ontzettend generaliserend? Je kunt toch helemaal niet zeggen dat 'alle wielrenners daar asociaal zijn'. Dat is gewoon geen goed argument. Vergelijkbaar met 'alle mensen met rode haren zijn lelijk'. Sommige misschien wel, sommige niet.

Ik kan uit het verhaal niet opmaken of TS op het fietspad reed of op de weg en of die wielrenners bewust op de weg of op het fietspad reden. Is daar überhaupt een fietspad? Ik vind het geen slimme actie van die wielrenner nee, maar TS is wel aansprakelijk voor de schade die deze meneer opgelopen heeft.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:05

Het beruchte wielrenners verhaal.. Ze kunnen zeker erg vervelend zijn, de weg bezet houden, geen voorrang geven, geen rekening houden en noem maar op.
Wij, zijn netals zij, weggebruikers.
Als er een ongeluk gebeurd, wiens schuld dan wel of niet, dan dien je erbij te blijven als betrokkene zijnde.

Vind het erg onrespectvol hoe je hebt gehandeld, TS, maar gebeurd is gebeurd.
Alle weggebruikers horen rekening te houden met elkaar, als wielrenners besluiten om dat niet te doen, kun jij alsnog voor de goede orde, veiligheid en voorbeeld, besluiten dit wel te doen :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:08

lampenkap schreef:
De weg wordt smaller....De wielrenners zaten gewoon fout net zoals ze dat elke dag doen. Gegevens hebben de wielrenners niet eens meer nodig. Politie en verzekering doen er niks meer aan omdat het elke dag hetzelfde liedje is daar. Ze gaan zelfs niet aan de kant voor een ambulance met loeiende sirenes! Nee dan blijven ze gewoon midden op de weg fietsen en laten ze er niet eens door.

Dagelijks gebeuren daar ongelukken en de politie controleerd er nu ook streng op. Wielrennen ok maar wel op het fietspad waar ze horen en rekening houdend met andere verkeersgebruikers!

Dus als ik het goed begrijp is het een weg die smaller wordt met een fietspad er naast, omdat je aangeeft wielrennen ok maar wel op het fietspad? Want als er een fietspad is horen ze idd daar te fietsen. Wat ik alleen niet snap is dat het te smal is om een paard in te halen, terwijl het er blijkbaar wel breed genoeg voor auto's is.
Misschien niet zo'n slimme actie nee, maar om nou heel de tijd achter een stappend paard te moeten wachten lijkt me ook niet fijn. En daarbij is haar pony opzij gesprongen hé. Dus om nou te stellen dat de wielrenner 100% fout was...

Hoe kom je er bij dat verzekering en politie niets meer doet, omdat het dagelijks(?) raak is daar? En heb je daadwerkelijk gezien dat ze midden op de weg reden voor een ambulance met sirenes en niet opzij ging? Eerlijk gezegd lijkt me dat nogal sterk. Als dat waar is, is het wel heel erg associaal. Ik vind dit nogal uitspraken namelijk en vraag me af van welke bron je dit hebt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:12

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:57

Delphi schreef:
lampenkap schreef:

Dus als ik het goed begrijp is het een weg die smaller wordt met een fietspad er naast, omdat je aangeeft wielrennen ok maar wel op het fietspad? Want als er een fietspad is horen ze idd daar te fietsen. Wat ik alleen niet snap is dat het te smal is om een paard in te halen, terwijl het er blijkbaar wel breed genoeg voor auto's is.
Misschien niet zo'n slimme actie nee, maar om nou heel de tijd achter een stappend paard te moeten wachten lijkt me ook niet fijn. En daarbij is haar pony opzij gesprongen hé. Dus om nou te stellen dat de wielrenner 100% fout was...

Hoe kom je er bij dat verzekering en politie niets meer doet, omdat het dagelijks(?) raak is daar? En heb je daadwerkelijk gezien dat ze midden op de weg reden voor een ambulance met sirenes en niet opzij ging? Eerlijk gezegd lijkt me dat nogal sterk. Als dat waar is, is het wel heel erg associaal. Ik vind dit nogal uitspraken namelijk en vraag me af van welke bron je dit hebt.

Mijn paard staat daar ook gestald en ik kom er dus dagelijks en elke dag is het weer raak. Wielrenner tegen paard/ auto/scooter/trekker noem maar op. kleine kinderen worden omver gefietst en met de ambulance heb ik zelf gezien. dat was op een weg met een fietspad ernaast...wielrenners met zijn 3en naast elkaar op de autoweg en weigeren opzij te gaan want stel je voor dat je rekening houdt met anderen...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:57

lampenkap schreef:

Dagelijks ongelukken, en de verzekering doet er niks meer mee omdat het elke dag gebeurd?
Wat een onzin, zo werkt dat helemaal niet.
Dus die wielrenner heeft gewoon pech, dat hij een ongeluk heeft gehad door een wegspringend paard, dat hij op de verkerde plek was.
En daarom de verzekering niks doet. "Sorry, meneer, op die weg telt onze verzekering niet meer".

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:02

Onrespectvol lees ik de hele tijd (mme eens), waarom zo over die wielrenner praten.Je kan ook zeggen hou je paard in de hand, das het zelfde.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:09

Er zijn uitzonderingen, maar er wordt hier wel erg met een beperkte blik gekeken en geredeneerd. Ook wielrenners zijn vaak enthousiast, intensief en gedreven met hun liefhebberij bezig. Net zoals wij ruiters dat doen op de rug van een paard. Dat de sport een andere focus heeft en het lijkt alsof ze niet uitkijken (maar verdiep je eens in de fietshouding van een wielrenner en feit dat er vaak getraind wordt in groepen, met wisselend op koprijden etc). Ze rijden vaak gewoon daar waar gereden mag worden, op openbare weg, dijk of fietspad. Een wielrenner zie je niet zandhappend en trappend op een ruiterpad.

Dus waar rij jij met je paard op dat moment eigenlijk? :o En wees eens eerlijk, hoeveel ruiters hebben hun paard goed onder controle op buitenrit? En hoever kijk jij als ruiter vooruit (op de rug van je vluchtdier)? En je moet minstens toch ook die 'eend in de sloot', 'kat in de berm' al ruim van te voren gezien hebben? Kom op, beetje anticiperen.
En geloof me die wielrenner, passerende automobilist, persoon op skeelers of de wandelaar zoeken geen van allen een paard op schoot.
Laat staan dat ze de straat van dichtbij willen bekijken, door toedoen van iemand te paard of het paard zelf.....

Bekijk het eens van beide kanten en trek daar gewoon lering uit. Niemand zoekt een ongeluk op. Dan kun je dit soort situaties wat meer relativeren. Ieder zijn liefhebberij..en verantwoordelijkheden..denk ik dan.
Laatst bijgewerkt door Tinkerlady op 18-08-11 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:26

Nou als ik zie met welk tempo ze hier over de fietspaden racen dan houd ik mn hart vast!
Brommers moeten met hun 40 kmh de weg op en die wielrenners razen met bijna 70 kmh een fietspad af,zitten wat te schelden als ze geen vrije baan krijgen omdat ze dan wat moeten afremmen en fietsen idd het liefste met 7 naast elkaar!

Ik heb niks tegen wielrenners op zich,vind het best een prestatie wat ze doen op de fiets maar ze hoeven toch niet te menen dat het asfalt in het aldagelijkse van hun is?
Maar raak je zo ene dan heb je het mooi gedaan,tis wel "langzaam rijdend" verkeer wat je raakt dus trek je beurs maar.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:29

Maar als het op het fietspad gebeurt, als zo'n wielrenner je in de weg zit.
Dan zit je zelf nog steeds fout, want daar mag je met je paard niet eens rijden.
Het gebeurt wel vaak, dat ruiters het fietspad gebruiken, maar als er dan schade ontstaat, zit je als ruiter fout.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:36

ik mis wat. Liep die ponie nou op de weg of op het fietspad?

fietsten die fietsers nou op de weg of op het fietspad?

en TS, hou je er rekening mee dat het strafbaar is als je een plaats van een ongeval verlaat? Ik hoop dat je wel je gegevens achter gelaten hebt ivm de schadeafhandeling.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:11

Ik was hierbij, ik reed achter haar.

De kat kwam opeens uit de bosjes, dus nee we hebben hem niet aan zien komen. Mijn paard schrok niet van de kat, maar wel van de fietser die over de kop vloog.
We reden op een openbare weg zonder fietspad, voetpad of iets dergelijks, en wij mogen daar gewoon komen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:13

Maar als jouw paard niet schrok van de kat, hoe vloog de fietser dan over de kop?
In de openingspost staat dat jouw paard opzij sprong voor de kat en daarbij de wielrenner raakte.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:17

mika11 schreef:
Maar als jouw paard niet schrok van de kat, hoe vloog de fietser dan over de kop?
In de openingspost staat dat jouw paard opzij sprong voor de kat en daarbij de wielrenner raakte.

Nee, haar paard schrok van die kat (en dus de wielrenner raakte), en mijn paard schok van de wielrenner die over de kop vloog.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:20

Oke, ik snap het (verwarrend allemaal :) )
Weten jullie inmiddels hoe het met de man is afgelopen?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-08-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:20

Citaat:
nu kwam er een kat uit de bosjes vliegen
dus marley schrok en sprong opzij
zo BAM tegen die 2e wielrenner aan
die man vliegt van zijn fiets af

Dan springt jouw paard toch tegen hem aan, hij rijd niet tegen jouw aan?
En dan wil je hem verrot schelden ? :n

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:21

bokkers ik zal het toch maar even uitleggen omdat iedereen er wat anders van maakt
ik wil het toch maar even duidelijk maken ookal zeggen mensen tegen mij niet erop ingaan komt toch maar meer ruzie van, maar zo schieten we ook niet op

ten eerste het was een gewone weg waar voetgangers, fietsers, scooters, paarden en ook auto's gewoon met zn alle op mogen lopen/rijden. Geen fietspad of voetgangers pad of berm ernaast.
ten tweede diegene die zegt eend in de sloot kat in de berm zie je al aankomen. aan de reachterkant van ons stond een hek. aan de andere kant van dat hek stond erg hoog gras. daar zat de kat in die toen wij langskwamen eruit sprong.
ik heb een nog erg jong paard en dit was misschien de 7e buitenrit die wij hebben gemaakt sinds hij ingereden is. een jong paard kan nou eenmaal van zulke dingen schrikken. een ouder paard ook.
sommige mensen zeggen ook erg onrespectvol dat je zomaar bent weggaan of je gegevens niet heb doorgegeven. de man heeft zelf gezegd dat we mochten gaan omdat we verder niks konden doen. dus dat deden we omdat het waar was. als die mijn gegevens wou had die daar wel omgevraagd en dit niet aangeboden.
sommige zeggen ook dat waarom als die groep mensen wel langs ons past en die wielrenners niet. die groep wou ons net passeren en toen dachten die 3 wielrenners dat ze er nog wel tussen zouden passen. dus zou het groep wielrenners wij zijn. dat zou gewoon niet passen op die weg.
als je nog verdere vragen of onduidelijkheden heb hoor ik het graag want wat sommige mensen zeggen slaat echt nergens op

het staat ook in de krant .AD Rotterdams dagblad: stad & regio: Wielrenner botst op paard
Een wielrenner is gisteravond in Maassluis zwaar ten val gekomen nadat hij in botsing kwam met een paard. Op de Schenkeldijk schrok het dier en begon te steigeren. Op dat moment werd een fietser geraakt die op hoge snelheid passeerde. Het slachtoffer moest met schouderwonden naar het ziekenhuis.

waar het dus eigenlijk fout vermeld staat want hij botste op mij en toen begon mijn paard te stijgeren (wat je naar mijn idee niet stijgeren kan noemen maar eerder een sprong van schrik)

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:25

LisaD schreef:
Citaat:
nu kwam er een kat uit de bosjes vliegen
dus marley schrok en sprong opzij
zo BAM tegen die 2e wielrenner aan
die man vliegt van zijn fiets af

Dan springt jouw paard toch tegen hem aan, hij rijd niet tegen jouw aan?
En dan wil je hem verrot schelden ? :n

hij sprong indd opzij maar meer dat hij opzij sprong en toen die wielrenner tegen ons aan reed
zeg nou niet 'dus als je paard niet opzij was gesprongen kon hij er gewoon langs'
want er was grote kans dat die er dan nogsteeds op was geknalt
en mijn paard sprong maar iets van 20-30 cm opzij (voor mijn gevoel)