Lange manen, nog meer vlecht variaties?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:44

LoverHorses0

Re: Lange manen, nog meer vlecht variaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:54

wat een lievie! maar als hij dus zoals jij zegt op zijn manen gaat staan dan is het miss een idee om ze wat korter te knippen? hoeft niet heel kort maar gewoon zodat hij er niet meer op kan staan

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 21:09

Zolang ik ze in een vlecht heb kan hij er niet op staan,
en heb ze eigenlijk nooit los! Ik vind geknipte (lange)
manen altijd zo lelijk :=

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:59

Ik zou ze toch iets afknippen... Stel de vlecht gaat per ongeluk toch los, en je shetje gaat erop staan als ie lekker gek doet, dan is er een pluk manen uit, en dat is al helemaaaaal niet mooi... En pijnlijk voor je paard. Dus kijk even vanuit praktisch oogpunt, en haal er gewoon een stukje vanaf :) je kan de manen ook trekken, maar hier is wel een techniek voor nodig. En als je er dan een stukje vanaf hebt gehaald, kan je ze nog steeds vlechten hoor!

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:45

en bovendien als je de vlecht te lang laat zitten gaan de manen breken dus mischien kun je de manen zo knippen dat het lijkt alsof ze niet geknipt zijn?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 18:56

Ze zijn nog nooit gebroken, misschien een paar haartjes maar
heb er altijd cowboy magic in, en doe elke 3-4-5 dagen nieuwe/andere
vlecht erin :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 18:57

Hyposjuhhh schreef:
Misschien kun je van die dressuurknotjes met naald en draad proberen, staat erg chique :)

Staat zeker chique, maar omdat hij alleen buiten staat etc. en niet wordt bereden, alleen gelongeerd vind ik dat een beetje overbodig, omdat het eruithalen toch wel een werkje is!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:03

Ooh ik zou er zeker geen stuk van knippen hoor, staat juist prachtig zo'n lange manen, zou heel zonde zijn om ze te knippen! Mijn tinker heeft ook een hele haarbos, ze zitten ook vaak in vlechten (vooral in de zomer dan omdat ze zich anders kapot zweet eronder) die blijven er vaak 1 week inzitten. Met het rijden doe ik er een hengstenvlecht in maar ik lees even mee voor leuke varianten, met die watervalvlecht ben ik nog niet helemaal mee? :o

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 21:00

Soprano schreef:
Ooh ik zou er zeker geen stuk van knippen hoor, staat juist prachtig zo'n lange manen, zou heel zonde zijn om ze te knippen! Mijn tinker heeft ook een hele haarbos, ze zitten ook vaak in vlechten (vooral in de zomer dan omdat ze zich anders kapot zweet eronder) die blijven er vaak 1 week inzitten. Met het rijden doe ik er een hengstenvlecht in maar ik lees even mee voor leuke varianten, met die watervalvlecht ben ik nog niet helemaal mee? :o

Dankje dankje, dit is precies wat ik er van denk!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:11

waterval vlecht is eigenlijk gewoon een hengstenvlecht, maar na elke pluk, laat je de voorlaatste pluk ook weer los..
Afbeelding

Wat leuk is bij paarden met hele dikke en lange manen: om meerderen vlechten onder elkaar erin te zetten.. Dus 1 dicht bij de manenkam en de manen die los hangen wederom in een watervalvlecht zetten.. die kan je dicht op elkaar plaatsen of er een stukje 'losse' manen tussen laten..
Ik heb ooit 5 vlechten in een bos manen van een welsh cob gekregen.. was heeeel gaaf gezicht.. Helaas is meerderen vlechten geen optie om een paard mee los te laten lopen (alleen leuk voor de foto of wedstrijd zeg maar) want met ruimte tussen de vlechten laat het ook weer los.. ;)

Mocht je dit gaan doen wil ik graag een foto! :o :D

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:44

dat is leuk ga ik proberen bij mijn pony!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:39

RGBrink schreef:
waterval vlecht is eigenlijk gewoon een hengstenvlecht, maar na elke pluk, laat je de voorlaatste pluk ook weer los..
Afbeelding

Wat leuk is bij paarden met hele dikke en lange manen: om meerderen vlechten onder elkaar erin te zetten.. Dus 1 dicht bij de manenkam en de manen die los hangen wederom in een watervalvlecht zetten.. die kan je dicht op elkaar plaatsen of er een stukje 'losse' manen tussen laten..
Ik heb ooit 5 vlechten in een bos manen van een welsh cob gekregen.. was heeeel gaaf gezicht.. Helaas is meerderen vlechten geen optie om een paard mee los te laten lopen (alleen leuk voor de foto of wedstrijd zeg maar) want met ruimte tussen de vlechten laat het ook weer los.. ;)

Mocht je dit gaan doen wil ik graag een foto! :o :D

Dankjewel!
Is wel mooi ja, heb er wel is 2 onder elkaar gekregen, 5 lijkt me gaaf zeg!
maar omdat mijn kleintje niet zoveel manen heeft is dat niet zo handig!
ze zijn wel superlang en mooi enso, maar hij heeft een heel dunne manenkam
als het ware!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:30

Ik zet even een stipje, vind het leuk om dit een beetje te volgen. :)

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:15

aaah superleuke shet :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:19

Een hengstenvlecht bovenop de manenkam, maar dan van de schoft naar voren gevlochten :D Krijg je een heel grote voorpluk, dat vind ik er altijd leuk uit zien :D Ik doe dat vooral in de zomer vaak, helpt goed tegen de vliegen :Y)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:11

8nnemiek schreef:
Een hengstenvlecht bovenop de manenkam, maar dan van de schoft naar voren gevlochten :D Krijg je een heel grote voorpluk, dat vind ik er altijd leuk uit zien :D Ik doe dat vooral in de zomer vaak, helpt goed tegen de vliegen :Y)

Hahahaha, lol, hier wil ik wel een foto van zien! :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:27

Wat ik wel eens doe is een vlecht maken. En dan tot de helft. En dan die vlecht meenemen naar de volgende vlecht dan krijg je zegmaar allemaal golfje. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:40

ik vind dit ook leuk te gaan volgen, alleen hebben de manen van mn paard geleden van de vliegendeken, dus ze heeft nog maar 2/3 lange manen en richting de schoft heel kort :-(
heeft iemand hier een leuke vlechtmanier voor? afgelopen zomer had ik het in 3 vlechten zitten, nu gewoon los, maar ze heeft nog weleens kwijlmanen met het eten :-(
met het rijden doe ik een hengstvlecht in

de manier van de vlecht tot de helft en dan naar de volgende meenemen zie ik nog niet helemaal voor me, heb je een foto?

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:45

Ik verzon altijd zelf dingen, kan je niet van alles wat doen?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:59

Verder niemand meer? :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:54

Wat ik laatst ook nog bij een pony heb gemaakt, is zegmaar eerst een hengstenvlecht gewoon maken, en dan halverwege stoppen, maar door iemand anders de plukjes vast laten houden. Dan vanaf de schoft naar die andere hengstenvlecht toe zegmaar nog eentje maken en dan van die 6 plukjes die je dan hebt, 1 vlecht naar beneden maken (volg je het nog? :+)

Afbeelding

Dan wel wat netter alleen haha :=

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 16:40

Verder niemand meer? :)
@hierboven^^
die heb ik ook al een keer gemaakt :P

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:36

Ik heb ook wel eens gewoon vlechtjes gemaakt, alleen dan met 5 strengen manen zegmaar ipv 3. En ook wel met 4. Het wordt heel leuk vind ik zelf :o

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:22

allemaal kleine vlechtjes maken, en dan drie vlechtjes pakken en daar weer een vlecht van maken enz... kan er ook heel leuk uitzien hoor als je het net doeet

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 16:22

Ja, dankjewell!