De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:36

Ja, dat vind ik altijd wel eng, als het zadel onder een paard hangt.. Je weet nooit wat er kan gebeuren..

Een lesgenootje van mij toen der tijd, die viel ook van een pony af. Wij dachten tegen de bakrand, maar ze ging er net over en viel zo bij iemand op schoot die toen bij de les aan het kijken was. Dat was ook echt een heel komisch gezicht!

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:37

Haha, dat lijkt me ook ja! :P

Jaah, het is altijd wel oppassen! :o

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:38

Hahahah vet sneu! Zadels zijn soms toch zulke ondingen :p
Ik met mn 3e les, was ik 8. Mn mama had pony niet goed aangesingeld, gleed ik ineens tegen de bak rand! Kwamen ze me weer overeind trekken want ik lag dus niet op de grond :)

Doen jullie ook bijhouden hoe vaak je valt? :p

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:39

Och, haha als ik dat bijgehouden heb, dan is het echt TE vaak haha. Reed altijd op een pony waar het een sport was om erop te blijven zitten, en de grootste lol dat ik had. :))

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:43

Ik ben in 12 jaar tijd nog maar 3x gevallen -klopt af!- en alle 3 de keren waren vrij hilarisch..

De eerste keer is toch algauw een jaar of 7 geleden, ik was toen 14 of 15 jaar. Op vakantie in Tunesië, daar gaan paardrijden op het strand. Ik kreeg een onwijs gave ruin, Fleur ( 8)7), waar ik het strand mee heb kunnen afracen. Eenmaal terug vraagt die man van de ranch of ik z'n jonge hengst wou proberen. Ik helemaal enthousiast, beest leek op Black Beauty. Bilel noemde ie, zal het nooit meer vergeten. Dus ik stap op, en flikker er bijna af, steigbeugelriem kaduuk. Werd snel gerepareerd -door een electriciteitskabel nota bene- en hop er op. Dus ik stap zo fier als een gieter rond in het catusveldje, met deze geweldige hengst onder me. Begint die man te roepen dat ik moet aangalopperen. Eerst getwijfeld, dan toch gedaan. En voor ik het wist, vloog ik pardoes over Bilel zijn mooie oren, recht op een cactus. Vertelde die man me achteraf dat Bilel nog net geen 3 was, en dus nog werd opgeleerd. Ja hallo, zeg dat eerder B-)

De tweede keer heb ik zelfs op foto. Ge-wel-dig. Quintina was destijds een verzorgpaard van me, een 15jarige BWP. Stond op een wei, met naast haar een fjord en nog een paard, weet niet meer welk ras, maar het dier in kwestie was mishandeld geweest en erg schrikkerig. Naast de piste was de fjord haar wei, en daar weer naast stond dat andere paard. Die schrok van wat, en zette het op een lopen. Daardoor schrok de fjord, en die ging er ook vandoor. Waarop Quintina ook schrok natuurlijk, en met mij aan de haal ging. Ik was echter natuurlijk niet aan het opletten, ik wou net aangalopperen en was ontzettend naar haar en mijn benen aan het kijken, vermits ze nogal moeilijk in galop te krijgen was. Waardoor ik de hele miserie niet zag aankomen. Op de foto zie je m'n beide handen langs de linkerzijde van Quintina, ik ben er uiteindelijk rechts afgevallen. Met voorbedachte rade, de omheining aan de andere kant van de bak bestond uit betonnen hekken, en ik zat zo scheef dat ik sowieso ging vallen, dat ik mezelf maar tussen de houten paaltjes was verderop heb gemikt. Quintina is toen nog over m'n voet én enkel gedenderd, en ik? Ik was übertrots dat ik m'n zweepje nog vast had!

Afbeelding

De derde keer is een 2tal maanden geleden. Ik had Bai' toen net 2 dagen, en wou haar aan de piste laten wennen door dr te longeren. Een dag eerder had ik dr al los gelaten in de bak. Dat longeren was toen echter nog een serieus probleem, en omwille van de veiligheid ben ik na 5 minuten te longeren daar ook mee gestopt. Ik kwam toen op het geniale plan zonder zadel op dr te kruipen, en haar door m'n stiefpa aan de hand te laten begeleiden doorheen de hele piste. Ik had toen m'n zadel nog niet, en met iemand op dr rug is ze gewoon véél kalmer, Bai' is een paard dat veel bevestiging en geruststelling nodig heeft. Dus zo gezegd, zo gedaan. Bai' suuuperflink, echt geweldig, en daardoor liet mijn stiefpa haar na een tijdje los, zodat we uiteindelijk met ons tweetjes door de piste kuierden. Schrikt ze toch wel plots ergens van.. Echt bokken deed ze niet, maar doordat ze overbouwt is, gooit ze soms ontzettend hoog op. Dus van het schrikken draaft ze aan, en gooit ze dr kont super hoog op. Ik zat daar, in m'n jeansbroek, en pleurde er van het schrikken onmiddellijk af. Bai' stond meteen weer stil, en bekeek me ontzettend beteuterd.. "Wat doe jij daar nou?" Ach, het is me er toch eentje hoor, mijn lieve kleine Baileys!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:44

Wij hadden op de manege altijd een fjord die mooie rodeo's kon geven 2 weken achter elkaar waren er mensen in me les afgevallen en de 3e week mocht ik erop.
Zat een heel rondje rodeo bokken van hem uit, maar bleef zitten pony stapte weer rustig en toen mijn instructeur ging klappen gaf hij 1 bok na en lag ik alsnog tussen schot en pony.

Andere keer was tijdens het inrijden van een jong tuigerpaard was 1.93 gaf een mooie bokshow weg en net toen ik dacht dat hij klaar was kwam hij eerst omhoog en gaf toen een bok naar rechts hierdoor vloog ik er een soort van horizontaal met mijn rechterbeen overheen, terwijl mijn linkervoet een stukje uit de beugel en er daarna te ver doorging en stond dus links naast me paard met mijn linkervoet nog in de beugel (*auw*)

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:45

mf31 schreef:
Ik met mn 3e les, was ik 8. Mn mama had pony niet goed aangesingeld, gleed ik ineens tegen de bak rand! Kwamen ze me weer overeind trekken want ik lag dus niet op de grond :)

Uhh, ja :P Ik heb een heel boekje mwahaha :P

~
M'n oude lievelingspaard Chaggy xd is overleden, maar was eerst echt van.
Nou stap maar op en aan de andere kant weer af.
Ze ging als ze in een humeur was door haar kniën, en bokte toen (die bokken mis is, zaten zo lekker!) en mevrouw had wel meer dingen haha.
Jammer mis haar zo :'(

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:48

Ik ben een keer letterlijk over het paard getilt.

Met opstappen dacht de ruiter mij te helpen (ben niet zo lenig,... :+). Hij gaf me een extra zet, echter had ik zelf ook al opgelet meer kracht te zetten,... dus ik ging over het zadel aan de andere kant eraf.
Kwam ook precies zittend neer. Dacht dat ik niet weer bij kwam van het lachen :D

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:48

Zelfs foto's! Haha, ik vind je berichtje wel geniaal :')

@ ToGo
Dat is minder ;(

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:49

@ Suzan_.....
Arme jij haha :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:53

Is wel lang geleden hoor (ruim 10a15 jaar) maar weet nog goed dat ik er een zere kont aan over hield en buikpijn van het lachen whaha :D

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:55

Ben je mooi een ervaring rijker :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:56

een boekje zelfs.. :p is ie al vol dan haha

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:58

Ja :P Ik heb wel drie boekjes :P Het is ook meteen een plakboekje al is de helft letterlijk opgegeten door mijn hond! Ö

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 02:02

Haha. Lekkere hond is dat! Mijne doet dat niet (a). Daar heb ik mn jaarling al voor...

Pff slaaptijd! Droom zacht over de valpartijen allemaal :p

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 02:09

mf31 schreef:

ik ben in 10 jaar denk ik iets van 20 keer gevallen ofzo.. m'n record is 11 keer in een les ^) ^)
we moesten zonder zadel en mochten daarom zelf kiezen op wie we wouden. de ponys waarvan ik wist dat ze lekker/makkelijk zaten waren al bezet.. en dus koos ik voor wieteke, een fjord. onder het motto, t is een fjord, die gooien niet zo hoog op, zijn niet zo heel snel en lekker breed :+
wieteke was nieuw op de manege en bovenstaande ging ik gemakshalve maar van uit..
eenmaal in de les echter bleek dat wieteke voor een fjord erg smal en snel was, en erg hoog opgooide.. tsjah, daar ga je dan als je niet een heel stabiele zit hebt :+ :+

dit jaar ben ik er 4x afgevallen, 1e keer hing ik aan de hals en kon ik simpelweg niet meer in t zadel komen, 2e keer was in diezelfde les en was een stuk harder (ik heb 1.5 week kreupel gelopen :x ander die er doordat haar paard er door die van mij vandoor ging af was gevallen moest naar eerste hulp, kon niet meer zelfstandig staan)
3e en 4e keer dat ik viel had niemand het door.. 2e keer dachten ze zelfs dat ik snel was afgestapt om ander paard wat er vandoor was gegaan te pakken (zelfde paard als van val 2, 'schrikt' van vanalles zodat ze kan rennen :+ )
ik krijg dit jaar dus de valtroffee.... *\o/* *\o/* (wisselbeker bij studentenvereniging)

@JunkDeLuxe geb voor je getemd dus 2 ervan zullen binnenkort waarschijnlijk verwijderd worden :P

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 02:09

Van het zelfde! :D
Blerghh flutmug :P
Trusten<3

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:19

Ik ben tot zover alleen van een ophol geslagen d-pony gevallen. Pony schrok sloeg op hol en was niet meer te houden en we dreigden allebei ernstig te verongelukken en toen heb ik me ervan laten vallen en is alles toch nog goed gekomen. maken een niet zo,n harde val. Moest in een split second de keus maken tussen erop blijven zitten en verongelukken of me ervan laten vallen en dat laatste heb ik dus gedaan. wat dus de goede beslissing was gelukkig.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:48

RUI-->YRT

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:05

Vraag me niet hoe, maar op een volte in stap lette ik niet goed op. Ik gleed zo van de pony waarop ik zat, in een modderplas :')

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:51

Ik ben al best vaak gevallen, ben de tel inmiddels kwijt. Maar de geniaalste vond ik wel deze;
Het leek mij wel een leuk idee om op mijn Shet achterstevoren te zitten. In galop van de heuvel af, terwijl iemand anders hem vast had. Alles goed en wel, staan we stil en glij ik zo eraf midden in de modder. :o

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:59

Rose123 schreef:
Op de manege waar ik vroeger reed hadden ze een redelijk grote shetland merrie. We hadden buitenles en we waren aan het galopperen. Alles ging goed totdat het beestje een grote graspol zag staan en een noodstop maakte. Voordat ik het wist maakte ik een koprol over haar hals en zat ik voor haar op de grond. Met de teugels nog precies zo vast als dat ik ze had toen ik er nog op zat. Mijn hele groep moest lachen volgens mij was het nogal een komisch gezicht. :P

Precies hetzelfde bij mijn verzorgpony's, alleen had het net geregend en de hele bak was zijknat. en natuurlijk ik val er weer met mn kont in. :') _O-

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:04

Oh, ik ben zo vaak van paarden en pony's afgevallen, en nog nooit op een manier waarbij niemand lachte (=
1. Een nogal drukke shetty sprong zomaar aan in galop en stond heel plotseling stil in het midden van de bak, ik was mijn beugels kwijt, ze boog haar hoofd naar beneden en ik viel voorover, en belandde op haar nek, met m'n handen op de grond xd
2. Een keer galop zonder zadel, met zo'n zadelriem (zo heet het toch?), toen 'ie van galop weer terug ging naar draf, gleed ik er aan de zijkant af en hing ik een poosje aan die riem, en zette toen m'n benen veilig op de grond :j
3. Ik zat op een nogal dikke, ronde, gladde pony, en het zadel was (blijkbaar) niet goed aangesingeld. In onze binnenbak is één van de korte zijdes open, met een houten hekje. Op dat punt gleed het zadel, met mij erop, plotseling naar de zijkant van het paard en voor ik het wist was m'n paard met het zadel op z'n flank doorgelopen, en dat ik óp het hekje zat inplaats van op het zadel :P

Dat waren mijn prachtige ervaringen. 8-)

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:06

Ik zelf niet van een vriendin op stal vond het wel eens grappig om zonder zadel achterstevoren te rijden ja je leest t goed achterstevoren! nouja dan vraag je er al om naar mijn meing...paard draaft aan en zei glijd er langzaam vanaf echt super leuk om te zien heb helemaal dubbel gelegen! _O- paard stond er ook heel raar bij te kijken en had echt zo iets wat heb ik nou weer gedaan :?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:16

Ik had op de manege altijd een redelijke favoriet, die erom bekend stond mensen er zonder pardon af te knetteren (en vervolgens een kwartier door de bak te sjouwen, staart erop, en gaan! Vooral zichzelf veel in de spiegel bestuderen en zich vooraaaal niet laten vangen, hoe vaak daardoor de les niet uitgelopen is :') ). Anyway, ik vond t een prachtbeest en kon er redelijk mee overweg (de truc was om bij het zn stal ingaan al gelijk te laten zien wie de baas is) dus ging er ook vaak op. Op een goeie dag gingen we in de buitenbak rijden.. Wij rustig draven, zie ik een vogeltje op de grond zitten. En omdat ik m zag, zag paardlief m ook. Dus hij trekt zn trucendoos open en ik realiseer me dat ik het niet ga redden. Sluit mn ogen, bereid me voor op de val... Open ze, en sta tot mijn grote verbazing keuring links van mn paard naast zn hoofd. In mn linkerhand de teugels, rechts mn zweepje. Voetjes pal naast elkaar.. Weet tot op de dag van vandaag niet hoe ik t voor elkaar gekregen heb :')

Tsja, ben zooo vaak gevallen.. Die volte-discussie van de eerste pagina heb ik ook al eens gehad idd := Ook wel eens met paard en al onderuit gegaan in het duin.. Ook een keer op een rodeopoown, die werd wild enthousiast als ze mocht springen (ik was ook de enige die dat nog aandurfde met haar, uiteindelijk stapte zelfs de dochter van de manege-eigenaar er niet meer op met springen). Keertje in de les, 4 keer springen, 3 keer ernaast liggen. Die ging echt puur in de rodeostand na de sprong := Ze presteerde het zelfs om de martingaal over haar hoofd te krijgen! Blijf dan maar eens in het zadel :=