Hoe krijg je je paard heeeeeeeeeeeeel mooi voor de westrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: Hoe krijg je je paard heeeeeeeeeeeeel mooi voor de westrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:32

ik heb nog een leuk dingetje. als je pony donkerdere haren onder heeft zitten kan je met een manenkammetje op de kont zegmaar een soort vakjes trekken. ik doe altijd zo;

-------|||||||||
-------|||||||||
-------|||||||||
|||||||---------
|||||||---------
|||||||---------
niet te hard drukken met het manenkammetje op de kont!
p.s. als je een witte of schimmel of bonte hebt werkt het meestal niet zo goed!!!!
succes!!!!!!1

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:17

een dag van tevoren gaan wassen

LisStruving

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:37

Nou,
Je moet een hengstenvlecht maken! of een matje. heb ik laatst ook gedaan echt super mooi
knotjes kan ook licht eraan welke manen je pony heeft:D
ik heb ook schapenwol, zachte borstel en glansspray !
Of je kan hem/haar een dag van te voren wassen.

Nies_

Re: Hoe krijg je je paard heeeeeeeeeeeeel mooi voor de westrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:40

Ik was altijd de dag van te voren, lijf, staart en manen. Helaas is mijn pony zo'n grapjas die dan 's nachts zwijn gaat spelen :') Dan doe ik hem helemaal met zo'n blok en daarna gewoon normaal poetsen. Mijn pony is altijd heerlijk zacht, echt heel zacht :') Staart haal ik als het nog nat is uit de klit met magic gel (absoluut niet de spray ervan nemen, dan krijg je vieze vette zwarte slierten), gaat ook mooi glanzen. Soms doe ik vlechten in de staart, dan gaat het krullen, maar bij mijn pony heeft dat nauwelijks effect door de dikke haren. Op de dag van de wedstrijd haal ik nog een borstel door de staart. Pony heeft lange manen dus die vlecht ik bovenop. Voorpluk vlecht ik met naald en draad.

AfbeeldingAfbeelding

In het topic in mn onderschrift kun je ziek hoe het eruit ziet, al is de vlecht wat minder dan normaal, want ik had haast omdat mijn schoon gewassen pony helemaal onder de vlekken zat en mijn wekker ook nog eens niet af was gegaan :')