Leuk.... dat springen soms ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tara_Jenny

Re: Leuk.... dat springen soms ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:47

Wow, wat een verhaal.
Nog veel beterschap! Je mag vast de volgende keer op een ander paard XD

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:36

Heel veel sterkte met alles, en ik hoop dat je snel weer mag rijden!
Om deze reden zijn oxers op onze manege ook verboden...

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:59

Dropsleutel schreef:
kaatjeee1997 schreef:
ik heb ook mijn arm gebroken gehad met rijden maar ik rij nog steeds,natuurlijk is dit verhaal veel minder erg maar het komt op hetzelvde neer:ik zat op stella een redelijk grote witte merrie, we waren gewoon aan het draven en inneens struikelt ze door een kuil in het zand en ik val recht op mijn rechterarm.Ik had heel veel pijn en ik wist dat er iets mis was.ze wouden allemaal dat ik terug op Stella klom wat ik opzig niet erg vond maar mijn arm deed gewoon zo'n pijn en ze wouden niet naar mij luisteren.Ze duwde me op stelle die stil stond te wachten en mij raar aankeek.ik hield met mijn vrije arm mijn arm die zo'n zeer deed heel stevig vast want anders schreeuwde ik het uit van de pijn.Ik wou mijn arm absoluut niet loslaten en rijden met 1hand is nogal moeilijk.Dus ik mocht eraf ,naar mijn ouders die verschrikt stonden te kijken(was toen nog maar 7 ofzo) ze namen mij mee naar huis en ik zij dat mijn arm echt pijn deed en dat ik hem niet kon bewegen .mijn papa zij te wachten tot morgen dat het dan wel over zou zijn.ik kon natuurlijk niet slapen en elke keer als ik perongeluk iets ded met die arm schreewde ik het uit van de pijn.dus de volgende morgen naar spoed.foto's getrokken arm gebroken net onder de schouder dus kan niet in gips.dus doek om mijn arm erin te leggen.3maanden uit wegens arm plus dan moest ik nog mijn eerste comunie doen.Ik mocht op een paardje van iemand die mijn mama kende maar hij was zo groot en onrustig en ik was wat bang.Niet voor mijn arm of om eraf te vallen maar gewoon omdat ie zo groot was.een maand later zagen dat ik opnieuw wou rijden en blijven zagen tot ik uiteindelijk weer mocht want weet je als je angst hebt voor iets wat gaat gebeuren,kun je niks bereiken want ik had evengoed gewoon over de stoeprand kunnen struikelen en net verkeerd op mijn arm vallen.jij had evengoed door een auto zijn kunnen overreden en hetzelvde gehad.
ik hoop dat je binnekort op je gemak weer gaat rijden op een paard dat je vertrouwd en dat je nog veel plezier mag hebben ermee.
liefs ook van mij,beterschap en sterkte!

Ai!
Waarom zetten ze je terug :O?
Das best raar..

Ja,ik weet het!Dom hé?Dat deed echt zeer... :((sorry voor het erg late reageren...)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:12

Ja ik heb ook wel eens mijn arm gebroken toen ik van het paard viel, op twee plekken zelfs en ik moest ook geopereerd worden,
het is flink balen, maar je weet als je paard rijd dat er dan wat fout kan gaan, maar het is gewoon veel te leuk om
daarom er mee te stoppen, dus rijd alsjeblieft gewoon lekker door als je been weer goed is.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:17

heel erg veel beterschap vallen is nooit leuk en een ongeluk zit in een klein hoekje!
wijze les uit dit verhaal misschien wel stap niet op een paard wat j op voorhand al niet vertrouwt!

ook ik ben er zo achter gekomen! ik heb door een val van een paard waardoor ik met mijn voet in de stijgbeugel bleef hangen mijn enkel gewricht, scheenbeen en kuitbeen verbrijzelt!!

heel erg veel beterschap komt vast weer goed

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:13

het kan ook op een andere manier

ik reed met mijn merrie die in galop kei hard bokte, ik kreeg haar rustig in draf en uiteindelijk zelfs in stap.
toen in stap zou ik een volte rijden en was ergens helverwegne toen mijn paard struikelde met haar voorbenen.
van achter gewoon op haar benen en van voren op haar knieën en toch probeerde ze te gaan staan.
Het paard zakte door haar achterbenen heen en viel opzij.
helaas kon ik zo gauw niet reageren en lag ik er onder.
1 been onder het paard ( zat nog in de beugel ) en mijn andere been half gedraaid ernaast.
paard lag tot halverwege mijn buik. en aan de andere kant tot bijna mijn oksel vanwege haar hals.

uiteindelijk links de onderste ribben zwaar gekneust, rechts alle ribben zwaar gekneust, een verdraaide knie, een zware hersenschudding en een heleboel schrammen en blauwe plekken van het zadel wat het paard om had.

ik ben na 2 maanden pas weer oop een paard gestapt, en een jaar later heb ik soms nog last van de zenuwen die in me onderrug zitten en toen waarschijnlijk klem zaten.
Ik ben niet naar een dokter geweest omdat mijn pa ehbo & bhv heeft en hij wel de Huisarts heeft geraadpleegd 2 dagen later via telefoon.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:50

jeetje dat is schrikken zeg

ik kom niet verder als mijn elleboog uit de kom (staat nu nog niet goed)
en verder allesgekneust wat je maar kan kneuzen

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:57

Oeii dat lijkt me pijn doen.. :(:)
Gelukkig gaat het nu al beter.. ;)
Veel sterkte.. ;)

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:53

WOW echt heftig.. ik krijg de ribbels als ik daaraan denk := veel sterkte met alles!! (wel weer gaan paardrijden hé??)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 13:54

pony_whisper schreef:
WOW echt heftig.. ik krijg de ribbels als ik daaraan denk := veel sterkte met alles!! (wel weer gaan paardrijden hé??)

ben ik al weer :D !

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:02

En hoe gaat dat nu? bang of niet?

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 00:27

UPDATE:

er is hier al lang niet meer op gereageerd maar toch een update;

ik doe alles weer, maar in het nieuwe jaar moet ik meteen in januari al onder het mes, me plaat moet eruit.. daarna WEER een maand niet paardrijden, jeetje, wat een paardrijdloos - jaar achter de rug bijna (viel 9 maart 2011 )..

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:28

Floorr ! <3
ging zoeken naar beukers onderwerpen en en toen zag ik dit...
nja , ik ging meteen weg uit mijn les , half uurtje later zit ik op hyves en hoorde ik van Nadine dat je was gevallen , goed gevallen ! . Dusja ik msnberichten sturen , emailen , krabbelen enz maar geen spoor van floor
na een paar dagen zag ik je op de webcam , jeetje wat zag je bleek meid !. :\
na operaties en revalidatie mogt je weer paardrijden... in mijn les en op woensdag .
Nu heb je al een stuk of 4 ( ??? ) keer weer op toya ( paard waar ze van viel ) gereden , en wou zeggen dat ik dat echt super dapper vind .
Stom ..weer een maand niet paardrijden . maarja bekijk het zo : plaat eruit , even rust en dan kan je weer en is alles eindelijk achter de rug ! . :D

Doeggxx

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:57

Wow! Dat is wel erstig hoor!
Fijn dat het weer beter met je gaat. :)

Dinsdag heb Ik dankzij een paard die onder me weg loopt, een verstuikte, verzwikte of verdraaide voet.
Ben er Nog niet mee naar de huisarts gegaan, omdat Ik eerst niks voelde. Donderdag deed het heel erg pijn. Gister wilde Ik ermee naar de dokter, die net dicht was. Dus móet Ik nu wachten tot dinsdag

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 11:20

RochelXirene schreef:
Floorr ! <3
ging zoeken naar beukers onderwerpen en en toen zag ik dit...
nja , ik ging meteen weg uit mijn les , half uurtje later zit ik op hyves en hoorde ik van Nadine dat je was gevallen , goed gevallen ! . Dusja ik msnberichten sturen , emailen , krabbelen enz maar geen spoor van floor
na een paar dagen zag ik je op de webcam , jeetje wat zag je bleek meid !. :\
na operaties en revalidatie mogt je weer paardrijden... in mijn les en op woensdag .
Nu heb je al een stuk of 4 ( ??? ) keer weer op toya ( paard waar ze van viel ) gereden , en wou zeggen dat ik dat echt super dapper vind .
Stom ..weer een maand niet paardrijden . maarja bekijk het zo : plaat eruit , even rust en dan kan je weer en is alles eindelijk achter de rug ! . :D

Doeggxx

Bedankt voor je superlieve reactie mop !
Toevallig keek ik laatst ook bij beukers onderwerpen ! :o

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 11:22

Biggers schreef:
Wow! Dat is wel erstig hoor!
Fijn dat het weer beter met je gaat. :)

Dinsdag heb Ik dankzij een paard die onder me weg loopt, een verstuikte, verzwikte of verdraaide voet.
Ben er Nog niet mee naar de huisarts gegaan, omdat Ik eerst niks voelde. Donderdag deed het heel erg pijn. Gister wilde Ik ermee naar de dokter, die net dicht was. Dus móet Ik nu wachten tot dinsdag

Bedankt voor je reactie ! <3

Awhh , heel veel sterkte en hopen dat het niet heel erg is. !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:47

Hé wat naar zeg! :(:)
Dit gun je niemand..
Veel sterkte, vooral met de komende operatie!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:03

oe dat is wel een vehaaltje, hoop voor je dat het weer helemaal goed komt.
ik ben ook wel eens ooit van mijn pony gevallen, maar het ergste is dat ik mijn pink heb gekneust, mijn pony struikerde en ging op de grond liggen en toen rolde ik er af.

heb wel ooit (3x) mijn arm gebroken.
de 1e keer viel ik ergens van af, toen was ik pas 4/5 of zo.
toen ik 12/13 was heb ik ze nog een keer gebroken. dit is eigenlijk een best grapping verhaal.
ik snowboard 1 week in het jaar.
dat jaar lag er best veel ijs, en ik wilde remmen maar ik verloor mijn evenwicht dus viel ( niet heel hard), ik ving mij op met mijn armen. ik hebt dit 3x in 3 dagen gedaan en had alle bij mijn armen gebroken. heb nu nog wel eens last van 1 pols omdat die al 2x is gebroken.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 13:41

nicky_rilana schreef:
oe dat is wel een vehaaltje, hoop voor je dat het weer helemaal goed komt.
ik ben ook wel eens ooit van mijn pony gevallen, maar het ergste is dat ik mijn pink heb gekneust, mijn pony struikerde en ging op de grond liggen en toen rolde ik er af.

heb wel ooit (3x) mijn arm gebroken.
de 1e keer viel ik ergens van af, toen was ik pas 4/5 of zo.
toen ik 12/13 was heb ik ze nog een keer gebroken. dit is eigenlijk een best grapping verhaal.
ik snowboard 1 week in het jaar.
dat jaar lag er best veel ijs, en ik wilde remmen maar ik verloor mijn evenwicht dus viel ( niet heel hard), ik ving mij op met mijn armen. ik hebt dit 3x in 3 dagen gedaan en had alle bij mijn armen gebroken. heb nu nog wel eens last van 1 pols omdat die al 2x is gebroken.

Ik krijg binnenkort te horen wanneer ik geopereerd word. Daarna kan ik een maand bijna niks doen en weer rustig opbouwen, wel jammer, weer een maand niet rijden..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:44

ik hoop voor je dat het na die maand over is en dat je gewoon weer door kunt rijden. en dat je er ook geen last meer van hebt

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 13:55

@ nicky_rilana ik weet niet precies maar laatst zijden ze een maand.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:12

Wat ontzettend balen, dat je zo van je paard moest vallen. Ik heb wel een geruststellend idee voor. De pen eruit halen voel je bijna niet. Althans ik niet. Ik heb een plaat in me sleutelbeen gehad en een pen en schroeven in me bovenbeen en van het eruit halen heb ik geen last gehad heb 1 dagje met krukken gelopen. Dus ik hoop dat het voor jou ook meevalt!
Maar wat gaat die plaat er bij jou snel uit:O bij mij was het bot na negen maanden nog niet aan elkaar gegroeid, ik reed toen wel enzo maar die de breuk was pas na anderhalf jaar weg.
Wel uitkijken met rijden met de plaat in je been hoor, want als je nu verkeerd valt zou je je been onherstelbaar kunnen beschadigen!
Succes met je operatie! Maak je er niet te druk om ik weet zeker dat het meevalt! ( je hebt al ergere pijn gevoeld met het de pen erin zetten)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 14:40

Man0n89 schreef:
Wat ontzettend balen, dat je zo van je paard moest vallen. Ik heb wel een geruststellend idee voor. De pen eruit halen voel je bijna niet. Althans ik niet. Ik heb een plaat in me sleutelbeen gehad en een pen en schroeven in me bovenbeen en van het eruit halen heb ik geen last gehad heb 1 dagje met krukken gelopen. Dus ik hoop dat het voor jou ook meevalt!
Maar wat gaat die plaat er bij jou snel uit:O bij mij was het bot na negen maanden nog niet aan elkaar gegroeid, ik reed toen wel enzo maar die de breuk was pas na anderhalf jaar weg.
Wel uitkijken met rijden met de plaat in je been hoor, want als je nu verkeerd valt zou je je been onherstelbaar kunnen beschadigen!
Succes met je operatie! Maak je er niet te druk om ik weet zeker dat het meevalt! ( je hebt al ergere pijn gevoeld met het de pen erin zetten)

bedankt voor je reactie !
Ik ben ook helemaal bang niet voor de operatie. Er snel uit? Mijn bot is al best lang hersteld... Met rijden kijk ik inderdaad uit, als ik nietop een paard wilt, zorg ik dat ik op een andere kan, en dat begrijpt mijn lesgever dan !

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:48

wat mag jij snel al weer belasten. Ik moest na mijn bovenbeenbeenbreuk 3 maanden absolute rust en dus totaal niet belasten. Is nu ondertussen ruim 2.5 jaar geleden maar ik loop nog steeds niet helemaal goed en ws komt het ook niet weer helemaal goed

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 14:53

magriet schreef:
wat mag jij snel al weer belasten. Ik moest na mijn bovenbeenbeenbreuk 3 maanden absolute rust en dus totaal niet belasten. Is nu ondertussen ruim 2.5 jaar geleden maar ik loop nog steeds niet helemaal goed en ws komt het ook niet weer helemaal goed

Ik ben 9 maart gevallen en me knie kan nog niet helemaal doorbuigen, met me geopereerde been loop ik naar binnen en me andere naar buiten, heel raar gezicht :+ . Na me eerste operatie had ik 2 weken in het ziekenhuis gelegen, en daarna nog heel lang heel rustig gedaan..