Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JuliaaahX schreef:Ik weet niet wat voor ezel je hebt, maar ik heb hier een hoop ezelboeken liggen waarin staat dat je tot 1m50 en 50 kg op een ezel kan rijden. Dacht ik, het is iets rond die getallen.
Onee, wacht, liggen in Frankrijk o.0
Chicomnalles schreef:Maar, Neok heeft sowiezo al een holle rug...
Fiffill schreef:JuliaaahX schreef:Ik weet niet wat voor ezel je hebt, maar ik heb hier een hoop ezelboeken liggen waarin staat dat je tot 1m50 en 50 kg op een ezel kan rijden. Dacht ik, het is iets rond die getallen.
Onee, wacht, liggen in Frankrijk o.0
Dat ligt geheel aan de ezel. Je hebt rassen met een stokmaat van een meter en rassen die de 160 halen, uiteraard kunnen daar langere (en zwaardere) mensen op...
In Amerika zijn ezels veel populairder, en rijden er ook vaak volwassenen op. De Mammoth Jack is een groot ras:
Fiffill schreef:Chicomnalles schreef:Maar, Neok heeft sowiezo al een holle rug...
Een zwakke rug is natuurlijk nog nadeliger bij het rijden, dier gaat daar sneller last van krijgen... Maar ik vind ze leuk hoor, ook die grijze!
Jullie zijn allebei nog jong en in de groei, binnenkort zullen jullie écht te lang en te zwaar zijn. Ik zou het rijden laten en andere leuke dingen met ze doen, die zijn er zat!