Mensen die zomaar op mijn paard zitten.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Mensen die zomaar op mijn paard zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:17

HA --> YRT

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:09

sorry hoor
maar dit vind ik van de zotte
zomaar op andermans paarden gaan zitten
melden bij de ouders zal ik zoizo doen
en verder de meisjes streng aanspreken
:( :( :(

Tosko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:32

Ik zou ze even echt streng aanspreken en als ze gaan huilen ofzo, geen medelijden hebben.

Maar als die ouders die kinderen daar gewoon 's ochtends droppen en 's avonds komen ophalen denk ik niet dat die ouders echt heel veel waarde aan hun kinderen hechten, of aan de manege. Aangezien ze ook niet echt geliefd zijn daar neem ik aan dat die ouders dat ook weten. Dus ik weet niet of die ouders ook echt gaan luisteren naar de problemen die die kinderen veroorzaken.

Ik zou het trouwens ook even tegen jou ouders zeggen. Dan eerst zelf vertellen en als ze het niet serieus nemen je ouders meenemen.

Heel veel succes!!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:39

Lastige situatie.. Heel vervelend voor je dat die kinderen geen respect tonen voor andermans paarden en dus ook niet voor de manege in het algemeen. Ik ga eigenlijk akkoord met de meeste oplossingen die hier al opgesomd zijn, dus ofwel vertrekken ofwel die kinderen zelf eens aanspreken.

Ik heb geen eigen paard, maar moest ik er wel eentje hebben en ik zie zoiets gebeuren, dan sta ik niet in voor de gevolgen, kind of niet, ze moeten respect hebben en als ze niet willen horen, dan zullen ze het wel een keertje voelen..

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:44

pff lastige situatie, ik zou er iniedergeval als de donder voor zorgen dat deze meiden niet meer bij jou pony's komen.
Dadelijk gebeurt er wat, ben jij of zijn jouw ouders de gebeten hond!
Want dan kunnen die ouders van die kinderen namelijk plots wel heel snel komen opdraven.

Ik zou zelf eerst een duidelijk zijn tegen deze meiden, en het er met de stalhouder over hebben.
Ik zou er niet van gediend zijn, en anders andere maatregelen treffen.

misschien drastisch maar goedt, dan moeten ze maar met manege pony's gaan tutten.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:49

Hmm lastig probleem.
Het zijn idd kinderen(welliswaar onopgevoed maar toch).
Mij lijkt het beste dat de ouders van ts contact zoeken met de ouders van die kinderen.
Dan het probleem even kortsluiten en duidelijke afspraken maken zowel met ouders als met stalhouder.

Schelden en flippen heeft voor ts geen nut,daarmee lokt ze enkel meer wangedrag uit.

1amazone1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:56

dit kan toch niet zomaar.
Je weet wie het doen, dus ik zou samen met de staleigenaar naar ze
toe gaan en ze een waarschuwing geven.
Mochten ze het nog een keer doen dan krijgen ze een verbod op het terrein en wei.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:34

omg dat kinderen dat gewoon doen :S
ik zou echt even met ze gaan praten
en als dat neit werkt, gewoon gaan slaan(A)
haha nee, maar dan maar even contact opnemen met die ouders

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:42

Met de staleigenaar er over hebben en dan zorgen dat ze niet meer op het terrein mogen komen na een laatste waarschuwing

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:48

ik vraag me af wie verantwoordelijk is, als die eraf gebokt worden of een trap krijgen van een paard die niet aardig is of net nieuw jong schrikachtig..

man ik zou hier ze echt wel in de gaten houden.. er staan ook jonge paarden die je met beleid moet benaderen.. anders schrikken ze en dan weet je niet wat ze doen als ze al een open deur zien zijn ze weg bij kinderen die niet weten wat ze doen

Olivia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:50

YO! Ik zou dat echt niet toelaten hoor, gewoon eerlijk zeggen.

wodan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:58

mick75 schreef:
Ik zou voor alle zekerheid gewoon vertrekken, zo snel mogelijk.

De kans dat dergelijke kinderen gaan luisteren is te verwaarlozen, die luisteren pas als ze na een week in coma in het ziekenhuis wakker worden maar ondertussen ben jij wel verantwoordelijk.

De stalhouder interesseert het blijkbaar geen hol, dus wegwezen daar. Voordat je paard er letsel aan overhoud of een van die kinderen. Niet dat mij het kind zou interesseren als kind doodvalt als ze zonder toestemming op mijn paard klautert, maar ik heb echt geen zin om de kosten daarvoor te gaan dragen.

Bij mij is er best veel mogelijk, als het maar in overleg gaat. Als iemand, hoe jong ook (waar zijn die ouders dan???), zonder overleg met mij dingen gaat doen is al mijn geduld in 1 keer helemaal op. En is er dus niets meer mogelijk. En ik ben echt niet moeilijk naar kinderen, zolang ze maar normaal dingen vragen. En een stalhouder die blijkbaar niet in staat is dergelijke kinderen bij mijn paard vandaan te houden is ook geen knip voor de neus waard. En dat alleen al is voldoende reden om heel snel weg te wezen.

Als het mijn paard aangaat overleg ik welgeteld 1 keer. 1 keer kan het gebeuren dat even iemand niet oplet en er een kind in de stal van mijn paard glipt, en erop klimt. Als het vaker gebeurt is de stalhouder gewoon laks of niet geschikt en op zo'n stal wil ik mijn paard niet hebben. Je betaalt ze niet voor niets!

Helemaal mee eens. ikzou mijn paard daar ook zeker weg halen. Het is mijn paard en daar komt niemand aan. Als je stalbeheerder dit al 'toe laat' wat gebeurt er dan als je paard koliek heeft. Laat hij hem dan oo kgewoon staan :S
Beetje rare vergelijking misschien maar je weet maar nooit

Noa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:01

ik zou ook vertrekken daar kom op ze hebben van je paard af te blijven, als zoiets bij mij op stal zal gebeuren dan pak ik me paard en ga ik weg.

Gauchooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:29

ik vind het niet normaal want miss weten ze niet hoe jou paard erop reageert ik zou het tegen hun zeggen en het gewoon duidelijk maken dat het niet kan en ik snap wel wat je bedoelt ik zou dat ook niet leuk vinden hoor!

Gauchooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:29

en ik zou miss idd weggaan

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:07

Ok als ik jouw was had ik toch ff tekeer gegaagn tegen die meiden!! ( moet je niet doen hoor), maar je kan toch echt niet zomaar op een paard van een ander gaan zitten!!! Als de eigenaar er niet is! Ik zal het dan toch gaan vertellen aan de eigenaar van de manege, en als ze niet stoppen zegt dat je weg gaat.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:35

Ik zou ook heel duidelijk zeggen dat je niet wilt dat ze op je paard gaan zitten. Ze hebben gewoon niet aan jou paard te komen. Zeg dat je het niet wilt hebben tegen die meiden en dat het echt de laatste waarschuwing is voor ze, dat je het echt niet langer meer pikt van ze. Ook zou ik naar de stalhouder gaan en uitleggen hoe het zit, en dat als er niks gedaan wordt je toch zult zoeken naar een andere stal.

Gauchooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:57

ja precies dat is echt niet normaal ze mogen gewoon niet zonder toestemming aan jou paarden komen

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:00

Je bent zelf 15? Kunnen je ouders niet naar die meisjes toestappen? Ik neem aan dat volwassenen waarschijnlijk meer indruk op ze maken als een jonger meisje. Misschien helpt dat. Ik zal iig mijn paard niet meer met een fijn gevoel in de wei achterlaten, en dat is toch eigenlijk belachelijk, want je betaald er goed voor...

Gauchooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:02

ja of je praat met de ouders van die meisjes

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:51

jeetje wat erg zeg ik zou daar snel werk van maken die meiden kunnen je paard vlink verpesten als der wat fout gaat...het is mij ook gebeurt kom bij de wei is er iemand anders op mijn paard aan het rijden opgezadeld en al (stond bij een toenmalige vriendin in het land met mijn paard) vond dit zeer vervelend en dit gedrag kan gewoon niet punt...

_Romy_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:43

Ik zou er zeker werk van gaan maken, sowieso die meiden aanspreken want dit kan toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:59

Oh oh oh,
ik heb hetzelfde meegemaakt...
Ik ben ZO boos geworden.
Kan je niet naar de ouders van die meiden toestappen dat jij hier niet van gediend bent?
En een x komen op dagen dat zij niet weten dat jij zou komen
(dus: op een dag dat je er nooit bent, eens komen) want misschien zitten ze er DAN net op.