Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JamieShanin schreef:Amira_ schreef:Mijn paard gaat dit dus nooit leren... Die staat al aan de andere kant van de bak als ze alleen al een zweep zíét.
niet de hoop opgeven, alles begint klein, mijn paardje is er ook bang voor. Maar ik ga nu telkens een stapje verder ik apporteer nu met de zweep hij begint het leuk te vinden
stef schreef:Sodeletuut schreef:Ja maar dit is toch niet de manier om een paard zoiets te leren? Vriendelijk of niet, dit is gewoon een kunstje.
Alles wat je een paard aanleert zijn IMO "kunstjes"
Dorienn schreef:Mollbij wijze van spreken.
Dit vind ik geen voorbeeld van rijkunst, that's it.
Wil het best eens proberen, je leert been op te heffen bij aanraking met stokkie. Meer zie ik hier niet. Zie ik iets over het hoofd?
JamieShanin schreef:ps. ik heb ook wel eens gehoord dat een paard minimaal 6 moet zijn.. of kan iemand het uit leggen (Moll?) hoe het zit? welke voor gaande oefeningen moeten ruiter en paard beheersen? (ik heb ook klassiek dr les,maar ik blijf te nieuwsgierig
)
Moll schreef:Dorienn schreef:Mollbij wijze van spreken.
Dit vind ik geen voorbeeld van rijkunst, that's it.
Wil het best eens proberen, je leert been op te heffen bij aanraking met stokkie. Meer zie ik hier niet. Zie ik iets over het hoofd?
je zie heel veel over het hoofd, het paard is namelijk al verzameld en over de rug de bekken gekantelt de knie, en hak zijn ook gebogen en het paard is in oprichting, dan moet het paard de asosiatie maken dat waneer hij zijn achterbeen optild ook nog zijn voor been moet tillen, en dan moet er ook nog voor waardse drang zijn, de ruiter moet de juiste zit hulpen geven, er is voorafgaand aan dit stukje veel aan de hand gewerkt
Giolli schreef:Arabesk schreef:gewoon een strijker afsteken en aan de voorkant goed tegenhouden
Of zo! :
http://www.youtube.com/watch?v=DnnQt2mj ... re=related
Bizzybijtje schreef:Moll schreef:t best eens proberen, je leert been op te heffen bij aanraking met stokkie. Meer zie ik hier niet. Zie ik [/
je zie heel veel over het hoofd, het paard is namelijk al verzameld en over de rug de bekken gekantelt de knie, en hak zijn ook gebogen en het paard is in oprichting, dan moet het paard de asosiatie maken dat waneer hij zijn achterbeen optild ook nog zijn voor been moet tillen, en dan moet er ook nog voor waardse drang zijn, de ruiter moet de juiste zit hulpen geven, er is voorafgaand aan dit stukje veel aan de hand gewerkt
Dan nóg is het niet aangeleerd dmv verzameling maar nog steeds door de zweep.